Uncategorized

رواية عروستي المجنونة البارت الثالث 3 بقلم ميسون عبدالمجيد

 رواية عروستي المجنونة البارت الثالث 3 بقلم ميسون عبدالمجيد

رواية عروستي المجنونة البارت الثالث 3 بقلم ميسون عبدالمجيد

رواية عروستي المجنونة البارت الثالث 3 بقلم ميسون عبدالمجيد

عمر بخوف:عمال اقلك كفاية فريدة فريدة فوقي اسعااااف
الإسعاف جت واخدة فريدة طبعا لانهم كانو ريحين مشي
بعد شوية
عمر:ها ي دكتور خير مالها
الدكتور:خير ان شاء الله بس يظهر انها تقلت في الاكل وكمان اكلت شطة كتير وهي غلط عليها أنا ادتها حاجة تهديها وتقدر تدخلها
عمر:ماشي شكرا ي دكتور
عمر دخل لفريدة لقاها نيمة
عمر: حمدالله على سلامتك ي هانم
فريدة بزعل:بس ي عمر أنا مضايقة اوي
عمر:اكيد طبعا عشان تحرمي
فريدة: أنا كل إللي جارحني طبق الكشري إللي سبته دا ومكملتهوش
عمر بغل:اااااه اعمل فيكي وفي طفاساك دي ايه ها قوليلي
فريدة:خلاص بقي تعالي نروح وابقي اكمل ببقيت التورتة
عمر:فريدة أنتي مش كنتي عايزة تطلقي امبارح
فريدة:اه بس رجعت في كلامي ي قلبي
عمر:ليييه ليييه رجعتي ليه
فريدة بدموع:لحقت تزهق مني أنا عرفة عرفة انت نفسك تطلقني وتتجوز السلعوة رحاب بنت خالتك
اهئ اهئ اهئ
عمر بحب:طيب اديكي قلتي سلعوة بقي حد يسيب القمر دا ويتجوز سلعوة
فريدة:مش بسبت علي فكرة
عمر:والله طب يلا نمشي
مشيو هما الاتنين
عمر:تعالي أنا طلبت اوبر وزمانه جه
فريدة:طلبت ليه كنا كملناها مشي
عمر:تاني يلا يلا
فريدة:عمر الله واحد بتاع حلبسه
عمر: سمعيني كدة قولتي ايه
فريدة:الله تخيل كدة وهو سخن وعليه شطة ولمون
عمر:شطة تاني انت إزاي اصلا ممنوعة من الشطة ومتقوليليش
فريدة:ي عم عادي فكك بقي منل كدة كدة باكلها ها هنركب ولا هتجبلي حلبسة
عمر:منا قلبي مهزء ولا فطستي تاني هسيبك وامشي
فريدة:واهون عليك
عمر:لا طبعا تعالي نشتري ونروح
رحنا اشترينا حلبسة واكلنا وروحنا حقيقي عمر دا اجمل انسان في الدنيا كفاية انو مستحمل هبلي وجناني وعياطي بحبه جدا أنا لازم اجبله حاجة حلوة (هتعرفوها بعدين)
وأحنا مشين
فريدة:بص بقي انت تنجحني السنة كلها بقي
عمر:دا إللي هو ازاي ان شاء الله
فريدة:بما انك انت بقيت جوزي وكنت دكتوري فانتا تنجحني بقي ومش لازم تروح الكلية تاني بقي
عمر:وحيات امك دنا هطلع عينك بس استني كل ما تضايقيني في البيت هطلعه علي عينك في الكلية
فريدة:علي فكرة انت مش قرة عيني خالص
عمر:طب خشي ي ختي خشي
دخلنا وغيرنا لبس
فريدة:يلا بقي ناكل
عمر بصدمة:نعممم
فريدة:ملكش نفس خلاص هاكل أنا
عمر بصلها بصدمة ونام
الساعة تلاتة ونص الفجر
عمر:فريدة يلا اصحي
فريدة بنوم:هممم إيه ي موري جبتلي الكشري
عمر:كشري بتحلمي بالكرشي ي خربيت طفاستك قومي قومي عشان نتوضء ونصلي
فريدة:ماشي ماشي خمس دقايق بس
عمر:فريدة هتوضي لو ملقتكيش وقفة ورايا انت عرفة إللي هيحصلك
فريدة كملت نوم وعمر اتوضي
عمر:فريدااااا
فريدة:يخربيت صوتك دا اديني اهو هوووف
صلو وخلصو
فريدة:عتالي نقعد في البلكونة شوية
عمر:تعالي
خرجنا وقعدنا نحكي كتير
فريدة:عمر انت اتجوزتني ليه
عمر:عايزة الحق ولا ابن عمه
فريدة:لا مدام كدة يبقي ابن عمه
عمر:ههه الصراحة أنا مكنتش عايز اتجوز خالص غير وحدة احبها بس امي قالتلي عليكي وقالت لو متجوزتهاش عمري ما هرضي عنك فانا اضتريت اوافق عشان امي لكن أنا الحقيقة مش بطيقك أنا اصلا بحب ياسمين معيدة في كليه علوم
فريدة سمعت كلامه وعنيها بتنزل عياط
عمر انفجر في الضحك:ههههه يخربيتك استني بس والله بهزر
فريدة بعياط:اوعي كدة عمري ما هكلمك تاني ابعد خليني ادخل
عمر:والله بحبك انتي عمري ما بصيت لوحدة غيرك أنتي بس إللي قلبي دقلها كنت بهزر معاكي وبعدين امي هتشوفك فين
فريدة:تصدق صح امك اصلا مبطقنيش بس بردو اعي متكلمنيش تاني زحلانة منك 
عمر:زحلانة مني مش لايق عليكي تبقي كلبوبة زي البنات
فريدة:ولو ولو لسة زحلانة
عمر:طب وكدة وهوب عمر شال فريدة ودخل جري بيها
في الصبح
فريدة:صباح الفل عليك ي فلتي
عمر:دا إيه الحب دا كله عالصبح بس
فريدة:روح بس خد دش وتعلالي
عمر اخد دش وراح لفريدة المطبخ
عمر:ها بقي خير
بتكلمي مين
فريدة بتوتر:ها لا دي وحدة صحبتي يلا سلام واعملي إللي اتفقنا عليه بالظبط
فريدة قفلت وقربت من عمر
فريدة:بص بقي أنا امبارح سفت سمك في الفريزر تعالي نحضره سوا
عمر:اااه قلبي قلبي حد يفطر سمك الساعة عشرة
فريدة:تعالي بس علي ما يجهز تكون جت اتناشر
قعدو بحضرو مع بعض
فريدة:بس كدة خلاص حطيت ملح هلي السلطة
عمر:لا
فريدة:طب لفيني الملح
خلصو تحضير وحطو الاكل وقعدو يكلو
بعد شوية
فريدة:عمر هي السلطة مسكرة كدة ليه
عمر بخوف: احم لالا دي تهيقات
فريدة:عمرررر انت لافتني السكر بدل الملح ااااخ علي حظي اااخ ليه هناء معلمتكش السكر من الملح معلمتكش حاجة خالص حلو كدة السلطة المسكرة دي
عمر:اخرسي بقي منتي حطة علي السمك فلفل اسود وأنا ساكت
فريدة:احم بجد وأنا إللي كنت فكراه كمون
عمر:ااااخ علي ااااخ ليه رشا معلمتكيش الفلفل من الكمون
فريدة:خلاص ي بيبي وحدة بوحدة
قعدو كملو الاكل الرهيب إللي عملينه
خلصو وشالو وفريدة دخلت الطبخ
الباب خبط طق طق
عمر راح فتح
شخص:دي شقة دكتور عمر سالم
عمر:ايوا أنا خير
شخص: اتفضل امضي هنا
عمر:ايه دا
شخص:دي الهدية باعتها الاستاذ احمد لمدام فريدة
عمر بغضب:ايييييه ????
يتبع..
لقراءة البارت الرابع والأخير : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية أوجاع أنثى للكاتبة مريم سيد

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!