روايات

رواية دليدة قلبي الفصل الرابع 4 بقلم رنا أحمد التوني

رواية دليدة قلبي الفصل الرابع 4 بقلم رنا أحمد التوني

رواية دليدة قلبي الجزء الرابع

رواية دليدة قلبي البارت الرابع

رواية دليدة قلبي
رواية دليدة قلبي

رواية دليدة قلبي الحلقة الرابعة

____________
دليده: اهدي يا صبوحه
صباح بفرحه: دليده حبيبتي اه ياجزم بقا تخضوني كدا
ادهم : ونا مالي دي البت .ي هيا واحمد الي اتفقو
احمد : الله بقا بترمهالي
صباح: اسكتو قوم ياأدهم صحي اختك تعمل الفطار نفطر سوا
ادهم : وانا مالي يلا ياد ياحمد نروح الشغل
احمد: لا يا معلم مش متحرك من هنا غير لما افطر
ادهم : طول عمرك طفس
صباح لسه حاضنه دليده
ادهم : جرا اي يا ماما البت فطست تحت دراعك
صباح: قوم ياجزمه صحي اختك تعمل الفطار وبعدين سبوني اشبع ب البت شويا من يوم وفات المرحومه مشفتهاش
ادهم راح فضل يخبط ع مريم بطريق مستفزه مريم بزعيق: يوووووووه بس بقا وفتحت الباب لقت ادهم لسه هتتكلم لقت احمد قاعد وواحده غريبه
ادهم: اي هتفضلي متنحه كدا كتير بشعرك دا
مريم استوعبت دخلت لبست وخرجت
مريم : ماما هيا دي دليده
صباح بفرحه : اه ياحبيبتي تعالي سلمي عليها
ادهم : مريم ع فكره انا كان قصدي تلمي شعرك عشان كان شكلك وحش اوي وشعرك منكوش
مريم بغضب: شايفه ياماما
صباح : ههههه يلمي ع بنت خالتك وادخلي اعملي فطار يلا
سلمت مريم ع فريده وحضنو بعض دخلت مريم تحضر الفطار
دليده: معلش يا خالتو هتقل عليكي شويا
صباح: اي الي بتقوليه دا عيب عليكي دا انتي بنتي دا انا هنيمك في حضني زي زمان
ادهم : بس مش في حضنك اوي يا ست الكل
صباح: ل لماضه وقوم ساعد اختك في الفطار
ادهم : اه بتطرقيني ماشي يلا يا أحمودي نعمل الفطار
احمد دحك ودخلو المطبخ عند مريم
مريم بأحراج: لا اتفضل ي احمد انا هعمل الفطار
ادهم : وحيات امك مفيش غير احمد
مريم بأحراج: ها لا قصدي انو ضيف وكدا
احمد : لا عادي متعود اعمل الفطار انا يدوب هساعدك انا وادهم
__________
صباح: اي ياحبيبتي الي حصل
دليده بدموع: من يوم ما ماما اتوفت بابا كان متجوز واح.ه وكانت بتعزبني وتقلو اني انا الي قليلت الأدب بعدها ب اربع سنين اكتشف انها بتخونه طلقها فضل سنتين من غير جواز وانا كنت بدرس امبارح الصبح لقيتو داخل هوا وصحبتي وقلولي انهم اتجوزو وهيا فضلت تتحكم فيا وتعاملني وحش وقلتلو اني بكلم شباب وهو س.قها لمة كدبتها اتخانق معايا وكان هيحبسني بس انا هربت واستخببت عند زميلتي بس هيا كمان كلمتهم وقلتلها عني وجم عشان ياخذوني وحولت اهرب وعرفت بس وقبلت ادهم وانقزني وجينا بس
صباح: معلش ياحبيبتي مش هسمح لحد ابدا انو يدوسلك ع طرف
بعد شويا قعدو الكل يفطر
مريم : صحيح يا دليده تنتي بتدرسي ايه
دليده: طب
مريم : بجد بيس وانا كمان
دليده: طب كويس بس انا جمعتي هناك ومش هعرف اكمل
ادهم : ابقي قوليلي التفاصيل وونزل بكرا الشهر العقاري تعمليلي توكيل اني ولي أمرك ونقلك هنا
دليده بفرحه: بجد هوا ينفع
ادهم : اه يلا ياحمد
مشي ادهم واحمد
دليده خلصت فطار
دليده : خالتو انا هنام فين
مريم : معايا طبعآ
صباح: لا معايا انا
دليده: هههه طب احط هدومي فين عشان محتاجه اخد دش
صباح: خديها با مريم الاوضه الي تعجبها تحط حجتها فيها قامت مريم خدتها اوضتها رتبت دليده حجتها ودخلت خدت دش لبس كاش بيتي حلو وقصير ونامت ع سرير مريم
_____________
ادهم في الشغل
قاعد يفكر فيها
احمد : ادهااااااام
ادهم: اي ياجدع بتجعر ليه
احمد بغمزه : سرحان في اي
ادهم : ها ولا حاجه صحيح عملت معاينه لي الارض
احمد : اه و الارض دي زراعيه متنفعش
ادهم: اه خلاص الغي العقد او خليهم يشوفو ارض تانيه
احمد : ماشي يا معلم سلام
خرج احمد وساب ادهم خلصو شغلهم وروح ادهم
_________________
مريم : دودو يا دودو اصحي بقا
دليده: نعم
مريم : اصحي البسي عشان ادهم جي وهنتغدا
دليده : ما انا لبسه اهوه
مريم بصدمه : كدا لبسه امال لو قالعه
دليده: ههههههه طب اوعي عشان اغسل وشي دخلت دليده الحمام

ادهم جه سلم ع مامتو واختو
ادهم : اما فين دليده
دليده: انا هوه
ادهم بص لقي دليده لبسه كاش بس لف وشو بسرعه عشان حرام
ادهم بغضب: ايييه داااا

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضعط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية دليدة قلبي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى