Uncategorized

رواية عاد نادما ولكن الفصل الثالث 3 بقلم بسملة بدوي

 رواية عاد نادما ولكن الفصل الثالث 3 بقلم بسملة بدوي

رواية عاد نادما ولكن الفصل الثالث 3 بقلم بسملة بدوي

رواية عاد نادما ولكن الفصل الثالث 3 بقلم بسملة بدوي

شاهين في نفسه …….يارب ما تكون هيا 
آسر بضحك……..هههه البس 
شاهين بصله نظره اسكتته .
دخلت فتاه طويله قمحيه وشعر قصير اسود وفستان قصير اسود وكعب عالي وجريت حضنت شاهين بحب وقالت ……. شاهين حبيبي اشتقتلك اكتير
ريتال في نفسه ……. اي البت المدلعه دي وبعدين هي هي ازاي تقرب منه كده ها وبعدين طبعا البيه مبسوط صح بالبنات الي حواليه ماشي ماشي ي شاهين ماشي وقالت ببرود عكس النار الي جواها……… يالا ياسولي ي حبيبي عشان هتتأخر 
الجد بحزم……… مين دي ياشاهين يولدي
شاهين بتوتر ….دي دي 
مايا بدلع وقربت باسته من خده وقالت ……انا حبيبه شاهين . 
ريتال بتهور …….ناااااعم يعوووووومرييييي بتقولي اي حبيبه مين حبك برص 
مايا بدلع…….سو لوكل اوي يبيبي مين دي 
شاهين بغضب وصوت عااالي ……  ماياا اسكتي واتحرمي نفسك وبعدين دي مراااتي  
مايا بخبث ……دي مرتك الي قولتلي عليها اممم معك حق كتير بكلامك وبعدين وجهه كلامها لريتال………انا مايا حبيبه شاهين وخطيبته 
ريتال بصدمه بصت على شاهيين الي بيهرب من عيونها وقالت ببرود عكس الي جواها ………  انا مضطره امشي الوقتي قاطعها الجد بغضب شديد  وخبط بالعكاز بتاعه في الأرض ………. شااااهين وراااايا على المكتب .
آسر في نفسه ……تستاهل مصدقتنيش وقولتلك هتندم  شكلها هتطلع  عينك وهطلع عليك القديم والجديد احسن اهي شكل ريتا الطفله هي الي هتكسر غرورك والقي نظره على مايا الي بتبصله  وقالت ….. هااااي ي آسر اشتقتلك 
آسر بمرح ……هايات ي اختي وبعدين انتي بتشتاقي كتيرر اوي يمايا ي اختي اتهدي بقا وسابها ومشا 
في الجهه الأخري 
الجد بغضب……….. ايه الي عملته بره ده وبعدين انت متجوز احترم نفسك بقا واحترم مشاعر مراتك شويه 
شاهين بغرور…….برده بتقولي مراتك ده انت عارف الي فيها ي جدي وبعدين دي طفله إنما مايا كبيره وواعيه سيده اعمال  معروفه  هي دي  المناسبه ليا 
خلاص طلجها
نعم 
بقولك طلجها ومليون واحد يتمناها وكمان لوئ حفيد عثمان كل شويه يطلب يدها وانا كنت بتحجج بصراحه عشانك بس خلاص بولدي انا مهغصبكش على حاجه و حاسس ان فيه قبول من ناحيه ريتا ليه قاطعه شاهين بغضب وغيره ………نااااااعم لا طبعا لا ياجدي انا مهطلقش سااامع مهطلجش طلجها قال ههه على مووووتي وسابه ومشا 
الجد بخبث ……… طالما بتحبها بتكابر ليه غبي بتصرفاتك  دي هتضيعها من ايديك 
في الجهه الأخري رجعت من برااا وفجأه حست بأيد بتسحبها لاوضه بسرعه قفل الباب وحاصرها عند الحيطه 
شاهين ببرود ……. كل ده كنتي فين يا محترمه هاا
ريتال بغضب ……. ابيه لو سمحت ابعد وبعدين انت ملكش حكم عليا انا اخدت اذن جدو خلاص
شاهين بغضب ………. لا تاخدي اذني انا بعد كده فااااهمه
هزت راسها بخوف 
وبعدين قال بشر وهو بيطالع لبسها………. اي داااااا ده انتي غيرتي امتاااا
ريتال بخوف ……… الفستان وقع عليه عصير فطلعت غيرت ولبست ده 
شاهين بغيره وغضب جحيمي……….. دا انت يومك اسود وفاااارده شعرك كمااااااان هااااااا فرحااااانه بنظرات الرجااااله ليكيييي هااااا انطقي ‘كانت لابسه تيشرت قصير بنص كم، وبنطلون اسود ضيق محدد منحنيات جس*مها المثي*ره وسايبه شعرها  
واسودت عيونه بشر وهو شايف الروج الي على شافيف*ها 
ايييه الي على شفااااي’فك ده
ريماس بخوف ……….ددد ده روج
مسح على وشه بعصبيه وقال ……… روحي روحي غيري هدومك بسرعههه اخلصيييي وامسحي الي على وشك ده
ريتال بقوه مصطنعه……….. انت ماااالك انت ملكش حكم علياااا ماشي روح شوف السنيوره الي معااااكي  وشوف لبسها وابعددد عني  ولسا راحه تمشي مسكها من يدها بسرعه وض’غط على دراعها جامد 
  ناااعم سمعيني كده تاني مليش دعوه لاء ليااااا انا جوووووزك فاهمه 
لا مش ليييك انا هبلغ جده بموافقتي على لؤي وهطلب الطلاااااق و مكملتش الكلمه ولقيت الم على وشها جامد لدرجه وقع’ت على الأرض من قوته نزل على ركبته ومسك شعرها بين أيده وقال ……قسم بالله العلي العظيم لو سمعت سيره الطلاق دي تاني هتشوفي وش عمرك ما شوفتيه في حياتك فاااااهمه انطقي قوووولي فاااااهمه 
لا مش فاااهمه ماشي انت فاكرني هاخاف من الكلمتين دول لا كان زمان آه سيب شعري سيب شعري انت فاااكر انك بكده راجل يعني آاااااه شعري ، وفجأة انت انت بتعمل اي 

يتبع…
لقراءة الفصل الرابع : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى