Uncategorized

رواية أمل ويوسف (ألزمني حبها) البارت الثالث 3 بقلم الكاتبة المجهولة

 رواية أمل ويوسف البارت الثالث 3 كامل بقلم الكاتبة المجهولة

رواية أمل ويوسف البارت الثالث 3 كامل

رواية أمل ويوسف (ألزمني حبها) البارت الثالث 3 بقلم الكاتبة المجهولة

… امل انا…..انا مبحبكيش
… ان.. انت بتقول ايه!
… امل انا اسف والله بس دا مش بايدي
بزعيق…ايه اللي بتقوله دا.. انت مستوعب الكلام اللي بتقوله ولما مبتحبنيش اتجوزتني لييه هاااه… اتكلم
… امل اهدي ارجوكي انا هفهمك كل حاجة
قعدني وانا كنت منهارة حرفيا تاني مرة يعمل فيا كده ولما هو مبيحبنيش اتجوزني ليه علقني بيه تاني ليه
… من سبع سنين لما جيتي واعترفتيلي بحبك ف الوقت دا كنت بحب بسنت اللي كانت معايا في الثانوية انا كنت بحبك ياامل بس زي اختي مش اكتر روحت اعترفت بحبي لبسنت وقولت لبسنت اني هسافر اكمل تعليمي برا وابني نفسي قالت انها مستعدة تستناني لحد مااكون نفسي بعد ماسافرت كنت بكلمها علي طول لحد مافي يوم عرفت ان جالها عريس هيا قالت ان باباها غاصبها كلامنا اتقطع وبعد كام شهر عرفت انها اتجوزت زعلت جدا بس اهتميت بشغلي عشان اثبت لابوها ان انا الاحسن من كام شهر عرفت انها اطلقت قررت انزل مصر واتقدملها بس اهلي كانو رافضينها وكانو عايزنك انتي تكوني مراتي بابا قال اني مش هتجوز غيرك وان دا محصلش هيتبري مني…
بدموع محبوسة….. ايوا انت دلوقتي ازاي هتعيش معايا وانت قلبك مع واحدة تانية
اتنهد…احنا هنعيش مع بعض لمدة سنة وبعدين حنقول اننا حولنا بس مش متفاهمين ونطلق وانا حتقدم لبسنت ساعتها ابويا مش هيقدر يرفض 
… وانا اروح فين… انت ايه مبتحسش عملتني لعبة ف ايدك تتجوزني وقت ماتحب وترميني لما تزهق مني ليه تلعب بمشاعري
.. امل اهدي انا كنت مضطر اعمل كدا ارجوكي ساعديني محدش لازم يعرف حاجة
بسخرية… متخافش يايوسف مش انا اللي اطلع اسرار بيتي برة وبعدين انا هعمل كدا عشان بابا مش عشانك
سبته ودخلت اوضتي وقفلت علي نفسي عيطت كتير اوي لتاني مرة يجرحني ويكسرني دا حتي مكلفش نفسه واعتذر عن اللي عمله زمان كنت بدات اسامحه واعامله طبيعي يااه لو كان بيحبني كنت اديته حب كبير اوي وعملتله كل اللي يتمناه كنا هناخد بايد بعض للجنة وقربته من ربنا نمت وانا مكسورة لاول مرة اتمني اني انام ومش اصحي تاني استغفرت ربنا كتير ونمت
الصبح بابا الاوضة خبط
…. امل امل اصحي اهلنا واقفين ع الباب
قومت وفتحت بابا الاوضة كان مغير ولابس لبس بيتي
… صباح الخير
… صباح النور
…. اهلنا برا غيري هدومك واطلعي وانا هفتح ليهم
… تمام
…. امل ممكن اطلب منك طلب
…. متخفش يا يوسف قولتلك امبارح مش انا اللي اطلع اسرار بيتي برا
… شكرا
دخلت خدت دش سريع ولبست عباية بيتي ولفيت الطرحة وطلعت اسلم عليهم
اول ماشوفت بابا اترميت في حضنه وعيطت جامد بابا اتخض من منظري ويوسف بدا يقلق
… امل مالك ياحبيبتي بتعيطي ليه!
 مسحت دموعي… مفيش يابابا بس انت وحشتني اوي وانا مش متعودة اقعد من غيرك
… ياحبيبتي انتي دلوقتي متجوزة وبعدين يوسف معاكي وهيعوضك عن وجودي
سلمت علي عمي ومرات عمي وقومت جبت عصير وقعدو شوية
… يوسف عامل معاكي ايه ياامولة اوعي يكون مزعلك
بصتله بحزن…. لا ياماما متخافيش يوسف يوسف بيعاملني حلو اوي
…ربنا يسعدكو ياحبيبتي واشوف ولادكو قريب
… ان شاء الله ياماما
….نسيب العرسان يرتاحو شوية بقا يلا مع السلامة ياامل
… افضلو شوية يابابا لسه بدري
…. لا ياحبيبتي مرة تانيه بقا
مشيو وانا دخلت احضر فطور ليوسف حطيت الاكل علي السفرة
…اتفضل الفطور جاهز
ابتسم وقعد علي السفرة… مش هتاكلي
…شكرا مش جعانة
كنت داخلة اوضتي تاني فجأة دوخت وسندت علي الحيطة ووقعت علي الارض محستش بحاجة بعدها.
… امل…. امل مالك.. فوقي امل….
يتبع..
لقراءة البارت الرابع : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية أبويا طلق سماح وخطفني للكاتبة نورا عبدالرؤوف

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!