Uncategorized

رواية أسيل قلبي الفصل الثالث 3 بقلم نيللي ياسر

 رواية أسيل قلبي الفصل الثالث 3 بقلم نيللي ياسر

رواية أسيل قلبي الفصل الثالث 3 بقلم نيللي ياسر

رواية أسيل قلبي الفصل الثالث 3 بقلم نيللي ياسر

نجيب: انا عرفت كل حاجه و علي حكالي.
اسيل بصدمه: ااااايه!!
نجيب: مالك اتخضيتي لايه..انا عرفت سنك وكليتك الحاجات اللي افتكرتيها.
  ” اسيل بتحمد ربنا أنه معرفش حاجه عن علاقتها ببدر ابنه”
نجيب: ايه رأيك لو تنزلي تشتغلي من بكره معايا في الشركه.
اسيل: بجد…انا متشكره جدا لحضرتك…
نجيب: بلاش حضرتك دي…قوليلي بابا نجيب اي حاجه غير حضرتك.
اسيل بضحك: ماشي يا نونو.
نجيب بشهقه: هي وصلت ل نونو..ههههه انا هسيبك تنامي وترتاحي شويه وبعدين هطلعلك الاكل.
اسيل: ماشي.
  ” نجيب خرج واسيل قعدت تفكر الناس اللي بتعاملها كويس كده يستاهلو أنها تكدب عليهم..اكيد لا.”
….. ( في مكان تاني تحديداً في نيويورك بدر متعصب جداً وبيكلم شخص في الموبيل).
بدر: انا بقولك هنزل بكره انت سامعني.
_______.
بدر: يعني أول طياره نازله كمان اسبوع.
____.
بدر: انا هنزل بكره يعني هنزل انت فاهم.. غور.
  ” بدر قفل معاه وحط ايدو علي وشه وبيفتكر”
« فلاش باك».
بدر: يا اسيل انا بحبك لايه عايزه تتطلقي.
اسيل بصوت عالي: يووووووه…وانا مش بحبك انت غبي.
بدر: يا اسيل انا زعلتك.
اسيل بغضب: لا يا سيدي..بس انا مش عايزاك طلقني بقي.
بدر: يا اسيل اسمعيني.
اسيل: مش هسمع حاجه.. طلقني.
بدر: اسيل أنتي بتحبي حد تاني.
اسيل:_____.
بدر: ردي عليا بتحبي حد.
اسيل:_____.
بدر: ماشي يا اسيل..بس انا مش هطلقك.
  ” وسابها وخرج وهي قعدت تعيط”
« بااااك».
 ” بدر رمي ازازه برفان في المرايه واتكلم وهو بيصرخ وايده علي دماغه”
بدر: لااااااااايه..مش عارفه انساكي..لايه قلبي الغبي ده ( بيضرب علي صدره بقوه) مش عايز ينسي..اااااه..بس انا راجع وهندمك يا اسيل هخليكي تبوسي رجلي علشان ارجعلك ومش هرجع…انا بكرهك.
….. 
مر اسبوع و  كل اللي حصل فيه…
1_ اسيل بتشتغل مع نجيب في الشركه و شاطره حدا في شغلها.
2_ نجيب بقي حاسس انها بنته وبقت عامله بهجه في العيله.
3_ بدر قعد اسبوع مستني الطياره ومحدش يعرف أنه راجع غير ( علي) عمه..وطلب بدر أن محدش يعرف أنه راجع.
4_ علي بقي قريب جدا من اسيل بعد لما عرف كل قصتها ( قصتها هتعرفوها في الأحداث) واسيل بتعتبره اخ ليها وبتحكي ليه كل حاجه 
5_ سوسن بقت بتحب اسيل جدا وبتشوف فيها بنتها اللي ماتت.
….. ( يوم رجوع بدر…في المطار)
   ” علي واقف مستني بدر.. وشويه وبدر خرج وعلي حضنه جامد وسلم عليه وبعدين ركبو عربيه علي ورايحين الڤيلا”
علي: بدر انت لايه سبت اسيل.
بدر ببرود: يهمك تعرف.
علي: الصراحه اه.
بدر: وانا مش هتكلم غير في اليوم اللي تنزل تحت رجلي علشان ارحمها..ساعتها هحكي كل حاجه.
علي: علي فكره اسيل طيبه جدا هي بس مرت بظرو….
بدر: مش باخد رأيك فيها ويلا علشان وصلنا.
علي بتنهيده: ربنا يهديك..
….( في الڤيلا الباب بيخبط وبتفتح سوسن).
سوسن: تعالي يا علي اد….بدر!!!
بدر: وحشتيني.
  ” سوسن حضنته وبتعيط وهو بيطبطب عليها بالراحه”
بدر: تعالي اقعدي.
سوسن: حرام عليك يا بدر تسبني السنين دي كلها معرفش عنك حاجه…كنت بموت من الخوف عليك.
بدر: انا أسف..بس انتي عارفه علاقتي مع بابا ازاي..
سوسن: معلشي يا حبيبي..اه ده نجيب زمانه علي وصول هيفرح اوي ومعاه اسيل بنت زي القمر أبوك…
  ” قاطع كلامهم صوت ضحك جي من باب الڤيلا وكان نجيب داخل واسيل بتضحك بصوت عالي” 
اسيل: يعني كنت عايزني أسكت…هههههه.
نجيب: يا بنتي انتي خسرتي الراجل مليون جنيه.
اسيل: والله يا نونو يستاهل.
نجيب: يا بنتي ده عميل م….. بدر.
  ” اسيل بصت وشافت بدر واتصدمت”
( صدمه؛ خوف؛ حب؛ دهشه.. مشاعر حست بيها في نفس الوقت ولاكن شعور بدر كان فرحه..ومش عارف لايه فرحان)
اسيل: بدررررر!!.
بدر:  وحشتين….ااااسيل!!!
يتبع……
لقراءة الفصل الرابع : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية المسمومة للكاتبة كوكي سامح

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!