Uncategorized

رواية غصني الحلقة الثالثة 3 بقلم ورد

 رواية غصني الحلقة الثالثة 3 بقلم ورد 

رواية غصني الحلقة الثالثة 3 بقلم ورد 

رواية غصني الحلقة الثالثة 3 بقلم ورد 

غُصن وهوا بياخد نفسة من السلم”اقسم باللة دي مجنونة..ورد يـ ورد

أمها”ف اي يـ غُصن 

غُصن”بوصي حصل***********زي ما اتفقناا 

أمها بصوت واطي”هشششش متقولش كداا عشان ممكن تسمع

غُصن”بوصي بقا انا وافقت اجي عشان خاطرك إنما اتبهدل واتهان وسط الناس لا كدا كتير 

أمها بحزن ودموع”أنت عارف انا خايفة قد اي اني اسيبها وسط الدنيا دي وخايفة اموت واسيبها للمستخبيلها خدها يبني كصديقة حتي مش لازم تحبها اقولك اتجوزها بس عيشها كويس وخبي ع الناس 

غُصن”اهدي اهدي بس متخفيش مش هسيبها 

أمها”ممكن طلب بقا 

غُصن”اتفضلي 

أمها”ممكن تصلحها 

غُصن بهزار”انتي شكلك متعرفيش غُصن لما بيحب بيعمل ايي 

وراح غُصن عند اوضت ورد”ورد يـ ورد 

ورد بدموع”اناا انا مقدرش استغناا عنها هي هي كل حاجة فحياتي وموضوع ان اتخيل انها تمشي وتسبنيي بيموتني كل دقيقة

غُصن”عارفة بتفكريني بـ بابا كان جميل برضو وحنين كداا مكنش ف حد غيرة يطبطب علياا لحد ما…مات ومووت معاه 

ورد وهي ساندة اديها ع الباب”انا خايفة 

غُصن وهوا حاطط ايدو ع الحته الي ايديها فيها”متخفيش وانا جمبك يـ وردتي

غُصن لنفسة”ايي يـ غُصن هتميل وتحبها أنت هناا عشان..عشان ايي شكلي عشان اقع فحبها”

ورد”غُصن..غُصن 

غُصن وهوا بيرد من وراها” تصدقي ان اللفة هنا صعبة اكتر من الباب 

ورد”يكش كنت تقع يشيخ عشان ارتاح منك 

غُصن وهوا بيقرب”اهون طيب

ورد”ولاا ابعد عيونك الخضرة دي عنيي 

غُصن وهوا مقرب منها اووي” ولو مبعدتهاش عنكك

“ابوسة ولا اغتصبه انيي اسرع استغفر الله “

لؤي” خالو خالو عاوز اترب مرة

ورد بكسوف وبتزوقه”احم غُصن ابعد لو سمحت 

غُصن وهوا بيبعد”دا عقاب الي يقفل الباب ويسبني براا 

لؤي”يااررتني ااافل (اقفل) الباب واتعااب(اتعاقب)تداا هيهيهيهي 

ورد وهي مبرقة”اخلاق الولاا باظت

غُصن”بقولك ايي هوا دا حمار طبيعي ولا صناعي

ورد”حماار ربااني الحمدلله ووسع بقاا 

غُصن”شكلي حبيتك فعلا ولاا ايي الله 

قاعدين فـ الصالة وبيهزرو ويتفرجو عقبال ما الساعة تيجي 5 جه اعلان بتاع البنك والستات الي بيقعدو يتكلمو علية(اكيد شوفتوه????)

لؤي بضحك”???????? ستلهم ذي تونا وفيفي

غُصن”ولد عيب وكمل بهزار تصدق عندك حق 

ورد”مين تونا وفيفي دول 

لؤي بغيظ”تونا تباأ حبيبة خالو وفيفي اومها 

ورد”امم امم مبروك واقعد بقاا بدل ما احطكك ف الفرن تستوي واكلكك 

لؤي”احم احم خالو تعالة سوف الفتيو تاا(الفديو دا)

ورد:هاا متهونش هه متهونش علياا يعمو لؤي 

عدو السعات مابين ضحكهم ولعبهم وجه الساعة خمسة

أمها زهي قلقانة”خلي بالكم من بعض 

ورد”مالك بس يبسبوسة هما خمس دقايق يركب مرجيحة واحدة واخد الفديو ونمشي بقاا 

غُصن”هاا فديو فديو ايي 

ورد بستوعاب كلامها” فديو ل ل 

لؤي”مسلوع هتعملو عن اال الل

ورد”عن لعب الاطفال وجمالها وحجات كداا

لؤي”اه اه ثح تداا

غُصن”همم تب يلاا 

ورد”سلام يماما

أمها”استودعتكم فـ الله الذي لا تضيع عنده ودائعه ????

“ف الملاهي”

ورد”ها يعمو لؤي هتركب ايي

لؤي وهوا بيشاول ع اللعب”بوثي تيي وتيي و تي وبوثي هنات تداا وتي وتي وبوثي بقا النحية تيي ايوه اهي اهي

ورد” انا ضامنه كداا اروح مفلسة ماشي كل دا عشان فديو يلاا يعم دناا مركبتش كل دا واناا صغيرة والله اعيطلكوو هناا

غُصن واقف ع جمب ميت ضحك”يلا يلاا دنتوو ولا كارتون توم وچيري

وبعد ساعة”ورد”بوص هاروح اجيب غزل بنات وفشار وايس كريم واجي 

غُصن”تب استني هاجي معاكي 

ورد “لا لي نونو ولا نونو

غُصن”خلاص احناا مستنينك هناا 

ورد”اوكااي سلام 

غُصن”لؤي تعالة 

لؤي”نعم يخالو 

غُصن”ڤديو ايي الي مسكها علية زلة هه

لؤي بخبث”اثل يعني تانت تتلم ف الفون تعها وتعمل حرتات غريبة تداا 

غُصن”امم وفينو 

لؤي”مامتي مسحتو خاالص 

غُصن”تب بوص متقولش قدامها انو اتمسح وحسسها انو موجد وطبعا

لؤي وهوا بيكمل كلام غُصن”وتبعن مس لاذمن تحس 

غُصن وهوا بيبوسة”روح كمل يحبيب خالك 

“بعد خمس دقايق”

فون غُصن يرن”تن تن تراان تراان تن تن 

غُصن”الو 

أمها”الو الو يغُصن تعالة بسرعة 

غُصن”ف ايي 

أمها بصوت مليان دموع”بسرعة يغُصن

غُصن”اهدي تيب واناا جاي…لؤي..يلؤي تعالة

لؤي”نعم يخالو 

غُصن”يلا عشان تروح 

لؤي”لا خالو سبني سوية وفين طنط ورود كتيلة تيي

غُصن”روحت.. يلاا ادي السواق جه خلي بالك مااشي واما تروح خلي نبض تكلمني واوعا تقولوليها ع الحصل 

لؤي شد غُصن لتحت وباسة ف خدة”بوث متخفسي انت عارف اني مس خباث خالث ثح ثلام

فبيت ورد*

غُصن وهوا بياخد نفسة بصعوبة”هيهيهيهح ف ايي  اي الي حصل 

امها بعياط”ورد……….

يتبع..
لقراءة الحلقة الرابعة : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية : اضغط هنا

نرشح لك أيضاً رواية اشتقت لك للكاتبة شهد محمود.

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى