Uncategorized

رواية نيروز والظابط الجزء الثاني الحلقة الثالثة 3 بقلم سماح أبو داغر

 رواية نيروز والظابط الجزء الثاني الحلقة الثالثة 3 بقلم سماح أبو داغر

رواية نيروز والظابط الجزء الثاني الحلقة الثالثة 3 بقلم سماح أبو داغر

رواية نيروز والظابط الجزء الثاني الحلقة الثالثة 3 بقلم سماح أبو داغر

في صباح يوما مليء بالاحداث
نيروز التي أفاقت من نومها ورأسها شديده الوجع وتشعر بالوجع 
ودخلت الي الحمام أخذت شاور وخرجت وتزكرت كيف هذا الحيوان كان يستفزها وجريت تتدور ع احمد عشان تحكيله
احمد آفاق مبكرا وقررر اي يعقبها ويعقب حاله معاها 
كان في غرفه التمارين
ونيروز دخلت عليه لاقته بيتمرن بعنف وجسمه يبخ بالعرق الشديد كان ملابسه مليءه بالمياه
وأخذت تقترب إليه وهي تقترب إليه حتي وضعت يديها الصغيره ع جبينه ولكن سرعان ما توقف احمد عن التمرين
واخذ يديها من ع جبينه وتركها وزقها حتي نيروز اتصدمت من الي عمله احمد رفع أيده ع نيروز 
ولكن نيروز مسكت يده وعينه المليءه بالغضب وعيونها المليء بالدهشه والاساله يتقبللان معا في صراع عنيف بين التحدي والغرور والغضب والدهشه
احمد بشخط يلا اخرجيييييي برررررررررررررررره 
مما جعل نيروز تتنفض من مكانها 
نيروز انا عملت اي 
احمد اسالي نفسك يلا برررررررررررره ولا اقولك يلا بررررررره خالص متنسيش نفسك ي هانم انتي مكانك فين 
نيروز والدموع غلبتها والكرامه ناحت عليها ???? وصامته وتزدهل في مكانها
احمد ببببررره حياتي نهائي قدامك 30ثانيه تكوني خرجتي بره البيت ده نهاءي 
احمد انتي لا يستطيع كيف هذا الغرور والكبرياء
لا يستطيع نطقها ولكن لا أمل جديد فهي تجاوزت كل المحاولات تجاوزت كل الحب والمشاعر واستغلت حبه 
انتيييي طالق عارفه يعني اي 
طااااااااااااااااااااااااااااالللللللللللللللق 
وأصبحت الكلمه ترج المكان ونيروز التي تبكي بحرقه وأصبحت الكلمه تخرق قلبها وتمزقه بالها من مسكينه ووقعت بين اسود ووحوش الغابه فهي مظلومه فعلا ولا احد يعرف 
وتركت المكان بأكمله وذهبت 
ولوريا التي تقف وتستمع والتي وتضحك عليها وحين خروجها 
فهي تلقح بالكلام
لوريا اصل ديل الكلب عمره مبتعدل والي خسرت شرفها مره ممكن تخسره اتنين
نيروز التي تجري مسرعه البرق 
وفعلا بعد 30ثانيه كانت تاركه البيت بأكمله
احمد قعد وفضل يبكي فهي من جعلت قلبه يخترق من الداخل اااااه ويصرخ ((فهو رجل ولديه مشاعر وقلب)))
لوريا التي تستغل الموقف وتدخل تخليه في حضنها 
????????????????????????????????????????????????????????
عند هزال استيقظت مبكرا من نومها في يوم مليء بالاحداث
وأخذت شاور ولبست وطلعت قبل مولودتها تسألها وتناقش معاها
واتجهت الي تالك الحضانه الخاصه 
واتجه ودخلت المبني ووجدت الأطفال يضحكون والأطفال مثل الملائكه يلعبون ويمرحون 
فهمي تحب الاطفال بشده
ولحظت طفل واقف بعيد
واتوجهو إليه 
هزال. ………
هزال مالك ي حبيبي واقف بعيد ليه 
الولد ????????لامني مش عاوز اشارك في حاجه 
هزال ليه بس اي مزعلك
الولد بحزن لاني النهارده حفلت عيد الام وانا وانا معنديش ام 
هزال حزنت جدا ع الولد ????
طيب تعرف مامتك فين دلوقتي وهي ديما معاك
الولد بدهشه فين دي 
هزال في السماء ماما فوق وكل بتبص عليك لما تلاقينا زعلان أو حزين كده هي هتزعل كمان السماء هتعيط يبقي وقتها ماما هتزعل جامد وانتا اكيد مبتحبش ماما تزعل 
الولد ايو خلاص مش هزعل عشان هي مش تزعل 
هزال شطووزر بتبص حواليها لاقت مطعم ايس كريم اي رايك 
الولد بغموض بتفكري في الي بفكر فيه 
هزال. انتا بتفكر 
الولد ايو 
هزال طيب يلا. مستني اي 
وخدته وذهبت الي المطعم وطلبت اتنين ايس كريم بالمنجه  لأنها تعشقها كثيرا وهو أيضا 
ونسيت المقابله ولكن تزكرت 
هزال ممكن تبقي صحاب 
الولد اكيد انا مالك 
هزال وانا هزال واتصفحو الايادي 
وتركته وزهبت الي المقابله وبعد نص ساعه خرجت وهي سعيده جدا لان تم قبولوها 
******************
نيروز وهبت الي منزل ولدتها وهي حزينه جدا وتبكي بشده 
بس ولكن هي لم تبين لهم عكس ذالك
الام مالك ي نيروز جايه بدري كده ليه 
نيروز لا ي ماما انتي وحشتيني بس فقولت اجي 
اشوفكم وهقعد معاكم لاني مش عاوز اعيش تاني هناك 
وتركتها وزهبت الي غرفتها 
ولوليا التي تترقبها وهي تعلم ماذا حدث وتضحك كثيرا لأن حيات اختها تتدمرت كثيرا 
نيروز التي دخلت الي غرفتها واترمت ع السرير وهي تبكي بحرقه لا تستطيع أن تبحو بماذا حصل وخلدت الي نوم عميق 
*******
حور التي أصبحت علاقتها بزين قويه جدا 
زين 
الوووو 
حور الوووو 
زين مساء الخير
حور مساء الزفت ع دماغك كنت فين امبارح
زين هو في وحده تقول لحبيبها كده 
حور خلص وقولي كنت فين لاخلي وشك شوارع
زين يلهوووي في وحده هتقتل خطيبها
حور لا مش هقتله دانا هشرب من دمه كمان 
زين ???????????? 
حور للقطه كلت لسانك ولا اي 
زين كنت في اجتماع مهم 
حور اجتماع اي ده الي يخلي بنت ترد عليا 
زين دي السكرتيره ي حور وهي ردت عليكي
حور وانتا ليه متردش عليا ???? وتخلي المصلوعه دي ترد عليا 
زين لاني كنت في اجتماع ومينفعش ارد ع تلفون 
حور تقوم تخلي البت المصلوعه دي ترد عليا
زين اهدي ي روحي محصلش مصيبه ي عني وبعدين أنا بحبك انتي 
حور حبك برص وعقربه بديل ي بعيد
زين انتي بت فصيله وبعدين انتي العقربه ي روحي
وقفل الموبيل سريعا فهو سوف لا يريد أن يحتك بها ????هيتنفخ 
حور طيب هنشوف ي زين اصبر عليا 
*************
نيروز التي أفاقت من نومها ولا تريد أن تكلم أحدا وزهبت الي صديقتها المقربه هزال فهي تريد أن تحكي شيء 
هزال نيرروز هنا 
نيروز حضنتها وحشتيني اوي ي هزال 
هزال تعالي تعالي 
ودخلت الي غرفتها
نيروز تبكي بشده فهي تنهار 
هزال اهدي ي حبيبتي عشان تعرفي تحكيلي 
نيروز تبكي في حضنها هزال احمد طلقني
هزال بشهيق بتقولي اي 
نيروز طلقني ي هزال 
هزال تب اهدي وبراحه واحكيلي مالك وفيكي اي 
نيروز وقضت عليها كل شيء وأن علاقتهم مكنتش علاقه جواز كانت ع ورق واني متجوزاه بالغصب وحكت لها ع نادر التي انتهك عزرتها ورجع لينتهكها مره اخري 
هزال حزينه ع صديقتها فهي كثيرا ولا تدري ماذا تعمل 
هزال انتي هتعدي معايا هنا وانا هرن ع طنط نوال واقولها انك هتقضي معايا كام يوم 
 وبفعل أجرت اتصال واخبرت ولدت نوال انها سوف تترك معاها نيروز
 ‏هزال اهدي كده ي نيروز انتي علطول قويه ولازم تكوني قويه عشان الي جاي 
 ‏نيروز وهي تبكي بشده وهزال التي لا تدري ماذا سوف تعمل لكي تهدي صديقتها فأصبحت عياطها بحده وضربات قلبها عاليه جداااا ووجها الذي ذبل من الحزن وقلبها أصبح ممزقا بشده 
 هزال لا تدري ماذا سوف تفعل فهي لا تريد أحدا يعرف بالموضوع 
 ‏وفكرت قليل 
 ‏هزال الوووو 
 ‏حور الوووو ي هزال خير 
 ‏هزال تعالي دلوقتي وهاني حقنه معدل معاكي وتعالي ضروري 
 ‏حور يلهوي خير في اي 
 ‏هزال مش هينفع هنا تعالي بسرعه ولما تخشي خشي عادي وكأنه مفيش حاجه
 ‏حور تيب لا تعرف ماذا يحدث ولكن ذهبت ومعاها حقنه مهدا 
 ‏وزهبت الي هزال هزال التي استقبلت حور وهي لا تريد أن ولدتها تعرف بشيء 
 ‏ودخلت حور وجدت نيروز تبكي بشده وهي صامته لا تتكلم ولا تريد أن ترد ع أحدا 
 ‏حور بدموع مالها اختي 
 ‏هزال بحزن المهم دلوقتي لديها الحقنه تهديها وتحكي مع بعض ونشوف هنعمل اي 
 ‏وهزال التي أقفلت الغرفه جيدا 
 ‏حور أعطت نيروز حقنه المعدل حتي هديت وراحت في النوم 
 ‏حور يلا احكيلي 
 ‏هزال تيب في البلكونه وسبيها ترتاح
 ‏وذهبت حور هزال الي البلكونه وحكت هزال لحور كل حاجه
 ‏حووور بدموع اختييي استحملت كل ده واحنا كنا فين وقتها 
 ‏هزال خدتها في حضنها اهدي ي حور لازم تنسيها كل ده لازم نعمل حاجه عشان نرجع نيروز قويه 
 ‏حور انا عندي صديقتي دكتوره نفسيه شاطره لازم نعرض عليها نيروز
 ‏هزال ايو واختك مش هترضي
 ‏حور لا لازم وغصب عنها 
 ‏هزال تيب المهم  أن ده سر بينا ومحدش يعرف حاجه 
 ‏خالص 
 ‏حور بتأكيد ولازم الي اسمه احمد ده بتاخد ع دماغه 
 ‏هزال اعزريه ي حور هو لما يلاقي كده اكيد هيتعصب وقتها كان ممكن يعمل لا بس هو سبها لما نامت وصحيت عشان كده هنبعد نيروز خالص عنه 
 ‏حور ده الي لازم يتعمل عشان يتربي
 ‏هزال اشطا 
يتبع…..
لقراءة الحلقة الرابعة : اضغط هنا
لقراءة باقي حلقات الرواية : اضغط هنا
للعودة لقراءة الجزء الأول من الرواية : اضغط هنا

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى