Uncategorized

رواية أحببت منفصم الفصل الثالث 3 بقلم رنا طارق

 رواية أحببت منفصم الفصل الثالث 3 بقلم رنا طارق

رواية أحببت منفصم الفصل الثالث 3 بقلم رنا طارق

رواية أحببت منفصم الفصل الثالث 3 بقلم رنا طارق

رنا: انت اتهبلت ولا اي يلا اتظبت كده 
مازن: انتي هتقعدي هنا زي الخدامين تعمليلي اكل وتنضفي 
رنا: الا انت فاكرني زي البنات الفافي دي اللي بتسمع الكلام وبتقعد تنضف وتغسل 
مازن: متخلنيش اتعصب عليكي وانا عصبيتي وحشه 
رنا: لا يراجل وريني هتعمل اي 
مازن بدء يقرب منها: عاوزه تعرفي هعمل اي 
رنا بدءت تتوتر بس لازم تبين انها استرونج: اه انت مش هتعرف تعمل حاجه اصلا انت بوء 
مازن بشر: انا بوء 
رنا بخوف: اااه انت بومه يلا 
مازن: انا 
رنا: اه طبعا حد يبقي معاه القمر دي ويتعصب عليها ( اني بيكناه واني واثقه ف نفسي)  
مازن: استغفري ربنا ع الكدب ده بس 
رنا: كدب  انا مش قمر 
مازن: لا 
رنا بحزن: تمام عن اذنك انا هنام ف اوضه الاطفال وانت نام ف اي اوضه 
مازن: اي ده انتي بتحسي زينا 
رنا: لي هو انا مش بنيئدمه 
مازن: انتي بني آدم براس كلب 
رنا مسكت مازن من قميصه وشدته ليها: ولا انا سكتالك من الصبح وانت عمال تغلط وانا جبت اخري وهزعلك مني 
مازن: انتي قد الكلام  والمسكه دي 
رنا: اه انا استرونج جدا ولا اتخلي عن موقفي 
مازن بصلها وعنيه بدءت تحمر 
رنا؛ في مقولة بتقول الجري نص الجدعنه 
زقت مازن وطلعت تجري وقفلت عليها الباب 
________________________________ 
الصبح 
مازن بيخبط ع الباب 
مازن: قومي يبقره ياللي جوه 
رنا قامت فتحتله وشعرها منكوش 
رنا: متوطي صوتك يبهيم انت 
مازن: اعوذ بالله اي المنظر ده 
رنا: حضرتك بتخبط زي الجمايس ع الصبح 
مازن: لمي لسانك 
رنا: عايز اي ع الصبح 
مازن: اعمليلي اكل 
رنا: نعااااام لي يخويا فاكرني الخدامه اللي اتجوزتها 
مازن: اخرسي وخشي اعمليلي اكل 
رنا: مش عامله ورزعت الباب ف وشه 
مازن: افتحي الباب يا رنا 
رنا: مش فاتحه 
مازن: افتحي احسنلك انا لو فتحت هتندمي 
رنا: مش هفتح واخبط دماغك ف الحيط 
مازن: طيب انتي حره 
راح جاب نسخه تانيه للاوضه اللي هيا فيها ( سلم ع الشهدا اللي معاك)  
رنا: اي ده انت دخلت هنا ازاي 
مازن: من الباب 
رنا: يراجل تصدق كنت فكراك دخلت من الشباك 
مازن بصوت عالي: انتي بتقفلي الباب ف وشييييي 
رنا بتخاف جدا من الصوت العالي الحاجه الوحيده اللي رنا بتكرها هي الزعيق وعندها عقده من الصوت العالي 
مازن: انطقيييي 
رنا: عاااااااااااااااااااااااااااااااااا متزعقليش 
مازن: خلاص بتصوتي لي 
رنا بعياط: ابعد عنيي ابعد 
مازن شدها ف حضنه: اهدي يا رنا اهدي انا اسف والله 
رنا: متزعقليش انا بخاف من الصوت العالي بخااااف 
مازن: خلاص انا اسف والله حقك عليا 
رنا ؛ مازن بعيد عن اي حاجة بينا ممكن تاخدني ف حضنك خليني انام انهارده ف حضنك بس عشان هيجيلي كوابيس كتير لو مش عايز ممك 
مازن قاطعها: شش خلاص تعالي بس متعيطيش 
رنا: حاضر 
خدها نيمها ف حضنه لحد اما نامت بصلها لقاها راحت ف النوم 
مازن: انا حبيتك من اول ما شوفتك يرنا خطفتي قلبي بضحتك الرقيقة دي دورت عليكي كتير لحد اما عرفت عنك كل حاجه عرفت انك بترفضي كل العرسان بس انا مكنتش هسيبك لحد غيري وعمري مهقدر اشوفك مع حد تاني فكرت ف حاجات كتير اوي عشان اخليكي توافقي عليا فاتفقت مع ابويا اني يقولك اني عندي مرض نفسي ولازم تساعديني انا عارف ان قلبك طيب عشان كدة وافقتي بس انا كدبت عليكي بس كان لازم اعمل كده عشان تبقي معايا وبتاعتي انا اسف 
رنا: يعني انت مش مريض 
مازن بصدمه: انتي صاحيه 
يتبع……
لقراءة الفصل الرابع : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية العودة إلى الوراء للكاتبة روان ريحان

‫16 تعليقات

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!