Uncategorized

رواية أحببتها في مهمتي البارت الثالث 3 بقلم أسماء محمد

 رواية أحببتها في مهمتي البارت الثالث 3 بقلم أسماء محمد

رواية أحببتها في مهمتي البارت الثالث 3 بقلم أسماء محمد

رواية أحببتها في مهمتي البارت الثالث 3 بقلم أسماء محمد

ريماس :: بص يا امور انت احسن للك تسيبهم والا وطلعت المسدس وضربت رصاصه والوقت ده كان فارس وصل وذق الراجل الي ماسك سلمي بعيد والرصاصه جت في كتفه
ادهم واحمد بصوت عالي :: فاااارس
ريماس في نفسها:: نهار اسود طلع منين ده وبعدين انا لازم امثل اني خايفه عليه واني عملت كده علشان اصحابي
ريماس بخوف وايد بتترعش رمت المسدس في الارض
ريماس :: انا اسفه اسفه وبتعيط انت طلعت منين
ادهم راح ناحيه فارس هو واحمد
ادهم بخوف ولهفه :: فارس انت كويس
فارس بيكح :: متقلقش انا كويس
احمد وادهم بيسندوا فارس علشان يروح المستشفى
احمد شاور الرجاله أنهم يهربوا وفعلا ذقوا لارا وسلمي علي ريماس
لارا وسلمي بخوف وصوت واحد :: ااااه
لارا حاسه بخوف شديد علي فارس ومش عارفه ليه
فارس طول الوقت كان باصص لارا وعينه مش بتروح من عليها
لارا بخوف :: انت كويس حضرتك اقوللك تعالي انا هوديك المستشفى بعربيتي
ريماس بخوف :: هي معاها حق وانا اسفه جدا والله كان همي ادافع عن اصحابي
فارس انتبه لكلام ريماس بعد اما كان سرحان في لارا
ادهم :: خلاص يا انسه احنا هنوصله المستشفى
فارس ضغط علي ايد ادهم جامد :: لا عادي هما هيودوني وكمان علشان أتنازل عن حقي
ريماس في نفسها:: اووف انت بارد قال تتنازل قال انت الي جيت في وشي
وبالفعل راحوا المستشفى بعربيه لارا والباقي في عربيه ريماس
في المستشفى
فارس دخل اوضه الدكتور ورفض يدخل العمليات واي حد يدخل معاه بس سمح لريماس تفضل معاه ولارا وسلمي واحمد وادهم بره
نسيت اقول مواصفات احمد وسلمي ????
احمد شاب طويل شعره اسود ذو عضلات عيونه سوداء وبشرته بيضاء وعنده غمازات وعنده 27سنه
سلمي فتاه جميله شعرها بني محمر ويصل الي نصف ظهرها وعيونها بني غامق وبشره قمحاويه ومتوسطة الطول والحجم وعندها 24سنه
نرجع تاني بقا
في اوضه الدكتور
ريماس واقفه واسد قاعد والدكتور جمبه ومعاه الممرضه الدكتور لسه هيدي فارس بينج
فارس :: توء توء من غير بينج
الدكتور باستغراب:: نعم انت متاكد
فارس بثقه :: اه متاكد واخلص
الممرضه منبرها بقوته واصلا لما خلع القميص علشان الرصاصه كانت عضلاته بارزه وكان شكله جذاب
الممرضه بدلع :: بس حضرتك كده هتتاذي
فارس بص علي ريماس ولقاها قرفانه من الممرضه وبتبص ليها بقرف فارس ضحك بخبث
فارس :: لا مش تقلقي عليا دي حاجه سهله وغمز ليها
الممرضه وجهها احمر من الخجل
ريماس بتعض في ضوافرها وبتكلم نفسها بصوت واطي
ريماس :: دا طلع سافل وباستهزاء وانا اللي كنت فاكره محترم بيتغزل فيها وانا واقفه اي ده انا مالي اصلا اوووف
الدكتور ابتدي يخيط جرح فارس وفارس مش حاسس بأي وجع
ريماس واقفه مستغربه من قوته وازاي مش حاسس بأي الم
بعد مرور ساعه كان الدكتور خلص الي كام بيعمله وفارس كان كل شويه يبص لريماس وشويه للمرضه يغازلها لدرجه انه مخدش باله من الدكتور الي كان كل شويه يبص لريماس ومنبهر بجاملها وبعد اما الدكتور خلص فضل شويه باصص لريماس وفارس خد باله وريماس وشها بقا احمر من الكسوف
فارس بغضب وحده بص للدكتور:: خلصت
الدكتور انتبه :: احم احم اه وحمد الله على سلامتك
فارس بحده :: اطلع بره بقا
الدكتور بصدمه:: نعم دا مكتبي
فارس بص ليه بصه لدرجه ان الدكتور خاف منه وقال
الدكتور :: احم احم تمام يلا يا سالي
بره الاوضه
لارا واقفه وخايفه وكل شويه راحه وجايه وسلمي واقفه بردو خايفه بس فجاءه لقت مازن ومروان جاين جري
مازن بخوف شديد :: في ايه ايه الي حصل
لارا اول اما شافته اترمت في حضنه وعيطت
ومروان خد سلمي في حضنه وعيطت
كل واحد بيهدي التانيه
مروان :: في اي مالكوا احكوا مش انتو كنتوا في النادي وريماس حصلها اي
مازن :: هي فين ولسه هيكمل ريماس خرجت من الاوضه هي وفارس وشافت مروان ومازن وجريت في حضنهم وبتعيط
ريماس بعياط :: انتو لسه فاكرين تيجوا كنتوا فين
فارس واقف هيطق من الغيظ
مازن بيمسح علي شعرها
مازن :: شششش اهدي اهدي
لارا واقفه وبتبص لفارس وحاسه أنها عايزه تاخده في حضنها
فارس بص لقي لارا متنحه وسرحانه
فارس لنفسه :: فيكي شبه كبير اوي وبيتنهد بس صعب اوي يارب انا حاسس اني عايز اخبيها جوايا يارب ساعدني انا ليه مشدود ليها كدا ليه
ريماس هديت وبعدت عن حضن مازن ومروان وبصت لارا وسلمي
ريماس :: انتو كواسين صح
لارا و سلمي هزو رأسهم بنعم
مازن بص لفارس :: احنا اسفين لحضرتك علي الي حصل وبنعتذر منك
فارس بيهز رأسه
احمد وادهم الي كانوا واقفين هيطقوا من الغيظ كل واحد غيران بس علي مين معرفش بس غيران من مازن ومروان
ادهم :: يلا بينا يا فارس انا بعت جبت العربيه
فارس :: تمام
ريماس :: استاذ فارس
فارس لف ليها :: نعم
ريماس بتوتر :: ممكن رقم حضرتك علشان اطمن عليك
فارس :: طبعا اتفضلي وطلع كارت من جيبه
مازن :: ريماس سلمي لارا يلا بينا وعايز اعرف كل حاجه
مروان :: امشي بس ويرتاحوا وبكره يقولوا الي حصل ليهم
مواصفات مازن
شاب طويل بس مش اوي وعينه عسلي وشعره بيج وبشرته قمحاويه وعنده ليحه خفيفه خلت شكله جذاب وعنده 25سنه وصديق لارا وسلمي وريماس من الطفوله ويعتبر اخوات
مروان
شاب عنده 27سنه وعيونه سودا وبشرته قمحاويه وشعره اسود وطويل و صديق لارا ومازن وريماس وأخو سلمي
يتبع..
لقراءة البارت الرابع : اضغط هنا
لقراءة باقي حلقات الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية حكايات عروسة للكاتبة آية موسى

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني.

زر الذهاب إلى الأعلى