Uncategorized

رواية جحيم نوح الفصل الثالث 3 بقلم مريم نبيل

 رواية جحيم نوح الفصل الثالث 3 بقلم مريم نبيل
رواية جحيم نوح الفصل الثالث 3 بقلم مريم نبيل

رواية جحيم نوح الفصل الثالث 3 بقلم مريم نبيل

يقوم نوح باحتضانه بشده فهو له فضل كبير عليه ليك وحشه والله يابكار
يلعن ابوك يا ابليس بكر مو عندك ربع احترام الي يا زلمه
بضحك طيب اقعد اقعد تشرب ايه الاول
ولا شي انا جاي وماشي على طول
نوح بدهشه معقول لقيته
اه يانوح عايش ف استراليا بس محدش عارف عن عالمه اي حاجه ولا حد يعرف مكانه
بس هو يعرف عنك كل شي احترس
-ايه ياعم جو احترس والحوار ده ماكنت ماشي مصري كويس المهم حاول تعرف عايش باسم مين اوي اي حاجه بابكر ايه فين رجالتك 
-الموضوع اكتير صعب يانوح لأنها بلد مافيا الكبير ما بيصح ندخل فيها بس راح اتصرف ماتشيل هم
-انا عارف هو هيظهر ازاي
-بكر وقد شعر بالخوف على صغيره انا خايف من سكوتك ده يازلمه 
-متقلقش كل حاجه هتخلص قريب
-منيح راح افل انا هسه
-مع السلامه ياخواجه 
                ***************
لتدخل نيره للداخل نوح بيه فارس باشا عايز يدخل 
-تمام وهاتي القهوه 
-فارس بتراقب ايه يانوح الي بتعمله ده الشركه كلها مرعوبه ونص الموظفين سابو الشغل
-انا اللي مشتهم
-ليه كده ياأخي
-نوح وهو محافظ على بروده مش شايفين شغلهم كويس وبعدين انا حر
-فارس بغضب من برود صديقه لا مش حر الشركه كل مره في نفس اليوم الزفت ده بتخسر وانت مش لوحدك صاحب الشركه يانوح 
-نوح وقد خرج عن بروده فاااارس انت نسيت نفسك ولا ايه انت الي هتقولي الصح من الغلط اوعا تنسي انا مين
-فارس بحزن وصدمه من كلام صديقه هل يعايره بالماضي لا يانوح بيه منستش نفسي انا عارف انا مين وجاي منين عن اذنك وغادر مسرعا ومنكسر من حديث رفيق الدرب والصعااب
-نوح بغضب من نفسه فكيف يقول لسانه مثل هذا الكلام لرفيقه بلا انه الاخ والسند والدعم له منذ الطفولة  بس هو الي غلط الأول مش انا وصاح بغضب نيره الغي كل حاجه انهارده
-نيره بخوف من هالته حاضر يافندم 
خرج نوح مسرعا ليفر هاربا الي مكانه السري
            ****************
في مكان حيث لا يوجد حقد ولا خطط ولا اصوات أنها بدايتنا من حيث اتينا
-نوح بدموع تأبي النزول كده ياأمي هونت عليكي تسبيني لوحدي انا كنت صغير والله معرفتش احميكي سامحيني انتي واخويا مكنتش اعرف انك هتبعدي عني كده ولا بالطريقه دي انا ضعيف فضلت بس اعيط وانا بشوفك انتي واخويا بالمنظر ده صدقيني انا اللي هاخد حقك من الكلب ده ومش هرتاح غير لما اشوفه حتت قدامي اصل محدش يعرف غلاوت الام فالبيت غير الي اتحرم منها وانا اتحرمت بدري اوي منك محدش جرب يعني ايه ابقا تعبان ومفيش ايدك تدويني ولا ابقا  سقعان ومفيش حضنك يدفيني ولا ارجع البيت ملقيش رحتك فيه وظل نوح على هذا الحال حتي غلبه النعاس
               **************
-سيف تمام كده العقود مظبوطه والفلوس وصلت الحساب
-سالم صاحب الأرض تمام يا سيف بيه ده شرف كبير اوي ليا والله وياريت توصل سلامي لنوح بيه 
-تمام ياراجل ياطيب أستاذاً انا 
خرج سيف من الفندق وهو يجري اتصال لنوح مبيردش ليه ده هقول ايه مهو كتله برود وأثناء حديثه إذا بقطار يدخل فيه 
القطار معذره الفتاه 
-جرا اي ياجدع انت مش تفتح يخربيت الي يشغلكم فالاماكن دي وانت شبه اشاره المرور كده 
-انا إشارة مرور ياسلعوه نتنه وبعدين انتي مين علشان تتكلمي كده
-سلعوه!؟انا مش هرد علشان انا محترمه ولو مامي عرفت ممكن توديك ورا الشمس يالا غور من وشي وأخذت هاتفها من الأرض وذهبت متافف
– سيف بزهول من لسانها السليط والله عشوائية وأخذه هاتفه من الأرض وغادر
يتبع ……
لقراءة الفصل الرابع : اضغط هنا
لقراءة باقى فصول الرواية : اضغط هنا

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى