Uncategorized

سكريبت دموع الفصل الثالث 3 والأخير بقلم ياسمينا

 سكريبت دموع الفصل الثالث 3 والأخير بقلم ياسمينا

سكريبت دموع الفصل الثالث 3 والأخير بقلم ياسمينا

سكريبت دموع الفصل الثالث 3 والأخير بقلم ياسمينا

جاسر بسخريه : ماما متحاوليش تخبي علي الي عملتو 
الام بحزن : اقسم ماعرف حد اسمو دموع 
فجاه دكتور دخل وقعد قدام جاسر وقال : عامل ايه دلوقتي 
جاسر بغضب : عايز افهم 
الدكتور بهدوء : بص ياجاسر انت عند انفصام في شخصيه بتتخيل أشخاص مش موجوده من أسبوع مامتك جتلي  هي ومي انصدمت أنهم بقالهم سنين سيبينك كدا بس كانو مش عايزين يحسسوك انك تعبان 
جاسر : استنا بس يعني دموع مش اختي 
ام جاسر : لا ياجاسر انت معندكش خوات 
الدكتور : ودي المشكله انك وحيد وباباك كمان مات بدري الوحده هي الي خلتك كدا 
جاسر بغضب : بس انا قلبي حاسس انها موجوده 
الدكتور : يمكن لانك حبتها 
جاسر : مفروض اصدقك 
الدكتور : لا بس علي الاقل صدق امك اتفقت معا مي هنحط كاميرات في فيلا  بتاعتك الجديده خد شوف بنفسك 
الدكتور طلع الفون وفتحو وجاسر مسك تلفون وشاف نفسو قاعد علي كنبا وبعدين قام خبط علي مي وبعدين فتح الباب ونصدم لما شاف نفسو بيكلم هوا ايوا هوا محدش موجود بيكلم نفسو لا وبيضرب هوااا محدش موجود شاف نفسو وهو بيفتح الباب فيلا وبيفقلو تاني ونصدم لما شاف مي واقفه وهو مشفهاش والمشهد التاني في الحمام كان بيكلم نفسو وبعدين طلع من الحمام ومي دخلت الاوضه وحضنتو وهو شافها دموع وضربها بسكينه جاسر وقع التلفون في الارض وقال : يعني أنا مجنون
الدكتور : لا متقولش كدا انت هتتعالج 
جاسر : يعني مفيش دموع 
الدكتور بهدوء : حبتها 
جاسر بصلو وسكت 
الدكتور : هنبدا العلاج من دلوقتي وهتفضل هنا في مصحه اسباب إصابتك بلمرض ده اكيد وراثه 
ام جاسر بحزن : ايوا أبوه اتصاب بلمرض ده ومات بسبب انو كان بيتهئلو حاجات 
الدكتور : متقلقيش هو بلأدويه هتبقا كووويس جدا 
الدكتور خرج وجاسر فضل باصص علي الباب وفتكر مواقف بينو وبين دموع 
فلاش باك ❤️
دموع بضيق : جاسر هتجبلي شوكولاته ولا الم عليك دنيا بقا
جاسر بلابتسامه : لا لمي يلا 
دموع بغضب : اكتر اخ حيوان في دنيا 
جاسر بضحك : طيب والله علشان كلمه مش هجبلك
دموع ركبت علي ضهر جاسر وقالت : تعرف اني بحبك اوي وانت احسن اخ 
جاسر بابتسامه : وانتي احسن دموع 
دموع بضحك : اصلا مفيش دموع غيري هنا في الحياه الاسم نادر
جاسر : مانا الي سميتك حبيتو الصراحه 
دموع : معأنو كائيب بس حبيتو 
انتهاء فلاش باك ❤️
عده اسبوع علي جاسر في مستشفي مكنش لسا مستوعب أن فعلا دموع مش موجوده أما مي خرجت من مستشفي وراحت لي جاسر واول ما دخلت لقتو سرحان كانت واثقه انو سرحان في دموع حست بغيره وحزن ومقدرتش تدخلوا استحملت سنه بحالها وهو عماله يقول اسمها دموع دموع دموع مي مشيت بحزن 
* في مكتب الدكتور * 
الدكتور كان قاعد معا بنت لسا انهارده اول يوم شغل ليها 
الدكتور بابتسامه : انا هسلمك مريض اسمو جاسر جاي من اسبوع عايز اشوف شطرتك بقا 
البنت بهدوء : أن شاء الله هشرفك حالتو ايه جاسر ده
الدكتور : دموع 
البنت بستغرب : دموع ايه 
الدكتور : عندو انفصام في شخصيه وبيشوف واحده اسمها دموع وأنها إختو 
البنت : اممم متقلقش هعمل كل الي اقدر عليه 
الدكتور بابتسامه : اتفضلي اوضتو رقم 200
البنت قامت بهدوء ومشيت علي الاوضه وخبطت علي باب بهدوء بس محدش رد قرارت تدخل ولما دخلت شافت جاسر قاعد سرحان قربت منو وقالت : ازيك 
جاسر رفع راسو وبصلها بلا مباله
جاسر : ها جايه تعملي ايه تاني مخلاص عرفت انك وهم 
البنت بصتلو بصدمه وقالت في سرها : معنه كلام ده ايه معقوول
البنت : بس انا حقيقيه 
جاسر بغضب : مش حقيقه ابدا كلوووو وهم في وهم
البنت قربت منو وقالت : انا مش دموع انا اسمي شمس وحقيقه 
جاسر بسخريه : مره دموع ومره شمس 
البنت مسكت ايدو وحطتو علي وشها وقالت : شوف انا مش وهم 
جاسر شال ايدو بضيق وقال : مش عايز اشوووفك 
شمس طلعت برا الاوضه وندهت الدكتور ورجعو اوضه جاسر تاني
الدكتور بصدمه : معقول 
جاسر بضيق : معقول ايه 
الدكتور : يعني دي دموع 
جاسر بصدمه : شايفها 
الدكتور : طب أهده انت شوفت حد حقيقي وتخيلت حد حقيقي دي دكتوره شمس 
جاسر بص لي شمس وحط ايدو علي راسو وقال : تعبت انا مش فاهم حاجه 
شمس بهدوء : طب ممكن تهده حضرتك ممكن تمشي يادكتور
الدكتور خرج وهي قعدت جمب جاسر وقالت : طب ياسيدي انا دموع قولي هتعمل ايه لما تشوفني 
جاسر بغضب : معرفش معرفش 
أما مي دخلت تاني مستشفي مقدرتش تسيبو لوحدو قلبها كسب وهي داخله شافت الدكتور وهو حكلها عن شمس 
مي بدموع : كمان 
الدكتور بستغراب : مالك 
مي بدموع : هو بيحبها ده باين اوي وانا حماره 
مي مشيت من قدام دكتور وهي بتعيط وقربت من اوضه جاسر ووقفت تتفرج بوجع 
شمس : شكلك بتحبها 
جاسر بضعف : ياريتها كانت حقيقه 
شمس : ولو قدامك دلوقتي هتعمل ايه 
جاسر : هحضنها 
شمس بابتسامه : اوك وهي قدامك اهي 
شمس قربت من جاسر وحضنتو جاسر استغرب جرائتها بس فعلا كان وحشو دموع أما مي مسحت دموعها بوجع ومشيت من  مستشفي وعده شهر تقريبا وجاسر كان يستحسن جدا وحالتو بقت كويسه وقرب من شمس جدا وشمس حبتو وجاه يوم خرجو من مستشفي أما مي كانت طول شهر ده كانت بتحاول تنسه جاسر بس مش قادره 
*عند جاسر * 
كان بيلم هدومو شمس دخلت الأوضه وكانت جيبالو ورد وقربت منو وادتلو ورد وقالت : هتوحشني 
جاسر بابتسامه : وانتي كمان 
شمس بتوتر : جاسر عايزه اقولك حاجه 
جاسر بهدوء : قولي 
شمس بتوتر : جاسر انا 
جاسر بستغراب : انتي ايه
شمس : احم بحبك 
جاسر بصلها بصدمه 
شمس : معرفش ازاي حبيتك بس انا متاكده انك بتحبني 
جاسر : ليه متاكده 
شمس بابتسامه :باين عليك 
شمس قربت منو وحضنتو …..
(الاسكريبت ده بقلم ياسمينا بقلمي انااااا اي واحده حراميه هتسرقو ههزق بكرامتها الأرض ????)
________________________________________
*في مرسم* 
مي كانت قاعده بترسم وهي بتعيط في صمت كانت بترسم جاسر افتكرت أيامهم وحبهم حست انها ضيعت سنه من عمرها وهو مكنش بيحبها كل ماتفتكرو تعيط سابت الفرشه وبصت في الأرض ودموعها زاد وفجاه حست ان في حد واقف وراها وبعدين قرب منها جامد وباسها من خدها 
مي بصت وراها وفتحت بوقها من صدمه وقالت : جاسر 
جاسر من غير اي مقدمات قرب منها وحضنها جامد وهي مكنتش مصدقه ولا فاهمه ده معنه ايه
مي بدموع : ازاي 
جاسر حضنها اكتر وقال : حاسس اني بحبك من جديد 
مي بصدمه : مش انت بتحب دموع 
جاسر : للاسف محدش فهمني حتي دكتور ده لا انا مش بحبها
مي حاولت تخرج من حضنو بس هو قالها : شهر واسبوع وانتي بعيده عني مفكرتيش تجي تشوفيني 
مي بدموع : جتلك وعرفت قصة شمس دي 
جاسر ابتسم وافتكر الي حصل من نص ساعه 
فلاش باك ❤️
جاسر طلع شمس من حضنو بهدوء وقال : أنا متجوز وبحب مراتي 
شمس بصدمه : انا عارفه انك متجوز بس انت بتحبني انا
جاسر : لا بحب مي دموع كانت بنسبالي صحبتيو اختي علشان كنت وحيد طول حياتي يمكن في مره حسيت اني ممكن اكون بحبها بس بحبها ازاي وانا طول الوقت بفكر في مي بحبها ازاي وذكريات مي حواليا بحبها ازاي وانا مش خايف غير علي مي ولو مبحبش مي ف انا مش خاين بس انا بحب مي اوي انا اسف بس لازم اروح لي مراتي وان شاء الله ربنا يبعتلك الاحسن مني 
جاسر خد شنطتو وخرج وساب شمس في صدمتها 
انتهاء فلاش باك ❤️
جاسر وهو حضنها جامد : بحبك اوي انتي الي استحملتي مرضي غيرك كان هرب بس انتي اتجوزتني وحتي بعد مااذيتك فضلتي تحبيني 
مي بسعاده : لازم ابقا جمبك انت حبيبي وجوزي مستحيل اسيبك
جاسر طلع حضن مي وغمزلها وقال : غمضي عينك ياحلوه 
مي غمضت عينها بسعاده وجاسر شالها وطلعها برا المرسم المرسم كان في فيلا بتاعتهم طلعها الجنينه وقرب من البسيم وقال : فاكره اول لقاء بنا كان فين 
مي بضحك : كان في البسين كانو صحابي وصحابك عملين مسابقه في سباحه 
جاسر بابتسامه : وانا وانتي كنا بنتخانق
مي بضحك : متفكرنيش 
جاسر قرب من البسين ونزل بهدوء 
مي : جاسر 
جاسر : عينو 
مي فتحت عينيها لقت نفسها في البسين وجاسر نزلها  وقرب منها ومسك وشها بحب وقال هغنيلك اغنيه كانت بتوصفني الايام الي فاتت دي
جاسر وهو بيغني : حبيبي بعد غيابه عرف قلبي عذابه سافرت الأفراح طالت المشاوير عدى وقت كثير والحنين أصعب رحلة رجوعه ليّ منايا يا ريته لسه معايا يا ريته مني ما راح كل يوم بيفوت ألف مرة بموت دي الوحدة مش سهلة أنا ما نسيتهوش كل ده بكذب لو أقول غير كده
ما نجحتش أبطل أفتكره وأفكر فيه
مي ابتسمت وغنت وقالت :بينى وبينك حاجة محدش لسة قابلها
كلمة تقولها وانا بكملها
نفس اللحظة اللي ازعل فيها انت بتزعلها
بينى و بينك حاجه محدش لسه عرفها و انا معرفش دي ايه تعريفها حتى الحاجة اللى اسرح فيها انت بتعرفها
 جاسر حضنت مي بحب وقالها : بحبككككك اوووي 
مي بسعاده : وانا بحبككككك اوووووووي
جاسر طلع تلفونو وصور فيديو
مي بابتسامه : حتي لو اكتشفتي أن جوزك مريض اوعي تسببه اوعي تقولي ايه ده مظهري الاجتماعي ناس هتقول عني ايه لا كملي معه لغيت لما يبقا كويس علشان ربنا يسعدك في الاخر واهو ربنا رجعهولي
جاسر : لو تعبان حاول تكتشف ده ووتتعالج اه واوع تخون مراتك حبيبتك اوع تخون الست الاصليه الي جمبك دايما لو خونتها سوري كلمه راجل متبقاش ليك ولو انت وحيد معندكش خوات متقعدش لوحدك أخرج قابل ناس صاحب بس اوع تقعد لوحدك أو تبني أشخاص في دماغك ويطلعو وهم واهو في الاخر انا بقيت معا حبيبتي
جاسر بص لي مي وقرب منها وووو عيب احنا لسا صغيرين ????????????❤️
تمت????❤️
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية دموعها ملاذي للكاتبة مريم حسني

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!