Uncategorized

رواية أسيرت قلبي الحلقة الثالثة 3 بقلم فاطمة العربي

 رواية أسيرت قلبي الحلقة الثالثة 3 بقلم فاطمة العربي 

رواية أسيرت قلبي الحلقة الثالثة 3 بقلم فاطمة العربي 

رواية أسيرت قلبي الحلقة الثالثة 3 بقلم فاطمة العربي 

فريده وسارة في المخاضر ه وخلصو .. وهما طالعين 

فريده ::عيد ميلادك قرب يا كتكوته عايزه هديه ولا مش ضروري ????

ساره ‘:هو مين الي مش ضروري يا روح طنط انتي . عايزاه هديه ي ماما . وتكون غاليه وعايزه شكولاته بابلي وديري ميلك (انا في نفسي اووي ????????)

فريده :::اعوذ بالله . اي دا كلو بس ماشي كلو علشان خاطر عيون صارصور بيستي القمر 

سارة ::فريدااااااااععع مش بحب كلمه صرصور وانتي عارفه عيله بارده ????

فريده :::خلاص خلاص ي صرص…. قصدي يا ساره ????

فريده وسارة هيرحو كافيه يشربو حاجه وهيرحو المستشفي 

عند أسر 

أسر ::السكرتيرة دخلت مراد

أسر:::اهلا اهلا . 

مراد ::اهلا بيك 

أسر ::إتفضل عايز اي 

مرد ::براحه بس …المستشفي بتاعتك جنبها  أرض انت عايزها . علشان توسع المستشفي ..وانا عايز الارض .. والمنقصه الاسبوع الجاي 

أسر :: والمطلوب

مراد::تسيبلي الارض في المنقصه .. يا إما ادخل شريك 

أسر ::اممم .. لا ولا هديك الارض ولا هتدخل شريك . وأعلي ما فخيلك إركبو 

مراد ::.. إلزم حدودك يا أسر انا مراد الحسيني . 

أسر ::ألزم حدودي .. لا مش بلزم حدودي وانت في شركيتي . ممكن أعمل حاجات انت متخطرش علي بالك واحب عرفك انا مين. انا أسر الشرقاوي ملك العقارات .سمعت ملك. وكال السوق.  وانت لو جربت تتحداني يا مراد انسي انك عندك شركه أساسا هتلاقي الاسهم في الارض 

مراد ::إنت الي بدأت و

أسر قاطعوه .. ::الباب وراك والنبي علشان السكرتيرة مش فاضيه 

كياد اوووي أسر داا ????????

مراد طلع وهو شبه التنين بيطلع نار من بؤؤ

فريد وسارة وصلو المستشفى لكن سارة في الشارع الي ورا في مستشفي تانيه 

فريده ::يياله باي يا صرصور 

سارة ::بالله انتي واحده ناقصه تربيه . سلام يا اخر همي 

فريده دخلت المستشفي . وبدأت تمارس عمالها ..وهي بتشرب قهوه . سمعت صوت عالي .

نزلت تشوف لقيت إتنين ممرضين بيتخنقو .. 

فريده في اي يا جماعه ::

د.محمد ..لا يا دكتور دول ممرضتين بيتخانقو علي حاجه والمشرف العام هيجي يبطهوم 

فريده طيب تعالي نشوف 

محمد::ياله 

وفريده ومحمد واقفين 

دهل أسر من الباب الزجاج للمستشفي وسط الحراسه .

أسر :::في اي هنا هي زريبه.  فين المشرف العام 

فريده ::لسه هترد تنحت . ي لهوووي مين داا اي الي جابو هنا .

محمد::دا بشمهندس أسر . ملك العقارات . بصي. عنددو شركات والنستشفي دي من ضمن المستشفيات الي عندو … وهو نظامي جدااا .  وانو يجي يلاقي كداا المشرف العام في زمه الله 

فريده :::ي لهووووو .  دا انا هزأتوه الصبح .. كدا انا كمان في زمه الله

أسر ::اي يادكتور أسامه الهرجله دي 

أسامه المشرف العام :::.. انا أسف يا فندم اول مرة تخصل .واخر مرة 

أسر ::. أخر مرة . بتحزير 

أسامه ::حاضر يا فندم 

أسر ::قال إجتماع للمتدربين حالا 

فريده مين المتدربين أحيه دا انا من المتدربين . يا سوادك يا قرمط ماكنش يومي .دانا هتنفخ 

الاجتماع كلو بدأ يروح عليه وأسر قاعد علي رأس الاجتماع وفريده وهي داخله الفستان عنل في أوقىه الباب . فا محمد مسكها علشان متقعش ومسك إيدها .. ودا كلو قدام أسر..فكان ردت فعلو ..  

يتبع..

لقراءة الحلقة الرابعة : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية : اضغط هنا

نرشح لك أيضاً رواية فتاة الملجأ 2 للكاتبة ملاك محمد.

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!