Uncategorized

رواية رغد الزين الفصل الثالث 3 بقلم رانيا

 رواية رغد الزين الفصل الثالث 3 بقلم رانيا

رواية رغد الزين الفصل الثالث 3 بقلم رانيا

رواية رغد الزين الفصل الثالث 3 بقلم رانيا

نادين دخلت في الوقت الي رغد نازله فيه ع السلم زين لاحظ أن نادين بتبص ع السلم ف بص مكان م بتبص نادين وشاف رغد وهي نازله ولابسه هدومه
نادين : مين دي ولابسه هدومك ليه ي زين
زين : دي رغد مراتي
نادين بصدمة : نعم مراتك إزاي يعني
زين : مراتي زي الناس
نادين : إزاي تتجوز وأنا معرفشي وأكيد بابا معرفشي طبعا
زين : كنت لسه هكلم عمي أعرفه وأظن إن أنت مش هيفرق معاكي طبعا تعرفي اني اتجوزت ولا لا أنت مش فاضيه أساسا غير للشوبينج بتاعك والكوافير
نادين : قصدك اييي
زين : إلى تفهميه
نظرت له نادين بغضب ثم خرجت من الفيلا وراحت بيتها
نادين دخلت البيت بعصبيه مامتها شافتها
فريده : مالك متعصبه كدا لي
نادين : زين اتجوز
فريده : ايي إزاي دا حصل ولي معرفناش
نادين : معرفش أنا دخلت لقيت بنت هناك وزين بيقولي دي مراتي وكمان هزقني
فريده : يعني كدا خلاص فلوس زين ضاعت علينا والبت دي هتاخد كل حاجه
نادين : لا طبعا أنا مش هسيبها تضيع عليا تخطيط سنين
فريده : ناويه على اي
نادين ب ابتسامه خبيثة : ناويه علي حاجات كتير
في فيلا زين
زين : معلش ي رغد متزعليش من طريقه نادين
رغد : عادي ي زين هي أكيد متقصدش
زين وسميره بصو لبعد لأنهم عارفين إنها مش هتسكت لأن هما عارفين إن هي وفريده مامتها طمعانين في زين وفلوسه وأكيد مش هيسكتو على خبر جواز زين راحو بعدها قعدو ع السفر يفطرو 
زين : الحمد لله يلا ي ماما أنا خارج عاوزه حاجه عاوزه حاجه ي رغد
سميره م تقعد معانا شويه ي ابني هو لازم تروح الشركه النهارده 
زين : معلشي ي ماما بس عندي اجتماع مهم ولازم اروح كلها ساعتين بس وراجع عشان هخرج أنا ورغد شويه
سميره : تمام ي حبيبي بس متتاخرش
زين : حاضر ي ماما مع السلامه
سميره :ورغد مع السلامه
سميره : معلش بقا ي رغد أنت عارفه ان زين  المدير وميعرفش ياخد أجازه
رغد: لا عادي ي ماما مفيش مشكله
رغد لنفسها : طب م هو مدير شركة اهو ليه يشتغل مع تاجر مخدرات أنا مبقيتش فاهمه حاجه
سميره : روحتي فين ي حبيبتي
رغد: ها
سميرة بضحك : ها اي دانتي شكلك مش معايا خالص  بعدها اخدتها وورتها الفيلا كلها وفضلوا يتكلمو كتير  ورغد كانت فرحانه جدا ب اهتمام سميره وطيبه قلبها وسميره كمان شافت قد اي رغد قلبها ابيض وازاي هي اتظلمت في حياتها عرفت كمان إن رغد المفروض تبقا في أولى طب بس ظروفها هي الي منعتها من إنها تكمل تعليم ووعدتها إن لما زين يجي هتكلمه انو يدخلها جامعه هنا وتكمل تعليمها الوقت عدا عليهم ومحسوش بيه غير وزين داخل
زين : اي ي ماما أنا ملاحظ إنك نسيتيني خالص من وقت م شوفتي رغد 
سميره : اه مهي بقت هي بنتي وأنت خلاص هنطردك من البيت
زين : بقا كدا ي ست ماما
رغد :  لا ي زين إحنا منقدرش نستغني عنك طبعا
زين : أنا ربنا نصرني ربنا يخليكي ليا ي رب وبص ليها وأول مره يلاحظ عيونها الزرقا إلى تاه فيها وهي كمان تاهت في عيونه البنية تاهو في عالم مفيش فيه غيرهم هما الاتنين مرجعوش للواقع غير ع صوت سميره
سميره: احم أنا هنا علفكرا احترموا وجودي طيب
رغد وخدودها احمرت وبصت في الأرض من الكثوف : هو إحنا عملنا اي ي ماما
سميره : معلمتيش يختي عيونك بس بتطلع قلوب من ساعه م زين دخل
زين بعد م لاحظ إن رغد هيغمي عليها من الكثوف
زين : هو الغدا جاهز ي ماما أصل أنا واقع من الجوع
سميره بعد م فهمت زين يقصد اي
سميرة :خمس دقايق والغدا يكون جاهز 
زين طيب أنا طالع اغير هدومي وتعالى ي رغد عاوزك في موضوع……. ياترى زين عاوز رغد في اي وكمان نادين بتخطط ل اي بالظبط
يتبع..
لقراءة الفصل الرابع : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية دموعها ملاذي للكاتبة مريم حسني

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!