Uncategorized

رواية مجنونة آدم الحلقة الثالثة 3 بقلم رنا أحمد

 رواية مجنونة آدم الحلقة الثالثة 3 بقلم رنا أحمد 

رواية مجنونة آدم الحلقة الثالثة 3 بقلم رنا أحمد 

رواية مجنونة آدم الحلقة الثالثة 3 بقلم رنا أحمد 

في شقه احمد :٠٠٠

احمد بصراخ:بت ي فاطمه انتي ي بت فين الاكل.

فاطمه بمرح:الفطار جاهز ي سي السيد خد اطفح.

احمد :ماشي هحترمك بس علشان انتي اختي الصغيره.

فاطمه بسخريه:لا والله محترم اوي انت يلا.

احمد :ماشي قويلي عامله ايه في المستشفي ي اجمل دكتوره نسا .

فاطمه :تمام الحمد لله اختك قويه مش اي كلام قولي ادم عامل ايه والمجنونه بتاعته هههههه حنان ٠

احمد:كويسين الحمد لله وحنان هي هي مبتتغيرش.

فاطمه بضحك:هههههه مش قادره انسا لما كانت بتولد في المستشفى والممرضه كانت بتتغزل في ادم ههههه مش قادره انسا.

فلاش باك :٠٠

في المستشفي في غرفه العمليات:٠٠

حنان بصراخ :اه اه ربنا ينتقملي منك ي ادم انت السبب اه.

ادم بعصبيه؛ طب خلاص انا السبب سبيني بقا اغور اقف بره لحد متجيبي ولاد الكلب دول الي جيبالي الكلام.

حنان بصراخ:اه عيزني اسيبك علشان تروح تقعد مع البت الملزقه الممرضه الي عماله تسبلك من ساعه مدخلنا.

ادم بزهق:هو انتي فاكره نفسك متجوزه توم كروز.

حنان بصراخ:اقوا اقوا ي اخويا الي انت بتعمله محدش بيقدر يعمله ده الواحده بنبقي عامله رابعه العدويه معاك بتقلب معاك انت صافيناز.

لتتدخل الممرضه المسكينه بحسن نيه.

الممرضه بابتسامه وغزل لادم :ايه ي مدام فيه واحده تبقى مضايقه كده وهي متجوزه قمر كده زي ادم باشا واكيد ولاده هيطلعوا قمرات زيه.

ادم باستفزاز ل حنان :والله مفي قمر غيرك انت.

الممرضه بدلع :ميرسي.

حنان بمكر:تعالي معلش بس ساعديني اتعدل.

لتذهب لها الممرضه بحسن نيه لتنقض عليها حنان كلاسد الجامح.

حنان بغيظ وغضب وهي تمسك الممرضه بغل :بقا عماله تسبييلوا ي بنت المعفنه وانا شيفاكي ده انا هفتح كرشك دلوقتي بالمقص ده.

باك :٠٠٠٠

احمد بضحك:هههههه ضحتيني ي فاطمه.

فاطمه بضحك:هههههه ده انا كنت هموت من الضحك انا وادم.

ليقاطعهم تليفون فاطمه لتغلق الخط سريعا بارتباك.

احمد بشك:مين ي فاطمه.

فاطمه بارتباك:نمره غريبه مفيش حد هقوم اعمل شاي.

لترحل فاطمه سريعا تحت نظرات احمد الشاكه.

????????????????????????????????????????????????????????????????????????

في شقه ادم :٠٠٠

كانوا يجلسون الشياطين الصغيرين (فارس وسيف) ٠٠

فارس بغرور:اسكت مش علقت البت بتاعه الخناقه اياها.

سيف :ي بن الايه علقتها يخربيتك لحقت ازي.

فارس بغرور:ابدا ي ابني جبتلها ورده انت عارف ان البنات بتحب الحجات التافه وانت البت بتاعتك عملت معاها ايه.

سيف بحزن :لسه مفيش جديد.

فارس بغرور:انا هقولك شوف ي ابني كاد فارس يكمل كلامه ليقاطعه حنان وهي تدفع خفها بغضب في وجهم.

حنان بغضب:هوده الي انتوا بتكلموا فيه ي صايع منك له.

سيف بخوف :انا والله معملت حاجه ي ماما ده فارس هو الي بيقول وقعت البت صاحبتي.

فارس بحده:اه ي زباله بقا كده.

حنان بغيظ:اخرس يالا انت وهو وكل واحد يدخل يذاكر من سكات لاولع فيكم يلا على جوه.

ام بدوي جارتهم :فيه ايه بس هو انتي دايما تتطلعي خلقك في العيال كده.

فارس بغيظ:اهي ي ام بدوي كل يوم كده ادم يدها على قفاها وتتطلعهم علينا.

حنان بغيظ: ادخلوا جوه لولع فيكم.

فارس وسيف معا:والله لنقول ل بابا.

حنان :قوليلوه الي عايزين تقوله وريني هيعملكم ايه.

????????????????????????????????????????????????????????????????????????

في الاداره :٠٠٠٠

في الاجتماع :٠٠٠

اللواء صلاح :انا جمعتكم النهارده علشان نتكلم في مهمتكم الجديده.

ادم :تمام سعادتك.

احمد :مركزين ي افندم.

اللواء صلاح:وصلنا ان فيه تشكيل في امريكا بيخطفوا البنات من هنا ويشغلوهم في الدعاره ٠

ادم :قصد سعادتك ان ده ممكن يكونوا السبب في اختفاء عددكبير من البنات الفتره دي.

ادهم بتاكيد : اكيد ي افندم.

صلاح :للاسف منقدرش نحدد ده دلوقتي فيه واحد منهم عايز مراقبه عليه سواء في أمريكا او هنا شاكر الحداد والاسم الحركي ماكس وهو من ضمن الشله الوسخه دي بيغير البنات زي الجزم.

ادم بحده :نوعدك ي افندم اننا هنجيبهم في اسرع وقت.

ادهم بغضب :اطمن سعادتك احنا عمرنا مخسرنا قضيه ودي اهم قضيه.

احمد: اطمن سعادتك.

????????????????????????????????????????????????????????????????????????

في امريكا :٠٠٠٠

في فيلا حاتم :٠٠٠

في غرفه انجي :٠٠٠

كانت تجلس بدموع وقهره علي مفعلت بذاتها وبابنائها ٠٠٠

فلاش باك :٠٠٠

في شقه عماد زيدان :٠٠٠

انجي بطمع :الفلوس دي هتقضي ايه ولا ايه ي عماد.

عماد بتعب:هعمل ايه بس ي انجي انا بشتغل ليل ونهار اهو علشان اكفيكي ويريته عاجب.

انجي بضيق:هيكفي ايه ولا ايه ي اخويا مصرفنا ولا مصاريف ولادك حاجه تقرف.

عماد بعشق:سيبك من ده كله وتعالي بقا في حضني دانتي وحشاني اوي اوي.

انجي بقرف: ايه بمنظرك ده روح روح استحما وغير بلا ارف.

عماد :حاضر ي انجي حاضر بس جهزيلي لقمه أكلها٠

انجي: الاكل الجاهز بره ابق كل.

عماد بزهق:ايه كل يوم اكل من بره انا عايز اكل من البيت انا بتعب ومحتاج تغذيه.

انجي بغرور:عايز انجي بنت المعلم فتحي تقف تعمل اكل كل وانت ساكت ي حبيبي كل.

في غرفه ادم وحلا ٠٠

حلا بدموع :هما هيفضلوا يتخانقوا كده علطول انا خايفه ي ادم.

ادم بحنان :متخافيش ي قلب ادم انا معاكي اوعي تخافي من حاجه ابدا وانا معاكي.

باك :٠٠٠٠

انجي بدموع :اه اه ي ولادي انا الي استاهل انا مجرمه استاهل الي يجرالي ي يارب ي يارب ساعدني اني ارجع لاولادي واتوب عن كل الي عملته يارب ٠٠٠٠

????????????????????❤️❤️????????????????????????????????????????????

في الاداره :٠٠٠

احمد :احممم انا كنت عايزه افتحك في موضوع ي ادهم بس عارف انه مش وقته. 

ادهم بقلق:خير ي احمد. 

احمد :انا طالب ايد اختك شمس. 

ادم بابتسامه ساحره:ي ساتر اخيرا نطقت ي ابو الهول. 

ادهم بمكر:بس انا مش موافق. 

احمد بغضب:نعم ليه انشاء الله انت هتلاقي احسن مني فين. 

ادم بضحك:ههههه ي عم بيهزر ربنا يسعدك ي صاحبي. 

ادهم بحب:هو انا هلاقي احسن منك ي صاحبي. 

ادم بحب:ربنا يكرمكم ويسعدكم يارب ٠

????????????????????????????????????????????????????????????????????????

في شقه ادم :٠٠

حنان بحب :حبيبي عامل ايه مالك. 

ادم بشرود :مهمه جديده ي حنان بس غيظاني اوي حاسي اني لو شفتهم هحرقهم حايين. 

حنان بعشق:حبيبي مفيش قضيه بتغلب عليه ده انت ادم زيدان وبعدين بقا انا زعلانه منك. 

ادم بعشق:وانا مقدرش علي زعلك. 

حنان بتذمر طفولي: لا زعلانه كده تنسا عيد جوازنا ي ادم. 

ادم بعشق:عمري مانسا أجمل يوم في حياتي لما اتجوزتك ي قلبي خودي الخاتم الي كان نفسك فيه. 

حنان بعشق: انت هديتي ي ادم بحبك بحبك اوي. 

ادم بعشق:وانا بموت فيكي ي روح ادم ٠

❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️????????????????????????????❤️❤️????????

في شقه ادهم :٠٠٠

ادهم بغضب:ليه انشاء الله ماله احمد. 

شمس بدموع ووجع :مش عايزه احمد طول عمره اخويا. 

ادهم بغضب:ي سلام هو ده السبب ولا فيه سبب تاني. 

ام ادهم :سبب ايه ي ادهم ي ابني قصدك ايه.

ادهم بحده:هي فاهمه قصدي كويس واحمد هياجي وهتتخطبي لاحمد غصبن عنك علشان تفوقي من الوهم الي عايشه فيه فاهمه. 

شمس بغضب وكره :ماشي ي حنان وديني وماعبد لادمرلك حياتك كلها وزي مخدتي من حب عمري وحرمتيني منه هدمر حياتك انتي واحمد باشا لما اماوهم ادم انك بتخونوه واخلص منكم انتوا الاتنين وادم يبقا ليا لوحدي

يتبع..

لقراءة الحلقة الرابعة : اضغط هنا 

لقراءة باقي حلقات الرواية : اضغط هنا 

نرشح لك أيضاً رواية رقية للكاتبة هاجر محمود.

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!