Uncategorized

رواية وقعت في شباك صعيدي الفصل التاسع 9 بقلم ميرولا ممدوح

 رواية وقعت في شباك صعيدي الفصل التاسع 9 بقلم ميرولا ممدوح

رواية وقعت في شباك صعيدي الفصل التاسع 9 بقلم ميرولا ممدوح

رواية وقعت في شباك صعيدي الفصل التاسع 9 بقلم ميرولا ممدوح

ولسه رايح يضرب يامن لحد م نزلت كلمات فرح حليه زي ميكون جردل ميه سقعه
فرح بعصبيه وتوتر = ا…ا..ادهم سيبه ا…انا ويامن ب..ب..بنحب بعض….
ادهم _ ا…انتي بتجولي ايه
فرح = زي م سمعت، سيبه بقي علشان ده يعتبر خطيبي
يامن وهو بيشيل ايد ادهم من لبسه _ اظن سمعت خطيبتي قالت ايه
ادهم لما سمع يامن وهو بيقول علي فرح خطيبته كان بيغلي من جواه ومكانش طايق حتي نفسه
يامن = هاااا يا فرح فين عمتك اطلب ايدك منها
فرح _ طب اتفضل علشان هي جوه
ادهم مسك يامن من هدومه = انت رايح علي فين، اوعي تكون مفكر اني هوافج ع الچوازه دهي
فرح _ وانت مالك انت
ادهم = انا ابن عمتك يعني ليا حج عليكي
فرح _ لا ليك حق ولا باطل وسيب يامن يدخل بقي علشان مبحبش حد يعانل خطيبي كده، م انا زي اختك برضو ع الاقل احترمني
يامن = هو ده بقي يبقي ابن عمتك يا فرح ؟
فكرته متحضر اكتر من كده وجينتل وبتاع زي م انتي كنتي بتقولي عليه، هه شكلك انتي اللي علي نياتك وشايفه الدنيا من منظور غلط
فرح بتوتر _ ط..ط…طب مش وقته ا…ا….الكلام ده دلوقتي يا يامن
ادهم بتعجب = كنتي بتجولي ايه ؟
فرح _ ولا حاجه، يله يا يامن يا اما هغير رأيي وانت عارفني مجنونه واعملها
يامن = لا وليه ياعني اديني داخل اهه ههههه
ادهم بغضب _ شكلك مش واخد بالك مني اني واجف لحد دلوك
يامن = لا واخد بس مش عايز اتاخر علي فرح اكتر من كده
ادهم لنفسه _ ماشي يا فرح بعد م يمشي بس هبفي اربيكي
فرح = انجزوا وادخلوا بقي مبحبش الوقفه دي
دخلوا وادهم كان بيغلي من جواه، كان ناوي يبوظ الدنيا بس كل م يحاول يعمل حاجه او يفتعل خناقه تفشل
يامن _ مساء الخير يا طنط
ساره = مساء الخير يا إبني، اعذرني بس انا مخابراش انت مين
يامن بإبتسامه _ انا اسمي يامن وابقي مدير فرح ف الشغل
ساره = اهلا بيك يابني، استني اكده، بتجول انك مديرها ؟
يامن _ اه
ساره وهي بتشد ودن فرح = عايزاك يابني متجساش عليها هي احيانا تبان طايشه بس هي طيبه جوي و…….
يامن وقد انفجر ضاحكا _ ايه يا طنط في ايه انا مش جاي اشتكيها علفكره هههههه
اما فرح ف وشها بقي عامل زي الطماطم من كتر الكسوف
فرح = ايه اللي انتي عملتيه دلوقتي يا عمتو ده منك لله هيقول عليا ايه دلوقتي
ساره _ اومال جاي ليه يا ولدي
يامن = انا جاي اطلب ايد فرح يا طنط وهي موافقه ف اتمني انك تكوني موافقه برضو
ادهم لنفسه _ هي اكيد مش هتوافج، انل عارفها مش هتوافج
ساره = لولولولولولولولويييييييييي علي بركة الله يا ولدي
ادهم _ ايه ده
فرح = هو ايه اللي ايه
ادهم _ لا خلاص مفيش
فرح = امممم ماشي
يامن _ طب نقرأ الفاتحه بقي
………….
يامن قبل م يمشي = حابب اخلي كتب الكتاب بعد اسبوعين
فرح بتوتر _ ا…اسبوعين ؟
يامن = اه، والفرح بعد كتب الكتاب ب اسبوت
فرح _ ا…ااسبوع ؟
يامن = رجعتي ف كلامك ولا ايه
فرح _ لا بس هحتاج وقت برضو
ساره = متضغطش علبها يا ولدي وسيبها براحتها 
يامن بتنهيده _ زي م انتي عايزه يا فرح، يله انا همشي دلوقتي علشان الوقت اتاخر
ساره = مع الف سلامه يا ولدي 
يامن _ سلامي يا فروحتي
فرح بخجل = سلام
يامن _ الله علي خدودم الطماطم دي بعشقها اوي هههههه
فرح جريت علي اوضتها م الكسوف اما ادهم فكان علي اخره ولو قعد دقيقه تاني كان اكيد هيخرج من عندهم مقتول
ادهم بعد م يامن مشي طلع لفرح وقعد يخبط ع الباب
اما فرح كانت بتعيط، هي مكانتش مصدقه انها اتخطبت، معقوله انا بقيت مخطوبه دلوقتي ولمين ؟ مش للشخص اللي حلمت ابقي معاه وكنت بحبه، انا ايه اللي انا بهببه ف نفسي ده
ادهم بعصبيه وغضب = افتحي يا فرح انا بقولك افتحي
فرح بتعحب لنفسها _ ايه ده هو بقي بيتكلم زينا كده عادي امتي
ادهم = بجولك افتحي يا فرح
فرح لنفسها _ لأ اللي فاتت دي اكيد فتلتت منه
ادهم = هتفتحي ولا الجأ لإسلوب مش هيعجبك
فرح لنفسها _ رجع زينا تاني، هو ماله ده، شكل الحربايه اللي اسمها زينب دي اثرت عليه
فرح بعد م مسحت دموعها واستجمعت شجاعتها وجرأتها = مش هفتح يا ادهم
ادهم _ بقي كده
فرح = اه
ادهم قفل عليها من بره
ادهم _ طب اديكي مش طالعه من اهنه يا فرح واعلي ما ف خيلك اركبيه
فرح لنفسها = معنديش خيل وبعدين يابني انت نص كلامك عادي والتاني صعيدي ما ترسي علي حل يا اخي، ايه ده ثانيه كده هو قفل عليا ولا ايه
روحت علشان افتح الباب ولقيته اتفتح
فرح بفرحة انتصار _ هعع مفكر انه هيحبسني ده احبس عشره زيه هههههه
ادهم بصوت كفحيح الافعي = تحبسي مين يا حلوه
يتبع…..
لقراءة الفصل العاشر : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية حكايتي في الثانوي للكاتبة إسراء ابراهيم

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!