Uncategorized

رواية روح الفهد الفصل الثالث 3 بقلم روان مصطفى

 رواية روح الفهد الفصل الثالث 3 بقلم روان مصطفى
رواية روح الفهد الفصل الثالث 3 بقلم روان مصطفى

رواية روح الفهد الفصل الثالث 3 بقلم روان مصطفى

وقفنا البارت ال فات لما روح ومنه شافم شخص خلاهم يبكون يصرخون ويرجفون
نبدأ البارت❤
????????????????????????????????????????????????????????
فهد بفزع .. فى ايه مالكم 
ليواجه إلى روح ويقوم بفتح الباب على آخره 
فهد باستغراب.. معاز 
الشخص معاز وهو لا يشيل نظره من على روح الزى كانت ترتجف فى أحضان فاطمه ليوجه نظره إلى فهد الواقف ينظر له باستغراب ليقول
معاز .. ايه ده حضرت الظابط فهد رئيس المخابرات ايه الصدفه السعيده دى 
فهد.. فى ايه وايه ال جايبك هنا
معاز .. ال جابنى هو ال جابك يا فهد بيه
الفهد بغضب .. تقصد ايه يا ال جابنى هو الجابك
معاز بخبث.. جيت اعزى بنت خالتى واخليها تيجى تقعد معايا  لأن انا أولى بيها بصراحه
الفهد بفحيح الأفعى.. بنت خالتك مين
معاز بخبث وهى يشير با تجاه روح التى منهارة تماما فى أحضان فاطمه 
معاز بخبث:روح تبقى بنت خالتى وانا جاى اخدها معايا بيت خالتها ولا ايه يا روح
الفهد بفحيح الأفعى:روح هتيجى تعيش معايا فى القاهره انا ووالدتي واخويا 
معاز بخبث :الله هو مش الرأى رأى روح ولا ايه متقولى حاجه يا روحى
فهد بغضب الدنيا ليقوم باتجاهه ويلكمه لكمه قويه جعلت أنفه وفمه ينزفون بشده
فهد بغضب????:ياء التملك دى مش انت ال تقولها يا *** اسمها انسه روح  من اول ما روح فتحت الباب وخلتها يا المنظر ده كان نفسى اموتك بس شوفت القدر الشخص عدوى فى الشغل لا وكمان عايز ياخد منى بنت عمى 
مراد:أهدى يا فهد اوف مره اشوفك با العصبيه دى
ليتجه فهد بغضب بتجاه روح ليقول لها 
الفهد:ال***ده عمل فيكى ايه ليصرخ بها:انطقى 
وفقط روح تبكى لتقول فاطمه
فاطمه:خلاص يا فهد أهدى مش كده مش دلوقتى نعرف انت مش شايف حالت البنت 
ليقوم معاز ويقول مش هسيبك يا روح وهتبقى ملكى برضاكى او غصب عنك.
لتقوم روح فجأه وتمسك دموعها بضهر يديها بعنف لتقول
روح:انا مش ملكك انا ملك نفسي وبس انت نسيت ال عملته فيا ليصرخ به وتقول فاكرني مش فاكره انت كنت هتعمل فيه ايه لولا أن منه هى الحمتنى منك وبابا بعدك عننا جاى بعد كله ده عايز ايه بقه سبنى فى حالى انا عمرى ما هبقى ملكك انت إنسان قزر لتبصق فى وجهه ليك مر وجه معاز وكان سيتوجه إليها ليضربها ولكن استمع لصوت صفعه قويه تنزل على خده ولم يكن سوى شخص واحد فقط وهى روح لتقول 
روح:خلاص روح الضعيفه ماتت بقت وحده تانيه ووعد منى مش هتشوف منه دمعه وآه احب أعرفك أن هروح مع ولاد عمى أعيش معاهم احسن من انى ابقى جنبك يا ***
ودلوقتي أطلع بره بيتى بررررره
ليقول معاز بغضب:الحساب لسه مخلصش ليوجه نظره ناحيه الفهد الذى ملامحه ثابته ولم تتغير فلا أحد يعرف برود فهد أنه بارد جدا
معاز:الحساب يجمع يا فهد بيه
ويخرج من المنزل كالبركان بعد ان خرج من المنزل اتجه مراد ناحيه الباب وقفله ليقول 
فهد:محتاجين نتكلم
ليقول الجميع ماشى ويتجهون إلى الصالون
فهد:عايز ايه علاقة معاز معاكم عايز اعرف كل حاجه
لتقوم روح بسرد له 
Flash Back 
كانت روح تقف فى المطبخ تحضر الطعام لوالدها ومنه وكان والدها فى الشغل ومنه فى الكليه ليرن جرس الباب لتتجه لتفتح ظنا منها انها منه لتفتح الباب لتتفاجا بمعاز وهو يقول 
معاز بخبث:مساء الخير 
روح :مساء النور يا معاز بس معلشى بابا فى الشغل لما يجى ابقى تعالى كلمه 
معاز بسرعه قبل أن تقفل الباب:انا كنت جاى حابب اتكلم معاكى انتى انا عارف ان عمى مش موجود ولا منه كمان 
روح:بس انا مينفعش ادخلك استنى لما بابا يجى وابقى تعالى اتكلم معايا 
معاز:معلش عايزك لوحدك دول خمس دقايق مش اكتر
روح بتوتر:بس
معاز بخبث :مبسش خمس دقايق بس
روح :ماشى اتفضل
ليدخل معاز الشقه ويتجهون للصالون لتقول 
روح:نعم يا معاز فى حاجه
معاز وهو يقترب منها بطريقه جعلتها ترتعب بشده
روح برعب :معاز أبعد فى ايه 
لينظر لها معاز برغبه ليقول لها :عايزك انتى
روح وهى تقف :مينفعش كدا يا معاز ايه القله الأدب دى ابعد عنى 
لينك
ليمسك معاز معصمها جعلها ترتعب أكثر وأكثر 
ويجرها خلفه إلى غرفتها وهى تدفعه عنها ولكن لا فائده فكان يمسكها من معصمها بشده آلامها يرميها على السرير 
روح ببكاء :والنبى يا معاز تبعد عنى بلاش يا معاز دا أن زى أختك أرجوك ابعد عنى ليكبلها معاز وهى تحاول أن تدفعه وتجرى ولكن لا فائده فكان يكبلها بشده 
وفى هذه الاسناء اتجهت منه إلى منزلها لتفتح باب المنزل بطئ علشان تخض روح ولكنها لم تكن تعرف انها فى مصيبه
لتسمع صوت روح وهى تستنجد بمعاز بأن يتركها لتتجه بخطوات بطئ وتقوم بسحب الزهريه التى كانت على الكومود 
وتتجه ببطئ بجهه معاز وتقوم بضربه فى رأسه ليقع على الأرض ينزف دماء
منه بانهيار وصراخ وهى تلطم على وجهها وتقول 
منه:انا قتلته انا انا قتلت انا قاتله انا قاتله 
وروح حالتها كانت لا تختلف عنها كثيرا فكانت تبكى وتصرخ وترتجف هى ومنه وبعد نص ساعه جاء ياسين من العمل ليقول 
ياسين :يا ولاد يابنات يا روح يا منه أنتم يا عيال 
ليدخل إلى غرفه منه ولكنه لم يرى أحد بها بينما اتجه إلى غرفه روح ليفتح الباب لينصدم من المنظر فكان معاز على ارضيه الغرفه ينزف دماء من رأسه بشده وروح ومنه يبكون ويرجفون 
ياسين بصدمه شديده:ايه ده ايه ال حصل مالكم يا عيال ايه العمل فيكم كده ومين ال عمل فى معاز كده 
ليتجه مكان معاز ويتحسس نبضه فكان نبضه ضعيف لي تصل بالاسعاف بعد بعض الوقت اتجهم بمعاز إلى إلى المستشفى لانقاظه أما فى بيت ياسين الهلالى كان يحتضن منه وروح ليقول 
ياسين:عايز اعرف كل حاجه حصلت با التفصيل الممل 
ليحكوا له ما حدث با التفصيل 
ياسين:بس هو مامتش يا منه هو كويس وقدرتك ينقظوه
منه :يعنى انا مقتلتش 
ياسين:لا يا حبيبتى انتى مقتلتيش حد انتى انقظتى روح شكرا يا منه يا بنتى
لتقول روح
روح:الحمد لله على كل شئ  اللهم انى لا اعترض على قدرك يا أرحم الراحمين يارب????
ياسين ومنه فى صوت واحد :أمين 
Back 
روح:وبس ومن وقتها وبابا موقفه عند حده ومابنشفوش خالص علشان ام بنشوفه بتحصلنا الحاله أ أ شوفتوها دى وبعد ما بابا مات قال أ دى فرصه بس انا واثقه فيك يا فهد
فهد:وانا هحميك بروحي يا روحى اااااقصد يا روح
روح:بخجل متشكره 
مراد بمزاح :ما تفوكم التكشيرة دى بقه 
فهد بجديه :لازم نروح القاهره فى أقرب وقت عشان شغلى وأن هبعت واحد صحبى ينقلكم الأوراق بتاعت الكليه من هنا القاهره 
يوافقون جميعا
????????????????????????????????????????????????????????
فى ماك اول مره نروحه 
المجهول 1:خلصت من ياسين الهلالي لسه بنته و الفهد 
المجهول 2:ايه هى الخ طه التانية يا باشا 
المجهول 1:هم هيجوا القاهره هيبكم تحت ايدى وبعدها نتصرف خليهم يفرحم شويه اهاهاهاهاها
(بيضحك بطريقه وحشه اوى أسنانهم صفراء شكلم يع يع يع )
يتبع…..
لقراءة الفصل الرابع : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!