Uncategorized

نوفيلا عشقت عفريتة صعيدية الفصل الثالث 3 بقلم رنا أحمد

 نوفيلا عشقت عفريتة صعيدية الفصل الثالث 3 بقلم رنا أحمد

نوفيلا عشقت عفريتة صعيدية الفصل الثالث 3 بقلم رنا أحمد

نوفيلا عشقت عفريتة صعيدية الفصل الثالث 3 بقلم رنا أحمد

في شقه عادل .
عادل بغضب شديد /عمي ايه الي اروح عنده انتي اكيد اتجننتي .
سندس بجديه /اتجننت ليه عاد مش ده عمك الي وأكل حقك هو وولاده هما عايشين في العز وانت عايش كده مديون لطوب الأرض طب سلمي مش عايز تشوفها .
عادل بحزن /انا معرفش عنهم حاجه بقرا اخبارهم من بعيد ي عالم لسه فكراني ولا لا اكيد حبت واحد غني ونسيت كل الي فات .
سندس بابتسامه حانيه/مش كل الناس وحشه ي عادل لو كانت بتحبك صوح اكيد لسه فكراك .
عادل بابتسامه خفيفه /انتي ازي كده قادره تتطمني قلبي بكلمه واحده .
سندس بمرح /ايه ده اعتبر ان دي معاكسه شويه شويه هتنزل علي ركبك وتتطلبني للجواز .
عادل بضحك /هههههه والله لو كان ينفع مكنتش سبتك ابدا .
سندس بغرور /سوري مرتبطه .
عادل بضحك /هههههههه هفضل اقول الله يعينه .
سندس بانبهار وسعاده /ي ابوي دي مزه جامده جوي جوي ده كفايه عنيها بتقول انها وتكه.
عادل باستغراب /هي مين دي .
سندس بغيظ /وراك ي حمار .
عادل بصدمه /سلمي عمي ..
سلمي بسعاده وعشق ونبره رقيقه/ازيك ي عادل .
عادل بصدمه وهيام /ها ..
سندس بغيظ /الله يخربيتك رود علي البت الي زي المهلبيه دي ي لوح .
عادل بجديه وانتباه /ايوه اهلا نورتوا .
الشماع بحزن وتاثر /ازيك ي ابني وحشتني اوي ي عادل ياه ي ابني لسه فاكرك وانت صغير كأنه انبارح سمحني ي عادل ي ابني سمحني انا عارف اني ظلمتك سمحني ي حبيبي .
سندس بتأثر /اهي اهي والله الراجل صعب عليا منك لله ي شيخ ده عمك برضه وراجل كباره راحه فين صله الرحم.
عادل بغيظ /نعم ي اختي انتي هتعمليلي فيها مصلحه اجتماعيه امال مين الي كان عمال يسخني عليهم من شويه .
سندس بمرح /ي عادل ي ابني دي نكره ودي نكره .
سلمي باستغراب /هو انت بتكلم مين .
عادل بانتباه /ها لا ابدا مفيش .
الشماع بجديه /انت عامل ايه ي عادل ي ابني .
عادل بجديه /الحمد لله ي عمي عايش مبشحتش متخافش ربنا ستارها معايا ..
سلمي بابتسامه وحب /انت مش عادل عادل كان مسامح كان يتحط علي الجرح يبرد من حنيته وطيبته راح فين كل ده .
عادل بهمس وعشق/كل ده بيكون معاكي وبين ايديكي ي حبيبه عمري كله .
سندس بغيظ /انشف ي الا كفايك محن ي اخويا .
عادل بهمس وغيظ /ي ساتر عليكي ي شيخه فصلتيني .
جاسر بابتسامه /سلاموا عليكم ازيك ي عادل عامل ايه ي ابن عمي .
سندس بهيام / ي نهار اسود ايه الحلاوه بالقشطه الي دخل علينا ده هي مصر بتسيب المزز دي كده في أي مكان مين ي واد ي عادل الواد .
عادل بهمس /ده جاسر ابن عمي .
عادل بابتسامه لانه يحب جاسر /أهلا ي جاسر اتفضل اقعد .
الشماع باستغراب /انت عرفت ازي أن هنا ي جاسر .
جاسر بابتسامه /سلمي قالتلي من انبارح ي بابا انكم جاين كان لازم اجي معاكم اشوف عادل.
سندس بإعجاب ومرح /اه ي ابوي الله يخربيت ابوك ي عفارت شكلي هخونك هنا بقولك ايه ي عادل وحياه امك تسالي عمك الواد الي شبه الشيكولاته بابلي ده كأنه بيرضعوه ايه وهو صغير  .
عادل بعدم فهم /ليه .
سندس بهيام /علشان ارضعه لابني انا والموكوس عفارت .
عادل بغيظ/هو ده وقته اووف وبعدين انتي تتوحمي علي بومه .
سلمي باستغراب /لا انت مش طبيعي بجد ي عادل .
سندس بضحك /هههههههه ي عيني عليك البت شيفاك أهبل .
عادل بجديه وارتباك /مفيش ي جماعه دي مجرد أفكار بس انا كويس .
سلمي بابتسامه /يارب دايما تبقا كويس قولي حققت ايه دلوقتي من احلامك طول عمرك نفسك تبقا مدير بنك وتسلف كل الناس الي محتاجه صح .
سندس بضحك /هههههههه ي عيني لما تعرف انك اترفدت ههههه البت فكرك نجيب ساويرس .
عادل بغيظ /ماهو كل بسببك ي بومه احمم لا ي سلمي كنت بشتغل في الشهر العقاري فالشغل معجبنبش فسبته .
سندس بهمس /قصدك اترفدت .
الشماع بجديه/تعال اشتغل معانا في الشركه ي ابني .
عادل بضيق /واشتغل ليه فيها وهي من حقي .
تامر بغرور وحده وهو يضع يده بجيبه /جاك كسر حوقك انت ملكش أي حقوق عندنا واحسالك تبعد عننا نهائي .
سلمي بحده /انت ايه الي جابك هنه ي تامر .
تامر بغضب /انتوا ايه الي جايبكم عند البنادم ده ده ملوش اي حاجه في ممتلكاتنا وحتي بعد ماموت مش هيطول جنيه .
جاسر بحده /انت كده هتروح جهنم حدف ي تامر واحنا مستحيل نشيل ذنب زي ده .
تامر بسخرية /خلاص ي حبيبي متشالوش انا هشيله لوحدي الممتلكات دي كلها في ايديا انتوا متعرفوش حاجه عنها سهل اوي اعمل ليا مبايعه بكل حاجه واخليكم تشحتوا في الشارع والتلات ش
ركات كده كده هيبعهم لشوكت بكره في الاجتماع .
سلمي بحده /وانا طبعا فوق البيعه مش كده .
عادل بغيره و بحده وقوه اكتسبها /انا مش هسيب حقي ي تامر وهاخده ولو بعد مائه سنه .
سندس بسعاده وهي تصفق بيدها /ايوه ي عادل ايوه كده اقف قدام الكل ومتخافش من حاجه .
تامر بغضب /انتي مين اصلا علشان تقف قدامي ي جربوع وتتحداني واضح انك شوفت نفسك اوي بس انا بقا هكسرك مائه حته عمي نادر الله يرحمه بعالنا كل حاجه بيع وشراء وانا معايا ورق يثبت الكلام ده .
عادل بحده وتحدي /مستحيل بابا الله يرحمه معلش كده وانت عارف كده كويس ي تامر بس انت مصمم تاخد حقي عايز تكوش علي كل حاجه زي ماتكون هتعيش مليون سنه تفضل تصرف فيهم بس انا كفايه لحد فقر وسلف من الخلق وانا عندي ملايين .
تامر بحده  وصراخ/ابقا وريني هتاخد جنيه واحد من الملايين دي ازي ي روح امك والزمن بنا ي عادل يلو علي تحت وابقوا اعملوها تاني وتعالوا الحاره المقرفه دي يلا .
الشماع بدموع والم /حسبي الله ونعم الوكيل سمحني ي نادر ي اخويا سمحني .
سندس بسعاده /ايوه كده ي عادل هي دي القوه اوعا تسيب حقك ابدا .
عادل بقلق /لا قوه ولا حاجه ي سندس ده انا كنت بعافر قدامه علشان ميحسيش بضعفي واديكي شوفتي محدش بيقدر عليه حتي أبوه انا هاعمله ايه معاه ده شراني وقتال قتله .
سندس بابتسامه /انت قدها وقدود ي عادل صدقني لو فضلت خايف منه هيدوس عليك لاكن لو وقفت قصاده هيعملك حساب وبعدين بكره هديه من هتلاقي الموضوع سهل اوي .
عادل باحتياج /خليكي جنبي ي سندس اوعي تبعد عني دلوقتي خالص .
سندس بابتسامه /انا عمري مهبعد غير لما انفذ مهمتي علي الأخر وهي اني ارجعلك حقوقك كلها .
عادل باستغراب/ايه الصوت ده .
سندس بسعاده وهي تمسك الهاتف/ده فيديو كول من ابويا .
عادل بصدمه /فيديو كول .
سندس وهي تفتح الهاتف /ايوه ي ابوي كيفك اتوحشتك جوي جوي .
صابر بابتسامه/وانا اكتر عامله ايه ي قلب ابوكي .
عادل بابتسامه /ههههه والله انتي الي مهونه عليا كل الهم الي انا فيه ي سندس اووف الله يحرقك ي تامر الكلب معرفتش اقعد مع سلمي صحيح مشافتهاش من النقاب بس انا متاكد انها بقت زي القمر زي ماهيه طول عمرها .
صابر بهمس /بت ي سندس عايز اقولك علي حاجه مهمه جوي .
سندس بانتباه /قول ي ابوي .
مرجانه بصراخ /بت ي سندس عامله ايه ي بت وحشاني .
سندس بغيظ /حلوه حلوه ي أما اديني ابويا .
مرجانه باستفسار /ها ي بت عامله ايه بتاكلي كويس بتشربي بتتغطي ي بت انا عارفه أن مصر تلج .
سندس بغيظ /ايه ي أما انتي واقفه في سنترال اديني ابويا .
مرجانه بغيظ /ماشي ي سندس خود ي اخويا خلفتك العار .
سندس بمرح/تشكري ي حاجه ها ي ابويا فيه ايه .
صابر بهمس /عفارت ي ضنايا خلاص بيخطط علشان يخلص مملكه الجان كلها من سراي ويقضي عليه .
سندس بفرحه عارمه /بجد بجد ي ابوي ده احلا خبر سمعته ي حبيبي ي عفارت كنت متأكدة انك مش كده ابدا طيب ي ابوي بكره هكلمك سلام عادل انا رايحه مشوار مهم .
عادل باستفسار /رايحه فين .
سندس بتخطيط /هتعرف كل حاجه .
في صباح اليوم التاني …
سندس بابتسامه /حلو جوي البدله هتاخد منك حته.
عادل بابتسامه /مصممه اني اروح لوحدي انك اتعودت انك دايما جنبي.
سندس بحب اخوي /انا جنبك ي عادل طول الوقت انت اخويا .
عادل بابتسامه /هروح انا علشان متاخرش .
سندس بابتسامه /خليك واثق من نفسك انت اخيرا هتاخد حقك وتعيش ي عادل لازما افضل معاك للاخر علشان ارجع لعفارت لازما اكون معاه في الحرب الي داخل عليها .
في اليوم الثاني في شركه الشماع .
تامر بابتسامه /ها ي شوكت محضر فلوسك .
شوكت بجديه /وانا من امتا مش ببقا محضر فلوس ي تامر .
عادل بغرور وهو يجلس علي الكرسي /بس معلش ي شوكت بيه تامر نسي يقولك انك اني مش موافق علي البيع .
تامر بغضب /وانت مين ي جربوع علشان توافق أو ترفض .
عادل بغرور وقوه /انا عادل نادر الشناوي وليا في كل الممتلكات دي زيك بالظبط .
شوكت بحده /ايه التخاريف دي ي تامر .
تامر بحده /ده واحد مجنون ي شوكت وعايز يتعالج انا حالا بالورق الي معايا هطلبلك البوليس واوديك في ستين داهيه.
ليذهب إلى الدرج ليصعق من اختفاء الورق ليهتف بصراخ /الورق الي كان هنا فين .
عادل بسعاده /حبيبتي ي سندس اكيد خفيتي الورق خلاص هانت ي سلمي ي حبيبتي وهتكوني معايا ..
يتبع…
لقراءة الفصل الرابع : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول النوفيلا : اضغط هنا

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى