Uncategorized

رواية وتين الحلقة الثالثة 3 بقلم لولو

 رواية وتين الحلقة الثالثة 3 بقلم لولو 

رواية وتين الحلقة الثالثة 3 بقلم لولو 

رواية وتين الحلقة الثالثة 3 بقلم لولو 

تميم صحي ولقاها نايمه على صدره وحضناه و فضل يتأملها لحد ماصحيت

تميم.كل ده نوم

وتين.عايزة انام في حضنك عندك مانع

تميم.انا اصلا برتاح وانتي في حضني يا قلبي????

وتين.بحبك

تميم.وانا كمان♥️

…………….

تميم قام على كوبايه ميه بتدلق على وشه

ليلي.تميم قوم ياواد ابوك عايزك

تميم بصلها.ماما

ليلي.امال مين يعني

تميم.حاضر يا ماما هقوم

……………

في اوضة وتين 

وتين بتكلم في التليفون

حور.مال صوتيك يا وتين انتي كويسه

وتين.يا بنتي مفيش حاجه قولتلك كويسه

حور.انتي هتخبي عليا انا برضو

وتين.يا قلبي مفيش حاجه..تعالي نخرج شوية

حور.ياريت انا زهقانه

وتين.خلاص انا هقوم البس

حور.ماشي. سلام

……………

فيلا الاسيوطي

تميم.صباح الخير

طارق.ليلي.صباح النور

طارق.هتنزل معايا انهارده الشغل ولا مش فاضي

تميم.فاضي زي ما تحب

طارق.تمام.يلا 

تميم.يلا

ومشيو

……………..

عند وتين

حور.مش هتقولي مالك

وتين.مفيش

حور.براحتك.يلا هنروح فين

وتين.تعالي نتمشى 

حور.يلا

……..

حور.انتي بتعملي ايه بقالك ساعه ماسكه الموب

وتين وعنيها في الفون.بدور على شغل

حور.ليه

وتين.عادي زهقانه

حور.فكره حلوه.هي رحمه زعلتك

وتين.رحمه مين؟

حور.نعم..مرات ابوكي

وتين.انتي تعرفي عني كده ها.دي متقدرش تيجي جمبي

حور.ايوه كدا يا صاحبي

وتين. امال دي بتخاف مني

حور.????وانتي هتقوليلي

وتين.????

……………

في الشركه

في مكتب طارق الباب بيخبط

طارق.ادخل.عايزة ايه يا هنا

هنا.انا عايزة اقدم استقلتي 

طارق.ليه 

هنا.اصل انا هتجوز ومش هكمل شغل

طارق.بس يابنتي لازم تجيبي حد بدالك

هنا.حاضر

…………..

في بيت وتين

خالد.كنتي فين انا مش قولت مفيش خروج

وتين.كنت مع صاحبتي.وقلتلك قبل ما انزل

خالد.مفيش خروج تاني انتي فاهمه

وتين.طب والجامعة

خالد.لما تحترمي اللي اكبر منك الاول

وتين.انا محترمه علفكره

خالد.اه ما انا عارف عشان كده بتمدي ايدك ع امك

وتين.مش امي.مش وحده سوسه زي دي تبقى امي

خالد وقام جبها من شعرها انتي ازاي تتكلمي عليها كده قدامي

وتين.انا مغلطش.ايه بتحبها اكتر منى

خالد.هقول ايه ماانتي بنت دليلا

وتين واتعصبت.ملكش دعوه بامي

خالد.وكمان بتعلي صوتك عليا وشدها من شعرها ودخلها اوضتها 

………….

في اوضة تميم 

تميم حس بنغزه في قلبه وكان قلقان وافتكر الحلم اللي حلم بيه امبارح وابتسم هو انا حبتها ولا ايه

…………

في اوضة وتين

كانت بتفكر تهرب وتسيب البيت لأنها اتخنقت من ابوها واللي بيعمله معاها بس رجعت في كلامها وقالت ده بيت امي وانا مش هسيب واحده زي دي تتطفشني وتقعد هي ويا انا يا انتي يا رحمه

…………….

تاني يوم

وتين نزلت الجامعة

وتين ماشيه بسرعة عشان متأخره خبطت في واحد 

وتين.اه مش تحاسب يا غبي

تميم.انتي تاني انتي ايه لسانك ده مبيبطلش

وتين وبتريقه.نينينيني

تميم.اي قله الادب دي اعملي حسابك انتي شايله مادتي 

وتين.كتر خيرك بجد يا دكتور

تميم.انتي اترشتي بقولك شايله مادتي

وتين.اه سمعت مش مهم هقعد سنه كمان هنا عادي مش هتفرق

تميم اتعصب منها.ده انتي مستفزه صحيح ومشي

وتين بعد ما مشي????هخاف منك انا كده

حور جت من وراها وبتقولها في ودانها.بتكلمي مين

وتين اتخضت.منك لله خضتيني 

حور.شكرا يا قلبي

وتين.هه خفه

حور.طب يلا هنتأخر يا حلوه

وتين.يلا احنا علينا اي

حور بضحك.دكتور تميم يا قمر

وتين.يالهوي بتهزري صح

حور.تؤتؤ

وتين.خلاص مش لاعبه

حور.يا ياختي بطلي هبل

وتين.منك لله انتي السبب

حور.الله وانا مالي يا لمبي

اه صحيح عافه ان في رحله طالعه بعد اسبوع

وتين.لا عرفتي منين

حور.انتي متعفنيش ولا اي يابت

وتين.لا طبعا عرفاكي

حور.طب متيجي نروح

وتين.هي فين 

حور.شرم واهو نغير جو 

وتين.اه والله انا زهقانه ونفسي اغير جو

حور.اشطا نروح 

وتين.اشطا

………….

رجعت وتين البيت وكانت داخله اوضتها بس اتصدمت لما سمعت رحمه بتكلم في الفون وبتقول……..

يتبع..

لقراءة الحلقة الرابعة : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية : اضغط هنا

نرشح لك أيضاً رواية اختار القدر ان يجمعنا للكاتبة فاطمة علي مختار.

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!