Uncategorized

رواية ملكة قلبي البارت الثالث 3 بقلم الكاتبة ريهام سعيد

 رواية ملكة قلبي البارت الثالث 3 بقلم الكاتبة ريهام سعيد

رواية ملكة قلبي البارت الثالث 3 بقلم الكاتبة ريهام سعيد

رواية ملكة قلبي البارت الثالث 3 بقلم الكاتبة ريهام سعيد

ملك:ده هيبقى تحفه عليكي
اسيل:يابنتي ده مدام هند اصلا كانت 
جيبهوملي بس مش بلبسهم
فجاءه سمعوا صوت طرقات على الباب وكانت الخادمه
اسيل بمرح:البُنيه دي هتقعد عندي شويتين
حنان باحترام:براحتك يا أسيل هانم
اسيل بزهق:يلا يا ملك انا زهقانه
ملك بإعجاب:الفستان ده يجنن
اسيل بخضه:ايه لا طبعا مستحيل البسه
ملك بخجل:هيبقى جميل عليكي اوي
اسيل بتردد:اممم اشطا يا زميكس هخش البسه
ملك بفرحه كالاطفال:ماشي
دخلت اسيل لتقيس الفستان وهي تفكر بما تفعله هو صحيح أم خاطئ على كل الأحوال هي فعلته وانتهت ولن تفكر في الموضوع مرة أخرى 
لبست اسيل الفستان????
أسيل وهي تشد الازرع لفوق على كتفها لتغطيه
في هذه الحياة قالت ملك ببراءتها:شكلك حلو اوي
اسيل بخجل:شكرا بعدها فاقت لنفسها وقالت بصوت حشن:يلا يازميلي اعمليلي شعري وانزل
ملك باستغراب:والميكب
اسيل بردح:ميكب ايه يا عنيا امسه مكياچ أو لو قولتي بوهيه احسن
ملك بخجل:طيب هحطبك روج بس علشان تكوني احلى
اسيا بتردد بعدما رائت احراج ملك ولكنها لا تريد فعل ذلك لا تريد وهتنفذ كلام اخاها بالحرف ولن تنساه ابدا
اسيل بتحدي:حطيلي يا ملك
ملك بفرحة كالاطفال:ماشي
وضعت لها ملك باحترافية الروج واصبحت كالملاك
نظرت اسيل لنفسها وحدثت نفسها بسخريه في المراءه:دي انا مش عارفه ليه قلبي حاسس يا ملك انك هتغيري وهتغيري كل الي في البيت
نظرت لملك لتجدها تحاول قفل الروج الزي علق بتعبير طفولي على وجهها وكانت مضحكه للغايه
انفجرت اسيل بالضحك فمنذ سنوات لما تضحك ابدا بهذا ألشكل
##################
بعد مشاجرتهما الدائمه بسبب عدم اهتمامها بابنتها حديثها عن ابنتها انها قد كبرت ويجب تحمل المسؤليه لوحدها وعصبيته خرج من الغرفه وهو يكاد ينفجر من شدة عصبيته يكاد يخنقها
فجاءه سمع صوت ضحكات ماذا كأنها ضحكات اسيل أو أنه كبر وعچز ولكنها ضحكتها مره اخرى كيف هذا اسيل تضحك
ذهب لغرفتها سريعا ليتاكد وبالفعل وجدها تضحك ماااذا وتلبس فستان وتضع روچ هو ضعف نظره ام ان ابنته بالفعل مثل البنات
نظرت له اسيل وهي تضحك وتدمع عيناها
اسيل بضحك:بابي بص هموتت من الضحك ههههههههه
فاق من صدمته اخيرا وقال وهو يضحك:ايه الضحكة الجميله دي ياتري سببها ايه
شاورت له اسيل على ملك وهي تحاول قفل الروج بتذمر طفولي
ضحك على منظرها قليلا ولكنها كالملاك حقا جميلة جدا
لا يهم المهم انه رائ ابنته سعيده
نظر لها بفرحه وقال:انتي لبسه فستان وحاطه روح كمان
اسيل بخجل:شكلي حلو صح كلو بفضل ملك
نظر لها أحمد بامتنان ونظرت له ملك بابتسامه تسحر العقل
اسيل:باشا ممكن طلب بعد اذنك
احمد:مش كنت بابي من شويه بس مش مشكله اميرتي تطلب وانا أنفذ
ذهبت اسيل وهي تمسك ذراع ملك:عايزه ملك مساعدتي الخاصه
احمد بابتسامه:طبعا يا حبيبتي شوفي ايه الي يسعدك ونفذيه 
احتضنته اسيل قائله:شكرا يا بابي 
خرج أحمد وذهبت اسيل لملك وقالت:ملك اسمعيني بصي عايزه منك خدمه 
ملك ببراءه:اتفضلي 
اسيل:بليل هبعتلك رساله تدخليني القصر من غير ما حد يعرف فاهمه يا ملك 
ملك باستغراب ولكنها لم تستطيع أن تقول شئ فهي سيدتها وإذا عرضتها فستخسر الوظيفه الوحيده لديها:حاضر 
ذهبت اسيل لمكان لا يعلمه أحد إلا هي ومجهول 
بعد منتصف الليل بعثت اسيل رساله لملك انها بالخارج 
خرجت ملك وهي تمشي على أطراف أصابعها وعندما وصلت للباب الخارجي صدمت فكانت اسيل يبدو أنها سكرانه 
فجاءه وجدت ملك من يقول لها:انتي بتعملي ايه هنا؟ 
وكان شخص يخفى وجهه 
اسيل بسكر:دي ملك سس يبها 
ترك الشخص ملك وذهب الجري في الخارج أخذت ملك اسيل بصدمة وهي ماذالت لا تشعر بقدميها بسبب ما رائت نامت اسيل ولم تسأل ملك اسيل من هذا أو كيف أتى ولا اي شئ 
#################
صحي مفزوعا وها هو يعود الكابوس من جديد فتاة تلبس ابيض وتقول له انها تنتظره ولا يتأخر عليها جلس يفكر من هي حتى وجهها لا يظهر ابدا 
تنهد فارس وقال:ياريت لو اعرف انتي مين 
 فهذا الكابوس بدأ من يومين ولا ينتهي لديه فضول ليعلم من هي نظر لساعته وذهب توضئ وصلى فرضه ورجع للنوم وهو يتمنى أن يحلم بها ويرى وجهها
###################
مرت سنة أخرى وتغيرت حياة أبطالنا قليلا فا ملك اشترت بيت جديد من راتبها وهي سعيده جدا مع جدتها ولم تخبر جدتها يوما أنها تعمل خادمه فقط قالت إنه في مطعم كبير وبالطبع لم تصدق الجده
اما عن أحمد العامري فقد قرر زيارة أهله بالصعيد هو وزوجته وابنته وبالطبع ملك فهو احبها كثيرا 
كأبنته(كنتوا فاكرين انه هيحبها صح لاع موش هيحصل☝️????) 
اما عن بطلنا الوسيم فهو فقط يشتاق لأهله ومازال يحلم بالبنت ورائ شعرها في الحلم وكم كان يتمنى أن يرى وجهها يتمنى أن يعرف من هي 
اما عن هند العامري فهي كما هي لا تحب ملك كثيرا ولكنها بداءت تحبها 
اسيل لم تتغير مازالت بنفس البس نفس النمط
والان جاء وقت السفر إلى الصعيد
يتبع…. 
ياترى ايه الي هيحصل 
ملك هتسافر ولا لا 
وتقول لجدتها ايه 
وفارس هيعمل ايه هينزل مصر ولا لا 
وياتري سر اسيل ايه وليه رجعت البيت بالشكل ده 
كل ده هنعرف البارت الجاي يا حلوين
دمتم سالمين لافيو كتير????♥️
لقراءة البارت الرابع : اضغط هنا
لقراءة باقي حلقات الرواية : اضغط هنا

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!