روايات

رواية كيان الفهد الفصل السادس عشر 16 بقلم بسملة مصطفى

رواية كيان الفهد الفصل السادس عشر 16 بقلم بسملة مصطفى

رواية كيان الفهد الجزء السادس عشر

رواية كيان الفهد البارت السادس عشر

رواية كيان الفهد الحلقة السادسة عشر

في الصباح
حصل شيئ صادم للكل
كيان لما جت تاخد فهد ل تحت علشان يفطر معاهم
كان فهد متجاهل النظر ليها تماما حتي لو سالته عن حاجه بيرد بس مش بيبص ليها
فهد نزل وكيان قعدت علي الكرسي وقعدت تفطر
قاطع هذا السكوت أسر
اسر :فهد انا هكتب كتابي النهارده
فهد باستغراب:هوا انت يا ابني خاطب علشان تكتب كتاب
وكمل بضحك ولا لقيت بنوته من اللي بتشتغل معاهم
أسر : لا
دي بنت اسمها رفيف وحكي اسر لفهد كل ما حدث منذ لحظه لقائهم الاول
فهد :وانت طبعا عايز تتجوزها علشان تحميها

 

 

مش علشان بتحبها وتدمر مستقبلك علشان بنت لسه متعرفهاش غير من كام اسبوع
أسر سكت معرفش يرد هيرد يقوله اي
يقول له انه من لحظه ما شافها وهوا اعجب بيها
يقول له ان هوا اتعود عليها في الكام اسبوع دول
يقول له انه من لحظه ما عرف ان هيا في مشكله زي دي
وهوا اخدها خطه يفاتحها في موضوع الجواز
لانه كان خايف ومتردد يفاتحها في الموضوع لانها كانت ممكن تفكر انه بيشفق عليها
أسر كل الكلام جه في عقله وسايب فهد مشتت في تفكيره
فهد :انت ساكت لي ياض. ما تتكلم هوا انت مبقتش تتكلم ولا اي
وقفت لغه الكلام عندك ما ترد علي سؤالي
أسر:ارد علي اي يا فهد
فهد :اظن ان انت عارف
أسر :هيا مش وحشه يا فهد
هيا تستاهل كده
فهد :انت محسسني يا ابني انك تعرفها بقالك سنين
أسر :ايوا يا فهد اعرفها من سنين
اعرفها بقالي سنين
رفيف لو انت فاكر ان انا كان ليا صديقه طفوله بس سابتني وكنت بزعل عليها ومعايا صوره ليها

 

 

فاكر الصوره اللي انت كنت سالت عليها لما كنت في البيت عندي
قولت ليا ساعتها من اللي في الصوره دي ولي محتفظ بيها لحد دلوقتي
الصوره دي ل رفيف ازاي عرفت رفيف؟
عرفت رفيف من خلال السلسله االي ادتها ليا لما كانت هتنقل من البيت
ادتها سلسله وقولتلها تفضل معاها وتحافظ عليها وتفضل ذكري لينا
وهيا لسه لحد الان محتفظه بيها
فلاش باك
رفيف كانت بتخبط علي باب بيت اسر
أسر فتح ليها الباب واول ما شافها فرح وحضنها بس هيا بعدت عنه وهيا زعلانه
اسر استغرب من رده فعلها لما حضنها
اسر :مالك يا روفي
رفيف :بابا هياخدني وهنعيش في بيت تاني يا اسر وهبعد عنك
انا كلمت بابا كتير ان احنا نفضل هنا علشان افضل معاك بس ضربني وانا جيت اسلم عليك قبل ما امشي
اسر :روفي انتي هتسيبيني لي مش احنا وعدنا بعض بوعد ان احنا نفضل مع بعض لحد ما نبقي في الكليه اللي نفسنا فيها
رفيف عنيها دمعت وعيطت
اسر زعل هوا كمان
بابا رفيف نادي عليها علشان يمشوا
رفيف بصت علي اسر بزعل
وجات تمشي وقفها صوت اسر
اسر ادي لها سلسله هيا قلب بس بيبقي سلسلتين
اسر اداها ليها ولبسها ليها في رقبتها
اسر :متقلعيش السلسله دي ابدا علشان لو شوفتك في مره اعرفك

 

 

رفيف لبستها وبصت عليها وبصت لاسر ودعته ومشيت
كان وقتها عندهم 9 سنين
اسر قعد يعيط بعد ما مشيت
ايوا هوا ليه أصحاب كتير وفهد صديق طفولته بس مقدرش يستغني عن رفيف
لان هيا ساكنه في البيت اللي قصاده قده في السن علطول بيلعبوا مع بعض وبيعملوا كل حاجه مع بعض زعل لان هوا مش هيشوفها تاني
عدت سنين وسنين
مسير الايام تجمعهم ببعض ويلتقوا بس اسر اللي يعرف بس ان دي رفيف

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية كيان الفهد)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!