Uncategorized

رواية حكاوي جوازة غصب الحلقة الثالثة 3 بقلم عمرو خالد

 رواية حكاوي جوازة غصب الحلقة الثالثة 3 بقلم عمرو خالد 

رواية حكاوي جوازة غصب الحلقة الثالثة 3 بقلم عمرو خالد 

رواية حكاوي جوازة غصب الحلقة الثالثة 3 بقلم عمرو خالد 

يوسف _ بقولك اي .. ماتيجي نعزم خالتي وأولادها عندها وكمان ماما ..؟

تسنيم ” مش خالتك دي اللي كنت هتتجوز بنتها ..؟

يوسف _ ايوة ندي

تسنيم” وعايز تجيبهم لي أن شاء الله، ولا عشان توريني جمال ست ندى بتاعتك دي وتستفزني ..؟

يوسف _ هجيبهم عشان اوريهم انى اخدت ملكه، هجيبهم عشان يشوفوا البت اللي اتجوزتها، ست بيت شاطره وبتسمع الكلام ومجنونه وعاقله زيك

تسنيم” متقولش بنت بعد اذنك

يوسف _ وبنسبه لمجنونه وهبله دي عادي  ..؟

تسنيم” لا دول حاجه طبيعيه لكن مش تقول بت تانى ..؟

يوسف _ أجمل بنت ف الدنيا

تسنيم ” هقتلك ..؟

يوسف _ أهون عليكي ..؟

تسنيم” لا .. قصدي اه اوعي كده بقا

يوسف _ بت خدي

مع انها مجنونه بس بتبقي قمر لما وشها يبقي لونه احمر من الكثوف، بتتكسف جامد امال لما تعرف انها قمر هتعمل اي، جميله بكل حلاتها، مكنتش عارف هعمل اي لو مكنتش اتجوزتها، هى كتيره عليا وتستاهل حاجات كتير، دخلت هي أوضتها وانا كلمت خالتي وامي عشان يجوا بكره عندنا على الغدا، وهياكلوا من ايد البت الجميله دي، خساره تدخل المطبخ اصلا، دخلت الاوضه انا كمان لقيتها بتلعب في الفون بتاعها، واول ما دخلت حطت الفون علي التربيزه وركزت معايا .. “

تسنيم _ اي مش خايف علي نفسك مني ..؟

ضحكت على كلامها ”  منك لي انتِ بتاكلي بنأدمين

تسنيم _ لا اصل حالك اتغير عن أول يوم جوازنا

يوسف ” هو انا مقولتلكيش ..؟

تسنيم _ لا مقولتليش

يوسف” مش انا اتعودت على كل دا

تسنيم _ لا والله  ..؟

يوسف ” اه والله وحبيت الموضوع كمان

تسنيم _ حبيت النكد ..؟

يوسف ” لا حبيتك انتِ

اتكسفت وبصت الناحيه التانيه .. “

تسنيم _ كلمت مامتك وخالتك ..؟

يوسف ” اه كلمتهم وجايين بكره علي الغدا

تسنيم _ مقولتليش بقا الروايه اللي كنت بتحكي عنها دى بتتكلم عن أي ..؟

يوسف ” عايزه تسمعيها بجد ..؟

تسنيم _ ايوا

يوسف ” طيب تعالي نامي علي إيدي .. بصي يا ستِ دي روايه بطلها فارس و بسمه هما الاتنين جيران، بيحبوا بعض من وهما وصغيرين، من الابتدائي مع بعض، بس دايما كانوا بيتخانقوا في الأول، بعدها لما وصلوا الإعدادي وثانوي بدأ يبقي في تفاهم بينهم، بسمه حبت فارس وفارس كمان حبها، فضلوا خمس سنين مخبين على بعض وكل واحد فيهم خايف يبادر بالي جواه خايف من رد فعل التاني، بسمه اتقدملها ابن عمها وهي رفضت بس ابوها وافق عليه واتجوزت ابن عمها، وفارس كمان مامته جوزته بنت خالته، وكانوا الاتنين بُعاد عن بعض لمدة تلات سنين، ابن عم بسمه طلع مش بيخلف بس لو كل حد فيهم اتجوز حد تاني ممكن يخلف عادي بس هما الاتنين مع بعض مش هيخلفوا، نفس النظام مع فارس بس فارس طلع هو اللي مش بيخلف اصلا، وبنت خالته طلبت الطلاق منه وهو مكنش عنده اي حل تاني غير الطلاق، فارس طلق مراته وبسمه اتطلقت من ابن عمها، وأول ما مقابله ليهم بعد طلاق كل واحد فيهم، اتقابلوا ف اول مكان قعدوا فيهم مع بعض وهو كافيه ( لمتنا) الكافيه المفضل ليهم هما الاتنين، كان كل واحد فيهم لما بيتضايق كان بيروح هنا ويرجع كويس، اتقابلوا ورجعوا اعتذروا لبعض، تاني يوم علي طول راح فارس يتقدم ل بسمه، أهلها وافقوا بس بعد تلات شهور عشان يتجوزا، فارس وافق طبعا واتجوزا وبقي معاهم شهد ومالك ، وهما دلوقتي عايشين مع بعض ف حب وتفاهم ودي كانت روايه كيف تعشق انثي .. “

تسنيم _ بس اسم الروايه ملوش علاقه بالروايه نفسها

يوسف” بس لو بصيتي على الأحداث هتعرفي ان مش سهل تعشق انثي ..؟

تسنيم _ عندك حق

يوسف ” بحبك ..!!

تسنيم _ وانا كمان بحبك اتهد ونام بقا عشان ورانا عزومه بكره بدل ما اقتلك ..؟

يوسف” حاضر يا وحش اهدي بس كده حصل خير ويلا ننام

_ كيف لى أن اخاف مِن حُبها، وهي الحُب ذاته .. ????

يتبع..

لقراءة الحلقة الرابعة : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية : اضغط هنا 

نرشح لك أيضاً رواية صاحب الشركة للكاتبة روني محمد.

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!