روايات

رواية عشق سيف الرعد الفصل الأول 1 بقلم سارة عصام

رواية عشق سيف الرعد الفصل الأول 1 بقلم سارة عصام

رواية عشق سيف الرعد الجزء الأول

رواية عشق سيف الرعد البارت الأول

رواية عشق سيف الرعد الحلقة الأولى

الشخصيات
سيف معتز الدمرداش 30سنه عيون فيروزي وشعر بني فاتح رجل اعمال وعنده اسرار هنعرفها مع الاحداث
……….
رعد معتز الدمرداش 30سنه توأم هو وسيف
شعر اسود وعيون رمادي اما ده بقى ف بيكون ظابط في المكافحة متجوز من عشق الطفوله والمراهقة والشباب
………..
عشق احمد الدمرداش بنت عم سيف ورعد عندها 25سنه عيون عسلي شعر اسود طويل وناعم وهي اسم على مسمى عشق واي حد بيشوفها لازم يعشقها بابها ومامتها اتوفوا من وهيا صغيره بابها كان مريض لوكيميا واتوفا بالمرض ده وطبعاً كله بقضاء الله مامتها مستحملتش الخبر فماتت هي كمان وبس اما هي عاشت مع عمها معتز وهي كمان.. ولا بلاش اعرفوا انتوا بقي وآه هي ورعد متجوزين من خمس سنين دارسه فنون جميله
………….
معتز الدمرداش 60سنه والد سيف ورعد
مريم الكوفي 50سنه مرات معتز وام سيف ورعد
ودول ابطال الروايه بتاعتي

في فيلا الدمرداش
وتحديداً عند سيف
سيف: نرمين انتي يا نرمين
نرمين:نعم يا بيه
سيف:هاتيلي الفطار
نرمين: حاضر يا بيه وفي سرها
في حد بيفطر الساعه 6 اه ياني
وبعد اما فطر راح الشركة
………………..
في الشركه
سيف :عندنا اي النهارده يا هاجر
هاجر:في اجتماع مع شركة (…….)علي الساعه 10وعلي الساعه1 عندنا اجتماع مع الفرنسيين في مطعم(…….)وبعدها عندنا مناقصة مع شركه (……)هتبداء تحديداً علي الساعه 4وهتخلص على 6وبعدها عندنا عشاء عمل مع الألمان وهنخلص على الساعة 9
سيف؛تمام..اول ما رعد يجي خلي يدخل علطول
هاجر؛تمام يا مستر تؤمر بحاجة تاني
سيف:اه ياريت لو تعمليلي قهوه وتجبيهالي
هاجر:تمام يا فندم
وبعد فترة الباب خبط
سيف:ادخلي يا هاجر
:طب مينفعش ادخل يا رعد
سيف ببرود:ادخل يا رعد
رعد:بدايه مبشره
سيف بحده:ممكن تفهمني اي إللي أنت عملته مع عشق ده.
رعد بضيق:هممم الهانم اشتكتلك طبعاً.
سيف:احمد ربك انها قالتلي أنا ومقلتش ل ابوك.
رعد؛اما اشوفها يعني عايز اي
سيف: يا رعد انا مش بقولك علشان تقول كده انا بقولك كده علشان تراعي ربنا فيها دي بتحبك
رعد: مهي لو بتحبني زي مبتقول مكنتش هكلمها كده إنما هي بتحب واحد غيري ف جيب من الاخر يا سيف
سيف: صالحها يا رعد
رعد بعصبية:سيف انت عمرك مهتحس بي تخيل لما تبقي لا انت ومراتك مع بعض وتلقيها بتفكر بحد تاني… يا ريت لو تخليك في حالك يا سيف وبلاش تدخل بيني أنا ومراتي
سيف:اهدي يا رعد وبعدين.. يعني عايزني اسكت..
رعد: يا ريت وبعدين انت عايزني اهدي…طب ازاي..اما اقولها عايزك تقولي وسكت….وقال مهو اللي ايده في المياه مش زي اللي ايده في النار.
سيف: رعد الزم حدودك لحد هنا وكفايه.. على فكرة أنا فيا اللي مكفيني متجيش انت وتزود عليا انت مفكر ان انت الوحيد اللي بتعاني لا يا رعد انا كمان بعاني ويمكن اكتر منك مسئلتش نفسك انا ليه لحد دلوقتي متجوزتش ها.. طبعاً لا
رعد:اهدي يا سيف علي كلا انا كنت جاي اقولك اني طالع مهمه خطيره فخلي بالك من عشق وبابا وماما ماشي سلام…
سيف: سلام..وسرح في الذاكرة شويه
Flash Back
📸📸📸📸
عشق: يا سيف أنا مش قادره استحمل اكتر من كده شوف عمل فيا اي..ده ضربني يا سيف
سيف:معلش يا عشق استحملي
عشق:سيف أنت عارف اني بعمل كده علشانك صح
🔙🔙🔙🔙🔙🔙

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية عشق سيف الرعد)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!