Uncategorized

رواية وجع القلب الفصل الثالث 3 بقلم غادة

 رواية وجع القلب الفصل الثالث 3 بقلم غادة

رواية وجع القلب الفصل الثالث 3 بقلم غادة

رواية وجع القلب الفصل الثالث 3 بقلم غادة

فجأة دخل محمود عليهم 
محمود.ليه كده يامرات عمي عاوزها تهرب مني ليه انتي عارفه انتي عاوزه تعملي اي 
صفاء.عارفه انا بعمل اي عشان انت شكل عمك قاسي عاوزها عندك جار*يه ليك زي عمك ملهاش كلام بعد كلامك مفكر أن الحب ضعف وانك لو متحكم فيها مش هاتبعد عنك لا والله كده هاتكره حياتها معاك عارف انا هاخد بنتي وامشي عشان ماتتعبش زيه انا ام وخايفه علي بنتي 
محمود.انا بحبها انتي ليه عاوزة تبعديها عني عشان كده عمي قاسي عليكي ومش بيخرجك عشان عارف انك هاتهربي 
صفاء.اه عارف اني هاعمل كده عشان هو بيحبني حب تمالك وانت زيه 
محمود . منار اوعي تسمعي كلامها منار انا اول مره اقولك اني بحبك صح انا اه قاسي عليكي بس من خوفي لتحبي حد غيري  انا عاوز اتجوزك تكوني حلالي عاوز اقولك كل حاجه وانتي حلالي مراتي 
منار .وانا والله بحبك بس بخاف منك ومش قادره انسي جرحك ليه زمان  انا موجوعه منك اوي 
محمود. هاتنسي براحتك وها ديكي الحريه عشان جرحك يلم بس بلاش تمشي والله هاتغير وهارجع زي زمان بوعدك
منار. وعد 
محمود. وعد
صفاء.كده كل حاجه تمام اروح اجهز الخطوبه 
محمود.مرات عمي شكرا 
صفاء.كان لازم اعمل كده عشان عارفه انك بتحبها وهي كمان
منار. ماما دا من تخطيطك صح 
صفاء.هههههههه صح ياروح ماما كان لازم تعيشي صح مش بوجع قلب
منار .انا بحبك اوي ياماما 
محمود. كده خلاص الخطوبه يوم الخميس ماشي 
منار . نعم الخميس بعد بكره مش هالحق اجهز حاجه
محمود . حبيبتي كل حاجه جاهزها من يومين الفستان والشبكه وكل حاجه الجنينه بس اللي فضله  
منار. . اوك 
محمود .سلام. انا كونت عاوز اخد التلفون بتاعي عشان كونت ناسيه 
منار. مع سلامه 
بعد لما خرج محمود منار ماما انا فرحانه اوي 
صفاء.ربنا يجعل ايامك كلها فرح يارب 
في بيت اسماعيل ابو محمود
دخل محمود البيت 
محمود .ياماما يا حبيبتي انتي فين
الام زينب. بدموع  محمود ابني اول مره من سنين تقولي ياماما 
محمود .ومش هابطل خلاص هابعد عمي عن حياتي ومش هاكون قاسي تاني كفايه كده منار كانت هاتضيع مني 
اسماعيل. أخيرا ابني رجع تاني 
محمود. في اي ياجماعه هو انا كونت وح*ش اوي كده
ريهام اخت محمود. اوي اوي يا أبيه 
محمود .خلاص انا اسف
تسريع الاحداث   بعد يومين 
وصل الفستان بتاع منار وريهام  كانو جمال جدا 
منار .انا مبسوطه جدا الفستان تحفه حلو اوي
صفاء . انتي احلي ياروحي 
باب الاوضه خبط 
منار .اتفضل 
دخلت ريهام ومعاها فستانها 
ريهام .انا جيت 
منار. ريهام حبيبتي تعالي شوفي فستاني 
ريهام. جميل ياحبيبتي يلا نلبس عشان محمود هايعلقني لو اتاخرنا 
منار .يلا      
عند محمود فرحان عشان خلاص حب عمره هايكون ليه فجأة بيفتكر حاجه ويقرر قرار هانعرفه بعدين ويخلص لبس ويروح عند البنات عشان ينزلو
ريهام .منار يلا بسرعه محمود مستني عند الباب 
منار . حاضر كده حلو 
ريهام. بسم الله ماشاء الله قمر ياروحي 
منار كانت جميله جدا  وريهام كمان 
ريهام فتحت الباب ودخل محمود واول لما شاف منار تنح من جمالها منار اتكسفت 
ريهام .يلا بينا 
فاق محمود وقال لا انتي حلوة اوي هانزل بيكي للناس كده  مش مهم ننزل كده  الناس تشوفك 
منار زعلت وقالت انت مش هاتتغير ابدا 
محمود .خلاص ياروحي ها ننزل بس ها تلبسي النقاب بعد الجواز 
ونزل محمود ومنار. وكانو يخطافو الأنظار من جمالهم وبعد شويه من السهره وقت لبس الشبكه بالظبط  دخلت واحده وقالت مش حرام عليك تتجوز وتسبني انا وابنك
يتبع…
لقراءة الفصل الرابع : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى