Uncategorized

رواية ملوك العشق (أحفاد الحديدي 2) الفصل الثاني عشر 12 بقلم رنا أحمد

 رواية ملوك العشق (أحفاد الحديدي 2) الفصل الثاني عشر 12 بقلم رنا أحمد

رواية ملوك العشق (أحفاد الحديدي 2) الفصل الثاني عشر 12 بقلم رنا أحمد

رواية ملوك العشق (أحفاد الحديدي 2) الفصل الثاني عشر 12 بقلم رنا أحمد

في جنينه فيلا الحديدي ..
كانت تقف الأخري بقلق ورعب وغيظ أيضا فذلك الحيه هي اخر شخص كانت تتمناه أن يراها في ذلك الموقف لتتحدث بقوه مصتنعه.
سما/اخرسي قطع لسانك أن اشرف من أهلك ي خاطفه الرجاله .
سهي بسخريه/ههههه لا ي شيخه امال ايه الي انا شوفته ده مشهد رومانسي جميل بس الي عيزاكي تعرفيه أن أتصور صوت وصوره مفاجاه حلوه مش كده .
سما بغضب/انتي واحده واطيه وزباله ومش سما سليم الي تتهدد واصل فاهمه .
سهي بمكر/ايه ده ي عني معندكيش مشكله لو التسجيل وقع في ايد أسر مثلا بلاش أسر ولا حتي دكتور سليم توتو معتقدش ساعتها هتقدري تقفي قدامهم زي كده .
سما بخوف تجاهد لاخفائه/اوعي تفتكري أن انك بالي بتعمليه ده هتقدري تكسبي أو تنفذي الي انتي عايزاه جوازك من أسر مش هيستمر كتير قريب اوي هرميكي بره وارجع ليا جوزي وحبيبي من تاني .
سهي/هههههههه اما انشوف ي حلوه مين الي هتتطلع بره ومين إلي هتفضل هناوهتفضل مراه أسر الحديدي علي العموم الفيديو الجميل ده هيفضل معايا اكيد هنحتاجه سلام ي حلوه .
سما برعب ودموع/يارب استرها معايا يارب ده تبقا مصيبه لو بنت الحرام دي ورته ل حد استر يارب .
????????????????????????????????????????????????
في لندن شركه مازن ..
كان يقف مازن وهو يستقبل أحد رجال الأعمال الكبار الذي تقوم العلاقه بينهم علي العمل .
مازن بابتسامه/اهلا وسهلا ي شيخ رابح .
رابح /اهلا بيك ي مستر مازن .
سمر بعمليه/كل العقود جاهزه ي افندم .
رابح بإعجاب/ي سلام صحيح المصري اصلي .
مازن بغيره وعصبيه/اظن نشوف شغلنا علشان نخلص ي مستر رابح اتفضل .
مازن بغيره/شكل شغلك هنا هيخسرني كتير اوي .
سمر بتحدي/خلينا في الشغل ي مستر مازن .
مازن بغضب/ماشي ي اختي اتفضلي .
????????????????????????????????????????????
في فيلا الحديدي …
في غرفه رعد ..
كان يقف أمامها بحيره فماذا تقول هل تريد مساعدته ل خروج رحمه ومقابلها أن تبتعد هي ظل يحدق بها لتتحدث هي .
مهره/مالك ي رعد ساكت كده ليه اظن المفروض تكون مبسوط اني هساعدك تخرج حبيبتك وتنتقم من ابويا كل الي انت عايزه هيحصل ي رعد .
رعد بلهفه/وهتبعدي عني هتسيبني .
مهره بحرج /اكيد دوري انتهاء ل حد كده ولا عاوز تفضل تعذب فيا علطول هخرجلك حبيبتك مش ده الي انت عايزه .
رعد بخفوت /مظبوط بس ازي .
مهره بجديه/تفهمني كل حاجه وبعدين نعرف هنتصرف ازي لازم تنفذها باي تمن .
رعد بجديه /حتي لو كان التمن ابوكي .
مهره بثبات /حتي لو كان ابويا زي ماظلم يدفع التمن.
رعد بخوف من بعدها/تمام .
????????????????????????❤️❤️❤️❤️❤️
من داخل جنينه الحديدي ????????.
كانت تتمرن عزه ليسرع إليها حازم .
حازم بمرح /ايه ده بتتدرب من غيري ي سيد .
عزه بغيظ/ اووف وبعدين بقا مش قولتلك بلاش كلمه سيد الي انت ماسك فيها وبعدين لازم ادرب علشان اغلبك انشاء الله .
حازم بتحدي/ده انتي مصممه بقا ماشي هتشوفي حازم لما يبدع بيعمل ايه بس خودي ساتر وجهزوا هزيمتكم من دلوقتي ي زوزو سلام .
ليرحل سريعا لتسرح هي في دلعه لها لتبتسم لتعترف لذاتها انها قد وقعت في عشق ذلك المجنون .
❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️????????????????
في غرفه أسر ..
كانت تنظر بزهق من ذلك العصابه الذي اتفقوا عليها أن يسقوها من المر مايكفيها.
شهد بمكر/كلي ي حبيبتي كلي ده وكل هيرم عضمك .
سهي بضيق/اكل زي ي انطي دي سمنه بس وبعدين انا عامله دايت.
حور بسخريه/دايت ليه ي اختي هو انتي عايزه ابني يتجوز عضمايه ولا ايه هو انتي فيكي اصلا علشان تخسي كل ي اختي انتي لسه عروسه جديده .
أسر/متسبيها ياما براحتها وبعدين احنا عرسان جداد مش كده .
شهد بمكر/تقصد ايه عاد انت بتتطردنا ي ابني اختي ولا ايه .
حور يزهق/يلا ي شهد ي اختي شكلهم مش طيقنا يلا.
سهي /الحمد لله كنت هاكل الاكل ده ازي بس .
أسر /ده اكلنا عادي لازما تتعودي .
ليقاطعهم طرقات الباب لياذن ل طارق بالدخول لتسير بوجع والم وهي تراه معاها فماذا حدث هل بالفعل قد حدث ذلك هل أصبحت هي زوجته تنام باحضانه لتتغط علي يده بالم لتتدعي الثبات للتحدث بمرارة .
سما/عايزه الفيزه بتاعتي ي أسر لاني عايزه اشتري شويه حجات .
سهي بغيظ/طب متروحي لوالدك وتاخدي منه ولا لازم أسر .
أسر بحده اخرتها/سهي سما مراتي ومسؤله مني انا فاهمه.
سهي بمكر/انا مقصدش انا بس بقصد انك تسببها براحتها مش يمكن تكون عينها علي حد تاني مثلا .
قالت لذلك وهي تغمز ل سما بمغزا ليلاحظها أسر ليثيره الشك لماذا ذلك السكوت من جهة سما ماذا فعلت لها تلك الحيه ليقسم لقتلها إذا تأكدت انها قد اذت أو دبت الخوف في قلب صغيرته …
❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️????????????????
في فيلا شريف صفوان ..
كان يجلس شريف وهو يمسك ذلك الصوره لذلك الشخص الذي من الواضح أنه يخفي وراءه الكثير لتقاطعه نور وهي تنظر له بقلق من هياته الهادئه المريبه بعض الشئ .
نور باستغراب/مالك ي شريف ساكت ليه كده ايه الي شغلك كده .
شريف بنبره مهزوزه /خيط مهم جديد في القضيه الي حكتلك عليها .
نور بفضول/خيط ايه موضوع السفاح برضه .
شريف/هو فيه قضيه شغلاني غيره الفتره دي بس اعرف الدكتور ده وراء ايه هو الخيط الي هيوصلني لكل مصايبه .
نور بتذكر/ايه ده قصدك دكتور أشرف .
شريف بانتباه/انتي تعرفيه .
نور بتذكر/ايوه ده الدكتور الي ولدني بس طبعا انتي متعرفوش لاني ولدت وانت مسافر بس ماله ده ي شريف.
شريف بتنهيده/عرفت أنه الدراع اليمين ل السفاح وبيساعده في تجاره الاعضاء وخطف اطفال وتهريبهم للخارج كمان .
نور بصدمه/معقوله .
شريف /طبعا انا واثق في كلام سيف .
نور بلهفه /سيف سيف مين ي شريف.
شريف/قصدي غريب اسمه الحقيقي سيف هو الي قالي علي كل المعلومات دي .
لتسرح نور في ذلك الحديث اشرف ويخطف اطفال وسيف مهلا مهلا حقا لتتسع عيناها بصدمه فهل من المعقول أن يكون بالفعل هذا قد حدث ..
????❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️????????
في اكاديميه رعد ..
كان يقف رعد بثبات أمام مديره ليتحدث المدير بنبره جاده .
المدير/جهز نفسك ي رعد لانك هتسافر الفتره الجايه اليونان .
رعد /تمام ي افندم الرحله هتكون امتا .
المدير/بعد بكره ي رعد جهز نفسك من دلوقتي تمام.
رعد /تمام حضرتك ..
????????????????????????????????????
في فيلا الحديدي ..
كانوا يقفون مراد وليلي بضحك ليقاطعهم سليم بترحيب.
سليم بابتسامه/منورنا ي جماعه والله .
مراد/بنور ي دكتور سليم .
سليم /معلش كان نفسي اقعد معاكم بس معلش عندي عمليات كتير عن اذنكم .
ليلي بتنهيده/هتفضل مركز عليه كده كتير ي مراد .
مراد بوجع للماضي/مش سهل انسي ي ليلي انك كنتي بتحبيه زمان كل ما بشوف سليم بفتكر .
لتقترب منه بعشق وهي تعبث بخصلات شعره الناعمه .
ليلي بعشق/مكنش حب ي مراد صدقني انت الحب كله انت جوزي وحبيبي وأبو بنتي انتوا الي ليا ي مراد ربنا ميحرمني منكم واصل .
مراد بعشق/ولا منك ي روح قلبي .
????????????????????????????????????????
في غرفه مهره ..
كانت تمسك بطنها بتعب شديد يلاحظها رعد ليسرع إليها بقلق .
رعد بقلق/مهره مالك فيكي ايه .
مهره بالم/مش عارفه ي رعد وجع في بطني فظيع .
رعد بقلق/طب استني هكلم عمي سليم حالا.
مهره/مش مستهله ي رعد انا هبقا كويسه .
رعد بقلق/لا طبعا ثواني بس ..
????????????????????????????????????????
في فيلا مازن ب لندن ..
كان يسير بداخل الفيلا وهو يبحث عنها بعيناه فهو يعترف أنه قد اهانها اليوم أمام الجميع ولكن ذلك من غيرته عليها فهي بالفعل قد كسبت التحدي ونجحت في تغيره فعشقها أصبح هو المنقذ بالنسبه له ليسرع الي غرفتها لارضائها ومصارحتها بعشقه لها لكنه توقف في محله عندما سمع ما أطاح بكل ذلك الي القاع ..
كانت تتحدث سمر في الهاتف مع جدها .
سمر/ايوه ي جدي صالح الخطه ماشيه تمام كل الي اتفاقنا عليه بيحصل انا وعدتك اني اغير مازن ودلوقتي بس اقدر اقول اني نجحت في علاجه احلي حاجه أن مازن ميعرفش اني دكتور نفسيه انا فعلا نجحت ي جدي مازن مكان بالنسبه الي اول حاله انجح فعلا في علاجها كده ي جدي بلغ عمي شريف انا كده هرجع وكسبانه كل حاجه ..
ليسير الي داخل الغرفه بعيون حمراء كالدماء وهو ينظر لها بغضب افزعها فقد احيه مازن الذي دفنته من جديد .
/حسابتيها غلط خالص ي دكتوره هترجعي ليهم خسرانه كل حاجه حتي شرفك هتخسريه مش مازن شريف صفوان الي يكون علاج ل واحده فاشله زيك .
لتصعق وهي تبتعد خوفا من هياته فهي لم تكن تحسب حسبان هذا ابدا …
????????????????????????????????????????
في فيلا عمر ..
كان يسير بغضب وغيظ فحدث لم يكن في الحسبان فهو يعشق سما كان يشعر وكان ذلك سيقضي علي علاقتها باسر وتكون إليه ليقاطعه صوت طرقات الباب ليفتح ليتفاجي بذلك الواقفه ب غرور .
سهي بشر/خليك معايا هتكسب انا عارفه انك بتحب سما كان باين اوي في عينك هنعمل ديل مع بعض انت عايز سما وانا عايزه أسر قولت ايه .
عمر/طبعا معاكي بس قوليلي اعمل ايه بالظبط وانا معاكي .
سهي بشر/هقولك هخليك تتبسط أسر مقربش ل سما ي عني لسه زي ماهيه انا هخليك تاخدها قبل أسر .
عمر بتمني/ياريت اكون اول راجل يلمسها بس ازي.
سهي بمكر/هقولك ….يتتببببع .
مازن هينجح في الانتقام من سمر …
تفتكروا سهي هتعمل ايه في سما وهتسلمها ل عمر ازي …
مهره فعلا هتقدر تنقذ رحمه وتبعد عن رعد …
يتبع….
لقراءة الفصل الثالث عشر : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!