روايات

رواية ما بين الألف والكاف الفصل السادس 6 بقلم حنين أحمد

رواية ما بين الألف والكاف الفصل السادس 6 بقلم حنين أحمد

رواية ما بين الألف والكاف الجزء السادس

رواية ما بين الألف والكاف البارت السادس

رواية ما بين الألف والكاف
رواية ما بين الألف والكاف

رواية ما بين الألف والكاف الحلقة السادسة

_ الحاج احمد :-اللى قتلهم هو ح……….
_حسام :-مين اتكلم
_……….
_حسام :-انت سكت ليه لاء متموتش قبل ماتقولى مين يادكتور دكتور
_جه الدكتور :-البقاء لله
_زعل حسام لان أمله الوحيد أنه يعرف مين اللى قتل اخوه ويعرف مكان بنت اخوه ،بس فضل يفكر ف كلام الحاج احمد وبعدها وقف عند حرف الحاء وان اللى قتله اوله حرف الحاء بس مين لانه ميعرفش حد وهنا افتكر لحظة وصوله لشركات اخوه وانه شاف اسم حمزواى…
_حسام :-معقول الحمزاوي هو اللى قتلهم اه اكيد ماهو اسمه طالما موجود على شركة اخويا يبقى مستحيل تكون صدفة مستحيل …
___في شركة الحمزواى _____
_السكرتيرة :-فيه حد عايز حضرتك برا يافندم
_حمزواى (جد معتز):-معاه معاد
_السكرتيرة :- لاء يافندم بس مصمم يقابل حضرتك
_حمزاوى:-طالما مش معاه معاد قوليله حمزواى بيه مشغول

 

 

_السكرتيرة :-حاضر يافندم
_طلعت السكرتيرة :- حمزواى بيه مشغول ومش فاضى يقابل حد
_ لازم أقابله ومش همشى من قبل مااشوفه
_السكرتيرة:-قولتلك مينفعش وياريت تمشى من هنا والا هطلبلك الأمن
_هو بقا فيها أمن طيب خبط باب المكتب ودخل
_حمزواوى :-انتى ازاى تسيبه يدخل كدا وانت ازاى تفتح الباب كدا
_انا اللى جاى أصفى حساب اخويا وبنته ياحمزاوى
_حمزواى :-مين حسام!!!!!
_حسام :-ايوا حسام اللى انت قتلت اخوه وخدت فلوسه وشردت بنته
_حمزواى :-انت اتجننت وايه الكلام الفارغ ده انت عارف انت بتكلم مين
_حسام :-اه عارف بكلم حمزواى اللى كان شغال عند ابويا ومطمرش فيك المعروف اللى ابويا عمله معاك دانت مكنتش لاقى شغل ولا لاقى حتى تاكل وفى الاخر تطمع في مال ابويا وأما ابويا يموت نارك تهدى لاء تقتل اخويا وبنته معرفش عنها حاجة وتاخد فلوسه كمان يابجاحتك ياخى يابجاحتك
_حمزاوى :-فلوس ايه ياابو فلوس انتو ملكمش عندى حاجة واخوك روح شوفه في أنهى داهية وبنته شكلها هتحصله ولو عندك حاجة اعملها وأثبت بقا وبينا المحاكم
_حسام :-صح بينا المحاكم ومعنى أن بنت اخويا هتحصله دا معنى كدا انك عارف مكانها ايه مكفكش اللى عملته ف ابوها وهتقلتها هي كمان بنت اخويا فين ياحمزواى
_حمزواى :-انا معرفش انت بتتكلم عن ايه وكلمة زيادة هطلبلك النيابة
_حسام :-انا همشى ياحمزاوى بس وحياة امى لاخليك تعفن في السجن ولارجع كل قرش خدته من اخويا وبنت اخويا هرجعها ولو اعرف انك لمست شعرة وحدة منها مهيكفينى فيها عمرك كله ….
_خرج حسام من المكتب وهو بيفكر يعمل ايه وليه حمزواى مش خايف كدا من النيابة ومليون سؤال في دماغه …
_حمزواى :-الو يامحمد تعالالى المكتب حالا
_محمد :-حاضر
_حمزاوى:-حسام رجع يامحمد و هيقلب الدنيا علينا من اول وجديد وشكله كدا مش ناوى على خير
_محمد :-حسام مين
_حمزواى :-متركز معايا كدا ،حسام اخو مجدى المنشاوى
_محمد :-رجع ازاى داحنا كنا خلاص قولنا كابوس وانزاح رجع يفتح كل حاجة تانى ليه بس صحيح ايه اللى مخوفك منت معاك كل الاوراق اللى تثبت انك معاك الحق

 

 

_حمزواى:-بالرغم من كدا بس قلقان منه
_محمد :-متقلقش مش هيعرف يعمل حاجة
____اسفة بجد والله مكان قصدى …هو انت!!!!!؟؟؟
_هو انتى ؟!!!وبعدين بقولك ايه المرادى مش فايقلك
_مالك بس والله مكان قصدى ياعمو انى اخبطك
_ولا يهمك انا اللى اسف من طريقتى بس مضايق شوية باى
_طب إيه بس اللى مضايقك ..سابها ومشى
____في مكتب معتز_____
_زوزى عامل ايه
_معتز :-ايه الصدفة دى ياياسو
_ياسو :-قولت اجى اشوفك لانى زهقانة شويه والكلية انت عارف بمشى يوم وبقعد عشرة
_معتز :-فاشلة من يومك وعالعموم نورتى المكتب والشركة
_ياسو :-بس وانا جاية شوفت الراجل اللى شوفته على باب المستشفى اللى كان مبسوط بكلمة عمو بس باين عليه متعصب اووى هو كان عندك
_معتز :- لا مكنش عندى وبعدين ياسيتى الشركة كبيرة واكيد كان بيشوف حد قريبه انسى ويلا بقا استنينى برا عشان عندى اجتماع
_ياسو :-اجتماع مع مين ؟!
_معتز :-عميلة انما ايه قمر
_ياسو :-حيث كدا لازم أشوفها
_معتز :- بلاش لعب عيال دا شغل وبعدين مش عشان خفيتى تستهبلى
_ياسو ببرود :- شوف بقا هطلعنى ازاى ؟؟!
_معتز :-انتى بترديها يعنى داكان دكتور متخلف وعينه زايغة وهتخرجى يعنى هتخرجى
_ياسو :-ماشى هخرج وبالمرة اسلى وقتى واكلم الدكتور ابو عين زايغة لحد اما تخلص
_معتز :-هتخرجى ومين جاب بس سيرة الخروج انتى هتتزرعى هنا قدام عنيا
_ياسو :-طيب
_دخلت البنت وكانت جميلة فعلا ولابسة قصير وده غاظ ياسو
_اتفضل شوف التصاميم دى يافندم هتعحبك اوووى
_معتز :- بس فيه حاجات حاسس انها مش بروفشنال اووى
_لا طبعا يافندم احنا شركة عالمية واسال عننا ودى حاجات مش هتلاقى زيها و…..
_خلص الاجتماع ومشيت البنت واول ما طلعت جريت ياسو على معتز ولفت وقفت قدامه وهو قاعد على الكرسى وقالت :-هي دى حلوة دى ولا فيها ريحة الحلاوة

 

 

_معتز :-شكلنا بدأنا نغير دى مش حلوة دى صاروخ
_ياسو :-نعم مين دى اللى تغير ياعنيا دانت شكلك اللى عندك ضعف نظر شوفت لبسها عامل ازاى ولا مياصتها ولا…قاطعها معتتز بقبلة على شفتيها
_معتز :-ياسو يلا نروح دلوقتى
_ياسو :-طب وشغلك
_معتز :- كل الشغل اللى ف الدنيا يهون عشان خاطر عيونك ياجميل
رجعو البيت واخير ياسو لقيت اللحظة المناسبة عشان تسأله …..
_ياسو :-معتز عايزة أسألك على حاجة بس متتعصبش عليا
_معتز :- عارف هتسالى على ايه على الصورة ومين صاحبتها وايه اللى يخلينى عشان صورة اعمل دا كله صح؟؟؟
_ياسو :-طالما عارف متجاوبنى
_معتز :-انا هقولك سر الصور اللى محدش يعرفه بس عارفة لو نطقتى ..
_ياسو :-فاهمة فاهمة
_معتز :-صاحبة الصورة دى كانت……..

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية ما بين الألف والكاف)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى