Uncategorized

رواية الشقي كان اسماً على مسمى الفصل الثالث 3 بقلم حنين عادل

 رواية الشقي كان اسماً على مسمى الفصل الثالث 3 بقلم حنين عادل

رواية الشقي كان اسماً على مسمى الفصل الثالث 3 بقلم حنين عادل

رواية الشقي كان اسماً على مسمى الفصل الثالث 3 بقلم حنين عادل

لقيتني واقف طول الفرح بتفرج علي نور وعلي جمالها ورقتها والبنات كلهم بيتنططوا ويرقصوا وهيا واقفه هاديه كدا شدتني جدا ليها ادهم صاحبي كان عاوز يشاركني بس انا مش بحب الشراكه بس هوافق بقا عشان يبقي موجود وليا فرصه أكلمه أو اشوف نور المهم روحت من الفرح بجد مبسوط اني قابلتها عارف اما تشوف حد تحس انك مطمنله ومرتاح ليه ومعجب من اول نظره نمت تاني يوم علطول كلمت ادهم وقلتله أنا موافق تبقي شريكي وادهم انبسط جدا وجه تاني يوم وكتبنا عقد الشراكة وبعدين بقا شريكي بقيت بحاول ألمح له ان انا بحب نور بس ما كنتش عارف علاقتي بيه بقت أحسن من الأول وفي يوم طلعنا نتغدي برا الشركه فصارحته بمشاعري واني عاوز اتجوز نور فقالي
ادهم: انا عايز لنور حد يخلي باله منها ويسعدها وانت بحكم علاقاتك السابقه والموجودة حاليا مش هتنفع ليها نور اختي الوحيده وبحبها وعايز الأصلح ليها
مايأستش وقولتله انا واللهي اتغيرت وبجد بقيت انسان جديد وبحب نور جدا وهاحميها وهاسعدها
رد ادهم: ربنا يسهل هكلمها واعرف رأيها ايه
ماجد: ماشي يارب توافق
فضلت منتظر جوابها علي احر من الجمر امتي يا نور تبقي نور حياتي
في بيت ادهم……..
ادهم: نور
نور: نعم يا أبيه
ادهم: نور متقدملك عريس وانا شايف أنه كويس ماجد اللي شوفتيه بالفرح وبيحبك ايه رأيك
نور: ووشها محمر من الخجل اللي تشوفه يا ابيه
اعتبر ادهم أن دي موافقه من نور
تاني يوم ماجد بيكلم ادهم
ماجد : ها رأيها ايه بقلق
ادهم: للأسف يا بني …
ماجد: ايه ..
ادهم: وافقت
ماجد بفرحه: حرام عليك يا بني وقعت قلبي
المهم الخطوبه امتي
ادهم: مستعجل كدا ليه دا انت واقع اوي بقي
ماجد: لشوشتي يا بني جوزني وخد فيا ثواب
ادهم: هههههه
ماجد: ما قلتش برده الخطوبه امتي
ادهم: زهقتني يا بني الأسبوع الجاي كدا كويس
ماجد: هوا بعيد بس كويس
ادهم: ماشي ياعم ربنا يقرب البعيد ويسعدك ويسعدها ويوفقكم في حياتكم
ماجد : يارب 
ادهم راح مكتبه ففي حد في المكتب من دا دا عاصم
(عاصم ابن عم ادهم صعيدي زير نساء ليه علاقات كتير مش بتنتهي وتاجر ممنوعات عنده30 سنه )
ادهم: خير يا عاصم
عاصم: مش تقول اذيك الأول اخبارك ايه
ادهم: اذيك يا سيدي اخبارك ايه بس خير برده 
عاصم: انتي عارف انا عاوز ايه
ادهم: انسي اني اجوزك اختي
عاصم: انا ابن عمها وأولي بيها
ادهم: انت كبير عنها8 سنين وكمان بتاع ستات وعلاقات زباله وفوق ده كله تاجر مخدرات 
عاصم: الراجل ما يعبوش الا جيبه
ادهم: وخلي اختي تعيش في الحرام
عاصم: ماشي يا ادهم براحتك 
ومشي عاصم متعصب جدا ناوي له نيه سودا
وعدي الاسبوع بنفس اللي بيحصل كل يوم ادهم وماجد بيروحوا الشغل ونور زي ما هيا قاعده في البيت لأنها خلصت دراستها وادهم بحكم أنه صعيدي مش هيرضي يشغل أخته
وفي يوم الخطوبه الصبح #نور عماله بتعيط اوي وبتكلم حد في التليفون: الحقني يا حبيبي انا هاتخطب كله جه بسرعه واخويا عجبه ماجد وهيجوزنا بسرعه وانا بحبك انتي ومستحيل اتجوز غيرك
ويرد اللي بيكلمها: اصبري يا حبيبتي وخلي كل حاجه ماشيه زي ما هيا وانا هقولك تعملي ايه بس ما تخافيش وبطلي عياط واهدي
نور: خلاص  هديت وبطلت عياط انا بحبك
####: وانا كمان بحبك..
يتبع….
لقراءة الفصل الرابع : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية اغتصبت خطيبة أخي للكاتبة مهرائيل ماجد

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!