روايات

رواية العوض بشكل اخر الفصل الثاني 2 بقلم سلمى أسامة

رواية العوض بشكل اخر الفصل الثاني 2 بقلم سلمى أسامة

رواية العوض بشكل اخر البارت الثاني

رواية العوض بشكل اخر الجزء الثاني

رواية العوض بشكل اخر
رواية العوض بشكل اخر

رواية العوض بشكل اخر الحلقة الثانية

..وانا مش مالي عينك ولا ايه اعرفك انا يوسف خطيب نور
نظرت نور بصدمه ولكن طغط يوسف علي ايدها جامد
قالت حور ونظرها مصوب. علي يوسف باعجاب
حور..مقولتيش ياعني يا نور انك اتخطبتي وبعدين انتي عمرك ماجبتي سيره واحد اسمه يوسف لينا
نظرت نور ليوسف بمعني رد بقي يا يوسف مش ورطتنا
يوسف..لا مانا لسه نازل من السفر امبارح وبعدين انا ونور مبنحبش نجيب سيره قصه حبنا لحد عشان الحسد وابتسم باستفزاز واخد نور ومشي
نور وقفت قدام يوسف بغضب وقالتله
نور..تقدر تقولي انت مين وعرفت اسمي منين وعايز مني ايه اصلا
يوسف برخامه ..مش معققووول مش عرفاني يا نور
نور بنفاذ صبر..انت بتستظرف صح
يوسف..لا بجد انتي مش فكراني يا بلوه حياتي
نظرت له نور باستفهام فهو شخص واحد فقط الذي يقول لها بلوه حياتي ولكن مستحيل يكون هو
نور ..لا بجد يوسف ازيك عامل. ايه واتاخرت كدا ليه بعد اوي ونسيتنا وعرفت ازاي اني هنا و
يوسف مقاطع لها..في ايه بكبورت افصلي شويه ايوا يا ستي يوسف اللي بقالك اكتر من تلات شهور مابتساليش عنه وعرفت انك هنا من نادين صحبتك كلمتني وقالتلي انك محتاجه حد خصوصا انك اخيرا سبتي اميره وبناتها
استوووووووب ومن هنا نبدا نعرف قصت نور
نور فتاه عشرينيه جميله شعرها اسود مش طويل ولا قصير عادي عيونها باللون العسلي الغامق سنه ولا طويله ولا قصيره كانت بتحب محمد بس هو كان بيتسلي و لما شاف حور اعجب بيها وخطبها طبعا نور زي مانتوا شايفين مستاءه نور بعد وفاه والدتها وهي بتولدها بكام يوم والدها اتجوز بس اتجوز ايه اميره ومعاها بنتين سهر وسحر وكانت طبعا عامله زي سندريلا الخادمه اللي بتعمل كل حاجه من وهيا ست سنين لسه وكانت مرات ابوها بتحذرها تقول لابوها عاللي بيحصل وكاطفله خافت تتكلم .. خرجت من التعليم اصلا ماتعلمتش وكانت كل يوم تاخد العلقه المحترمه ووالدها توفي في حادث وهي في العاشره من عمرها وعاشت مع مرات ابوها لحد ١٩ سنه وطبعا لما جت تورث عشان تمت السن القانوني غصبتها مرات ابوها انها تتنازلها عن ورثها بالضرب وبكده اضطرت انها توافق بالاغصاب والعنف
يوسف ابن عم نور كانت بتلعب معاه من وهي لسه ٤ سنين لحد عشر سنين هو كان ١٥ وهي كانت عشره اضطر يوسف يسافر مع والدته ووالده ووعدها انو يرجع واخيرا رجع بعد غيااب بس هو ولا بيحبها ولا هي بتحبوا ياعني اخوات بس ممكن القدر يجمعهم في يوم؟؟دا اللي حنعرفوا
نور اول ماتمت ال١٩ مشيت وراحت قعدت في بيتها القديم ودا اللي رفضت تسلمو لمرات ابوها لانوا بيجمع كل ذكرايات والدتها بس هي مش عايشه لوحدها هي ساعات بتنزل تبات عند جارتها اللي في وشها
نرجع تاني
نور..اه اخيرا بقا مشيت بس بعد ايه
يوسف ..ليه اللي حصل
نور..سيبك مني قعد كتيير اوي برا عملت ايه اتجوزت ولا
يوسف..لا لسه بس ايه الحلاوه دي قوليلي كنتي صحيح مرتبطه بمحمد
نور بحزن..اه بس كنت بقاا ماضي
يوسف..هو الخسران متزعليش ولاهي لجوزك سيد سيده يابلوه حياتي
نور..انت لسه فاكر دا كان زمان وهما بيكلموا وخلاص خرجوا من القاعه وسلمت علي نادين ووعدتها بعقاب شديد انها كلمت يوسف من غير ماتقولها وركبت العربيه مع يوسف وهما بيكلموا ويوسف مش مركز في السواقه ومهتم اكتر بكلامه مع نور جت عربيه نقل نور شديد
نور بصراخ…يوسسسف حااااسب

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية العوض بشكل اخر)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى