روايات

نوفيلا آسف أمي الفصل الثالث 3 بقلم رنا أحمد

 نوفيلا آسف أمي الفصل الثالث 3 بقلم رنا أحمد

نوفيلا آسف أمي الفصل الثالث 3 بقلم رنا أحمد

نوفيلا آسف أمي الفصل الثالث 3 بقلم رنا أحمد

في فيلا ادهم :٠٠٠٠
ادهم بابتسامه:صباح الفل ي امي اتفضلي الفطار.
سندس بحب:انا تعبتكم معايا اوي يادهم ي ابني.
ادهم بحنان :اوعي تقويلي كده ي امي تعبك راحه.
ساره بمرح:الله الله بقا انا عماله ادور عليك وانت جبت الفطار وجيت على هنا لا بقا ي ماما سندس انتي ختيه مني علي الاخرانا بدات اغير منك.
ادهم وسندس:ههههههه٠
سندس بحب:ربنا يسعدكم يارب ويخليكم لبعض.
ادهم :امين يارب العالمين ويخليكي لينا انا همشي انا بقا علي الشركه لو عوزتوا اي حاجه كلموني.
ساره بعشق:مع السلامه ي حبيبي.
سندس بحب :ربنا يكتبلك في كل خطوه سلامه ٠
ساره بحب:منورانا ي ست الكل.
سندس:ده نورك ي ضنايا قويلي ي ساره انتو معندكوش كتاكيت صغيرين ولا ايه.
ساره بحزن ودمع:لا ي امي للاسف اول زرعه لينا كانت زرعه ميته.
سندس بخضه:بحبيبتي ي بنتي معلش نصيب وده حصل ازي وليه مخلفتيش ل حد دلوقتي تاني.
ساره بحزن :انا هحكيلك ي امي اناوادهم ولاد خاله خالتي لبنه مامه ادهم وعمي سعد والده كانوا اهلي هما الي ربوني بعد وفاه اهلي كانوا بيعاملوني زي ادهم واكتر كمان عمي سعد مات بعد جوازنا بشهر وطنط لبني بعده بشهرين ادهم تعب اوي ساعتها الصدمه كانت كبيره اوي عليه انه يفقد والده ووالدته في نفس الوقت بسرعه كده وانا تعبت اوي على خالتي وجالي نزيف جامد روحت المستشفى وهناك عرفه اني كنت حامل وسقط وادهم معرفش ضغط على الكل انه ميقولش كفايه الي هو فيه لحد مجيه بعدها وطلب مني اغرب طالب والغريب اني بنفذه وانا راضيه.
سندس بحزن :ايه هو ي ضنايا.
ساره بدموع:طلب مني اننا منخفلش ابدا بقه عنده عقده ودايما حاسس اننا هنجيب عيال ونموت ونسيبهم مع ان دي سنه الحياه بقا هو بنفسه الي بيديني الحبايه قبل كل مره نكون فيها مع بعض والغريب اني بسكت.
سندس بحنان:انتي بتحبيه اوي ي ضنايا بس برضه ده ظلم انتي كده بضري نفسك بالحبوب دي سيبيني انا اتكلم مع ادهم وانا اعرف اقنعه.
ساره بلهفه :بجد ي امي بجد.
سندس بحنان:طبعا ي نور عيني طبعا سيبي الموضوع ده عليا.
نادين بابتسامه:نورتي الفيلا ي امي.
سندس بدهشه:انتي مين ي ضنايا.
نادين بضحك:هههههه انا العفريته هههه انا نادين ي امي اخت ادهم وبشتغل محاميه وكنت في اسكندريه لان كان عندي قضيه مهمه وطبعا ادهم حكالي عنك كتير خلال اليومين دول.
سندس بحب :ربنا يجبر بخاطرك ي بنتي ويسعدكم ويهنيكم.
????????????????????❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️????????????????????
في شقه احمد :٠٠٠
احمد بسعاده :دلال ي دالال.
دالال :ايوه ياحمد مالك.
احمد بسعاده:ربنا كرمنا ي بت جالي عقد شغل في شركات ادهم الرشيدي بمرتب 5الاف جنيه في الشهر.
دالال بطمع :بجد اخير البليه هتلعب معانا ي احمد النهارده نمضي العقود مع صابر اه مفيش وقت.
احمد :ماشي ي حبيبتي الليله نمضيها والله وهتلعب معاك ي احمد.
????????????????????????????????????????????????????????????????????????
في فيلا ادهم :٠٠٠٠٠
سندس بزهق:ادهم هو مفيش حاجه ممكن اعملها انا زهقت من القعده دي.
ساره :ايه ي امي انتي زهقتي مننا ولا ايه٠
سندس :هووانا بقيت اقدر استغنا عنكم ي ضنايا بس انا بحب اساعد الناس واخده على كده اني اشتغل واحس اني بعمل حاجه.
ادهم :اؤمرك ي امي الي انتي عيزاه يتنفذ.
ساره باقتراح:ايه رايك ي ادهم انننا نروح كلنا الدار.
سندس باندهاش:دار.
ادهم :ده دار مسنين ي امي بتاع ووالدتي عملته علي روحها لما اتؤفت.
سندس بحماس : ايوه نروح نساعد الناس الي هناك واهو نبقا بنعمل حاجه مفيده.
ساره :وافق ي ادهم صدقني هنحس اننا فعلا بنعمل حاجه كويسه.
ادهم بحنان :طبعا الي تقولوه امي يتنفذ ولو علي رقبتي.
سندس بحب:ربنا يخليك ليا ي ضنايا.
نادين بمرح: الله الله ي ماما سندس ده انتي مكشوف عنك الحجاب ادهم باشا بنفسه بيسمع الكلام.
سندس بحب:ربنا ميحرمني منكم ابدا ويكرمكم يارب ويكرمك ياللي في بالي ويبعد عنك ولاد الحرام.
????????????????????????????????????????????????????????????????????????
في شقه احمد :٠٠٠
في غرفه النوم :٠٠٠٠
دالال :ايه يروحي كل ده كنت وحشاك اوي كده.
صابر :الا كنتي وحشاني ي قلب صابر ده انا مصدقت ان الوليا الحيزبون دي خلصنا منها ده انا مكنتش عارف اتلم عليكي ي قلبي.
دالال بضيق:يااه اسكت متفكرنيش غاره في داهيه وبحاول اشغل احمد علشان ميدورش عليها.
صابر :تفتكري راحه فين ي بت.
دالال بزهق:ي راجل اسكت بقا تروح مطرح متروح خلينا في المهم انا اقنعت احمد اننا هندخل معاك في مناقصه الحديد بتاعتك طبعت ده اي كلام تاخد منه الفلوس وتمضيه علي شيكات وناخد الفلوس بعد كده ونهج ونسيبه هو بقا يكمل عمره كله في السجن.
صابر :هو محوش كتير ي بت.
دالال :كتير كتير ي صابر ده سافر زمان السعوديه قعد كام سنه تلاقيه مدكن تحت البلاطه قد كده ده الجنيه تتطلعه منه بالعافيه.
صابر :متقلقيش هخليه يخرجكم بمزاجه واموته بحسرته عليهم واخليه يقضي عمره كله في السجن.
دالال بضحك:ههههه هو ده الكلام يبقا يوريني بقا ابن سندس هيعمل ايه.
صابر بوقاحه:طب تعالي بقا في حضني.
دالال بدلع:يووه ي راجل انت مبتشبعش.
صابر:هو انت يتشبع منك ي جميل تعالي ٠
????????????????????????????????????????????????????????????????????????
في شركه ادهم :٠٠٠٠
ادهم بحده: انت احمد السيد.
احمد:ايوه سعادتك انا.
ادهم بخبث:انا سمعه عنك كتير وعن شطارتك من شغلك في المصانع الي جنبنا فبصراحه عايز حد كفاءه زيك.
احمد بسعاده :اطمن سعادتك انشاء الله هكون عند حسن ظن حضرتك.
ادهم بمكر:تمام المرتب هيبقا 5الاف جنيه وهتمضي معانا عقد احتكار لمده سنه مستحيل انك تمشي او تروح لاي شركه تانيه وممنوع الخروج بره الشركه لاي سبب في مواعيد العمل الرسميه تمام كده.
احمد :تمام سعادتك معنديش مشكله.
ادهم بخبث:تمام روح مع مروان هو هيخلص كل حاجه وتقدر تستلم الشغل من النهارده.
احمد بسعاده :تمام سعادتك.
مروان :اتفضل علي مكتبي ثواني وجاي.
احمد:تمام.
مروان :اؤمرني ي ادهم باشا.
ادهم بانتقام:انا عايزه يدوق الذل والاهانه عايزه يتمرمط مرمطه الدنيا في البريك الكل ياكل لحمه وكباب وهو ياكل طعميه فاهمني ي مروان انا عايزه يكره عيشته يفكر في الي رماها ومسالش فيها ويبكي بدل الدموع دم فاهم ي مروان.
مروان :فاهم سعادتك اعتبره حصل ٠
يتبع…..
لقراءة الفصل الرابع : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى