Uncategorized

رواية عشقت هذه العنيدة الفصل الثالث 3 بقلم بوسي صلاح

 رواية عشقت هذه العنيدة الفصل الثالث 3 بقلم بوسي صلاح
رواية عشقت هذه العنيدة الفصل الثالث 3 بقلم بوسي صلاح

رواية عشقت هذه العنيدة الفصل الثالث 3 بقلم بوسي صلاح

يمنى جايه تتكلم قاطعها حازم
حازم بزعيق:هو مفيش رجاله هنا ولا اي انتي متتكلميش الكلام مع عمي 
على:انا فتحتلكوا بيتي وعملت حساب للعشره بس من هنا ورايح انا مليش اخوات انا بس نفسي افهم انا عملتلك اي علشان تكرهني
سعيد:من ناحيه عملت فعملت كتييير اول حاجه ابويا كان بيعاملك احسن معامله كان شايفني شاب طايش تاني حاجه (بص على زهره) اتجوزت الست اللي انا بحبها 
زهره:انت عارف كويس أن انا عمري ماحبيتك انت كنت فعلا شاب طايش ومش بتتحمل المسؤوليه
ملحوظه(زهره وعلى كانوا بيحبوا بعض زمان فعلشان كده ابوه جوزهاله  )
سعيد:الكلام ولا هيودي ولاهيجيب بقولهالكوا تاني يمنى تتجوز حازم لاما تترموا في الشارع هستنى لآخر الاسبوع يلا ياحازم ومن غير سلام
حازم وهو بيبص على يمنى:سلام ياعروسه
بعد مامشيوا علي قعد على الكرسي وحط رأسه بين أيديه وزهره حضنت يمنى
زهره:انا مش مستغنيه عن بنتي اكيد مش هسيبها تتجوز واحد زباله زي ده 
على:يمنى اتصلي بجلال خليه يجي
اتصلت يمنى بجلال وفي خلال ربع ساعه جه
جلال:السلام عليكم
الجميع: وعليكم السلام
على :تعالى ياجلال اقعد
جلال:في اي قلقتني
على:سعيد جه هنا النهارده(جلال عارف سعيد علي كان بيحكيله لانه صاحبه الوحيد)
جلال:وجاي يعمل اي هنا علشان كده اتصلت بيمنى تيجي
على حكاله على اللي حصل
على:انا كنت شايل فلوس في البنك احتياطي مفيش حد كان يعرف عنها هاخدهم وهنسافر وهنمشي من البيت ده 
جلال:مفيش حاجه هتحصل من الكلام ده انتو لو سافرتوا هيحس بضعفكوا وانت مش ضعيف ياعلي انا هتصرف
يمنى:هتتصرف ازاي بس ياعمو 
جلال:يمنى انتي واهلك هتيجوا تقعدوا معانا 
على:بس
جلال:مفيش بس هتيجوا تقعدوا معانا(بهزار) ولا نسيت يااستاذ انت ويمنى أن في خطه لا ده كان كلام رجاله معلش 
على بضحك:مش هينفع نقعد معاك البيوت ليها حرمه بردوا طب بص في فيلا جمبك ولا حاجه او شقه
جلال:انا هدورلك على مكان تسكن فيه بس هتيجي تقعد معانا عقبال مادور وانت عارف زهره ونجلاء بيحبوا بعض ازاي 
على:خلاص ماشي
جلال:يلا يايمنى نمشي احنا وانتوا حضروا حاجتكوا وهبعت السواق ياخدكم بكره
على:يلا يابنتي روحي معاه وانا هاجي بكره بس خلي بالك أن انا هبيع الشقه دي 
جلال:ماشي ياحبيبي يلا يايمنى
يمنى:حاضر يلا سلام ياماما سلام ياحبيبي
ودعتهم ومشيت روحت لقت يامن قاعد مع مامته
جلال:سلام عليكم
نجلاء ويامن:وعليكم السلام
يمنى:هطلع ياعمو انا بقا انام
جلال:ماشي ياحبيبتي تصبحي على خير 
يامن: وهو هيكون في خير طول ماهي موجوده
يمنى:على أساس أنك البركه اللي في البيت يعني 
جلال:بس يايامن اتلم يلا ياحبيبتي اطلعي نامي
يمنى طلعت نامت وكلهم طلعوا ناموا بعديها بس يامن خرج مع صحابه 
يمنى لبست وخبطت على اوضة جلال
جلال:مشي 
يمنى:اه هروح انا بقا وراه 
جلال:خلي بالك من نفسك
يمنى:حاضر انا كده كده رايحه مع صحبتي ليلى ومتنساش اني واخده الحزام الاسود 
جلال بضحك:اه طبعا بأمارة الصرصار اللي شوفتيه في المكتب قعدتي تتنططي
يمنى بضحك:يوووه متفكرنيش بس ده كان بيطير يلا همشي انا بقا علشان ليلى مستنياني تحت
جلال:ماشي سلام
يمنى:سلام
تحت في الجنينه
ليلى:اي ياهانم كل ده تأخير
يمنى:سوري ياروحي يلا بقا علشان نلحق
ليلى:يلا ياخرة صبري
راحوا المكان اللي فيه يامن وصحابه
يمنى:يلاهوي اي البنات دي دول جامدين اوي يابت 
ليلى:اول مره اشوف بنت بتعاكس بنت دول اكنهم مش لابسين حاجه
يمنى :استني يامن اهو قاعد مع صحابه 
ليلى:طب هنعمل اي
يمنى:تعالي يلا نغير هدومنا
 وهما في طريقهم للحمام
ليلى:انا نفسي افهم ملبسناش الفساتين دي لي واحنا ماشين لازم نلبسهم هنا
يمنى:اه لان لو مشينا بيها هيقولوا علينا هبل
ليلى:يمنى انتي خايفه ليطلع علينا حد صح
يمنى بتوتر:انتي تعرفي عني كده
ليلى:اه
يمنى:يبقى اي الجديد يلا بقا ادخلي الحمام انجزي
لبسوا وخلصوا يمنى كانت لابسه فستان بالون الاحمر لائق على بشرتها لحد الركبه وليلى كانت لابسه فستان بيبي بلو لحد الركبه بردوا
يمنى وليلى كانوا طالعين وكل واحده فيهم خايفه بسبب نظرات الشباب ليهم
ليلى:يمنى تعالي نروح الله يخربييييتك
يمنى:اخرسي شويه يلااهوي ده بيبص علينا
ليلى:هو مين
يمنى:يامن يازفته
ليلى:تعالي نقعد علشان ام الهيلز ده
راحوا قعدوا ويمنى كانت مرقباه ويامن كان بيبص عليها بإستغراب كان قايم رايحلها بس وقفه صوت انوثي
ميرا:يامن حبيبي وحشتني خالص
راحت قربت منه ووووو
يتبع….
لقراءة الفصل الرابع : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!