Uncategorized

رواية شغفي أنت الفصل الثاني 2 بقلم ملك

 رواية شغفي أنت الفصل الثاني 2 بقلم ملك

رواية شغفي أنت الفصل الثاني 2 بقلم ملك

رواية شغفي أنت الفصل الثاني 2 بقلم ملك

لقيته مكنش حاضن بنت وبس كان بيبوسها وقفت وهما مكانوش حاسين بوجودي اصلا عيني كانت بتعيط بس انسحبت من الاوضه كلها بل من الشقه كلها كمان كنت بعيط وطلعت فوق شقتي وقفلت بالمفتاح وحطيته في الباب عشان ميعرفش يفتحه ودخلت اوضه بابا وماما وجبت هدومهم وقعت اعيط وحشوني لو كاانو كوجودين كان زماني مش مجوزه نادر لو كانو موجودين مكنش عمي هيفتري عليا عشان بنته مكنتش هواجه العالم دا وانا مكسورة فضضلت اعيط لحد الصبح ونمت من كتر التعب..
_بقلك اي تقي لو مطلعتش دلوقتي متلومش غير نفسك
-وانا اي الي هيجيب تقي عندي المفروض انها مراتك انت
«اهدي بس ينادر انت دورت كويس وطلعت شقتها
_مطلعتش شقتها بس هي عارفة ان مانعها تخرج واكيد هتخاف تخرج يحازم
طب بردو تعالي نطلع نشوفها فوق
طلعو وكان نادر حاسس انو غبي جه يفتح الباب لقه المفتاح جوا عرف ان هي جوا فضل يخبط كتير..
صحيت عل صوت خبط قوي عل الباب 
قمت بسرعه فتحت لقيت نادر فوشي وكان متعصب وشه كله احمر وعروقه بارزه رجعت لورا في خوف 
_خايفه اوي مخوفتيش لي وانت بتسيبي البيت
=دا بيتك عمره ما هيكون بيتي حتي لو مراتك وبعدين عيز مني اي روح للي كانت معاك امبارح 
وقعت عل الارض بعدها
=بتضربني طب تمام ينادر اطلع برا
_مش طالع وتعالي
كان بيشيلني ورايح ناحيه الاوضه انا خوفت بس سهيله وكان معاها واحد كدا(ايوة حازم) 
=سهيله الحقيني
~سيبها
«نادر متتهورش وبطل غباء بق
نادر بصلهم ورماني جامد في الارض ضهري وجعني اوي ساعتها بس مش زي قلبي
_هسيبك دلوقتي بس انا عيزك تجهزي يعروسه
ونزل حسيت ان الدنيا كلها ضلمت وسهيله كلن بتنده عليا جامد بس محستش بحاجه بعدها..
اول ما قمت لقيت نفسي في مستشفي ولقيت سهيله جمبي
=اه سهيله
~ياه اخيرا صحيتي
وحضنتني وعيطت وانا كمان عيك وحضنتها جامد دخل بعدها نادر الي اول ما شوفته بصتله بصه كره وكسره وجع
=عايز اي يبن عمي
_سبينا لوحدنا شويه يسهيله
=سهيله لا
_هتطلعي ولا اطلعك بمعرفتش
سهيله طلعت وهو قرب وقعد مكانها وبصلي
_بصي يتقي انت بنت عمي وبس حتي واحنا متجوزين دلوقتي مش هعتبرك مراتي وانا حر اعمل الي عايزه
=طب طالما حر مانا كمان حرا واصاحب الي عايزاه حتي لو شوفتني ببوس راجل تاني ملكش دخل
مسكني من شعري
_بصي يما المطالبه باالمساوه دا مش عندي وانت كل الي ليكي عندي لقمتك ومصاريفك وبس 
=انا بكرهك بكرهك ومش هكره قدك
_مش مهم انا مش مستني حبك اجهزي عشان نروح
سابني وخرج بس روحي كمان خرجت خرجت من كسرتها ووجعها المها الي هي متستحقوش بعدها قمت حضرت كل حاجه وروحت دخلت نمت بعدها علطول ومحستش باي حاجه…
عدا شهرين بدون اي حداث غير انو كل يوم يجيب بنت الشقه وانا كنت بتقهر في كل مره
_نازله بدري فين كدا
=رايحه الكليه
_طيب كويس
=طيب
_طيب استني هوصلك في طريقي
=شكرا هاخد تاكسي انا وسهيله
_برحتك غوري
مشيت عديت عل سهيله وروحنا الكليه..
«سرحان في اي يصاحبي
_ها لا مش سرحان
«عليا بردو ينودي دا انا زومه احكي احكي
_حاسس اني بظلم تقس وان هي ملهاش دخل في الي ابوها وعمي عملوه حاسس انها تقريبا الحاجه الوحيده الحلوة في العيله دي حاسس ان روحي بتروح مني لما اسمع عياطها او اشوفها حزينه بكره نفسي اوي
«حبيتها ينادر؟
_لا هي صعبانه عليا بس
«متكابرش قدامك انا كابرت ومعترفتش واهي راحت مني راحت مني شر روحه بس الحاجه الوحيده الحلوة انها بين ايد ربنا اي نعم بعدها قاتلني بس ربنا ريحها
_سمر كانت ظروفك انت وهي غير ظروفك غير لا هي بنت الراجل ااي اتفق عل قتل اختك وابوك وقتلهم 
«بس انت عارف ان تقي ملهاش ذنب 
_ليها بق ولا لا انا باخد حقي
«برحتك يصاحبي سلام انا هشوف الشغل
_طيب وانا هروح
«ماشي
قومت نزلت وانا بفكر في كلامه وصلت البيت وفتحت الباب اتصدمت من الي سمعته
يتبع..
لقراءة الفصل الثالث : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية عشقت ملاك للكاتبة هاجر جمال

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!