Uncategorized

رواية حياتي لعبة الفصل الثالث 3 بقلم وعد ياسر

 رواية حياتي لعبة الفصل الثالث 3 بقلم وعد ياسر

رواية حياتي لعبة الفصل الثالث 3 بقلم وعد ياسر

رواية حياتي لعبة الفصل الثالث 3 بقلم وعد ياسر

الدكتور:-البقاء لله الانسه رودينا ماتت
اول لما قال الخبر دا الصمت حل ع الكل كلهم كانو ساكتين حتي انا دموعي جمدت ف عيوني معرفتش اتكلم ولا انطق حرف واحد حتي بس جويا بموت روحي ماتت الصدمه كانت كبيره ع الكل ام رودينا اغمي عليها واخويا جري ع رودينا خدها ف حضنها وقالها….
محمود بزعيق:-رودينا قومي ي حبيبتي قومي وانا هجبلك حقكك هعرفهم كلهم نك مظلومه انتي انضف بنت ف الدنيا انتي اجمل واحلي بنت هما اللي كدبين رودينا قومي ونبي انتي مش وعدتني انك مش هتسبيني ف يوم مش كنتي بتقولي اني ابوكي سبتي ابوكي لي ط ب طب سبتيني لمين مين هحكيلو همي مين هيطبطب ع قلبي غيرك ي رودينا قومي بالله عليكي لتقومي تكلميني طب هعيش حيااتي من غيرك ازي رودينااا
الدكتور:-مينفعش اللي حضرتك بتعملو دا اهدي 
ابو رودينابزعيق :-اطلع براااااا نت السبب ف موتها اطلع برااا 
محمود قرب من يارا واتكلم بتهديد وقال:-خليكي فاكره ان سبب حقدك وغلك دا موت اعز وحده ف حياتي موت حبيبتي وبنتي وانا اللي هاخد حقها منك ي يارا
يارا:-صدقني مش نا السبب اسمعني ي محمود والله مانا صدقني بقااااا………..مشي وسبني تاني مسمعنيش برضو بس المره دي قررت ان انا اللي هجيب حق رودينا وان فعلا هما عندهم حق انا السبب ف موتها بس هيا ماتت من غير حتي متصدقني وتسمحني بس اكيد ربنا هيقولها ني مظلومه واكيد هتشوفني ف السما ونا هجيب حقها منهم كلهم
——–
حسام:-البقاء لله ي يويو
يارا بتهديد:-هاخد حقها منك مهما طال الوقت هخدو منك نت سامع 
حسام بسخريه:-والله ي يويو مش عارف مين هياخد حقو من التاني المفروض انا اللي اخد حقها منك من كونك انانيه ومفكرتيش غير ف نفسك بصراحه كلمه الصحاب تكسف منك انتي مش صحبه صحبك خاالص 
يارا:-وانت مش راجل واللي كتب ف البطاقه ذكر طلع مش بيشوف كويس لانك مراا مش راجل ومتعرفش يعني اي رجوله اصلا
حسام ببرود:-مش هرد عليكي عشان عارف ان اعصابك سايبه من بعد موتها بس اوعدك ان ردي هيوصل كمان شويا ….سلام اسيبك بقاا تفكري هتصرفي ف المشكله اللي جايه دي ازي
————
ف بيت ريهام صحبه يارا ورودينا
-الو الانسه ريهام معايا 
ريهام:-ايو انا مين حضرتك
حسام:-انا حسام وكنت بكلمك عشان موضوع يخصك
ريهام:-موضوع اي
حسام:-انا شوفت الفيديو بتاع رودينا وعارف انه مش هيا وان اللي ركبت الفيديو دا وعملتو يارا وعملت كدا عشان بتحقد ع رودينا وكانت عوزه تسواء سمعتها
ريهام:-طب وحضرتك عاوز مني اي مش فاهمه
حسام:-عاوز نجيب ناونتي حق رودينا
ريهام:-هنجيبو ازي..!
حسام:-بصي حضرتك احنا هنعمل ف يارا نفس اللي عملتو ف رودينا يعني بكل بساطه انتي هجبيها معاكي الكافتيريا وهتسبيها وتمشي وتعدي بعيد وتصوريها معايا واحنا نركب الصور دي لفيديو ونعمل اللي عملتو ف رودينا ونوزعو ف كل حته وبكدا يبقا خدنا حق رودينا ونعرف الكل انها هيا اللي وحشه ومش كويسه عشان كدا سواءت سيره رودينا
ريهام بزعيق:-نت عبيط لا طبعا مش هعمل كدا لا يمكن اعمل فيها كدا مقدرش
حسام بخبث:-بصي براحتك بس فكري ف رودينا وافتكري كمان انها ماتت بسبب يارا شوفي نتي هتسيبي حق صحبتك يضيع ف الارض كدا عادي 
ريهام:-…..
يتبع…..
لقراءة الفصل الرابع : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية اغتصبت خطيبة أخي للكاتبة مهرائيل ماجد

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى