Uncategorized

رواية جعلتني عاشقاً الفصل الثالث 3 بقلم مهرائيل ماجد

 رواية جعلتني عاشقاً الفصل الثالث 3 بقلم مهرائيل ماجد

رواية جعلتني عاشقاً الفصل الثالث 3 بقلم مهرائيل ماجد

رواية جعلتني عاشقاً الفصل الثالث 3 بقلم مهرائيل ماجد

“_طب ده ذنبي وال ذنبك_”
تقي: ذنبي تدري ليش ،لاني قاعده استمع لواحده مهزقه معندهاش كرامه زيك
رانيا: يعني كنتي عايزاني اعمل اي ي تقي وعمي عنده كانسر وعايز يرجع ابنه لحضنه تاني، باسلوبه القديم 
تقي: ده ع اساس يعني انتي اللي هترجعيه
رانيا: بيقولو 
تقي: يشيخه..! قولي والله..
رانيا : خلاص بقي ي تقي متقعديش تبكتي فياا انا مالي الاه كله علشان عمي
تقي: يعني مش علشان م صدقت تتخطب لمروان تؤ تؤ علشان بابا
“طبعا تقي عارفه ان باباها اللي هو ابو مروان معندوش كانسر ولا حاجه????”
رانيا:صحيح ي تقي انتي كنتي تعرفي ان عمي عنده كانسر ومقولتليش
تقي:هو اصل اصل…اه بابا قاللي مقولش لحد علشان لو مروان عرف  نفسيته هتدمر اكتر
رانيا خدتها فحضنها:ربنا يشفيه ي حبيبتي ويخليه لينا
تقي:يارب 
ببص ف الفون حجي لقيت مروان بيرن “هو صدق اننا مخطوبين بجد وال اي ده خد مقلب اوي”
رانيا:نعم
مروان: انعم الله عليكي اتكلمي عدل
رانيا:والله انا بتكلم عدل اللي مش عاجبه بقي اقرب حيطه ويخبط دماغه فيها
مروان:اه تمام لسانك طويل وانا هقصهولك قريب
رانيا:اتكلم ع قدك يعم القمور
مروان:بت غوري سلام معرفش بترني ليه اساسا
رانيا:انت عبيط يالا انت اللي رانن
قفل ف وشها رانيا بصت للفون بصدمه ي متخلف بقي انا رانياا تقفل ف وشي السكه ده انت يومك اسود “بصوت بووشكش”
رانيا:تقييييييي
تقي:خير اللهم اجعله خير
حكتلها ع اللي حصل
رانيا:تفتكري ارن عليه 
تقي:عندكو كرامه
رانياا:ايه
تقي:عندكوا كرامه
رانيا:لا معندناش
تقي:امال عندكوا اي خوازيق
رانيا:اه خوازيق…اسكتي والله بتكلم بجد اعمل اي
تقي:الصراحه يعني انتي اللي،غلطانه بس لا متكلميهوش اخوياا مش بيحب البنات المدلوقه لامؤخذه
رانيا:تصدقي بجد انك عيله مهزقه 
تقي بفخر:عارفه
جعلتني عاشقه لگ دون قصد منگ، احببتك منذ نعومه اظافري.. فقد ولدتُ رايتُگ امامي.. كبرت امام عينيگ.. اراك تذهب لهذه وذاك، ولا تعيرني اهتمام، جعلت من روحي رماد بتجاهلگ.. نعم اعلم ان مگانتي بقلبگ ليس إلا محبه شقيق لشقيقته.. ولكن انظر الان، الاقدار ماذا فعلت، ساعات قليله واكون زوجتگ واكُتب ب اسمگ…
معرفش ليه مصمم يتكتب الكتاب انهارده يبنتي صدقيني انا اسف سامحيني
رانياا:طب وهو قرر من نفسه مفيش جموسه موجوده والمفروض ان ليها قرار توافق او ترفض 
محمد:وافقي يبنتي وصدقيني الفرح مش هيتعمل إلا لما تكوني انتي عايزه كده بس علشان خاطري وافقي علشان هو متعصب اوي وهيقلب الدنيا لو رفضتي
دخل وهو بيبصلها ببرود
مروان:وهي تقدر ترفض 
رانياا:اه اقدر وبلاش تعند معاياا 
راح ناحيه اقرب مقعد وقعد عليه 
مروان:وريني شطارتك 
رانيا راحت ناحيه الباب لقيته مقفول
رانيا:لو سمحت هات المفتاح
مروان باستفزاز:لا
بصت لابو مروان
رانيا:بليز ي انكل خليه يديني المفتاح 
محمد:اديها المفتاح ي مروان متقدرش تغصبها ع حاجه وانا موجود 
مروان:لا اقدر لانها مراتي لو حضرتك تفتكر ده
محمد بصله بغضب 
رانيا؛مراتك ازاي انت اتجننت اديني المفتاح خليني امشي
مروان:لو مش مصدقاني ف اهو قدامك اساليه
محمد وطي دماغه فالارض 
رانيا:عمي هو الكلام ده حقيقي…رد علياا 
محمد بحزن:للاسف يبنتي 
رانيا بصدمه:ازاي ده انا موافقتش ع حاجه زي كده
محمد:فعلا انتي متعرفيش حاجه عن الموضوع ده لان الموضوع كان بيني انا وابوكي ومروان ابوكي وامك مماتوش ف حادثه زي م انتي فاهمه او احنا فهمناكي ابوكي ميت مقتول
صدمه ورا التانيه مش مصدقه متجوزه ازاي دهوحصل وباباها ومامتها ماتوا مقتولين مش ف حادثه الرؤيه عندهاا انعدمت و وقعت عالارض مغشي عليها
محمد ومروان: رانياااا
يتبع…..
لقراءة الفصل الرابع : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى