Uncategorized

رواية الطفل المغرور الفصل الثالث 3 بقلم فرحة حسين

 رواية الطفل المغرور الفصل الثالث 3 بقلم فرحة حسين

رواية الطفل المغرور الفصل الثالث 3 بقلم فرحة حسين

رواية الطفل المغرور الفصل الثالث 3 بقلم فرحة حسين

اروي:الله ما طولك ياروح و قامتلو 
اروي:هو كل يوم اصحي علي زعيق اي ده
زين:منتي لو عندك دم مكنتيش تنامي في الاوضه تاني بعد ما قولتلك متنميش فيها تاني
اروي:واالا بقولك اي انا انام في الحته الانا عايزها ماشي انا نازله شويه و القيك تحت عشان نفطر علي الله تتأخر بس كده 
زين كان لسه هيتكلم
اروي:مفيش كلام مسمعش صوتك و اسمع الكلام و بس و نزلت من غير ما تسمع رد
زين:انا ازاي سايبها تتكلم معايا كده و اتعصب و قام نازل وراها
زين بعصبيه:انتي يا اسمك اي انتي
اروي بعصبيه:اسمي اروي احفظه بقا و بعدين متزعقليش
زين:ازعق براحتي ده بيتي
اروي:لا متزعقش وانا مراتك و زي ما هو بيتك بيتي انا كمان
زين:بت بقولك اي انا مستحملك بالعافيه لو حد غيري كان زمانو قتلك
اروي:والله ده انا اللو حد غيري كان قتلك
كامل و هو قاعد علي السفره و بيتفرج عليهم
كامل:خلصتو
اروي و زين:اها
كامل:تمام اقعدو افطرو بقا
اروي بذهول:ياربي اي الرماني علي العيله دي
زين:انتي كنتي تطولي اصلا
اروي:اها يحبيبي اطول و نص كمان
زين بصلها بقرف و قعد ياكل
كامل:اقعدي يبنتي يلا
زين:سابها تطلع احسن مش عايز اشوفها
اروي:طب تصدق بقا انا هقعد و قعدت
بعد الفطار
زين:انا نازل يابابا عايز حاجه
كامل:لا يبني سلامتك
اروي:يلا غور احسن الواحد يرتاح
زين:لسانك بقا بيطول كتير ها متنسيش القواعد
اروي:قواعد اي انت كمان اتنيل
زين:انا همشي قبل ما ارتكب جريمه
اروي ببرود:باي باي
زين بصلها بقرف و مردش
اروي بصتلو بقرف و هي طالعه علي السلالم
زين بعصبيه:اي ياربي البني ادمه دي و مشي
اروي فوق
اروي:منك لله يارب يموت لا لا بعد الشر عليه بس برضو انا  يعاملني كده ده انا لو قتلالو قتيل مش هيعمل كده
عند زين
زين:انا تقولي كده لا و كمان بتبصلي بقرف ماشي وربنا لاوريها ماشي
بعد شويه
زين روح ملقاش اروي
زين:راحت فين دي الله و بعدين انا مالي متروح مترح ما تروح في ستين داهيه
اروي من وراه:مين دي التروح في ستين داهيه
زين بأبتسامه سمجه:قلبي جه كنت بدور عليكي والله
اروي بأستغراب:قلبي و بدور عليا و بصت وراها و رجعت بصتلو انت بتكلمني انا يبني
زين:طبعا طبعا هو في حد قلبي غيرك
اروي:زين انت سخن مالك
زين:مفيش يا حياتي بصي انتي اطلعي الاوضه خدي شاور كده ونا عملنا اتنين قهوه و فشار و نتفرج علي فيلم
اروي:لا لا لا اكيد في حاجه يبني انت سخن ولا في اي
زين:اطلعي بس يلا
اروي و هي طالعه بأستغراب:طيب طيب هطلع الله في اي
فلاش باك
زين جه الفيلا ملقاش اروي في الاوضه
زين:اووف الحمد الله ماشي انا هوريها ازاي بقا تعملني كده
و كان ماسك حاجه في ايدو طلع منها تمساح بس صغير و حطو في الاوضه
زين:يلا استعنا علي الشئى بالله و طلع
باك
اروي طالعه تصوت و تقول:تمساح اي ده يالهوي الحقوني
زين بضحك و دخل علي المطبخ بسرعه
اروي:زين الحق يزين في حاجه في الاوضه
زين و هو كاتم الضحك و مبين ان مفيش حاجه:اي بس ياروحي الموجود في الاوضه اكيد مفيش حاجه ونتي بيتهيألك
اروي,:والله فيه اطلع بس شوف
زين و بان انو بيضحك شويه:يحبيبتي مفيش تمساح ولا حاجه مين دي هتيجي هنا يعني
اروي بشك:ونت عرفت منين انو تمساح
زين و خد بالو من القالو:انتي القولتي
اروي:لا انا مقولتش انو تمساح
زين:لا قولتي بس انتي الي مش واخده بالك من خوفك اكيد
اروي بزعيق:زييييين انت العملت كده
زين ضحك و طلع يجري علي فوق
اروي طلعت تجري وراه
اروي:وربنا ما هسيبك يازين جيبلي تمساح
زين دخل الاوضه و قفل عليه
اروي و هي بتخبط علي الباب:افتح يزين
زين:مستحيل
اروي:افتح بدل ما اقصر الباب
زين:اتنيلي
كامل جه
كامل:في اي
اروي:شوفت ابنك جيبلي تمساح في الاوضه لا و بيضحك عليا كمان شوفت انت عايش معاه ازاي ده مش فاهمه انا
كامل:زين بيضحك
اروي:يحول الله يارب يعني يعمي انت سيبت كل ده و مسكت في ان زين بيضحك 
كامل بذهول:يعني زين بيضحك عادي كده
اروي:اي ياربي العيله الوقعت فيها دي بس و رجعت خبطت افتح يا زين والله ما هسيبك
زين فتح و قال بصوت يخوف:فتحت اهو هخاف منك يعني ولا اي
اروي:لا يحبيبي متخفش مني هو حد كلمك اصلا ده انا كنت عايزه ادخل الاوضه بس
زين:اها بحسب
كامل:انتو مجانين انا داخل اكمل شغلي احسن
زين:ادخي الاوضه اهو واقفه ليه
اروي:اطلع انت الاول
زين:لا دي اوضي زي ما هي اوضك
اروي:اوضي
زين:طبعا طبعا مش انتي مراتي
اروي بشك:انت عامل حاجه تاني شكلك
زين:ونا لو عاملت حاجه ما هقولك مش هخاف منك انتي يعني
اروي:اي انتي يعني دي ده انت بس مش هرد عليك منك لله
ده انت هتجنني والله
زين بأستفزاز:سلامتك من الجنان يروحي
اروي:زين اطلع برا
زين:و راح نام علي السرير:اوضي و الي مش عجبو يطلع هو 
اروي:يخربيت البرود بجد و بعدين انت هتنام دلوقتي يعني
زين:ليه
اروي:ليه اي
زين:بتسألي ليه
اروي:انت مالك يا بارد انا هنزل
زين:اممممم راحه فين
اروي:ملكش دعوه
زين:انا جوزك ولازم تقوليلي
اروي:هو انت مالك انهرده كل شويه انتي مراتي انا جوزك الله
زين:الله مش انتي الكنتي بتقوليها طول الوقت
اروي:انا عمري عمري ما قولتها
زين:لا والله
اروي:اها والله سلام بقا
……..زين:انتي يب
و قبل ما يكمل كلامو طلعت من الاوضه و نزلت
زين:يبت ال  انا تسيبيني و مترديش عليا ماشي
زين و هو بيتكلم في التلفون:هي نزلت من شويه خليك وراها و اعرفلي هي هتروح فين و قولي
تمام يا زين باشا
بعد شويه
تلفون زين رن
زين:اي عرفتو
…………اها ياباشا و العنوان اهو
زين:تمام سلام
و نزل راح لقاه محل ورد
زين:مش كنتي تقولي بدل ما اعرف من برا كده
اروي بخضه:يخربيتك اي يبني ده حد يخض حد كده
زين:امممم اها انا عادي
اروي:بارد
زين:عارف
اروي:والله طب اي الجابك هنا و بعدين انت بتراقبني يعني ولا اي
زين:حاجه زي كده
اروي:طب ياريت متعملش كده تاني
زين:و ياريت تقوليلي بعد كده انت رايحه فين عشان معملش كده تاني
اروي:نبقا نشوف الكلام ده بعدين
زين:لا والله
اروي:اها والله
زين ضحك:بس الورد جميل
اروي:انت بقيت تضحك كتير علي فكره
زين:ودي حاجه تضايق
اروي:لا بس يعني كنت ديما مغرور كده و بارد
زين:طب و دلوقتي
اروي بضحك:بقيت مغرور و بارد اكتر الصراحه
زين:مش هرد عليكي علي فكره عشان بس بس انا مؤدب كده 
اروي:لا مهو باين الادب
زين:اوماال
اروي:طبعاا
صوت من وراهم
منتي بتضحكي اهو مع الغريب ولا انتي كنتي مقفلها علينا احنا بس
اروي:ابعد عني يا مروان انا مش فايقالك
زين بعصبيه:انت مين و بتتكلم كده ليه
مروان:انا الي الهانم مغفلاه و ماشيه علي حل شعرها 
زين:لا بقا انت زوتها اوووي انا هقولك انا مين يخويا انا جوزها و ضربو بوكس في وشو و قعد يضربو لغايت ما بقا مش قادر يقوم
اروي:خلاص كفاية يا زين كفاية هيموت في ايدك
زين شدها من ايدها:اركبي
اروي:مش عايزه اركب هروح كده
زين:اركبي يا اروي عشان معملش حاجه متعجبكيش
اروي:مش هركب
زين:تمام و شلها و حطها في العربيه و ركب و مشي 
في البيت
زين:ادخلي
اروي:براحه و اوعي تشلني كده تاني  مش هعدهالك علي خير بعد كده
زين:اسكتي و ردي علي سؤالي مين ده
اروي:ملكش دعوه
زين بعصبيه و زعيق:ردي عليا يا اروي
اروي خافت:ده ده 
زين:اخلصي
اروي:ده كان خطيبي 
زين:ازاي و هو قال دي مغفلاني
اروي:ما هو
زين:احكي يا اروي كل حاجه عشان متعصبش اكتر من كده
اروي:كنا انا و هو بنحب بعض و اتخطبنا بس اكتشفت انو بيخوني فا سبتو بس هو مسبنيش و بيتردي في كل حته و عايز يرجعلي بس انا رافضه  عشان كده كان كل شويه بيجيلي المحل و يرمي كلام خلاص كده عرفت كل حاجه عشان متشكش فيا تاني عن اذنك
زين:اروي انا مشكتش فيكي انا بس كنت عايزه اعرف
اروي:عن اذنك يا زين
و طلعت الاوضه
زين قاعد لوحده:انت زعلان ليه هي اصلا متهمكش ونت هتخلص منها و بأي شكل و متفكرش غير في كده
______________________________________________
مروان:اتجوزت ازاي يعني اي تتجوز
محمد(صحبو):متهدا  و انساها هي اتجوزت خلاص
مروان:علي جثتي اروي ليا ليا انا و بس شوفلي عنوان الزفت الاتجوزتو ده يلااااااااااااا
______________________________________________
زين:اروي يا اروي
اروي و قامت و باين علي عيونها انها معيطه:نعم
زين:اي ده مالك انتي بتعيطي
اروي بصت علي الساعه لقتها عدت 7
اروي:يالهوتي بقاا
زين:مالك مين مزعلك
اروي مش قادره ترد عليه ولا عايزه تكلمو
زين: يا اروي ردي
اروي:نعم يا زين
زين:مين مزعلك
اروي:مفيش حد يحبيبي ده بس حاجه دخلت في عيني
زين بطريقه طفوليه:اممم تعرفي ان البيكدب بيروح النار قولي الحقيقه يلا مين مزعلك
اروي و ابتسمت:اممم واحد كده بارد
زين:بارد ليه عملك اي
اروي:معمليش حاجه تيجي نتفرج علي فيلم
زين:امممم ماشي بس بعديه هتحكيلي علي كل حاجه
اروي:نبقا نشوف يلا
و هما بيفرجو علي الفيلم
الباب خبط
عزيزه راحت تفتح
اروي:هو مين الجه
زين:معرفش عزيزه مجتش
اروي كانت قايمه تشوف مين
فجاءه حد دخل
اروي بصدمه:انت اي الجابك هنا
يتبع……
لقراءة الفصل الرابع : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى