Uncategorized

رواية عشقت زينة الحلقة الثالثة 3 بقلم ميسون عبدالمجيد

 رواية عشقت زينة الحلقة الثالثة 3 بقلم ميسون عبدالمجيد 

رواية عشقت زينة الحلقة الثالثة 3 بقلم ميسون عبدالمجيد 

رواية عشقت زينة الحلقة الثالثة 3 بقلم ميسون عبدالمجيد 

زينة بخوف: نهاااااار اسووووووح

حاتم بصدمة :نهارك اسود ومنيل إيه إللي هببتيه دا

زينة بتوتر:عادي عادي محصلش حاجة

حاتم بغضب:محصلش حاجة دنا عندي اجتماع مع مستسمرين اجانب كمان ساعة اقابلهم بقميص مبقع

زينة بلا مبلاه:اعملك إيه أنت إللي ماشي مش واخد بالك

حاتم بنرفزة:والله أنا إللي مش واخد بالي ولا جنابك إللي فكرا نفسك في دريم بارك ومشية بتسمعي اغاني وبتشري بيبس في الكوريدور

زينة بضيق:بقلك ايه اتكلم عدل مش عشان المستشفي بتاعتك هتتكبر عليا

حاتم بغيظ:يبنتي أنتي هبلة ولا عبيطة أنتي شايفة شكلي بقي ازاي

زينة ببرود:محدش قالك تلبس قميص ابيض

حاتم بغل:تعرفي أنا همشي دلوقت بس عشان مستعجل لكن قسما عظما لاخد حقي منك

حاتم مشي وزينة وقفة قربت تطق

زينة لنفسها: وبعدين بقي منا كنت هناك مرتاحة بدل ما اقعد مع الزونبي دا

هيثم من وراها:مالك بس بتكلمي نفسك ليه

زينة:وهو إللي هيشتغل هنا مش هيكلم نفسه بردو

هيثم بضحك: مالك بس ي باشا اهدي

زينة بضيق: إللي اسمه حاتم دا مش عرفة ماله شايف نفسه علي ايه

هيثم بحقد:وميشفش نفسه ليه عنده شركات ياما ومستشفيات ياما ومدارس وفنادق واحد ربنا مديله كل حاجة مش عيزاه يشوف نفسه

زينه بأستغراب:هو انت بتكره ليه كدة

هيثم:ليه أنتي مش بتكرهيه

زينة بأستغراب: أنا لأ بكره ولا بحبه بس أنت شكلك شايل منه اوي

هيثم بغموض:لا متخديش في بالك أنا رايح علي شغلي

هيثم مشي وزينة بصي علي اثره بأستغراب وانو بيكره حاتم كدة ليه

زينة لنفسها: وأنا مال اهلي أنا أما اشوف شغلي بدل ما استاذ زومبي دا يرفدني

زينة راحت تكمل شغل

زينة معدية من قدام اوضة بالصدفة

الاب:علي قلتلك لازم تاخد الحقنة

علي بعياط:لالالا ????????????

حاتم:ي علي لازم تاخد الحقنة

علي:????????

الممرضة:امسكه ي استاذ

علي بدء يدبدب برجليه ويصرخ ????????

وهنا زينة دخلت

زينة بنرفزة:بس كلكم إيه إللي بتعملوه دا طفل براحة عليه

الممرضة:ي دكتورة مهو مش راضي

زينة بضيق:براحة ي حببتي مش امسكوه إيه بهيمة هو

حاتم بسخرية:والله وهياخدها إزاي بقي ي ام العريف

كل دا وعلي ماسك في رجلين زينة

زينة بتكبر:اهدي وهتشوف ????

تعالي ي لولي اقلك

علي بيمسح دموعه بطفولة

زينة بابتسامة:بقي ينفع كدة ينفع راجل كبير يعيط

علي بيبصلها ويمسح دموعه

زينة:خلاص ي عم مفيش حقن هتتاخد ها إيه رأيك

علي بطفولة:لا أنتي زيهم بتضحكي عليا

زينة بحب:لا والله مش هتاخدها غير لما تحب انت

علي بطفولة:لا أنا مش بحبها

زينة:امممم طب والشوكولاته القمر دي مين هياكلها

علي بصلها وابتسم

زينة بخبث:يلا بقي باي ومفيش حقن

علي بطفولة:لالا خلاص هاخدها

زينة بضحك:ماشي هتاخدها وكمان هتاخد الشوكلاته

كل دا وحاتم واقف يتفرج على زينة وخفتها وحنيتها ومبتسم

علي مسك ايد زينه وراحو نحيت حاتم وبباه

الممرضة:يلا ي استاذ علي

زينة: لأ روحي أنتي أنا هدهاله

علي وقف وزينه ادته الحقنه براحة خالص ومحسش بيها

زينة بابتسامة:ها يعم حسيت بحاجة

علي ببراءة قرب من زينة باسها:تعرفي أنا بحبك اوي

زينة بابتسامة:ي روحي وأنا بعشقك

علي بطفولة:بصي بما أن أنا حبيتك فأنا هتجوزك

الكل باصصله بدهشه من كلامه

زينة بضحك:بجد دنا فرحت أوي طب خلاص بقي أنا همشي عشان اجيب فستان الفرح

علي وهي ماسك ايد بباها: وأنا هشتري بدلة

بس اوعي تتجوزي حد علي ما اجي

زينة بضحك:لالا أنا هسبت هنا

الاب بضحك:طب يلا ي استاذ علي نلحق نجيب البدلة

علي مشي هو وبباه

وزينة بصا علي اثره ومبتسمة

حاتم بضيق:عجبك كلامه أوي

زينة بأستفزاز: أوي أوي يلا عن اذنك عشان اللحق اجيب الفستان ????

زينة مشيت وهي بتضحك وحاتم متغاظ جدا

زينة كملت شغلها وحاتم راح الاجتماع والكل باصصله بأستغراب من قميصه وكان مكسوف جدا

بعد ما مشيو

مازن بضحك: إيه ي تيمو إللي بهدل قميصك كدا

حاتم بغيظ:اسكت يلا أنا مش طايق نفسي

مازن:اسكت مش شفت دكتورة زينة بتدرب هنا

حاتم بضيق:اه ي خويا منا عارف

واكمل بهمس:يارتني ما كنت جبتها دي شكلها هتجنني

مازن:ايه

حاتم:لا متخدش في بالك أنا ماشي

حاتم مشي وخرج برا المستشفي ومشي جهت عربية في الوقت إللي زينة خرجت فيه

كانو مشين الاتنين جنب بعض لكن حاتم سابقها

حاتم: احم تحبي اوصلك في طريقي

زينة بضيق:شكرا معايا عربيتي

وقالت ببرطمة:اركب مع زومنبي دنتي مش بعيد تاكلني وأنا ركبة معاك

حاتم بصلها بغيظ وراحو الجراش

زينة ركبت عربيتها وحاتم وقف قدام عربيته بيكلم في الفون

زينة بتشغل العربية:لالا وحيات امك متكسفنيش

أنتي اكيد بتعملي مقلب فيا صح يلا يلا اشتغلي

عااااااا لا ونبي لا

حاتم واقف متبعها وكاتم ضحكته بالعافية

وبصلها من الشباك

حاتم بجدية مصطنعة:احم هو في حاجة ولا ايه

زينة بضيق:مفيش عادي في ايه

حاتم: لأ اصل ملاحظ انك قعدة تتكلمي مع العربية وهتتخانقي معاها فاحبيت اشوف لو محتاجة مساعدة

زينة بغيظ:عادي بتكلم مع عربيتي عندك مانع بهزر معاها

حاتم كاتم ضحكته:طب تمام عن اذنك بقي اصل الجو بدأ يليل وهنا الكلاب هتبدء تطلع وفي عيال شمامة بقي وكدة يلا بااااي

زينة بخوف: احم طب بص

حاتم بغرور:نعم

زينة بصوت واطي:خليك واقف معايا

حاتم بخبث وقلها:نعم مش سامع 

زينة ضغطت على شفايفها بغيظ وقالت:ممكن لو سمحت تقف معايا لغاية بس ما اتصل بأخويا يجي ياخدني

حاتم بتمثيل:لا معلش أنا اسف عندي مواعيد مهمه وكمان عايز انام

زينة بصتله بغضب

حاتم بخبث:خلاص ممكن اوصلك معايا

زينة بتوتر:لا طبعا مستحيل خليك بس واقف هو مش هيتأخر

حاتم بضيق مصطنع:تمام علي الله نخلص انهرده

زينة اتصلت بمعتز عشان يجي ياخدهاخ

فضلت واقفة هي وحاتم ومابينهم نظرات ولكن الصمت كان سيد المكان

وصل معتز واخد زينة وشكر حاتم

زينة بهمس:احم شكرا

حاتم بابتسامة:عفوا

وكل واحد رجع بيته

حاتم رجع بيته وطول الوقت بيفكر في زيانة وجت في دماغه فكرة

زينة روحت اخدة دش ونامت علي السرير وفتحة الفون

جلها ماسج فتحتها

(تعرفي كان شكلك قمر وأنتي عملة زي الكتكوت المبلول كدة)

زينة:مين؟؟؟؟

فجأة اتعملها بلوك

زينة بغيظ:ي حيوان اكيد هو مفيش غيره

فجأة جتلها مسج تانية من رقم تاني فتحتها لقيت…..

يتبع..

لقراءة الحلقة الرابعة : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية : اضغط هنا

نرشح لك أيضاً رواية كيف أحببتك للكاتبة تسنيم خالد.

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى