Uncategorized

رواية قلبي بين أيد طفلة الفصل الثالث 3 بقلم هند ايمن

 رواية قلبي بين أيد طفلة الفصل الثالث 3 بقلم هند ايمن

رواية قلبي بين أيد طفلة الفصل الثالث 3 بقلم هند ايمن

رواية قلبي بين أيد طفلة الفصل الثالث 3 بقلم هند ايمن

هدير:هو حضرتك مدير مطعم؟!????
مازن:ايوه
هدير:اه مش قولتلك شوفتك قبل كده???? 
هبة:اااااه صح هو صح
مازن:معلش انا اسف بس انا كل يوم بشوف ناس عشان كده ممكن اكون مش فاكركم 
فكروه باللى حصل وافتكر
مازن:افتكرت افتكرت واللى جوا دي كان اسمها فرح تقريبا ،صح؟!!????
هدير:ايوه صح
مازن:يا نهار اسود 
هدير:فى ايه
مازن؛بس دي صعبة اوي وانا خبطتها،دي هتعمل مني بطاطس محمرة
هبة بضحك:متقلقش هي طيبة اوي
مازن:ربنا يستر
الدكتور طلع،جريوا عليه
مازن:خير يا دكتور طمنا عليها
الدكتور:لا متقلقوش مفيش حاجه الخبطة كانت جامدة شوية بس ،على العموم انا جبستلها رجليها
مازن:طيب يا دكتور هو الجبس هيفضل كده قد ايه
الدكتور:لمدة اسبوعين هي هتفضل معانا اسبوع عشان نبقا متابعين الحالة 
مازن: طيب نقدر ندخلها يا دكتور
الدكتور:اه طبعاً اتفضلوا ☺️
دخلوا اول ما مازن دخل كان خايف من ردت فعلها
هبة:الف سلامه عليكي يا رورو
فرح:الله يسلمك 
هدير:حمد الله على السلامه يا تهور????
فرح:الله يسلمك،ايه تهور دي
هدير:اه هو اللى ياخد الطريق جري يبقا تهور
فرح:طيب
هدير:انا هطلع اكلم مامتك بقا اخليها تيجي عشان تطمن عليكي
فرح:ماشي
خرجت تكلم مامت فرح ومازن راح يكلم فرح
مازن:الف سلامه عليكي يا انسة فرح
فرح:الله يسلمك
هبة:ايه يا فرح انتي مش فاكرة استاذ مازن ولا ايه
فرح:لا مش واخدة بالي انا بشبه عليه بس مش فاكرة
مازن فى سره: الحمدالله????
هبة:يا بنتي استاذ مازن مدير المطعم اللى اتخانقتي فيه
مازن فى سره:اه يا بنت ال*****????
فرح:اااااااه افتكرت هو انت،يعني مش كفاية غلط فى الحساب جيت تاخد حقك يعني ولا ايه؟!!????
مازن:لا والله ما جيت اخد حاجة الموضوع كله بس ان انتي تقريبا مش خايفة على نفسك وبتعدي الطريق ببركة ربنا وطلعتي قدامي فجأة
فرح:يعني الغلط عندي؟!!????
مازن:لا الغلط عندنا احنا الاتنين ،عندك عشان بتعدي الطريق فى نور الله ،وعندي عشان مركزتش فى الطريق
فرح:طيب يعني انا هقعد هنا قد ايه؟
مازن:اسبوع
فرح بصدمة:ااايييييييييه اسبووووووع????
مازن:اه عشان الدكتور يتابع حالتك
فرح:وانت فاكرني فضيالك انا عندي جامعة
هبة:خلاص يا ستي استريحي انتي الاسبوع ده وانا وهدير نبقا نجبلك المحاضرات وذاكري هنا
مازن:وانا تحت امرك فى اي حاجه لحد ما تخفي خالص
فرح:طيب ،امري لله
هدير دخلت:فرح كلمت مامتك وماشاء الله اول ما قولتلها رقعت بالصو
فرح: ولسه لما تيجي دي هتطلع عيني انا ومازن 
مازن بخوف:طب وانا مالي انا طيب 
فرح: يعني كسرتلي رجلي وهقعد فى المستشفى اسبوع وتقولي عملت ايه
مازن:ربنا يستر عليا منك انتي ومامتك،يارب انهي ذنب ده اللى بيخلص مني ????
فرح:الظاهر ان ذنوبك كتير
مازن:ده انا غلبان والله وفى حالي 
فرح:طيب يا غلبان ادينا مستنين امي 
اول ما ملك وصلت 
ملك بعصبية:اللى عمل فيكي كده
فرح:عملت حادثة والشاب اللى وراكي ده هو السبب
مازن فى سره:اه يا بنت الغدارة????
ملك لفت بعصبية:ايييييه اللى انت عملته فى بنتي ده????
مازن:والله العظيم يا ست الكل الغلط عندنا احنا الاتنين حتى اسألي صحابها
ملك:قولولي ايه اللى حصل 
هدير وهبة حكولها اللى حصل كله اول ما خلصوا راحت ملك مسكت فرح من ودن ومازن من ودن
ملك:يعني حضرتك بتعدي الشارع بمبدأ الاعمار بيد الله وحضرتك بتسوق مبدأ نحن فى الملاكنا وليس املاك الحكومة،انتو تمشوا بالمبادئ دي وانا الف وراكي فى المستشفيات صح؟????
فرح: استهدي بالله بس يا ماما السلاح يطول ودني هتتقطع يبقا رجل و ودن حرام يعني????
مازن:صلي على النبي يا طنط والله اسأليها انا لسه كنت بقولها ايه ،قولتلها انا تحت امرك فى اي حاجه لحد ما تخفي خالص وترجع زي الاول واحسن كمان
ملك سابيتهم:عليه افضل الصلاة والسلام طيب ليا كلام تاني لما تخرجي من هنا????
فرح:طيب يا ماما انتي قولتي لبابا حاجة؟
ملك:لا طبعاً انتي عارفة ان ابوكي مسافر اقوله ايه بس
فرح:طيب الحمدالله
ملك:بصت لمازن :وانت بقا عندك كام سنة
مازن:انا عندي ٣٠سنة 
ملك:٣٠سنة وبتخبط الناس اومال لو كنت ٢٠كنت قتلتهم؟????
مازن:لا كتت لسه بدرس
ملك:بتدرس؟،طيب
فرح:طيب يا ماما انا جعانة اوي وعايزة اغير هدومي 
ملك:الساعة ١٠الاكل ممكن نجبلك اكل من اي جتة لكن الهدوم؟!!????????‍♀️
هبة:خلاص يا طنط ممكن نجبلها اكل من اي حتة وحضرتك خدي هدير روحوا وبكره الصبح إن شاءالله ابقوا تعالوا
ملك:يا سلام يا حلالة المشاكل ومين يقعد مع فرح????
هبة:انا ومازن هنقعد معاها  
فرح:فكرة حلوة يلا بقا عشان جعاااااانة????
ملك:طيب
مازن: طيب خليكي انتي وهبة هنا وانا هروح اوصل طنط وهدير وارجعلكم بالاكل بسرعة
فرح:طيب بس بسرعة بدل ما اكلك انت وهبة????
مازن :طيب حاضر
يتبع….
لقراءة الفصل الرابع : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية بريئة حطمت غروره للكاتبة ميرا أبو الخير

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى