Uncategorized

رواية عشق الفارس الفصل الثالث 3 بقلم نور عصام

 رواية عشق الفارس الفصل الثالث 3 بقلم نور عصام

رواية عشق الفارس الفصل الثالث 3 بقلم نور عصام

رواية عشق الفارس الفصل الثالث 3 بقلم نور عصام

فارس   تتجوزيني؟
عشق   ردرت وقالت نجوم السما اقربلك مني
فارس   قالها بابا جاي من السفر بعد يومين ويوم الخميس خطوبتنا
عشق   ياتري عارف طريق باب الفيلا ولا اجي اوصلك بنفسي
فارس   بطريقه مستفزة قالها عشق انتي بتاعتي وملكي فاهمه ولا افهمك بطريقتي اعتقد ملحقتيش تنسيها
عشق   لما تحلم احلم علي قدك يا شاطر
فارس   عشق وبعدين قالها يخربيت اسمك اللي يخليني احبك واموت فيكي كمان من غير وسكت
عشق   من غير ايه
فارس   من غير اشوفك وابتسم وقالها انتي عشق فارس
عشق   وشها احمر وقالت طيب يا فارس انا مش موافقه علي ارتباطي بيك ايه رأيك بقا
فارس   مش بمزاجك
عشق  غصب عني يعني
فارس  مال عليها وهمس جنب ودنها وقال برضاكي وبنظرة عيونك اللي واضحه دي وبدقات قلبك اللي هتخرج من كتر الفرحه
عشق   اتنهدت وقامت وقالت مش عاوزة اشوف وشك تاني
فارس   معتقدش يا عشق قلبي ومشي راح لعند خالد وابوه
خالد   ايه يا دكتور كل دا
حسين  ببتسامه المهم الدوا جاب نتيجه ولا
فارس   ابتسم وقال عمي انا يشرفني اطلب منك ايد الانسه عشق
حسين وخالد كانو فرحانين وحسين لسه هيتكلم
عشق   ردت وقالت انا مش موافقه
فارس  رد عليها وبص لابوها وقال عمو بابا جاي بعد يومين وحضرتك عارف يبقي يوم الخميس خطوبتنا
خالد   اهدي يا بني انت مش شايف العاصفه قايمه
فارس   دي عاصفه عند وانا متأكد
حسين وخالد   ليه يا عشق مش موافقه فارس احنا نعرفه من زمان وكويس ومحترم وعلي خلق
عشق    خلاص يا بابي اتجوزه انتو وبعدين قالت سوري يا بابي علي طريقة كلامي عشق الفارس نور عصام
حسين   بصلها وشاف نظرة رضي ف عيونها بس كمان نظرة خوف قال خلاص بعدين نتكلم
عشق   فهمت ابوها
فارس   تمام يا عمو وبصلها وقال ان شاء الله هاجي يوم الخميس 
وانتهت الحفله 
خالد   ممكن تهدي ونتكلم شويه ليه العصبيه دي
عشق   خالد انا مش عصبيه انا مش موافقه واعتقد دا حقي
حسين   طيب يا عشق في واحد تاني متقدملك
عشق   مين دا كمان
حسين  وليد
عشق   اها
حسين   ايه رايك
عشق   لأ
حسين  ليه بقا بصراحه الاتنين احسن من بعض في كل شئ
خالد   قولي رأيك
عشق   انا معنديش كلام تاني اقوله غير اني مش موافقه وخلاص 
خالد  زعل منها وقال خلاص يا بابا سيبها تعمل اللي عوزاه بس هي الخسرانه ف الاخر لان اللي بتعمله دا اسمه عند وطلع علي اوضته
عشق   اتدايقت ان اخوها زعل منها
حسين   تعالي يا عشق اقعدي
عشق  نعم يا بابي
حسين   حبيبتي انا ابوكي وعارفك كويس وعندي احساس انك موافقه وراضيه علي فارس بس جواكي شويه خوف او عند 
عشق   دموعها نزلت
حسين   طبطب عليها واخدها ف حضنه وقالها مالك بس يا قلب بابي
عشق   بدموع قالت خايفه يا بابي خايفه احب واتحب واخلف وف الاخر اموت واسيبهم زي مامي
حسين   حبيبتي دي اعمار واحنا مؤمنين وعرفين دا كويس 
عشق   مش عاوزة حد يحبني ولا بتعلق بيا علشان ما ينكسر ولا يحزن من بعدي 
حسين   حبيبتي تفكيرك غلط ومسح دموعها وقالها انتي دكتوره وفاهمه اكتر مني وبصلها بحب ابوي وقالها سيبي قلبك يحب ويعشق اللي اختاره مادام الاختيار صح وابتسم
عشق   احرجت وما اتكلمت
حسين   نقول مبروك لاخلي اميرة
عشق   بعند قالت بردو مش هتجوز فارس
حسين   هههههه هو انا حدد ف كلامي مين
عشق   بكسوف قالت بابي الله
حسين   قالها هرد عليه واقوله احنا ف انتظاره يوم الخميس
عشق  قامت وقالت تصبح علي خير يا بابي وطلعت علي اوضتها غيرت فستانها وقعدت تفكر ف فارس وجرأته معها ابتسمت وقالت ان ما وريتك مبقاش انا عشق وراحت خبطت علي خالد ودخلت
خالد   نعم ف حاجه
عشق   قعدت جنبه عالسرير ومسكت ايده وقالت اسفه اخر مره اتكلم معك بالطريقه دي
خالد   تصبحي علي خير
عشق   لا انت زعلان بجد بقا وقالت والله لو ما صالحتني ل انام جنبك
خالد  لا ابوس ايدك نومك زي الزفت ايدك ورجلك وكل حته فيكي ف ناحيه حد بينام كدا
عشق   هههههه وباسته من خده وقالت اسفه حبيبي
خالد  قالها انا مش زعلان انا بس متدايق علشان رفضي بدون سبب
عشق   بصراحه عصبني بكلامه
خالد  بس واضح انه معجب بيكي جدا دا لو مكنش حبك اصلا
عشق   يا عم فكك بقا
خالد   نتكلم بصراحه ايه رأيك ف فارس
عشق   بصراحه كويس بس رخم او مغرور شويه
خالد   بالعكس دا طيب جدا ومتواضع 
عشق   انا شوفته غير كدا
هالد  اكيد هو حس منك كدا وحب يتعامل معاكي بطريقتك
عشق  بس انا مش كدا وانت عارف 
خالد  جايز غصب عنك ف تصرفك هو فهم كدا 
عشق   ممكن 
خالد  طيب ايه
عشق   مش عرفه خليني افكر شويه
خالد  حقك بس بلاش تطولي
عشق  اوك وقالت تصبح علي خير يا قلبي
وحل الصبح علي الجميع باذن الله
ف الجامعه
عشق وبسنت وكمال قاعدين مع بعض
عشق   بسبوسه قولي ل باباكي اننا هنيجي بكرا نخطبك رسمي
كمال   ايه دا من ورايا
عشق   بس يا بني بلاش دوشه
بسنت    هههههه 
عشق   كلميني ف الفون وقولي الميعاد ولا اقولك كلمي الموز وقوليله
بسنت   اتكسف
عشق   بهزار قالت مكسوفه اومال يا ختي لو مكنتيش انتي اللي قولتيلي اجوزك اخويا وكنتي هتموتي عليه
بسنت   نهارك اسود انا قولت كدا
عشق   حصل هو انا هكدب يعني حتي اسألي كمال وبصتله
كمال  علي يدي
عشق وكمال هههههه هههههههه
بسنت والله انتو ناس مفتريه تودو الواحد ف داهيه
فارس   شاف عشق وهي بتضحك مع كمال اتغاظ وعدي من جنبها
بسنت   مالو دا عامل كدا ليه
عشق   سيبك منو
كمال   يلا عالمحاضر ومشيو 
وبعد شويه دخل فارس وقال د كتور باسم هيتأخر شويه وانا هديكو المحاضره دي وهو اللي بعدها
عشق   قامت وقفت علشان تخرج
فارس  بصلها وقال ف حاجه يا دكتوره اتفضلي اقعدي علشان هبدأ المحاضره عشق الفارس نور عصام
عشق   ردت عليه وقالت مليش نفس احضر المحاضره دي وفتحت الباب وخرجت
فارس   كان يستشيط من الغيظ بس كمل المحاضره وبعد ما خلصت راح المعمل
عشق   كانت قاعده مستنيه بسنت واذا بصوت يقولها
عم سيد د كتوره عشق دكتور فارس عاوزك ف المعمل
عشق   حاضر يا راجل يا طيب وقالت يا تري عاوز ايه وبعد تفكير قالت هروح اشوف وراحت عند المعمل خبطت ودخلت
فارس   اتفضلي يا دكتوره
عشق   خير يااا دكتور
فارس   ممكن تقعدي شويه بس علي ما اخلص 
عشق   معلش عندي محاضره ومستعجله
فارس  بصلها ورفع جابه وقالها ايه ليكي نفس دلوقتي
عشق   بعند فيه قالت ايوا وبعدين حبت تغيظه اكتر قالت اصل المحاضره دي دمها خفيف علي قلبي 
فارس  فهمها وقالها يعني ايه
عشق   بصراحه دكتور باسم وقبل تكمل كلامه
فارس   التهم شفتيها بقبله
عشق  بتحاول تبعده عنها 
فارس   بص ف عيونها وكمل وبعدين بعد عنها واخد نفسه وقالها لو لسانك قال اسم راجل تاني غيري هقطعه حتي لو اخوكي فاهمه
عشق   سحبت منديل من جيبه ومسحت بيه شفايفها ومشيت بدون ما تكلمه ولا تعاتبه علي اللي حصل
فارس   ياتري بتفكري ف ايه يا عشق قلبي
عشق   كملت يومها الدراسي وبعدين روحت
حسين   اهلا حبيبتي اتأخرتي ليه
عشق   كان عندي محاضرات كتير اليوم المهم انت عامل ايه يا حبيبي دلوقتي عشق الفارس نور عصام
حسين   الحمد لله ياروح بابي 
خالد   نزل وقالهم ان بابا بسنت ف انتظارهم بكرا 
حسين وعشق فرحو بالخبر 
وتاني يوم بالجامعه
عشق   دخلت محاضراتها
فارس    دخل وبيدعي انها ما تخرج من المحاضره
عشق   ما بصتله خالص طول المحاضره
فارس   مستغرب من تصرفها 
بسنت   قالتلها عشقي الدكتور مشلش عينه من عليكي خالص
عشق   ما درت
بسنت   مالك يا بت 
عشق   قالتلها بعد المحاضره هخرج انا وانتي مشوار 
بسنت  فين
عشق   نشتري لبس للخطوبه وخالد هيقابلنا
بسنت   ببتسامه قالت اوك
فارس   شافها وهي بتتكلم بس مش عاوز يقولها جاحه هو ما صدق انها حضرت بس شاكك ف تصرفها وعدم نظرتها ليه
بعد بعض الوقت انتهت المحاضره والطلبه خرجو 
فارس   قال دكتورة عشق ممكن دقيقه
بسنت  اوك يا قلبي هستناكي ومشيت
فارس    عشق ممكن نتكلم
عشق   ما بصتله ولا ردت
فارس   قالها انا اسف
عشق   مشيت من غير ما تبصله
فارس   اوووف هتموتيني منك لله 
عشق وبسنت وخالد راحو اشترو كل اغرض الخطوبه
وفي المساء اتجمع الكل وتم الاتفاق علي كل شئ 
خالد   لبس خاتم الخطوبه ل بسنت 
حسين   قالهم يوم الخميس كتب كتاب عشق علي د فارس وكمان كتب كتاب خالد وبسنت وبعد انتهاء العام الدراسي يتم الفرح
الكل كان مبسوط وسعيد 
عشق  استغربت كلام ابوها بس حبت تعدي الموقف 
حسين   طبعا قال كدا بعد كلامه هو وخالد مع فارس وابوه  وبعد ما حس منها بالقبول 
وبعد شويه في العربيه 
عشق وخالد وباباهم
خالد   الف مبروك حبيبتي
عشق   ما ردت 
حسين   مالك يا عشق
عشق   ليه التسرع دا يا بابي 
حسين  قالها عاوز افرح بيكم ايه مش من حقي
عشق   حقك يا بابي بس 
حسين   بعاطفه قالها حبيبتي انا تعبان ونفسي افرح بيكم انتو الاتنين قبل اموت 
عشق   بعد الشر عنك يا بابي 
خالد   حبيبي ربنا يخليك لينا
حسين   عمل زعلان قالها ها يعشق موافقه ولا ايه
عشق   خوفا علي حاله ابوها قالت اللي تشوفو يا بابي 
حسين   حضنها وقالها مبروك يا روح بابي 
ومر الوقت وجه اليوم المنتظر 
بسنت   كانت جميله 
خالد  اول ما شافها راح عليها وباسها من جبينها وقالها ايه القمر دا 
بسنت  اتكسفت وما ردت 
عشق   خرجت وكانت تجنن ولفتت نظر كل الموجودين بجمالها ورقتها
فارس  كان طاير من الفرحه راح عليها وباسها من شفايفها وقالها الف مبروك يا عشقي انا
عشق   ايه اللي انته عملته دا
فارس   عملت ايه
عشق   يعني مش عارف 
فارس   قولي انتي
عشق   اتنهدت وقالت ازاي تبوسني
فارس  قالها بمرح انتي اللي بوستيني انا معملتش حاجه
عشق   والله 
فارس   خلاص خلاص متزقيش بعدين بصلها بحب وقالها بوستك علشان انتي حبيبتي ومراتي
عشق   مراتك
فارس   ايوا كلها عشر دقايق وتبقي مراتي 
عشق  عوجت بؤها وسكتت
وبعد شويه وصل المأذون وتم كتب الكتاب ولبسها الشبكه
خالد   حضن بسنت وباسها من جبينها هي دي الناس المحترمه ???? 
فارس   شال عشق ولف بيها وبعدين نزلها وباسها من شفايفها هي دي الناس المنحرفه ????
عشق   انت مجنون صح
فارس   بيكي وليكي يا عشقي انا 
عشق   اتلم يا فارس احسنلك
فارس   مش هتلم انا كتبت الكتاب فاهمه يعني ايه 
عشق   يعني تحترم نفسك لوقت اطلق منك 
فارس   بحده قالها لو سمعتك قولتلي الكلمه دي تاني هقتلك فاهمه ولا
عشق   يعني ايه بقا
فارس   يعني انتي بتاعتي حبيبتي مراتي عشقي دنيتي كلها 
عشق   اوووف بقا 
فارس   افردي وشك دا شويه 
عشق   براحتي وشي وانا حره فيه
فارس   لسه هيتكلم
ام فارس   الف مبروك يا حبايبي 
فارس   الله يبارك فيكي يا ماما 
ام فارس   حضنت عشق وقالتلها الف مبروك يا قلبي زي القمر يا فارس
عشق   بادلتها الحضن وقالت الله يبارك فيكي يا طنط كلك ذوق
ام فارس   انا كدا هزعل منك 
عشق    يا خبر مقدرش علي زعل حضرتك
ام فارس   انتي مصره بقا 
عشق   ليه بس 
ام فارس   في بنوته جميله زيك تقول ل مامتها يا طنط 
عشق   ابتسمت وحضنتها تاني وقالتلها ربنا يخليكي ليا وميحرمني منك ابدا يا احلي مامي بالدنيا كلها 
ام فارس    بفرحه قالتلها ايوا كدا دي طلعه منك تجنن مش الخناشير اللي طول عمرهم يقولوهالي 
فارس   بقا كدا يا ست الكل 
امه   ايوا كدا ونص وضحكو كلهم
وبعد المباركات من الجميع 
فارس   قال لو سمحت ياعمو انا هاخد عشق ونخرج 
خالد   وانا كمان بستأذنك ياعمو 
حسين وابو بسنت وافقو وكل واحد فيهم اخد حبيبته وخرج
خالد   ها يا فارس هتروحو فين
فارس  بهزار قاله ملكش دعوه خد مراتك وروحو زي ما تحبو 
خالد  بقا كدا وانا اللي كنت هسهركم وافسحكم علي حسابي 
فارس   كفي نفسك يا خويا 
عشق وبسنت    هههههه وكل واحد فيهم ذهب حيث يشاء
فارس وعشق مع بعض ف العربيه 
فارس   ايه مش ناويه تفردي بوزك دا بقا شويه معايا 
عشق   ملكش دعوه بيا 
فارس   اومال مين اللي له دعوه لو انا مليش 
عشق   يا بني ارحمني بقا 
فارس    في واحده تقول لجوزها حبيبها يا بني
عشق   اومال عوزني اقولك ايه 
فارس   تقولي يا حبيبي ياعمري ياقلبي 
عشق   يا قلبي هيييبح
فارس   وقف العربيه 
عشق   ايه وقت ليه 
فارس    طلع من جيبه خاتم الماس شكله كتير حلو ومسك ايدها ولبسهولها وقالها دا ملهوش علاقه بالشبكه اللي لبستيها من شويه دا من قلبي لعشقي انا عشق الفارس نور عصام
عشق   اتوترت من قربه منها وشها احمر
فارس   ابتسم  علي شكلها وهي مكسوفه وبعدين مال عليها وباسها من شفايفها حس انها مش بتقاومه زي كل مره فرح جواه وطول البوسه وبعدين بعد عنها لحتي يلتقطو انفاسهم 
عشق   عيونها ف الارض
فارس   مد ايده ورفع وشها ليه وقالها انتي مراتي وحبيبتي اوعي تتكسفي وبعدين قالها بحبك بحبك من اول مره شوفتك فيها بحبك بحبك بحبك بحبااااااااك
عشق   ضحكت وحضنته 
فارس   شدد من احتضانها وقال يابركه دعاكي يا اما
عشق    ههههه بلدي
فارس   بلدي بلدي ياختي المهم انك اتحركتي حرام عليكي وبعدين قالها دا انا من يوم ما عرفتك وانتي كل كلامك بلدي ولا كأنك من الحواري ومش بنت حسين ادهم 
عشق    هههههه احلي واحسن حاجه اننا نكون بسطاء ونتعامل مع الكل بتواضع اين كان وضعنا
فارس   بمووووت فيكي ودور العربيه
عشق   طيب ممكن اعرف احنا رايحين فين
فارس   دقائق وتعرفي 
عشق   مااااشي
خالد   راح هو وبسنت مكان هادي وقعدو فيه 
بسنت   حلو قوي يا حبيبي المكان
خالد  بحبك 
بسنت   اتكسفت وماردت
خالد  لا احياة ابوكي انا كاتب كتابك علشان اتكلم براحتي ومتكسفيش
بسنت    ههههه
خالد   ايوا كدا بس عاوز اسمعها منك 
بسنت   بحبك وبموت فيك
خالد   لا كدا كتير انا لازم اعمل 
بسنت   تعمل ايه يا مجنون
خالد  اعمل كدا وباسها من شفايفها واذا بتصفيق وصفير من كل الموجودين بالمكان
بسنت   وشها احمر وقالت ينفع كدا 
خالد   ضحك وقالها مراتي محدش له عندي حاجه مش كفايه انا ماسك نفسي عنك بالعافيه آل وانا اللي كنت بقول من شويه عليهم محترمين 
وبعد بعض الوقت 
فارس   وقف بالعربيه قدام فيلا شكلها كبير وكتير حلوه 
عشق    بيت  مين دا
فارس   اخدها من ايدها ودخلو وقالها بيتك يا روحي انا يا عشقي انا 
عشق   ابتسمت وقالت حلوه كتير
فارس   قالها اشتربتها لما رجعت من براها وفرشتها ولسه خلصانه من يومين ومفيش حد دخلها قبلك انتي اول واحده تشوفيها وتدخليها 
عشق   تجنن يا حبيبي ربنا يخليك ليا 
فارس   اتجنن من كلامها وشالها وطلع بيها فوق 
عشق   نزلني يا مجنون هتعمل ايه 
فارس   هفرجك عالفيلا كلها ودخل بيها اوضة النوم ونزلها برفق عالسرير ????????????
يتبع..
لقراءة الفصل الرابع : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية دموعها ملاذي للكاتبة مريم حسني

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!