روايات

رواية اعماني حبك الفصل الثامن 8 بقلم نور محمد

رواية اعماني حبك الفصل الثامن 8 بقلم نور محمد

رواية اعماني حبك الجزء الثامن

رواية اعماني حبك البارت الثامن

رواية اعماني حبك الحلقة الثامنة

سابته ودخلت المطبخ تحضر الاكل وبعد شويه فزعت فجأه لما
سمعت صوت حاجه بتتكسر بره فجرت بسرعه وخوف على ادهم بس وقفت مصدومه وعنيها
وسعو بخوف لما لقت ادهم واقف فوق الكنبه في ايده
طفايه السجاير والفازه على الارض مكسوره وهو بصرخ
فجرت عليه بخوف: ادهم مالك بتصرخ ليه كده حصل ايه
وبدون مقدمات لقت ادهم شدها لفوق الكنبه
جنبه وحضنها بخوف وقال: فار ياماما فار كان هنا من شويه
حبيبه سمعته وترعبت كمان: فا فار انت متاكد من كده
خبى وشه في حضنها بخوف وقال: ايوه هناك انا شوفته بشنبات كبار كمان
شاور ادهم على كنبه قدامه وفجأه طلع من تحتها فعلا فار كبير فصرخت
حبيبه وادهم مع بعض وجرو خارج الشقه كلها بخوف
***************
في شقه حازم تحت كانو على السفره بيتعشو بهدووء. وحازم
بيغمز لشمس وهي بتبلع الاكل بكسوف وبقى شكلها زي الفراوله فعلا
حنان بضيق:حازم وبعدين يابني في اوضتكم الكلام ده وبعد شهر بازن الله
بص عليها حازم وضيق عنيه وقال:طيب انتي شوفتيني قومت
بو”ستها قدامك والا ايه دنا بغ”مز بس والا اروح اغ”مز للبنات بره ومراتي موجوده قدامي يعني
شمس وقف الاكل في حلقها وفضلت تكح جامد من
كلامه لانه دايقها فعلا فقرب بسرعه حازم منها و بخوف وشربها ميه وفضل
يضرب برقه على ظهرها لغايه ماهديت
فقالت شمس بضيق:تغ”مز لمين تاني مش كونت اخدت عنيك دول من مكانها
برق حازم فيها لانها اول مره تكلمه باطريقه دي فضحك بقوه وقال:شمسي طلعت قطه شر”سه اوي وكده
عجبتني اكتر امو”ت انا في هواك ياشمسي
ضحكت شمس غصب عنها من كلامه وحنان انصدمت في ابنها اكتر وقالت:نفس الجينات السا*فله من ابوك ياحازم يابن كم..
فجأه سكتت على صوت جرس الباب فقامت شمس بسرعه تشوف مين بس وقفت على صوته
حازم بحده: شمس جوه فورا واخر مره اشوفك بتجري على الباب بشكلك ده حتي
لو كان مين سامعه على اوضتك ولو ناديت عليكي بس تطلعي ياله
شمس خافت منه وجرت بسرعه لغرفتها وقام
حازم يفتح الباب اول مافتح الباب عنيه اسودت من الغضب وفضل واقف مكانه فقلقت
حنان عليه وقالت:حازم في ايه مين على الباب
حازم فضل واقف بغضب ومش بينطق وفجأه سمعت صوته وهي مش مصدقه ازنها
:ده انا ياحنان
***************
وفي شقه حسام كان قاعد على السفره هو ومراته بغيظ من الي حصل
حسام بغيظ:بقى انا اجوز بنتي الوحيده على اخر الزمن لواحد
صا”يع زيه وانا مجبور كمان على كده
هدى مراته بحنيه:اهدى ياابو حبيبه خلاص الي حصل ياخويا وبكره
يخف وترجع بنتنا تاني هنا في حضنا
حسام بضيق:ده يبقى يوم الهنا بس يخف وانا
هطلقها فورا منه الصا”يع ده و…
سكت على صوت جرس الباب بقوه
فقالت هدي بفزع:ياساتر يارب في ايه
قام حسام:متقلقيش اكيد دول عيال بتلعب بس وانا هأدبهم على قله اد”بهم دي
فتح الباب فجأه لقي ادهم في وشه وزقه
ادهم بسرعه وخوف لدرجه انه وقع على حسام كمان وبقى حسام في
الارض وفوقه ادهم وهو بيبص عليه بخوف
ادهم بخوف:عمو ياعمو الفار في البيت بشنبات كبار كمان وا
صرخ فيه حسام بغضب وألم:قوم يابن ال** من عليا ضهري اتكسر
تقدمت هدي وحبيبه من حسام وانفجرو ضحك عليه وادهم بيبص عليه ببلاهه وغباء
فصرخ حسام بقوه:شيلو الب”غل ده من عليا ضهرى بقى في زمه الله
قربت هدي وحبيبه منه بضحك وشالو ادهم بعيد عنه وقام
حسام بألم ونظره مصوب على ادهم بغضب فجرى ادهم على حضن حبيبه بخوف
ادهم بخوف:ماما عمو الشرير ده عاوز يضربني مش كده
حسام اتغاظ منه اكتر وحبيبه طبطبت عليه بحنيه
حبيبه بحنيه:لا اهدي ياحبيبي هو مش هيضربك خلاص
قالت هدى بعدم فهم:في ايه ياحبيبه ماله ادهم خايف كده ليه
ردت حبيبه:مفيش ياماما بس لقينا فار في البيت وادهم خاف منه اوي
هدى بتفهم:اه طيب تمام نامو هنا النهاردا وبكره نشوف حل
قال حسام بضيق وسرعه:لا مستحيل البني ادم ده استحمله ليله هنا
قربت منه هدي:معليش يابو حبيبه علشان خاطر حبيبه بس حتي
زفر حسام بغيظ:تمام بس يبقى في اوضه حبيبه مشفهوش في البيت بره قبل بكره
سحبت حبيبه ادهم في ايدها بفرحه وقالت:تمام يابابا وشكرا اوي
وصلت حبيبه لباب غرفتها بس وقفت على صوت ادهم
ادهم بجوع:ماما انا جعان اوي من الصبح
بصت عليه حبيبه وضرب ايدها في رأسها بغباء وقالت:ايوه صحيح انا اسفه تعال ناكل سوى علشان علاجك كمان
هز ادهم رأسه بسعاده وقعد جنبها على السفره وهي بتأكله وحسام بيبص عليه بضيق وبغيظ
***************
وفي شقه حازم تحت
كان قاعد حازم جنب امه بضيق وهو على اعصابه
و بيبص عليه بغضب جحيمي
حنان بضيق :خير ياكمال راجع بعد السنين دي كلها ليه؟!
كمال بندم:انا بس عاوزك تسمعيني ياحنان انتي وابني الاول بس و..
قام حازم بغضب وصرخ فيه:متقولش ابنك دي تاني انا مش
ابن حد سامع وانا لولا ان امي سمحت ليك انك تدخل انا كونت رميتك بره العماره كلها.
بص عليه كمال بحزن ومردش عليه
فقالت حنان بغضب لحازم:حازم اهدى.. ده مهما كان ابوك وانا
مش علمتك تتكلم كده حتي مع الغريب اقعد ومش عاوزه اسمع نفس
قعد حازم تاني وهو بيتنفس بضيق بس مش خوف من امه لا
احتراما ليها لانه مش عنده اغلى منها
فبلع كمال ريقه وقال:انا هنا بس لاني لازم اقولكم الحقيقه انا
استنيت السنين دي كلها علشان تاجي الفرصه اني اقول الي حصل معايا قبل عشرين سنه
حنان كانت بتسمع وحابسه دموعها باعافيه وحازم متعصب ليسه ونفسه يطرده بره البيت
فكمل كمال كلامه: انا صحيح سبتك ياحنان قبل عشرين سنه انتي
وابني بس كل ده كان علشانك انتي وحازم صدقيني الي
حصل كونت مجبور عليه وكل ده بدء بعد إشتغلت عنده هو واخته منها لله وو

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية اعماني حبك)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!