روايات

رواية احباء يجمعهم القدر الفصل الخامس 5 بقلم لولا

رواية احباء يجمعهم القدر الفصل الخامس 5 بقلم لولا

رواية احباء يجمعهم القدر الجزء الخامس

رواية احباء يجمعهم القدر البارت الخامس

رواية احباء يجمعهم القدر الحلقة الخامسة

ليلي بفرح بس بس اهو ومرتب حلو جدااا 5000 في الشهر هشتغل في فندق five star اخيرا لقيت شغل
سوسن بستغراب ده فين ده
ليلي بفرح في الزماالك وفندق معروف جدااا انا سمعت بيه كتير
سوسن بحزن لا يا ليلي دي بهدله يابنتي اوض ايه ومطبخ ايه اللي انتي تشغلي فيه ده انتي بتساعديني شويه بتهبطي
ليلي قامت وقف وراها و باست خدها واكلمت يا ماما يا حبيبتي بلمرتب ده مع المعاش حياتنا هتتغير 180 درجه واحنا 2 لوحدنا هيكفينا اوي
سوسن بحزن مش عارفه مش عايزه ابهدلك واحده زيك خريجه علوم ايه يشغلها كده بس
ليلي بحزن انتي عارفه اني دخلت علوم لانه كان حلم فهد ان يشوفني شغاله في شركه ادويه محترمه وغيره من شغلنات كتير حلوه اوي بس دورت كتير ومفيش اقولك ياستي اعتبري الفندق دي مؤقتا لحد ما لاقي شغل غيره
سوسن بحزن طيب يا ليلي
ليلي بفرح باست خدها واكملت ايوه كده يا ماما يا قمر انتي
————————————
في بيت شروق وروح
شروق صحيت وهي حاسه بتعب نتيجه الشغل الزايد واول ماصحيت خطر في بالها فورا الشخص اللي شافته امبارح فاكملت بحده يووووه بقي اطلع من دماغي ياعم ده ايه القرف ده علي الصبح
روح وهي قاعده بتذااكر اكملت مالك يابت في ايه
شروق بدموع مفيش
روح قامت وقعدت جمبها واكملت لا في مالك يابت انتي هتخبي عليا ياشروق
شروق بدموع في واحد راجل اعمال وسيم جدااا شوفته في الشغل امبارح ومش راضي يطلع من دماغي وانا كده معتبراها خيانه لفارس
روح بتنهيده تعرفي لولا انه شافك انك شغاله هناك كنت هقولك حاولي وقعيه طلما عاجبك كده
شروق بحده قامت وقفت واكملت عاجبني ايه يا حيوانه انتي انا بحب فارس ومش هحب غيره ولا هتجوز غيره
روح شروق ممكن تهدي دلوقتي انتي حلوه وزي القمر ايه يمنعك تتجوزي بس سيبك من سي فارس بتاعك اللي انا مش فكراه ده وركزي مع الحليوه اللي شوفتيه واديكي قولتي مش راضي يطلع من دماغك
شروق وهي رايحه الحمام اكملت انا حقيقي غلطت اني اتكلمت معاكي ومش معني اني مش عارفه اطلعه من دماغي يبقي اتجوزه وانسي فارس ده مستحيل
روح بحده بطلي هبل بقي وعيشي حياتك فارس ايه اللي كنتي بتحبيه وانتي بضافير ده ومنعرفش عايش ولا ميت ولا حتي مين اهله فوقي يا شروق ولو الراجل معندوش مشاكل فعلا وحسيتي انه معجب بيكي عيشي حياتك
شروق بحده من جوه اكملت ممكن تسكتي خاااالص
وفضلت تعيط وغسلت وشها وبصت لنفسها في المرايه واكملت طاقتي بدأت تخلص بس مش في اني استناك لا في اني افضل مؤمنه ان النصيب هيجمعنا زي مابندعي انا فعلا محدش هيحس بيا ماهو فعلا باين للكل وهم الا لقلبي الغبي
وطلعت لبست بنطلون جينز وبلوزه حمره وراحت تجيب مصاريف كليتها من الدولاب ملقيتهاش
شروق بحده اوووف فين 3 الاف اللي كانوا هنا يا روح
روح بتنهيده وهي بتذاكر اكملت جوز امك خدهم وقالي سيبك منها
شروق بعصبيه هو ايه اللي سيبك منها هو اتجنن وبعدين غار فين
روح شركه العامري
شروق تمااااام ومسكت شنطتها ونزلت
احمد باعجاب اسم النبي حافظك وحارسك يا ست البنات
شروق بعصبيه بقولك اييييه ابعد عن وشي انا مش طايقه حد خالص
احمد بضحك شرسه بس بحبك انتي وشراستك
شروق بحده حقيقي مفيش دم وزقته واكملت وهي بتمشي غور جتك الارف
احمد بضحك مسيرك تحني يا قمر وهتوافقي بيا غصب عنك
————————————
في فيلا العامري
فارس صحي وقام خد شاور ولبس بدلته ونزل
فارس صباح الخير
تولين صباح الفل
معتز صباح النور
فارس بضحك حاسس في حاجه غلط علشان تقعد تتكرم وتاكل معانا يا معتز بيه
معتز بضحك شوفت علشان تعرف اني حنين بردو مش انت بس اللي حنين
فارس بعدم فهم يعني ايه مش انا بس اللي حنين
معتز بخبث ابدا اصل البنات بتقول عليك حنين
فارس ضربه في رجله من تحت التربيزه واكمل بضحك مزيف ااه ااه حقيقي بنات الملجأ لما روحتلهم قالوا كده زي العسل بصراحه وبصله بحده وبص علي تولين (بمعني هي قاعده)
معتز بفهم اكمل بضحك مزيف اه عسلات بصراحه ومسك كوبايه المايه يشرب
تولين بحب جزاكم الله خير بجد
معتز شنق وهو بيشرب وقعد يكح وفضل يضحك
فارس بحده بصله واكمل اتلللم يا حيووووان
تولين بستغراب بيضحك ليه
معتز بضحك ابدا اصلا فارس بيعمل خير كل مره ل3 بنات سوا فا يعيني بيتعب
فارس بحده معتزززز اتلم بجد خلاص
تولين بستغراب مش فاهمه حاجه
فارس احمم افهمك انا كل الحكايه ان انا كل مره بروح بفضل مع 3 اطفال في الملجأ اجبلهم هدايه واوديهم الملاهي واجبلهم هدوم فبتعب معاهم اوي والمره اللي بعدها باخد 3 غيرهم وهكذا
تولين بفهم اه وابتسمت واكملت جزاك الله كل خير بجد يا فارس انت جميل اوي
معتز بضحك مش قااادر بقولك ايه انا هقوم اكتر من كده هخربهاا ومشي ناحيه الباب
فارس خلع الجزمه وضربه بيها واكمل بحده غور في داهيه جتك الارف
معتز بضحك مجتش فياا
فارس ضربه بلتانيه واكمل بضحك دي جات ياروح امك
معتز بضحك ماشي ماشي لما اجيلك
نفين بضحك والله مجانين ربنا يهديكم
تولين بضحك معتز فظيع بجد
فارس سيبك منه يا تولي وكلي ده مهزق
تولين بخجل فارس
فارس قولي يا تولي
تولين بخجل احمم هو ممكن سيف يجي يقعد معاك
فارس بضحك طبعا يا روحي مالك مكسوفه ليه كده
تولين بفرح بجد شكرا يا فارس ربنا يخليك ليااا بابا كان صح لما واصك عليا
فارس ابوكي ليه الفضل بعد ربنا اني اوصل لهنا وعارف انكم مقاطعين اهلك اللي في الصعيد وملكوش حد فانا هنا مكان بابا بلظبط يا تولين صحيح انتي 24 سنه بس انا بعتبرك فعلا من مسؤليتي زي بنتي
تولين بفرح يخليك ليا يااارب هروح اقول لسيف انك وافقت وهخليه يحدد معاك معاد
فارس بحب ماشي يا حبيبتي
وطلعت تولين علي اوضتها بفرح
نفين بحب ربنا يفرح قلبك يابني زي مافرحت قلب تولين
فارس بحزن يارب يا داده
وقام واكمل يلا انا رايح الشركه
وطلع لقي مجدي واقف مستنيه وفاتح الباب ركب واكمل صباح الخير يا مجدي
مجدي صباح النور يا فندم علي فين
فارس علي الشركه
————————————
في الشركه
وصل فارس وطلع مكتبه
فارس غاده يوسف مجاش لحد دلوقتي
غاده قالي خمس دقايق يا فندم
فارس تمام روحي انتي
فعلا دقايق ويوسف دخل بس كان باين عليه زعلان
فارس كان بيقرا ورق سابه وبصله واكمل وهو بيرجع ضهره لورا خير يا يوسف بيه
يوسف بتنهيده نعم انت طلبتني
فارس بحده لا خير علي وشك اللي قالبه عليا ده
يوسف بحزن مفيش يا فارس
فارس ياض افهم انت زي فهد واكتر مش عايزك تكون خايف ولا حد يهمك وانت مع اللي بتحبها الحلال احلي
يوسف بتنهيده عموما احنا اتخانقنا
فارس وده طبعا علشان عرضت عليها ااكلام ده
يوسف اه بلظبط
فارس والله العظيم تستاهل مفيش بنت تقبل بكده ومش معني انها فقيره انك تذلها يا يوسف دي مش حاجه تعيب ابداا الفقر فعلا فقر الحب انك ممكن تكون قاسي بتكره كل اللي حواليك فقر الحنان في تصرفاتك مع الكل انما لو علي الفلوس طوز بتروح وتيجي يوم ليك ويوم عليك واكبر دليل قدامك من فارس ابن عمده الصعيد لشحات واشتغلت ميكانيكي وبقي ماليش بيت لفارس مدير ومالك الشركه اللي حضرتك فيهاااا الفلوس مش بتدوم بس الحب هيدوم وهيقويك تعدي اي محنه مفيهاش فلوس انما لو مال الدنيا كله مش هتعرف تشتري قلب بني ادمه وانت كده حسستها انها قليله وذليتها ووجعتها
يوسف بحزن عندك حق وانا كلمت ماما مجرد ماعرفت اني بحب بنت بس مش نفس مستوانا قالتلي قفل علي الموضوع ده يا يوسف وبهدلتني وهددتني كمان تسيب البيت انا غصب عني بردو يا فارس
فارس تنهيده صالحها دلوقتي مؤقتا ونشوف الموضوع ده بعدين
يوسف بحزن حاضر يا فارس
فارس وروح انهارده متشتغلش ورتب افكارك وشوف هتعمل ايه
يوسف بابتسامه تسلم يا غالي ربنا يفرح قلبك يارب زي مابتحاول تفرحني وحضنه
فارس طبطب عليه واكمل بحب اهي الدعوه دي بلدنيا انت وداده نفين كده تدعوها يارب يستجيب بقي
يوسف بحب باذن الله يا حبيبي يلا انا ماشي عايز حاجه ياباشا
فارس بحب سلامتك
ومشي دقايق والباب خبط وكان مجدي
فارس ادخل
مجدي بكدب فارس باشا انا حاسس اني تعبان ينفع اروح
فارس تمام يا مجدي مفيش مشكله استني بس خد فلوس اخر الشهر بتاعتك
مجدي تمام ياباشا واكمل في سره حلوه اوي مع ال3 الاف بتوع مقصوفه الرقبه شروق اروح العب قومار للصبح
فارس امسك فلوسك اهي
مجدي تسلم يا باشا
تحت الشركه شروق وصلت ودخلت الشركه وسالت علي مجدي قالولها عند المدير
غاده ثواني بس رايحه فين يا انسه
شروق بعصبيه اوعي انتي كده وزقتها ودخلت
فارس بعصبيه ايه الدوشه دي ودي طريقه تدخلي بيهااااا يا انسه انتي
شروق اتصدمت ان هو نفس الشخص واكملت بتوتر معلش مقصدش بس جيت اخد حاجه تخصني
فارس رفع ايده شاور لغاده تخرج
وخرجت فعلا وقفلت الباب
فارس عرفها. وقعد ورجع ضهره لورا واكمل خير جايه مكتبي ليه
شروق مش جايه لحضرتك وبصت لمجدي واكملت بدموع يعني يا راجل يا مهزق انا اشتغل ويطلع عين اهلي علشاني انا واختي وانت تاخد فلوس علي الجاهز روح منك لله هات فلوسي
مجدي بكدب فلوس ايه دي انا مخدتش حاجه
فارس بحده اديها فلوسها يا مجدي
مجدي بلع ريقه واكمل يا فارس بيه هو
فارس بعصبيه قولت اديها فلوسهاااا
مجدي طلع الفلوس واداهالها
فارس لشروق انتي تعرفيه منين
شروق بحده وانت مالك هو انت ولي امري
مجدي بحده يخربيت اهلك يلا غوري معلش يابااشا امسحها فيا اناا
فارس قام بهدوء مخيف ومسك دراعها جامد واكمل انتي بتكلميني انا بلطريقه دي يا حيوانه
شروق بحده شدت ايديها منه واكملت وهي بترفع صباعها تحذره ايااااك تلمسني كده تاني انت فااااااهم
فارس بضحك وهو بيقرب منها اكمل وانت بقي هتمنعيني
شروق ضربته بلقلم واكملت بحده اه امنعك وامنع عشره زيك اانا بعرف احمي نفسي كويس ازاي
مجدي بصدمه فارس بيه والله ماعرفها دي بنت مراتي وخد حقك منها انا ميخصنيش والله العظيم
فارس بهدوء مخيف روح انت يا مجدي
مجدي بلع ريقه واكمل اروح فين مرفود
فارس بهدوء تؤ تؤ تؤ تروح بيتك وتيجي بكره عادي
مجدي فتح وخرج وقفل الباب
فارس بدا يقرب منها بكل بطئ وهي ترجع لورا برعب شديد منه لحد ماخبطت في الحيط وحاوطها بين ايده واكمل بصوت منخفض مرعب انتي قد القلم ده
شروق بخوف ودموع منتا اللي لمستني بطريقه وحشه وانا محدش في الدنيا يستجرأ يعملها
فارس مسك شعرها وهي صرخت من الوجع واكمل بحده اقسم بالله لهوريكي ياحيوانه ازاي تضربي فارس العامري بلقلم انتي اتجننتي
شروق بعياط اكملت بوجع من مسكه ايده سبني بقي الله يخليك
فارس ساب شعرها واكمل بحده اديني سبتك بس واالله لهوريكي هعاقبك ازاي علي طريقتك معايا دي علشان انا ساعدتك ومغلطش في حقك وانتي تعملي كده ولولا اني مضربتش ست في حياتي كنت وريتك مقامك كويس اوي بس الصبر حلو وبدا يفك زراير قميصه
شروق بخوف وعياط انت انت بتعمل ايه
فارس بضحك لالا انا باخد نفسي متخافيش اوي كده وبصلها بحده واكمل انا لو لما بعوز حاجه باخدها بس بلحلال واتعصب واكمل غوري براااااا
شروق قامت بسرعه وراحت فتحت الباب وجريت من كل الشركه وهي بتعيط واكملت في سرها واحد حيوان خساره فيه اسمه واالله فارس قال ده زباله ولقيت مجدي بيدي مفتاح عربيه فارس لاحد رجاله ودخل الشركه
شروق بغل جاتلي فكره وخلعت بنسه من شعرها وخرمت الاربع عجلات بتوع فارس وطلعت قلم فلومستر وفضلت تشغبط عليها وجريت وهي بتضحك واكملت احسن علشان يعرف بيكلم مين
———————————–
في بيت ليلي
ليلي لبست فستان احمر يتناسب مع بشرتها البيضه بعد الركبه بشويه ساده وتلت كم وسابت شعرها الاحمر الناري طويل منسدل علي ضهرها بشكل مموج ومحطتش اي ميكاب فجمال عيونها وبشرتها وشعرها كان ليه هو الدور في ابراز جمالها
سوسن باعجاب ايه القمر ده يابت هتتخطفي
ليلي بضحك دي اقل حاجه عندي ياسوسو
سوسن اسم النبي يحرسك يا ليلي بسم الله مشاء الله عليكي زي القمر ومع ان الفستان اصلا عادي خالص وساده بس مزودك حلاوه يابت يا لولا
ليلي بحب قلب لولا انت يا سوسو والله
والباب خبط
سوسن ادخل يا علي
علي مش يالا معاد مقابله الشغل بتاعتك جيه
ليلي بستغراب وانت عرفت منين
سوسن بتوتر ااه انا اللي قولتله يا ليلي يروح معاكي يا حبيبتي علشان اكون مطمنه
ليلي بحده ليه يعني صغيره يا مااما
سوسن بصتلها بحده واكملت اسمعي الكلام عيب كده ودخلي السلسله دي من جوه الناس تقول عليكي ايه
ليلي باست السلسله ودخلتها جوا الفستان وبصت لامها بحزن واكملت بهمس بردو عملتي اللي في دماغك عموما مش هتستفيدي حاجه
واكملت بصوت واضح يلا يا علي
علي يلا
في العربيه
علي هو ممكن اسالك سؤال
ليلي بجمود اتفضل
علي انتي ليه قاعده ورا كده هو انا هاكلك
ليلي بابتسامه مزيفه لا بس انا مرتاحه كده اكتر
علي بحزن تمام ممكن سؤال تاني
ليلي بضيق خيررر يا علي
علي مين فهد اللي دايما بتتكلمي عنه مع طنط سوسن ده
ليلي دمعه نزلت منها مسحتها واكملت ده ابويا واخويا وصاحبي وحبيبي وابن عمي
علي بصدمه اييه انتي بتتكملي بجد يا ليلي
ليلي بحزن اه بجد يا علي انا محبتش ولا هحب غيره
علي بغيره ااممم اومال فينه روميو
ليلي بحزن معرفش مكان ليه حاليا غير قلبي انا متاكده ان فهد جوايا بس مكانه في الدنيا معرفوش لاسباب شخصيه
علي بغيره اممم ربنا يفرحنا بيكم
ليلي بحب رفعت ايديها واكملت اللهم امين يارب
وهنا توقفت العربيه امام الفندق ونزلت ليلي
ليلي للامن عايزه اساال علي مقابله الشغل
الامن اخر مكتب في اخر الطرقه دي اللي علي ايدك اليمين
ليلي بابتسامه شكررااا
علي يلا
الامن لعلي رايح فين
علي داخل معاها
الامن لا مينفعش اتفضل استني برا
ليلي خلاص يا علي استناني برا
علي تمام ربنا معاكي
ليلي يارب ودخلت
ووقفت قدام المكتب مستنيه دورها
جوا المكتب
معتز امم يعني مشتغلتيش قبل كده
تاليا لا يا فندم مشتغلتش
معتز بخبث طيب تمام اتفضلي اطلعي اسألي علي لميس وهتقولك تستني فين
تاليا تمام شكرا وطلعت
ودخلت بنت تانيه من البنات
معتز اسمك ايه
البنت دنيا
معتز اشتغلتي قبل كده
دنيا اه في مطاعم كتير
معتز تمام روحي للميس في اول الطرقه في اوضه هي فيها
واكمل بتعب الواحد مصدع اووي ورفع فونه واكمل لميس كوبايه قهوه الله يخليكي
لميس حاضر
وفعلا في بنت جات ادتله القهوه خد منها القهوه واكمل فاضل كتير ?
البنت لا فاضل واحده
معتز تمام خليها تدخل
ولف بلكرسي وضهره ليها وبدا يريح ضهره علي الكرسي واكمل اسمك ايه
البنت بتوتر وهي بتفرك في ايديها اكملت ليلي محمد عبد الخالق يا فندم
معتز فتح عينه بصدمه لانه اتصدم من الاسم وقلبه وجعه اوي لف بسرعه بلكرسي وقام وقام وقف ومجرد ماشافها كوبايه القهوه وقعت اتكسرت من ايده

يتبع…..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية احباء يجمعهم القدر)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى