Uncategorized

رواية وجدت قلبي معك الحلقة الثالثة 3 بقلم غادة محسن

رواية وجدت قلبي معك الحلقة الثالثة 3 بقلم غادة محسن 

رواية وجدت قلبي معك الحلقة الثالثة 3 بقلم غادة محسن 

رواية وجدت قلبي معك الحلقة الثالثة 3 بقلم غادة محسن 

رزان بصدمه : انت انت بتعمل اي هنا 

سليم بابتسامه : انا مدير الشركه 

رزان : ا اه ااحم اسفه بس استغربت شويه 

سليم : ليه يعني 

رزان : مكنتش متوقعه انك تطلع مدير الشركه الي هقدم فيها اتفضل Cv 

سليم خد منها Cv وشافوا وعجبوا جدا ومؤهلاتها كويسه جدا 

سليم بابتسامه : حلو جدا مؤهلاتك كويسه هتبقي السركرتيره بتاعتي 

رزان : طب والي بره 

سليم : قصدي سكرتيرتي انا يعني هتبقي معايا في نفسي المكتب في مكتب صغير جمبي هتقعدي فيه وهبعتلك كل الشغل 

رزان : اه تمام هبدا امتي 

سليم بابتسامه : ممكن من دلوقتي لو حابه 

رزان : اه طبعا 

سليم : تمام اتفضلي علي المكتب وهبعتلك الشغل 

رزان : اوك 

رحت المكتب كان جميل اووي قعدت علي المكتب شويه وجتلي الملفات قعدت اترجمهم كلهم علي الكبيوتر واطبعهم كانوا كتار اوووي 

سليم : الوقت اتاخر اوووي اروح اشوفها 

رحت المكتب  لقتها نايمه قربت منها اووووي ملامحها طفوليه وجميله جدا بس باهته 

رزان بخضه : ا انت احم حضرتك بتعمل ايه 

سليم بابتسامه : كنت بشوفك وانتي نايمه شكلك حلو وانتي نايمه 

رزان بكسوف : ا ااحم انا كنت تعبانه فنمت انا خلصت الملفات 

سليم : خلاص سبيهم دلوقتي هشوفهم بكره تعالي يلا اوصلك الجو متاخر 

رزان : لا حضرتك انا هعرف اروح لوحدي 

سليم : مينفعش تروحي لوحدك الجو متاخر ومفيش كلام تاني يلا قدامي 

مشيت قدامه وانا مستغربه اني بسمع كلامه بس الجو فعلا متاخر ومينفعش اروح لوحدي نزلنا وركبنا العربيه فضلنا ساكتين طول ما احتا ماشي لحد ما قال 

سليم : حبيتي قبل كده 

رزان استغربت من سالوا وفكرا بالي فات وقالت وهي بتحاول مدمعش 

رزان : ياااه ومين فينا محبش او اعجب بجد 

لما قالت كده اتضيقت جدا وانا معرفش السبب حسيت بنار في قلبي مجرد ان يمكن تكون حبت 

سليم : ه هو انتي حبيتي قبل كده 

رزان بحزن : حبيت حبيت دي كلمه صغيره علي الي حساه دلوقتي تعرف ان كنت مفكره اني حبيت بس طلع غلط دا كان تعلق اعجاب لاكن مش حب هه وانا الي كنت مفكره انوا بيحبني طلعت رهان بالنسبالوا 

سليم : مش فاهم حاجه رهان اي وسابك ليه 

رزان : هو كان ج.. خلاص وصلني 

سليم : دا بيتك 

رزان : اه 

سليم : تمام اشوفك بكره سلام 

رزان : سلام 

خرجت من العربيه وانا حاسه براحه غريبه يمكن علشان حكيت ليه بس هو ميعرفش لسه اي حاجه عني ولا يعرف اني مطلقه ههه لسه مكملتش ٢٣ سنه وخت لقب المطلقه حاجه حلوا اووووي 

طلعت البيت ودخلت 

رزان : بابا حبيبي انت فين 

كريم : كده ي رزان تتاخري خفت عليكي ي بنتي 

رزان : معلش ي حبيبي بس كان عندي شغل كتير 

كريم : طب روحي غيري شكلك تعبانه  وانا هجبلك الاكل 

رزان : حاضر ي حبيبي 

دخلت وانا بفكر في سليم حسه في حاجه بتشدني نحيتوا مش عارفه اي بس لا مش هخلي يحصلي ذي ما حصلي في الاول لازم اتجنبوا ومكلمهوش غير وقت الزوم 

فضلت قاعده شويه وبعدين قمت كلت ونمت 

صحيت الصبح ولبست ونزلت رحت الشركه 

سليم : صباح الخير 

رزان باقتضاب : صباح النور 

سليم استغرب من ردها 

سليم : اتفضلي دا شغل النهارده وفي اجتماع النهاره  هتكوني معايا 

رزان : اوك 

مشيت وانا مستغرب ردها وطريقتها النهارده معايا دي حتي مبصتليش وانا بتكلمها 

مشيت من المكتب بسرعه وانا بجاهد اني مبصلوش ولا اتكلموا مش هسمح ان يحصلي ذي الاول مس هسمح ابدا 

عدي الوقت وجه وقت الاجتماع داخلنا الاجتماع  وكان في الاجتماع واحده مش شايله عنيها من عليه كنت عايزه اقوم اشيل عنيه المشمحترمه وهو عادي معاها كتك الاقرف صنف واحد فضلنا كده شويه 

عمر بخبث : بس عندك سكرتيره حلوه متبعتها ليا

سليم بغضب : عمر احترم نفسك والا ورب العز مش هيبقا في حاجه بنا ونفصل الشراكه 

عمر : هو انا قلت حاجه غريبه بقولك ابعتها تكون سكرتيرتي اصلها عجبني اوووي شغلها 

سليم بغضب : لا معلش شفلك سكرتيره تانيه قوم يلا الاجتماع خلص 

شيري بدلع : مالك استاذ سليم ليه مزعل نفسك كده دي حته سكرتيره لا راحت ولا جت.. 

سليم : احترم.. 

قاطعتوا رزان 

رزان بقوه : احترمي نفسك مش علشان سكت ومتكلمتش اول مره تسوقي فيها ملها ي عنيا السركتره الي لا راحت ولا جت علي الاقلل انضف منك شوفي لبسك الي كلوا عريان يعتبر مبين جسمك كلوا وشوفي شكلك داهنه وشك قبل ما تنزلي ولا طريقت كلامك شوفي نفسك الاول وبعد كده عايري الناس  

سليم كان متابعها ومعجب بطريقه كلامه ودفاعها عن نفسهل 

شيري بغضب : انتي ازاي تكلميني كده انتي مش عارفه ابقا مين انا ميشرفنيش اساسا ان وحده زيك تتكلم معايا 

سليم بغضب : شيرررررررري احترمي نفسك وانا الي ميشرفنيش ان اشتغل معاكوا اعتبري الصفقه اتنهت يلا بره 

عمر : بس 

سليم بغضب : قولت برررررررره 

اتخضيت شيري خدت حاجتها وطلعت هي وعمر 

رزان بخوف : س سليم اانا اسفه مكنش قصدي يحصل كده 

سليم : خلاص ي رزان انسي محصلش حاجه 

رزان : محصلش ازاي الصفقه ضاعت اكملت بدموع وكل ده بسببي انا اسفه بجد مكنش قصدي والله 

قرب سليم منها ومسك وشها بين ايديه 

سليم : شش اهدي محصلش حاجه لكل ده هما الي غلطوا الاول خلاص اهدي 

رزان : بس الصفقه 

سليم : خلاص ي رزان 

سكت وانا محرجه مش عارفه اقول اي 

سليم : رزان 

رزان بانتباه : نعم 

سليم : انا……….. 

رزان بخضه : انت انت بتقول اي لا مينفعش اكملت بهستريا ودموع لا مينفعش مينفعش مشيت وسابتوا وهو مصدوم

يتبع..

لقراءة الحلقة الرابعة : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية : اضغط هنا

نرشح لك أيضاً رواية ثباتها أرشدني للصواب للكاتبة منة ممدوح.

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!