Uncategorized

رواية صغيرتي المحبوبة الفصل الثالث 3 بقلم حنين أسامة

 رواية صغيرتي المحبوبة الفصل الثالث 3 بقلم حنين أسامة

رواية صغيرتي المحبوبة الفصل الثالث 3 بقلم حنين أسامة

رواية صغيرتي المحبوبة الفصل الثالث 3 بقلم حنين أسامة

زين بتوتر خفيف : يوسف عرفني عليها
علا الأم :ولله
زين :اه ولله
علا: طيب وانتي ي موكوسه اول ما يقول تخرجي تخرجي
حور : يماما مهو عارفك اهو خليني احرج بليز
علا : طب افطروا وبعدين اخرجو
زين :لا هنفطر بره يلا ي حور
حور : طيب هلبس الشوز
زين : طيب انا مستنيكي تحت في العربيه
بعد ما حور نزلت لقت شاب
الشاب : رورو عامله اي
حور ببرف : الحمدلله ومتقوليش رورو عشان احنا مفيش كلم بنا ومعرفكش اصلا
الشاب : لي بس يا قمر ده احنا قد بعض يعني ينفع صحاب
حور :ميشرفنيش اني ابقا صحبتك
الشاب : بس انتي جمي… وف٠أه لقي حد مديله بوكس وقعه عالأرض
زين بعصبيه : احمد ربنا انك مكملتش الجمله عشان كنت هموتك في ايدي وملاقش وقفت معاها تاتي
الشاب بخوف :طيب انا اسف ولله ما هقربلها تاني
زين راح مسك ايد حور وداس عليها جامد وشدها ودخلها العربيه
زين بعصبيه :اي عجبك اوي الوقفه معاه اه ما انتي من البنات اللي بتحب الولاد يبقو حواليها
حور بعياط: علفكره انا مسمحلكش انا معرفهوش اصلا هو كل ما يشوفني يوقفني ويرخم عليا
زين بسخريه : ولله بأمارة يارورو
حور :انا مش زنبي انه بيداعني انا بصده بس هو مصمم
حور راحت مسحه دموعها بضهر اديها
زين : متعمليش الحركتين دول عشان مش هتحركيلي مشاعري مهما عيطتي
حور : طيب انا مش عايزه اخرج خلاص هطلع البيت
زين بعصبيه : مفيش طلوع لو اتحركتي حركه واحده متلوميش غير نفسك
حور بخوف : ححاضر اتحرك
زين بهدوء:ما انا هتحرك
زين وهو ماشي بالعربسه بص علي حور لقاها سرحانه وبصه ناحية الشباك
حور بدمعه : انت لي التعامل معاك صعب كده وبتعاملني بطريقه وحشه وانا معملتش حاجه
زين رق قلبه راح مسح دمعتها وقالها بحنان
زين : خلاص متعيطيش بس لوحصل حاجه زي كده قوليلي و متخبيش
حور ببراءة : حاضر ولله
زين :شطوره
حور بفرحه :يعني خلاص مش زعلان
زين بضحكه عل طفولتها : ايوه ي حوريتي
حور راحت ادتله بوسه في خده
زين بصلها بصدمه : هو ده بجد ولا بحلم
حور بكسوف : لا بجد يلا نروح نفط عشان انا جعانه اوي
زين بضحك : احلي مطعم هنروح ناكل منه دولقتي
عند ايات
الأم : رايحه فين يا ايات
ايات : رايحه اتمشي شويه يماما
الأم :طيب خدي بالك من نفسك
ايات : حاضر
ايات وهي خارجه شافت احمد راجع من بره
احمد لما شافها
احمد : رايحه فين
ايات :هتمشي شويه
احمد:لي خارجه من غير ما تستأذني
ايات ببرود : انا عندي ام واب استأذنهم هما مش انت
احمد :ولله؟! طيب مفيش خروج
ايات ببرود :لا فيه ومش هتقدر تتحكم فيا
احمد بعصبيه مسك اديها وغرز ضوافره في اديها جامد
احمد :مبقتيش تخافي يعني من ساعت ما قولتلك اني مبحبكيش
ايات :اه ما انا نسيت اقولك ده كان احساس مراهقه ولما سألت اتقالي ان لسه الحب الحقيقي مش دلوقتي لما اكبر وابقي في جامعه يعني ده مش حب حقيقي
احمد بغيظ: اه كويس بس متفكريش في الحب عشان انتي صغيره
ايات :لا من حقي افكر تخيل لو جوزي الستقبلي يطلع المعيد بتاعي ويبقا قمور اوي ياااهه
احمد بغيره :لولاقيتك جبتي سيرة الجواز هزعلك
ايات :وانت مالك
احند بعصبيه :انا ابن عمك يعني من خقي اقولك تعملي اي ومتعمليش اي
ايات ببرود :متقدرش يلا باي عشان متأخرش
وهي خارجه لاقت حد واقف قدام الباب
ايات بتفاجأ :قصي
قصي :حبيبتي المفعوصه هاتي حضن
ايات بفرحه :تعالي في حضن اخوك ي فواز
قصي لسه هيديها حضن
احمد بغيره :اجبلكو اتنين لمون متلمسهاش يعسل
ايات ببرود : اه يريت عشان بنحبه اوي وبعدين وانت مالك
احمد وهو بيجز علي سنانه :احترميني عشان مزعلكيش الزاهر اني دلعتك
قصي :متقدرش
احمد :وليه بقا
قصي : عشان انا اكتر حد هحميها انا حبيبها وابوها التاني  واخ….
خد بوكس فوشه من احمد
ام ايات بفزع :قصي انت جيت ينهاري ضربته ليه ي احمد اي اللي عاملته في ابن خالها
احمد بسخريه :عشان بيقول انه حبيبها وقال اي ابوها التاني
قصي بضحك :واخوها بس ماشاء الله ملحقتش اكمل الكلام بسبب البوكس
احمد :ازاي اخوها
ام ايات :اخوها في الرضاعه
ايات بعصبيه :هتفضل طول عمرك عصبي وغبي وهمجي
ايات قومت قصي وحضنتو وعيطت في حضنه
ايات بعياط : انت كويس حصلك حاجه
قصي :ي حبيبتي متقلقيش انا بخير قدامك اهو
ايات بعياط :انا اسفه اوي
قصي :متعتزريش عشان انتي معملتيش حاجه راح مسح دموعها وحضنها جامد
قصي :واحشتيني اوي ي مفجوعه
ايات :وانت كمان واحشني اي رأيك تيجي تتمشى معايا
الأم :يعني لسه جاي وتقوليلو تعالي اتمشي معايا سبيه يرتاح شويه
قصي :لا انا هخرج معاها عشان واحشني الخروج معاها
الآم :ما انتم عيال مجانين ولله
احمد بغيره :وانا جي معاكو
ايات :لا روح قابل زميلتك اللي بتحبها واخرج معاها
احمد بعند :لا هخرج معاكو بالعافيه
ايات بعند اكبر :لا مش هتخرج هتبوظ الخروجه بكأبتك وعصبيتك
قصي :بااااس اي الزن دهتعالي معانا يخربيت عندكو
عند سلسبيل واسر
سلسبيل :ماما انا واسر هننزل نلعب في الشارع
الأم :طيب بس خلي بالك من نفسك
سلسبيل نزلت هي واسر
اسر :خدي الشكولاته دي حبتها عشانك
سلسبيل بفرحه :الله شكرا جدا وادتله بوسه في خده
اسر :سلسبيل انا بحبك
سلسبيل :وانا كمان بحبك اوي ي اسر
اسر :سلسبيل انا مقصدش حب الأخوات
سلسبيل بعدم فهم :اومال قصدك اي
اسر :بحبك الحب اللي بجد
سلسبيل :احنا لسه صغيرين
اسر :لما اكبر هتقدملك لأنك بتاعتي انا بس وهجيبلك كل اللي نفسك فيه
سلسبيل :بجد اوعدني طيب
اسر :اوعدك
عند زين وحور
بعد ما كلو
حور ببراءه:ينفع تجبلي شكولاتات وغزل البنات
زين :لا
حور بحزن :لا ليه
زين :انتي أمري علطول وانا هجبلك متستأذنيش
حور بفرحه طفوليا وبتسقيف:يعيش زيني يعيش زيني
زين :يعيش اي
حور :زيني وانا بس اللي اقولك كده عشان انت بتاعي
زين بضحكه علي طفولتها :انتي اللي بتاعتي انا مش بتاعك
حور بنرفزه لطيفه :لا انت بتاعي
زين :خلاص يستي انا بتاعك انتي بس يحوريتي 
راح جبلها شكولاتات كتير وغزل البنات كتير 
وهما ماشيين 
مريهان :الله الله الله مش فاضيلي انا لكن فاضي للبنت البيئه دي 
زين بعصبيه :متقوليش كده هي مش بيئه لأنها مش من امثالك المتصنعه في الشكل والطبع لما بشوفك بتقرف 
مريهان علي الأقل اجمل منها
حور بطفوله بريئه :لا انتي مش اجمل مني انا اجمل علي الآقل مبحطش ميك ابك يخفي شكلي الحقيقي وعلفكره انتي هتعجزي بسرعه اه وياريت نلكيش دعوه بزيني 
مريهان راحت ادتلها قلم جامد 
مريهان :ما انتي عيلتك مربتكيش انك تحتركي الأكبر منك 
زين بعصبيه راح شدلها شعرها وضربها بالقلم :انتي عارفه انتي عاملتي اي انتي مديتي ايدك عاللي يخصني واللي يمد ايدو اقطعهالو ثم انك انتي اللي اهلك مربكيش مش هي
راح حضن حور 
حور بعياط :وشي وجعني اوي يزيني 
زين بحنان :تعالي ي حوريتي متخافيش محدش هيقدر يمد ايدو عليكي تاني مهما كان مين (راح ادالها بوسه في خدها) 
حور بعياط :مش هتسبني ابدا وهتحميني 
زين :مش هسيبك ابدا وعد مني وهحميكي 
عند ايات 
وهما خارجين راحو مطعم وبعدين اتمشو عالنيل 
لاقت حد بيقول 
البنت :احمد حبيبي راحت ادتله حضن قدامها هي وقصي 
البنت :مش هتيجي تتقدملي 
احمد راح بص لأيات وفجأه قال:*****
يا تري احمد هيقول اي وياتري ردة فعل ايات اي وحور وزين حياتهم اللي جيه هتبقا عامله ازاي
يتبع…..
لقراءة الفصل الرابع : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية أحببت رئيس العصابة للكاتبة آلاء فرج

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!