Uncategorized

سكريبت حب بعد عذاب الفصل الثالث 3 والأخير بقلم إيمان عبدالرؤوف

 سكريبت حب بعد عذاب الفصل الثالث 3 والأخير بقلم إيمان عبدالرؤوف

سكريبت حب بعد عذاب الفصل الثالث 3 والأخير بقلم إيمان عبدالرؤوف

سكريبت حب بعد عذاب الفصل الثالث 3 والأخير بقلم إيمان عبدالرؤوف

كان بينهج وعمال يضرب فيهم جامد وانا للحظه خوفت بس استنوا هو عرف اذاي اني مراااته احييه ده هيعمل من فخادي شاورما.. لقيته بعد ما خلص مذبحة القلعة دي كان جاي شكله كان يرعب في نار طالعه من مرخيره ده تنيييين مش انسان ابداااا.
زعق_هو مش انا قولتلك اتصلي بيااااا لما تخلصصي.
لسه هرد لقيته مسكني دخلني جوا العربية وفضل حول الطريق يزعق ويعمل لقيت نفسي بيغمي عليا سواد قدامي محستش بنفسي غير في المستشفي سمعاه بيزعق لدكتور بيقول.
_انا عاوز دكتورة تكشفلها.
_يا استاز مفيش ستات دكاترة دلوقتي موجود انا .
_مش هتكشفلها قولت.
ناديت عليه_ززين
لقيته جري عليا _ها إيمان تعبانه فيكي حاجه .
لسه هتكلم لقيته الدكتور جاي يكشف عليا راح مسكه من قميصه وبعده عن طريقنا وبصلي وقال.
_خفيتي.
يا دوبك هزيت رأسي لقيته شالني واحنا طالعين من المستشفي لقيته بص للدكتور وقال.
_انا مراتي مفيش راجل يلمسها.
بالله ضحكت عليه مش هو ده اللي سابني ومشي يوم فرحي !
ركبنا العربيه واخدني في حضنه مكنتش داريه ومكنش عندي وقت للعناد كنت عاوزة انام وبس كنت عاوزة احس بالامان اللي محرومة منه من وانا صغيره ….
صحيت لقيت نفسي نايمة علي سرير مش سريري أوضة مش اوضتي شقه مش شقتي انااااااااا فيييييييين.
لسه هقوم لقيته قاعد علي كرسي جمب السرير وماسك موبايله  مسكته لقيته مصورني كذا صوره اي يا جدع حركات المراهقين دي بس منكرش انها عجبتني …
_انت ياللي اسمك جوزي.
لقيته بصلي كدا وقال.
_لسه فاكرة اني جوزك يا محترمة.
_الللااااه مش انت اللي سبتني يوم فرحي يا محترم .
_بالله 
_بالله ويلا بقاا طرقني الا صحيح انت عرفت ازاي اني مراتك.
_ليه وكمان مكنتيش عاوزه تعرفيني.
لقيته بصلي كده نظرة غريبه وقال _بس مكنتش اعرف ان مراتي حلوة كده يا وحش الكون انتي.
_نعععم ابعد عني يا متحرش ابععد ياللي مش محترم.
لقيته ضحك بصوته كله يااخي تبا لجمال ضحكتك…
_بس مقولتليش عرفت ازاي اني مراتك…
_هقولك في الوقت المناسب يا وحش الكون .
_دلوقتي عاوزين نسافر البلد عشان امي اتصلت بيا وقالتلي عوزانا بسرعه .
اتخضيت_ليه في اي.
_قومي بس يلا .
_طب والجامعة وتعليمي .
_سيبك منها العلام بينشف البنته يا وحش الكون .
_ااااي.
_خلاص اسبوع ونيجي.
سافرنا مع بعض كنا طول الطريق شيفاه فرحان مش عارفه ليه وكل شوية يبصلي وانا اتكسف بس قلبي مبطلش دق حطيت راسي علي كتفه ونمت بعدها بشوية لقيته بيصحيني .
_يلا قومي يا عروسه .
استغربت بصيت حوليا لقيت البيت متزين والجنينة متزينه زي ما يكون في فرح.
_عروسة اي.
_الليلة فرحك .
_نعععم انت هتجوزني حد تاني ولا اي 
لقيته ضحك وقال_دانا ما صدقت لقيتك يا وحش .
_ليه كنت تايهة.
_هتستظرفي كتير !
يلا روحي هتلاقي ناس مستتينك جوة.
دخلت لقيت خالتي خدتني بالحضن وقالت _مش قولتلك لو شوفتوا بعض هتحبوا بعض .
ضحكت _ليه يا خالة مين حب مين .
_يابت.
_يا خالة بقااا.
لقيت بنات جوم حطولي ميكب ولبسوني فستان ولا اروع وكان شكلي جميييل اووي كان باين عليا الفرحة…..
لقيته طلع اول ما دخل بصلي كده وجه اخدني في حضنه كانت قلوبنا بتدق جامد كنت سامعه دقات قلبه كان لطيف وحلو طلته حلوة كان عندها حق الخاله بس خلينا عارفين أن الحب مش بالشكل كفاية روحه الحلوة….
_ شوفي انتي مهتنزليش من الاوضة بجمالك ده .
_نعععم ده ليه .
_وه عاوزه الناس يشوفوكي ويشوفوا جمالك ده  وانا الصراحة بغير عليكي .
_برضو هنزل.
أيوة كلامه حلو وسبتني الصراحة بس انا لازم ارقص طب ولو منزلتش مين هيرقص علي اغنية نصيبي وقسمتي ومين هيرقص علي اغنية حبيته بالتلاته ها مييين!!!!
نزلنا كان الفرح حلو اوووووي كان متزين بطريقه تحفة لقيت زوجي قرة عيني نزل الطرحة علي وشي وقال 
_كده احلي .
ضحكت_لا والله .
ضحك_اها والله.
_يلا قولي بقا عرفت ازاي اني مراتك.
_طب يلا نطلع.
لقيته شالني وطلعنا الشقة ونزلني بس لقيته قال…
_ياااااه واخيرا بقيتي ليا يا وحش الكون .
_لا بقولك بلا وحش بلا غول انا احكي بقااا ع طول 
ضحك_حاضر هحكي…
عارفه انا حلمت بيكي قبل كده كنت واقف ببصلك حبيتك من الحلم كانت ضحكتك حلوة اوووي عشان كده مرضتش اطلعلك يوم الفرح كنت بحب واحده في حلم كنت حاسس نفسي مجنون  كنت قايل الحلم لحمزه اخويا فلما انتي جيتي البيت عندي استغربت فاتصلت بيه حكيتله لقيته بيقولي اسمها اي  قولتله إيمان لقيته فصل ضحك وقال دي مراتك يا عبيط  وانا كنت فعلا عبيط والله.
كول ما هو بيتكلم كان قلبي بيدق بالله عاوزة اقوم احضنه كلامه حلو اووي كنت ظلماه بس .
_لي عبيط.
_عشان كنت هفرط فيكي يا وحش الكوووون ….
_ضحكت _بالله .
ضحك _بالله بحبك يا وحش الكون…..
“ولما لا نلتقي وقلبي متبت بقلبك كالعقدة”✨❤️
لقراءة باقي فصول الاسكريبت : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية توأمان وقلب واحد للكاتبة إيمان المهدي

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!