Uncategorized

رواية عشق المراد الفصل الثالث 3 بقلم شهد محمد

 رواية عشق المراد الفصل الثالث 3 بقلم شهد محمد

رواية عشق المراد الفصل الثالث 3 بقلم شهد محمد

رواية عشق المراد الفصل الثالث 3 بقلم شهد محمد

لا تهمل من تحب، فربما يظن أنك لا تريده فيرحل.’… ????????????????
– نزار قباني.
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
♡_ف الحفله_♡
كانت مصدومه هل جن ام ماذا! 
……: بس  هترقص معايا انا يا خوياا
الشاب: انا اسف مكنتش اعرف انها تبعك يا مراد باش
كادت ان تتحدث و لكن لم يدع لها الفرصه ليسحبها الي ساحه الرقص سريعا 
كان ذالك تحت انظار بتول المزهوله
عشق بغضب :  سابيني يعم انت
ليضغط بيده ع خصرها تألمت هي ولكن لم تبين 
عشق بتحذير: وسع احسنلك 
مراد ببرود: فكراني هسيبك يا بت انتي
ليضغط ع بديها بقوه لم يعيروه انتباه انها فتاه فهي تظهر له القوه و هو يريد ان يرا ضعفها  
عشق بتألم: ااه ايدي ابعد و ايلا هكسرلك ايدك دي
مراد بضحك:انتي جايبه الجرأه دي منين انتي مش خايفه اعمل فيكي حاجه انتي عرفه انا مين 
عشق ببرود :عرفه و مش هاممني و الجرأه دي الدنيا علمتني
لتبتعد عنه بسرعه و لكن لم يتركها بسهوله ليمسك يديها بسرعه فائقه ليجذبها له لاويآ زراعها للخلف 
مراد بهمس بجانب اذنها: هندمك ع طول لسانك دي يقطه
عشق بهمس مماثل له :  احب اقولك ان القطه بتعض
 لتضربه بيديها فـ بطنه ليبتعد بغضب 
مراد بغضب: و المصحف  م هسيبك
لتنظر له بشراسه و برود لتبتعد عنه تاركه الحفله بعدما قال “زين” انها الرقصه الاخيره رحلت تحت اعين صاحب العيون الزرقاء المتوعده لها ***********************
بعد وصول عشق و بتول لمنزلهم
عشق بحب :عاملين اي حبايب قلب
ي
رزان بمشاكسه:اختشيييي وحشاني قلبي
فرح:بتثبتك يا بت مانتي لسه شيفتها الصبح
لتخرج لها لسانها كحركه تغيظ بها فرح رزان :ملكيش دعوه يبت 
عشق بنعاس:انا هدخل انام بقاا 
فرح بتسأوا:مش هتتعشي
عشق: لا يقلبي اتعشيت..تصبحو ع خير
فرح و رزان: و انتي من اهلو 
بعدما دخلت غرفتها لتري زراعها مكان مسكه مراد لها فتجد زراعها احمر بشده 
لتردف بغضب 
: ربنا يخدك ده انت بارد يا رب مشفهوش تاتي 
ليصدح صوت الهاتف معلن عن مكالمه لها 
عشق:الوو
*********************
♡_ف قصر مراد_♡
مراد:انا طالع انام
مالك بمرح :انت عملت اي ف البت الظابط  الي كانت معاك دي خارجه من الحفله هيطقلها عرق
ليغضب مراد : بس متجبليش سيرتها دي بت اعوز بالله منها
زين بهيام :بس كانت زي القمر
مراد:غور يلاا انت اي الي مقعدك ف بيتي اصلن 
فاطمه بعتاب :عيييب يا مراد مينفعش كد
ه
زين:عادي انا متعود انا هروح باين كده البت لحستله دماغو 
ليحذفه مراد بالفازه التي كانت بجانبه ليسرع زين بالجري خارج القصر
لين بصريخ: يالهووي ف اي يعم هتموتنا….
لتكمل بخوف من نظراته الحاده لها
: يامامي بصي بيبوصلي ازاي انا هاطلع انام
مراد بتأفئف: انا طالع انام باي
ثواني و لحقته لين ايضا فهي تشعر بالنعاس
ليظل مالك و فاطمه التي كانت شارده 
مالك بمرح :مالك يا حجه طب مراد اتجن عداكي انتي كمان
فاطمه بضيق:بس يابن الهبله
مالك بضحك: طب في اي بتضحكي ليه
فاطمه بأبتسامه:فرحانه ف مراد
مالك بشهقه :شمتانه ف ابنك يا فطوم
فاطمه :انت غبي يلاا البت دي الي هتعلم مراد لادب و ب
كره تشوف انت مش شايف لحستله دماغو ازاي
مالك:اه منك يا فطوم يا جامد
*******************
♡_عند عشق_♡
عشق:بترني ليه يا زفته
بتول:مش انتي كنتي عايزه تعرفي كنت سرحانه ف اي
عشق:ارغيي
بتول بهيام :ف حته واد قمرر  يالهووي
عشق: يا خربيتك دي الفاظ واحده بتشتغل ف الشرطه
بتول:اتنيلي بقا احنا مش ف الشغل دلوقتي
عشق: طب احكي 
بتول:………
 flash back….. 
كات تقف امام بوابه القصر لتفتيش الحضرين ليأتي شاب من جانبها لتردف دون ان تنظر له : اوقف مكانك 
…… برفعه حاجب : نعمم عايزه اي 
لتنظر له و تردف: هفتشك يا حلو 
….. بهيام : يخربيت جمالك بس ريخمه☺️
بتول بضيق:مااالك يابا 
….. بقرف :مالك و يابا 
ليكمل بغرور: انتي اصلن تعرفي انا مين 
بتول بسماجه : هتكون مين يعني 
… بتكبر :اناا زين الالفي انا ابقي صاحب الحفله دي بمعني اصح  مراد يبقي صحبي 
بتول ببرود :خلصتت..و لا يشغلني هفتشك بردو????
زين بضيق فهو لن ينتهي منها : اوووف منك فتشي م انتي مش هتسبيني
لتبدء بتفتيشه تحت نظراته لها  
بتول بعفويه:خلصت عدي يقمر
زين بهيام:هااا قولتي اي
بتول:قولت عدي
زين بخبث:لا الي بعدها
بتول بأحراج: امشي و ايلااا
زين بمرح :خلاص يحجه بااي
back….
عشق بزهق:ده انتو لاتنين اتفه من بعض م كنتي تسبيه يعدي
بتول بهيام :بقولك الواد زي القمر و بصراحه اتلككتلو
عشق:ماشي يا رايقه بس خلي بالك بعد كده لان زين يبقي صاحب مراد و لاتنين مش ساهلين 
بتول:عندك حق بالزات الي عملو انهارده مراد يالهوي انا كتت مصدومه
عشق:بس يا خرببت امه ده ريخم و الهي لو شوفته تاني هضربه بالرصاص
بتول بتضحك:خلااص يبنتي هيطقلك عرق سلام يقمر
عشق:سلام يختييي
****★******☆******★****☆
♡_تاني_تاني يوم ف قصر مراد_♡
مراد بضيق:فين الفطار يلاا متأخر ع الشغل.
فاطمه:حالاا و يكون جاهز
مراد بتسأول:فين لين و مالك
فاطمه:قاعدين بره
امام tv كانو يتشاجرون كأي اخت و اخ علي الريمود  
مالك بتحذير:بتتت اوعييي و ربنا هضربك
لين بصراخ:يا ماامييي هات الريمود
مالك وهو يبعدها عنه: لا لا لا لا بطلي براده تناحه
ليأتي زين من الخارج ع صراخهم فهو قد وصل للتو الي القصر
:م تبطل ياض غلاسه و انت شبه اخوك كده
مالك و هو ينظر خلفه  : هيهيهيهيهي صبحيتك عسل????
زين بتوتر: اوعييي تقول 
ليوما له مالك بشماته و ابتسامه لينظر زين خلفه ليجد مراد ينظر له بغضب 
مراد:صلي النبي احسن قول يا معلم قول 
زين و هو يقفز خلف الاريكه ليبتعد عنه
:والهي ابدا بس…بهدي النفوس
مراد:انا غلس يا بيه
زين بصوت انثوي:توء توء انت قلبي و روحيييي 
مراد ببرود :لا مش عجبني الكلام ده غير
زين بضحك و رخامه:اي يا اخوياا مش عجبك طب طلقنييي لو مش عجبك طلقنيييي
مراد بغضب :يا بن الجزمه بتستفزني الكلمه دي (اهديي امنار اهداا????) كاد ان يمسك بـ زين و لكن نجدته فاطمه عندما اتت لهم 
فاطمه:الفطار جهز يا عياال…….اي دهه انتو بتتخنقو ولي اي
زين ببكاء مصطنع:جيتي ف وقتك يا ست الكل ابنك الشرير ده عايز يضربني????????
لين بأستفزاز: اقولها عملت اي
زين بضحك : بقوله طلقنييي مش عاوز
ليضحكو جميعا  حتي مراد ع كلمه زين فهو اكثر شخص يعلم مراد و طباعه و اقربهم لقلبه
******★******☆******★*****☆
♡_ بالغرفه عند عشق_♡
رزان: قومييي يعشق بدل م اجيب جردل مياه و اقلبو عليكي و هاستمتع اوي
لتنهض عشق و تردف بغضب مصطنع: بقيت كده يا حيوانه طب و ربنا م هاجيبلك شكولاته و انا جياا تاني
 كادت ان تبكي  رزان:خلااص و نبي ونبي ونبي????
لتأتي لهم فرح التي كانت تحصر لهم الفطار بالمطبخ :يا هبله انتي كبرتي ع الشكولاتات دي
رزان و هي تنظر لها بقرف:ملكيش في ابت انتي???? 
ع
شق بضحك:يلاا بينا بقا
يتبع…
لقراءة الفصل الرابع : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا

‫6 تعليقات

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى