روايات

رواية حرب العشق الفصل الثاني والعشرون 22 بقلم هالة أحمد

رواية حرب العشق الفصل الثاني والعشرون 22 بقلم هالة أحمد

رواية حرب العشق البارت الثاني والعشرون

رواية حرب العشق الجزء الثاني والعشرون

رواية حرب العشق
رواية حرب العشق

رواية حرب العشق الحلقة الثانية والعشرون

ادهم بحزن شديد: لا مش هقدر اقرب من السرير مش هقدررررر
عشق كانت مصدومه وواقفه مكانها لسه ومش مصدقه اللي حصل ده كانت دموعها رافضه تنزل عقلها مكنش عاوز يستوعب اللي قدامها ده..حمزه قام من مكانو قرب منها وشدها لحضنو وقال بنبره دافئه وحنونه: عيطي يا حبيبتي عيطي علشان خاطري مينفعش تبقي كده والله العظيم لجبلك حقك وزياده بس اصبري
اسر بحزن: انا هنزل اجهز كل حاجه للد*فن
ادهم: استنا خدني معاك.
عشق كانت جوا حضن حمزه بس مكنتش بتتكلم ولا بتقول اي حاجه ولا صدر منها اي تصرف…
بس فجأه صرخت بحرقه ووجع في حضن حمزه وفضلت تعيط بتعب وانهزام…
حمزه مسح ع شعرها بحنيه وقال: اهدي يا حبيبتي اهدي والله لجبلك حقهاا وحقك والله ما هسيبو..
عشق اتكلمت بضعف: ليييه… لييه يا سليم لييييييه بنتي هقول لاختها اي لما تكبر هقولها اختك اتقتل*ت بشكل البشع ده هقولها اي ياا حمزه انا كنت فرحانه بيهم الاتنين اوي انا مكنتش بكر*هم والله انا قولت كده في وقت عصبيه امال انا كنت كل ليله ادخلهم وافضل احضن فيهم واشم ريحتهم وانسا كل تعبي وضعفي معاهم حمزززه انا تعبت اوييييي تعبت..

 

حمزه الدموع نزلت من عنيه غظبن عنو وقال بنبره كلها حزن: هيا في مكان احسن دلوقتي يا عشقي اهدي يا حبيبتي اهدي
عشق: ……..
حمزه حس بضعف جسمها وايديها اللي كانت متملكاه وقعت من ع ضهرو حمزه شدها من حضنو بسرعه لقاها مغمي عليها شالها بسرعه لاوضتهاا…
ادهم كان داخل عليه وهو شايلهاا: في اي يا حمزه مالها هيا كويسه
حمزه بعصبيه: اتصل بدكتور بسرررعه
ادهم طلع تلفونو بسرعه واتصل بدكتور وبعد مرور عشر دقايق كان الدكتور جيه ودخل ع اوضه عشق…
كان الكل موجودين في اوضه عشق وقلقانين عليها جدااا..
صفاء بدموع: ازاي ممكن الانسان يأذي بشكل ده ازاي بجد
جميله بصت ع شروق بقرف وقالت: كل حاجه وحشه مبتطلعش الا من الانسان اصلا يا صفاء وخصوصا لو كان البنأدم ده واطي وخاين للعشره..
شروق بصتلها بغل وسكتت خوفآ من حمزه…

 

الدكتور خلص وقال: خير ان شاءلله هيا اتعرضت لصدمه عصبيه وانفعال ودماغها مقدرتش تستحمل كل ده وكمان الواضح انها عمله عمليه قبل كده ف ده خطر لان الدماغ هيا احس حاجه في جسمنا خدو بالكو منها وحاولو تخلوها تتجنب الزعل واي خبر مش حلو ده لمصلحتكم انا اديتها حقنه مهدئه علشان تنام وان شاءلله تصحا كويسه..
حمزه بتفهم: حاضر يا دكتور متشكر جداا ليك وصل الدكتور يا اسرر
اسر اخد الدكتور ونزل..
شروق ببرود: هتعملو الد*فنه امته
اسر بسخريه: وانت يخصك اي معلش
شروق بستفزاز: عالم بجحه يا ابيه اسر والله
حمزه كان قاعد ع طرف السرير وماسك ايد عشق وكان باصص ليها بكل تركيز ومكنش حاسس بلي حواليه… بس فجأه قام وقال بجديه: اسر لازم نخلص دفن البنت قبل ما عشق تصحا علشان ده كلو هيعرضها للخطر
اسر: حاضر يا حمزه..
حمزه راح عند صفاء وقال برجاء: صفاء علشان خاطري خدي بالك منها انا مش هتأخر خليكي جنبها معلش علشان لو صحيت علشان خاطري معلش هتعبك معايا
صفاء بحنيه: روح يا حبيبي متقلقش عليها انا وجميله هنفضل جنبهاا
حمزه: شكرا يا حبيبتي
ونزل هو والشباب علشان يجهزو كل حاجه….
شرروق كانت في اوضتها وكانت راحه جايه في الاوضه غيرانه ومحروقه من جواهااا قالت بغل: لازم اتصرف بسرعه كده عشق بتتقرب لحمزه اكتر واكتر وانا مش هعرف ابقا ليه كده لازم اتصرف..

 

بليل كانو الشباب رجعو بعد ما خلصو كل حاجه…
ادهم بتعب: انا هروح ارتاح شويه يا حمزه انا فصلت
حمزه: روح يا ادهم انت تعبت معانا النهارده وانت كمان يا اسر روح انت تعبت معايا بشكرك جدا والله
اسر: مفيش شكر بين الاخوات يا صاحبي انت طول عمرك وانت واقف جنبي انا هفضل معاك الليله دي للامان اطلع انت ل عشق محتجالك
حمزه بحزن: الله يكون في عونها مفيش ام تتحمل المنظر ده ابدا
اسر: اطلعلها يا صاحبي وخليك جنبها ربنا معاكو
حمزه سابو وطلع اوضتها دخل لقاها نايمه لا حول ليها ولا قوه دخل نام جنبها بهدوء وخدها في حضنو بتملك واخد نفس طويل من ريحتها وقال بهدوء: انا اسف يا عشقي اسف والله بس والله العظيم ما هسيبهم
وغظبن عنو راح في النوم كان حاسس بااحساس حلو جدا وهو نايم جنبها لاول مره وحاسس انها ملكو بجد بس فجأه صحا ع صريخ عشق قام بسرعه ملقاش عشق جنبو طلع من الاوضه يجري ع مكان الصوت دخل اوضه الاطفال لقا شروق وجميله وعشق اتفجأ من شكل عشق…

 

كانت في حاله تشبه الجنون كانت شايله بنتها التانيه وواقفه في ركن الاوضه وحاضنه بنتها بخوف وبتقول: انا عاوزه اخد بنتي وامشي بس انتو مين وليه مش عاوزني امشي ليه
حمزه بصدمه: عشق انا حمزه
عشق بصتلو بستغراب وقالت: حمزه ميين انتو مييين
حمزه بصلها بصدمه وكلهم بصو لبعض بحيره واستغراب ووو.

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية حرب العشق)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!