Uncategorized

رواية فاتنة زادتني عشقا الفصل الثالث 3 بقلم صابرين علاء

 رواية فاتنة زادتني عشقا الفصل الثالث 3 بقلم صابرين علاء
رواية فاتنة زادتني عشقا الفصل الثالث 3 بقلم صابرين علاء

رواية فاتنة زادتني عشقا الفصل الثالث 3 بقلم صابرين علاء

كنت باصه ف الارض وخايفه ارفع وشي 
لاقيته بيقولي برا 
رفعت وشي ولسه هاكلمه اتصدمت اي ده دا هو 
هو ،نفسه ،،،،،،، وحش السياحه،،،،،، 
هو نفسه اللي انقذني من زين اول مره 
وهو نفسه اللي فوقني يوم ما زين اعتدى عليا  و وطردني،،،،،، مش قادره اصدق 
يطلع هو نفسه فهد الجبالي 
فهد قالي ايه مالك،،،،،، مصدومه ليه كدا 
انا عرفت كل اللي عملتيه من خلال كاميرات المراقبه،،،،،، 
واصلا لو ماكنتيش عملتي كل دا انتي مطروده يالا برا،،،،،، 
انا مش بحب اشلغ ف شركتي ناس رخيصه زيك،،،،، 
قولته اخرس ياحيوان انا اشرف منك ومن كل اللي هنا  انت فاكر نفسك 
مين يعني،،،،،، طظ فيك وف شركتك 
وخدت بعضي ومشيت ونزلت علي تحت 
وقعدت اعيط واقول لنفسي 
ايه بتعيطي ليه انتي دلوقتي،،،،، مش كنتي 
عامله نفسك من شويه اسد قدامه 
قلبتي قطه ليه،،،،،،، 
قلبت قطه علشان انا ضعيفه،،،،،،،،، 
انا رسمه القوه قدام الناس ديما لكن انا 
مش قويه انا ضعيفه 
اه ياربي هاعمل ايه دلوقتي وهتصرف ازاي 
البيت عاوز مصاريف،،،،،، واخويه لازم 
يعمل العمليه،،،،،،، 
يارب،،،،،، يارب حلها من عندك واكرمني
ياكرييييم،،،،، 
فجأه لاقيت حد بيطبط على كتفي وبيقول 
متقلاقيش يابنتي ربك كريم،،،،،،،،، 
بصيت عليه لاقيته راجل كبير بس لابس 
حلو وشيك 
قولته انا تعبت خلاص ياعم الحق،،،،،،،، 
مقفله ف وشي من كل جهه 
ومش عارفه اعمل ايه،،،،،، 
ادعيلي والنبي 
قالي انتي بتعملي ايه هنا،،،،،،، كنتي بتقدمي علي وظيفه 
قولتله وحظي خدمني الحمد لله واترفدت 
قالي ههههههههه طيب قومي معايا،،،،،،، 
انا هاخليكي تقبلي،،،،،، 
بصتله نص عين وقولتله ليه معاك واسطه 
قالي ههههههههه ايوا معايا بس تعالي 
وروحت معاه وطلعنا فوق وكل اللي كانو ف الشركه كانو بيسلمو على الراجل دا بإحترام كبييير جدا 
قولت ف نفسي الراجل دا هايطلع ف الاخر من المخابرات انا عارفه 
وصلنا على مكتب فهد
السكرتيره قامت وقفت وقالت اهلا يا جلال بيه نورت الشركه 
قالها مرسي فهد جوه 
قالتله ايوا اتفضل 
بصلي  وقالي اقعدى هنا 
قولت حاضر،،،،،،، 
ولما دخل جوه كلمت السكرتيره 
بس بس،،،،،،،، بس،، 
السكرتيره قالتلي افندم 
قولتلها هو مين جلال بيه دا ابو فهد 
السكرتيره قالتلي جلال بيه الويشي يبقي 
خال فهد بيه الجبالي،،،،،،،، 
قولتلها الله يطمنك والله،،،،،،،،  
وقولت ف نفسي خاله،،،،، الراجل شكله طيب،،،،، بس ياترى هايسمع منه وهيوافق 
لا اكيد فهد هايحكيله اللي حصل وهايطردني هو كمان،،،،، انا خليني احسن 
امشي بشياكه هي مش ناقصه ابعتر ف كرامتي اكتر من كدا،،،،،، انا فكرت ان الراجل دا شريكه ولا حاجه بس طالما خاله 
يبقى هيعمل زيه،،،،،،، 
ولسه هاتمشي راح وقفها جلال وقالها 
رايحه علي فين يابنتي يلا ادخلي استلمي 
شغلك،،،،،، 
وبص للسكرتيره  وقال ريهام  تعالي معايه 
انتي هاتكوني ف مكتبي انا 
وفاتن هاتستلم شغلك من النهارده 
ريهام قالت تحت امرك ياجلال بيه،،،،،، 
وبصتلي 
فاتن لو احتاجتي اي حاجه تعالي اسأليني 
ماشي سلام،،،،،،،،  اه في ملف لازم يتمضي هتلاقيه عندك ف الدرج يالا باي باي 
انا  مكنتش مصدقه نفسي من الفرحه 
وحمدت ربنا جوايا 
قعدت علي مكتب ريهام 
وفجأه الفون رن،،،،،،،، 
ردت فاتن وطلع فهد قال ريهام هاتيلي الملفات اللي لازم تتمضي فورا واه اعمليلي قهوه 
هاقوله ان ريهام مشيت راح فهد قفل قالت،،،،، طب انا هاعمل ايه دلوقتي 
ادخل اقوله،،،،،،، 
لا مش هدخل عليه اول مره فاضيه خليني اعمله القهوه 
عملت القهوه بسرعه ودخلت 
كنت متوتره اوي وايدي بتترعش 
وروحت حطتها قدامه وقولت 
اي خدمه تانيه يافندم 
رفع وشه وقال اي دا،،،،، انتي ايه اللي جابك هنا تاني،،،،،،،وفين السكرتيره الجديده اللي خااي جبها،،،،،،
قولتله احممم ماهو انا السكرتيره الجديده
فهد قالي امممم انتي وصلتي لجلال بيه كمان،،،،،، دا انتي مش عاتقه بقا 
غمضت عيني وقولت ف نفسي اللهم طولك ياروح،،،،،، اتحكمي ف اعصابك يافاتن 
هو دلوقتي بيحاول يستفزك 
قولتله القهوه اهي يافندم حاجه تانيه 
بص عاقهوه وقالي اي دا،،،،،،، 
القهوه ساقطه ومن غير وش،،،،،،، 
انتي عملاها ازاي،،،،،،،،، 
قولتله لا والله القهوه بوش اهي اهي 
قالي لا انا مبشربهاش كدا لازم طبقه 
الوش تكون سنتي عالاقل 
قولت ف نفسي وحيات امك هو هاقسلك الوش بالمزوره ولا ايه،،،،،،،، 
مسك الفنجان ودلقه عالارض وقالي 
روحي اعملي واحد تاني،،،،،، ولو مطلعش بوش اعملي حسابك هايترمي ف وشك 
يلا برااااا
اخدت بعضي ومشيت وقبل ما اخرج 
قالي اسمعي تعالي نضفي مكان القهوه دي 
لفيت ولسه هاتكلم قالي 
ايه مش عاجبك،،،،،، لو مش عاجبك 
انتي عندك شغلك الليلي بيكون اسهل كتيير وممتع اكتر،،،،،،،، 
حرق دمي تاني،،،،،، 
روحت مشيت بسرعه 
عملتله القهوه تاني وبوش تقيل زي ماهو عاوز ونضفت مكان القهوه اللي ادلقت 
بعدها بشويه اتصل بيا وقالي 
تعالي بسرعه،،،،،،، 
فتحت الباب ودخلت ومقفلتش الباب ورايا 
قالي اي دا،،،،،،،،،  انتي داخله زريبه 
اقفلي الباب وراكي،،،،،،، ومتخافيش 
انتي هنا ف شركه محترمه،،،،،،،، 
قفلت الباب ورجعتله من تاني 
قالي امسكي،،،،،،،، انا عايز كل الايميلات دي 
تترجم للعربي وبأقصى سرعه،،،،،، 
واعملى حسابك انتي النهارده عندك ورديه 
تانيه عندي اجتماع مهم ولازم تسبقيني 
بساعه علي قاعه المؤتمرات عندنا صفقه مهمه مع الامارات 
فضلت ساكته ومبحلقه فيه وتلات اربع 
كلامه مش فاهماه 
قالي،،،،،، لو خلصتي تأمل فيا روحي شوفي شغلك 
اتفزعت من صوته المرعب لما قالي كدا 
قولتله حاضر،،،،،،،،، 
ومشيت وانا ملبوكه عالاخر ومش عارفه 
هاعمل ايه وفجأه اتشنكلت ف السجاده 
ووقعت،،،،،،،، 
قومت بسرعه وساويت  شعري 
ورفعت نضارتي ومشيت 
روحت علي مكتبي وقعدت 
ايه بس ياربي المصيبه اللي انا فيها دي 
هاترجمله انا كل الايميلات دي كلها 
وبأقصى سرعه،،،،،، 
هو انا ايه عربيه مفيمه،،،،،،،،، 
هو قال ايه تاني،،،،،،،، 
والنبي مافاكره،،،،،،، 
♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡
في كليه الطب وتحديدا في المعمل  
كانت شذى قاعده وبتركب مكونات لادويه 
وفجأه ايد مسكتها 
شذى اتخضت وقالت دكتور مجدي 
مجدي قالها ايه دا ياشذى،،،،، 
انتي مجنونه،،،،،،، ازاي تحطي المكونين دول علي بعض دا ممكن يعمل انفجار 
وانتي اول واحده هاتتضر،،،،،،، 
شذى بصت عا اللي ف اديها لاقتها ماده 
اشتعال فعلا 
قالت انا اسفة يادكتور مأخدتش بالي 
مجدي قالها وكنتي هتاخدي بالك امته ان شاء الله لما يفرقع ف وشك،،،،،، 
شذى انا قولتلكم من اول يوم جيتو فيه 
هنا انكم تنسو كل حياتكم الشخصيه 
تنسو العالم اللي برا ومن لحظه دخولكم 
المعمل تركزو عاللي في اديكم 
ماذا لو كان مريض بيموت و اطريتو لتحضير دوا معين،،،، مينفعش تحضروه 
وانتو مش مركزين احنا شغلنا بالفنتو ثانيه 
ياريت تشاركو القصه وتقولو رأيكم  ????
مراد ادخل وقال انا بعتذر بالنيابه عنها 
يادكتور،،،،،، معلش هي بتمر بظروف صعبه 
وعلشان كدا الموضوع اثر عليها وعلى تركيزها 
مجدي قال حياتها الشخصيه برا يامراد مش هنا،،،،،،، والكلام ليكم كلكم اللي مش هيركز هنا ف المعمل بلاها يجي احسن 
اتفضلي يادكتوره شذى اطلعي بره ولما 
تكوني جاهزه ابقى تعالي 
مراد قال طب بعد ازنك يادكتور انا كمان 
رايح 
شذى سابت المعمل وخرجت ومراد راح وراها،،،،،، 
قعدت علي السلم وفضلت تعيط 
مراد قالها مالك ياقلبي،،،،، ايه اللي مزعلك
شذى قالت مافيش يامراد،،،، 
شويه مشاكل بس 
مراد قالها ومن امته المشاكل بتأثر علي 
الدراسه انتي دايما طموحه ومتمسكه بحلمك  وبتحبي وتركزي ف الدراسه،،،،،، 
شذى بكت وقالت انا تعبانه اوي يامراد 
تعبانه اوي،،،،،،، حاسه اني خلاص 
بموت،،،،،،،، 
مراد قالها طيب احكيلي مالك،،،،،،، 
شذى مش هينفع احكيلك دلوقتي يامراد 
كل اللي اقدر اقلهولك اني محتجالك 
اوي،،،،،، خليك معايا يامراد متسبنيش، 
مراد مسك اديها وقالها انا عمرى ماهسيبك ياشذى،،،،،،  انتي حببتي وروحي 
انا معاكي ديما وعمرى لا هكل ولا امل 
ومسح دموعها وقالها اي رأيك بقا 
ف سنويتشات شاورما مع شويه مخلل 
شذى ابتسمت وقالتله ماشي،،،،،،، 
♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕
اما ف بيت داود 
كان زين بيلبس ومتشيك وبيجهز نفسه 
للخروج 
دخلت هند وقالت،،،،،، 
الحقني يازين بيه،،،،،،،، الحقني 
زين قالها اي مالك ياهند وشك اصفر 
وخايفه كدا ليه 
هند قالتله،،،،، انا،،،،،، انا حامل،،،، 
زين قالها ببرود حامل من مين 
هند قالتله من مين دا ايه،،،،،، 
انا حامل منك انت يازين بيه 
زين رمالها فلوس و قالها خلاص روحي لدكتور وسقطي 
قالتله،،،،،،، ايه،،،،، دكتور،،،،،،، واسقط 
قالها اه،،،،،،،، ولا عايزه ايه مش فاهم 
قالتله،،،،،، انت مش هاتتجوزني زي ماوعدتني 
زين ضحك من قلبه وقال،،،،، 
هاتجوزك طبعا ياكوكو،،،،، بس ف الاحلام 
هند اتصدمت وقالت بس انا مش عاوزه 
انزل اللي ف بطني،،،،، 
اعمل ايه،،،،،،،، طب،،،، طيب اتجوزني 
وطلقني،،،،،،، 
زين قالها انتي اتجننتي ولا ايه،،،،،، 
انتي عايزاني اتجوزك،،،،،،، انتي نسيتي نفسك ولا ايه،،،،،،، انتي حته شغاله عندنا 
ف القصر وكنتي بالنسبالي زيك 
زي اي واحده عرفتها،،،،، قضيت معاها 
يومين وخلاص وانتي عارفه من الاول 
اني مش بتاع جواز ومع ذلك رضيتي وجيتي ف حضني،،،،،،، 
هند قالتله طب واللي ف بطني دا ذنبه 
ايه،،،،،، 
زين قالها دي غلطتك انتي ولازم تتحمليها 
هند قالتله انا مش هاسيبك انا هانتقم منك هافضحك 
زين قالها هاتفضحي نفسك قبل ماتفضحيني واي عيل بقرشين هاخليه يقتلك واخلص منك قبل ماتعملي اي حاجه 
هند قالت لا لا خلاص،،،،،،، انا فعلا مش 
قدك اديني قرشين وانا همشي خالص من هنا وهانزل العيل اللي ف بطني ومش 
هاتشوف وشي تاني 
زين قالها ايوا كدا اعقلي الله ينور عليكي 
وطلع من دولابه فلوس ورماها ف وشها 
هند خدت الفلوس ولسه هاتطلع 
راح زين نده عليها،،،،،، هند استني 
ايه رأيك لو نفذت وعدي اللي ادتهولك 
واتجوزتك فعلا 
البيدج الاصليه الكاتبه صابرين علاء. 
هند لفت وشها ومكنتش مصدقه اللي سمعته قالتله بجد يازين بيه،،،،،،،، انت هاتتجوزني 
قالها اه بس عايزك تعمليلي حاجه 
لو عملتيها صح،،،،،،،، هاتجوزك ونعيش مع ابننا 
هند مكنتش مصدقه قالتله بجد بازين 
خلاص انا تحت امرك،،،،،، اؤمرني 
♡♡♡♡♡♡♕♕♕♕♕♕♡♡♡♡♡
بليل ف شركه فهد الجبالي 
دخلت  المكتب بالليل وانا  معاها شويه ملفات حطتهم عالمكتب 
واتنهدت وقولت  اووووووووف 
واخيرا واخيرا اول يوم شغل خلص 
عند فهد افندي،،،،،،، طول النهار عمال يشخط وينطر 
وبدأت تقلده 
يالا روحي اعمليلي قهوه 
لا القهوه دي مش بوش طبقه الوش لازم 
تكون عشره سنتي 
خدي الايميلات دي وترجميهم بأقصى سرعه،،،،،،   يالا نضفي القهوه من علي الارض 
وبعدين بصيت ف الفون ولقيت الساعه 
عشره،،،،،،، قولت ياخبر انا 
لازم امشي دلوقتي بقا علشان الحق اشوف 
اخويا ف المستشفى 
وفعلا مشيت وروحت المستشفى 
ودخلت ل هشام اخويا وقعدت جمبه 
كان نايم زي الملاك 
قولتله،،،،، ياروحي انت،،،،، ماقلقش ياحبيبي،،،،،، ان شاء الله هتقوم بالسلامه 
وتبقى احسن من الاول،،،،، 
ان شاء الله هاكحل عنيا بشوفتك تاني 
عارف،،،،، انا هاخليك تدخل كليه الشرطه 
اللي نفسك فيها،،،،،،، 
بس انت  قوم منها وارجع تاني زي الاول 
وفجأه الاجهزه بدأت ترن فاتن قلقت 
وقالت اي دا في ايه،،،،،، 
دخلو اتنين ممرضين 
واحده قالت للتانيه روحي نادي عالدكتور بسرعه المريض قلبه هيقف 
قولتلها،،،،،،، اخويا ماله،،،،، ايه اللي بيحصل 
فهميني،،،،،، اخويا هيموت 
قالتلي من فضلك اطلعي برا 
الدكتور جه بسرعه وقالي من فضلك 
اطلعي برا،،،،، اتفضلي 
طلعت برا وشوفتهم من الازاز وهما عمالين 
يفوقوه بجهاز الكهربا وبعد محاولات منهم 
واخيرا قلبه رجل تاني واشتغل 
قولت الحمد لله،،،،،، الحمد لله يارب 
الدكتور خرج وقال،،،،،، 
الحمد لله قدرنا نلحقه ف اخر لحظه 
المرادي ربنا ستر محدش عارف المره الجايه هايحصل ايه 
انا قولتلك من يومين اننا لازم نعمل العمليه 
بالذات خلال اليومين دول 
احنا كدا بنخاطر بحياته،،،،،، 
قولتله،،،،،، ارجوك يادكتور انا ظروفي صعبه اوي،،،،،،،، انا بجد مش معايا المبلغ 
مش ممكن حضرتك تتوسطلي ف اي 
مستشفى حكومي ونعمل العمليه 
الدكتور قالي مع الاسف الدنيا مقلوبه 
اليومين دول والوسايط ممنوعه 
انا مقدر موقفك،،،،،،، ربنا معاكم 
قالي كدا وسابنا ومشي 
مشيت من المستشفى،،،،، 
وفهد اتصل بيا،،،، 
رديت وقولت ايوا يافهد بيه 
قالي انتي متخلفه،،،،،، فين الملفات اللي قولتلك تجبيها 
قولتله والله انا خلصتهم وحطتهم علي المكتب 
قالي بيعملو ايه عالمكتب انا عاوزهم
يجولي هنا ف بيتي حالا 
يلا بسرعه 
لسه هارد واقوله انا مينفعش اجي بيتك 
ف الوقت دا 
لاقيته قفل 
ف وشي 
قولت ف نفسي يانهار ابيض،،،، 
دا عاوزني اروحله البيت دلوقتي،،،،، 
طب وانا اعرف عنوان بيته منين 
روحت الشركه بسرعه واخدت الملفات 
وسألت الامن علي عنوان البيت وروحتله 
واول مادخلت البيت الخدامه قالتلي 
اتفضلي ياانسه،،،،، فهد بيه مستنيكي 
ف المكتب 
دخلت المكتب وملقتش فهد بس 
قعدت شويه ولاقيت اصوات غريبه جايه من جوا،،،، اوضه تانيه موجوده ف اوضه 
المكتب 
قولت ف نفسي اي دا،،،،، دا ايه الاصوات 
الغريبه دي،،،،،،، هو فهد بيعمل ايه جوا 
حاولت اتجاهلها بس مقدرتش فضلولي 
خلاني ابقى عاوزه اعرف ايه اللي بيحصل 
خطوه بعد خطوه دخلت  جوا الاوضه 
اي دا،،،،،،، هو فهد بيه بيعمل ايه 
ايه كل الغل اللي باين على وشه دا 
كان عمال يلعب ملاكمه ويضرب ف البتاعه اللي قدامه بكل غل وغيظ 
ف لحظه لاقيته قدامي. 
قالي انتي ايه اللي جابك هنا،،،،،،. 
فضل يقرب عليا وانا عماله ارجع لورا 
لحد ما ضهري جه عالباب ولاقيت الباب اتقفل علينا 
بقيت انا وهو لواحدنا ف الاوضه،،،،،، 
قالي انتي ايه اللي دخلك هنا،،،،، 
ليه مستنتيش ف المكتب 
قولتله انا اسفه،،،،،، ممكن حضرتك تفتح 
الباب علشان امشي،،،،،، انا جبتلك الملفات 
اللي حضرتك طلبتها 
ممكن حضرتك تفتح الباب علشان امشي،،، 
قالي ولو مفتحتش،،،،،،،، 
ايه،،،،،، خايفه مني،،،،،، مش علي اساس 
دخلتي هنا بمزاجك،،،،،،، 
يبقى تخرجي بمزاجي انا،،،،،،،،،، 
قلبي دق جامد وبصيت على الاوضه لاقيت 
حطانها سودا وعماله تتضيق اوي عليا 
قولتله ونا خايفه لو سمحت انا عاوزه اخرج من هنا،،،،،، انا بخاف من الاماكن
المقفوله،،،،،،، 
قالي الباب دا الكتروني وبيتفتح من برا 
وبس،،،،،،،، ومافيش هنا شبكه علشان نكلم 
حد يفتحلنا،،،،،، والله اعلم بقا 
مين اللي هايجي يفتحلنا وهايجي امته 
قولتله يعني ايه،،،،، يعني احنا خلاص 
اتحبسنا هنا،،،،،، احنا خلاص هنموت 
،،،،،، لا انا مش عايزه اموت،،،،،،، 
انا عايزه اعيش 
ومسكت فيه وقولتله 
انا مش عايزه اموت فهمت افتحلي الباب دا،،،،،، 
وبدأت احس اني بتخنق ونفسي بيضيق 
وبترعش 
فهد حضني بسرعه وقالي بس اهدي 
هششششششش اهدي متخافيش 
وطلع ريموت جيبه وداس عليه 
الباب اتفتح 
بدأت اهدي وبسرعه جريت علي برا 
وفضلت اتنفس واهدى شويه بشويه 
فهد قعد علي المكتب وقالي 
هي دي كل الملفات مش كدا،،،،،،،،، 
اممم طيب عاوزه ايه؟؟.؟؟ 
قولتله وايش عرفك اني عاوزه حاجه 
قالي ماهو لو انتي جبتي الملفات وفضلتي 
قاعده وحتى لما خرجتي من اوضه الملاكمه بردو مامشتيش يبقى اكيد 
عاوزه حاجه 
قولتله انا فعلا عاوزه؟؟!! 
قالي وهو بيقلب ف الملفات اممم عاوزه ايه 
انا اتلبكت جدا وفضلت ماسكه شنطتي 
وبضغط عليها جامد بإيدي 
وقولتله انا محتاجه 150 الف جنيه 
سولفه،،،،،،،،، 
ساب اللي ف ايده وبصلي،،،،،،، 
كام؟؟؟؟؟؟،،،،،،،، حلو والله انتي لسه متعينه 
النهارده الصبح،،،،،، وطالبه سلفه بالمبلغ دا 
امممم وهاتسديه امته ان شاء الله 
قولتله هاسدده من مرتبي كل شهر 
قالي انتي لسه متعينتيش اصلا 
بقولك ايه سيبك من الشغل 
انا موافق اديكي المبلغ اللي طلبتيه 
بس عندى شرط 
قولتله،،،،، شرط ايه 
قالي تقضي معايا ليله؟؟!!!!! 
ياترى فاتن هتوافق علي حاجه زي كدا 
ولا لأ 
يتبع ……
لقراءة الفصل الرابع : اضغط هنا
لقراءة باقى فصول الرواية : اضغط هنا

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى