Uncategorized

رواية ابن العم الحلقة الثالثة 3 بقلم فاطمة الدمرداش

رواية ابن العم الحلقة الثالثة 3 بقلم فاطمة الدمرداش 

رواية ابن العم الحلقة الثالثة 3 بقلم فاطمة الدمرداش 

رواية ابن العم الحلقة الثالثة 3 بقلم فاطمة الدمرداش 

وفاء بضيق اصلهم جعانين اوى ي محمد وكمان العيب مش عليهم العيب ع التأخر ف تجهيز الاكل 

الجدة ليييه بقى 

وفاء بشر عشان انتى ديما متأخره ف كل حاجه ي مرات ابويااا

وكمان بنت بنتك دى انا بقول لازم تتنصح شوية بدل ماهى بتتاخر  بس هى هتسيبه لمين مازى جدتها 

الجدة بضيق اى ي وفاء حصل اى للكلام دا وبنت اختك دى كتر خيرها انه بتعمل الاكل وحدها دا بدل ماتقولى كتر خيرك ي بنت اختى او حتى تسلم ايدك ع الاكل  ف وحده فيكم قالت اشوف اية ف المطبخ اساعده لا محدش فيكم اتحرك 

وفاء دى مش بنت اختى 

الجدة ليه بقى بتقولى كدا 

وفاء انا مش بعترف بحد من اخواتى غير عادل اما الهما منك دول مايسوش ٣ تعريفه بالنسبالى  وكمان نادين وسلمى السويفى يدخلوا المطبخ لا دا انتى كبيرتى وخرفتى كمان 

الجدة ام انتى قليلة ادب 

نادين ف اى ي وليه ي وسخه انتى تحمدى ربنا اننا مقعدينك اصلا ف بيت زى دا 

الجدة بسم الله مشاء الله وانا اقول البنات طلعين لمين رداحين اتريهم زيك بالضبط

سلمى  لجدةوراحت شداها من رقبتها اسمعى بقى انتى يدوبك كلبة خدامه واحنا اكرمنا ليك مقعدينك 

محمد بغضب مسك ايد سلمى بشدة انتوا ازى بنادمين اصلا اى قلة الادب دى ازى تكلموا ست كبيرة بشكل دا او بالالفاظ دى انتو عايزين ربايه من اول وجديد 

ويست وفاء الانتى وبناتك بتزعقوا فيهاا دى هى الكانت شيلكم الفترة الفاتت من اول ماامكم اتوفت دا اخر المعروف 

وازى اصلا تقولى ع جدتى خدامه اه ردى 

وفاء قعدة ع السفرة بكل برود ي بنات اقعدوا قبل ماالاكل يبرد

نادين وسلمى ببرود اكتر حاضر ي مامتى

محمد بنفاذ صبر انتوا ازى مستحملين نفسكوا هاااا ازى 

الجدة بستسلام اقعد كل ي بنى 

واخيرا اية طلعت اى تيتا اقعدى هو انتى مش هتاكلى ولا اى 

الجدة لا ي حبيبتى 

اية باصرار طيب اقعدى ي يتيتا والله الاكل من غيرك ملوش طعم

الجدة حاضر 

وقعدوا يأكل 

وفاء لاية ممكن تدينى محشى ورق عنب 

اية حاضر  ثانية وهجبلك طبق 

وفاء غمرة لنادين 

وراحت نادين حطت ف الطبق سم بس حبه صغيرة   من غير  ماحد ياخد باله 

ايه اتفضلى ي خالتو 

وفاء شكرا ممكن تحطيلى بقى ف الطبق المع نادين  

اية ليه ماتاخدى ف الطبق دا 

وفاء معلش انا مش عايزة اكتر ف اكل المحشى كمان انا هموت واخس 

بالفعل اية حطت المحشى ف الطبق قلبت كام.طباع ف السم  

وفاء شكرا اما ادوقه بقى 

وهى وبتحط ف بقهااا بصت ع نادين وسلمى بتفهم وغمزة 

وراحت حطت صباع المحشى ف بقها نادين ممكن يماما واحد معلش وفاء اه ي حبيبتى خدى  وبعده بدقيقه 

وفااااء ونادين بطنى بطنى وفضلوا يصوتوا جاااااامد 

بطنى ووقعوا  ع الارض وفاء بصوت مبحووح  عاملتى فيا اى ي ايه 

 وسلمى فضلت  تصوت  ماماااااا فوقى ي ماما 

محمد بتوتر احنا لازم ناخدهم  ع المستشفى 

وبالفعل كلهم راحو المستشفى

اية دخلت ونادت ع الدكتور 

والدكتور ناد الممرضه ودخلو 

ومحمد واية وسلمى واقفين بره قلقانين

الجدة بترن ايه اى ي تيتا لسه داخلين عند الدكتور لما هيطلعوا هبلغك  حااضر سلااام 

سلمى وهى بتمثل انها بتعيط اه يانى امى واختى هيروحوا منى ي ناااس

 اية متقوليش كدا ان شاء الله هيخفوا ويبقوا تمام 

انا مش عارفه اى الحصلهم 

سلمى انا حاسه انك انتى السبب 

اية ببكى ليه هو انا عملت اى 

قطعهم الدكتور حالتهم شبه كويسين لاان السم الكان ف الاكل كان سم مفعوله شديد كان ممكن لقدر الله يموتوا 

سلمى ومحمد سم اى ي دكتور 

الدكتور هما لما جم عملنالهم غسيل معده لقين ان ف سم ف الاكل 

سلمى ضربت اية قلم خلتها تنزف من منخيرها 

محمد انتى ازى تعملى كدا 

سلمى عشان هى السمت امى واختى …………

يتبع..

لقراءة الحلقة الرابعة : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية : اضغط هنا

نرشح لك أيضاً رواية عشقت صغيرتي للكاتبة حنان سلامة.

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!