روايات

رواية عشقت طفله مجنونه الفصل الرابع والعشرون 24 بقلم مي أحمد

رواية عشقت طفله مجنونه الفصل الرابع والعشرون 24 بقلم مي أحمد

رواية عشقت طفله مجنونه الجزء الرابع والعشرون

رواية عشقت طفله مجنونه البارت الرابع والعشرون

رواية عشقت طفله مجنونه الحلقة الرابعة والعشرون

فريد بصدمه وصوت عالي نعععععععععععععم
تتجوزي مين يا روح ام”ك”انت و وعيه الكلام اللي
بتقوليه جوازي” وانت متجوزه
ماسه ببردد/
ده مش جواز يا حبيبي دي مجرد “خطوبه لغايه ما نطلق وبعد “كده انت كمان” هتتجوز في نفس اليوم بتاعي يبقى” ما تزعلش ما تزعلش يا فريد “احنا متعادلين مش “عارفه ايه اللي “مضايقك انا انا قلت حاجه غلط
اميره/ الف مبروك يا ماسه فرحت لك يا حبيبتي وقربت عليها وحضنتها “وهمست لها وقالت كويس انك عرفت” ان فريد مش” ليكي بس” برده اديكي هتتجوزي دكتور “وصاحب المستشفى” يعني هتتجوزي واحد” برده كويس
ردت عليها ماسه “بنفس الهمس انا اللي” سايبه لك بمزاجي “ما تفكريش انك ربحتي يا ميرا,
بعدت عنها ميرا بعصبيه
فريد ببرود عكس ما بداخله/ الف مبروك يا ماسه فرحتيني يا حبيبت”ي مبروك يا دكتور اسر
اسر/ الله يبارك فيك مبروك برده ليك انت “كمان ما سه قالت انك هتتخطب في نفس اليوم” اللي احنا هنتخطب” فيه انتوا كمان “هتتخطبوا ,
فريد لما قال كده اسر” عارف ان ماسه” عملت كده عشان” ترد له اللي هو اللي هو عمله “بس ما عرفش يتكلم ولا يقول” ايه ولا هيعمل ايه” عشان يرجع ماسه لو هو اتجوز ميرا” وهي اتجوزت اسر “كده يبقى هم الاثنين “بيظلموا نفسهم وبيظلموا الاثنين اللي هيتجوزهم “هو لازم يلاقي” حل استاذن” منهم فريد ومشى وهو بيفكر في حل
بهيه ومروان دخلوا من بره كانوا ما يشتروا لبس وحاجات للخطوبه
ماسه /مش تباركي لي يا بهيه ا”نا وانت هنتخطف في يوم واحد “وكمان ميرا معا
بهيه باستغراب/ حد تتخطبي “لمين اوعي تقولي الدكتور اسر انت متاكده من “الخطوه اللي هتعمليها دي يا ماسه,
ماسه بالم/ ايوه متاكده مش “هلاقي حد يحبني زي اسر ما تاخديش” اللي بتحبيه خذ اللي بيحبك” عشان هو يعيش حياته كلها” يحاول يسعدك لكن اللي انت بتحبيه هيدوس على قلبك “وعلى كرامتك وانت ما تقدريش تتكلمي “عشان بتحبيه فهمتي يمكن اكون ما بحبهوش” بس مش كل “حاجه الحب ساعات الاحترام والتقدير والثقه “بتبقى احسن من 100 مره عن الحب” ومن عارف يمكن مع الايام احبه الحب والكره والعلاقات “الحاجات دي ما حدش بيعرفها الزمن بس هو اللي بيبينها انا مش عايزاك تحطي حاجه في “دماغك ويلا بينا نفرح بفرحك وفرحي ولا انت مش عايزاني افرح
بهيه بحب/
اكيد عايزاك تفرحي “انا بحبك قوي يا ماسه وخذتها في حضنتها حضن جامد قوي “ربنا ما يحرمناش من بعض,
مروان/ الف مبروك يا ماسه” وربنا يهنيك انت والدكتور اسر “انا كنت عايزه اسال سؤال” يعني بس مش عايزك تضايقي هو فريده عمل ايه “لما عرف انك هتتجوزي “ما تضايقش ما عملش “موقف ولا اي حاجه,
ماسه /لا ما عملش اي حاجه” فريد انسان فاهم وعارف وهو اكثر واحد شجعني” على الموضوع ده وقال لي ان هو بيتمنى لي السعاده مع” الشخص اللي انا اخترته سبكيم من موضوع فريد دلوقتي ما قلتلوش هتعمل حفله الخطوبه فين”
كان لسه هيتكلم “مروان لكن “قطعه صوت فريد من وراه,
فريد بوش خالي من المشاعر/ انا اللي اخترت المكان يا ماسه هنسافر نعمله في شرم الشيخ في المنتجع بتاعنا “وعزمت كل المنتجين” وكل الناس اللي نعرفهم على الحفله هتبقى” حفله كبيره واكيد انت هتعملي حفلتكم “معانا ولا ايه
ماسه باستغراب من رد فعله /ايوه بس ليه السفر يعني اما نعملها هنا,
فريد بغرور/ انا مش حد عادي” يا حبيبتي انا نجم واكيد الجمهور لازم يشاركني” فرحتي ولا انت عندك راي ثاني,
ماسه/
لا ما عنديش زي ما انت” عايز انا هروح” ابلغ اسر مشيت وهي مستغربه” من رد فعله” وان هو ليه اثر على السفر “بس هي نفضت الافكار دي “وقالت ان هو ممكن يكون عايز يفرح هو وميرا” وهي كمان لازم تدي اسر فرصه” وتحاول تحبه,
مروان/ انت كويس يا فريد ايه سيب انك تسافر ما احنا كنا عملناها هنا وخلاص
فريد ببرد /عايز تبقى حفله” خطوبتي حفله كبيره وبالنسبه” لسؤال اذا كنت كويس ولا لا ا؟كيد كويس حصل ايه يعني عشان ما ابقاش كويس؟ انا تعبان من التصوير هطلع ارتاح سلام” سابهم فريد وهم مستغربين كانوا “مستنين ان هم يسمعوا” صوتك تكسير عصبيه بس هدوء ده غريب,
ميرا كانت مبسوطه ان “هي هتتخطب هي” وفريد رسمه قدام الكل “وكمان فريد لما لقى “ماسه هي هتتخطب اعملها كويس ،،ووافق ان هم بكره مسافرين” علشان “يجهزوا الخطوبه “في شرم
عدى بقى اليوم من غير اي احداث” وميرا اتصلت بالمصمم وخليته يصمم” لها فستان للخطوبه وماسه رنت على اسر وبلغته” ان هم هيسافروا علشان يعملوا الخطوبه “في شرم الشيخ” وطبعا اسر عشان ما عندوش عيله” وافق وجهز كل حاجه “عشان السفر وما سه مستغربه” من برود فريد حتى مش بيتكلم معاها” وده كان موترها جدا “هي عايزه تعرف هو بيفكر في” ايه عشان تعرف” ترد عليه او تتعامل معاه اصلا “وخلص اليوم على كده “وكل واحد من شغل بامور الخطوبه,
********************************
في صباح يوم جديد
كلهم جاهزه وجهزوا الشنط” وركب العربيات ميرا وفريد ركبوا العربيه “سوا واسر وماسه” ركب العربيه وما هي ومروان ركبه العربيه “وانطلقوا لشرم الشيخ
بعد مدة طويلة,
اول ما وصلوا نزلوا على” الفيلا بتاعه” فريد في شرم فيلا كبيره لقمامه فريد مستنياهم هناك والصحافه كلهم ابتدوا” يصوروا فريد وميرا “واسر وماسه” دخلوا نفس الفيلا بعد ما دخل ومروان وبهيه دخلوا وكل واحد راح على غرفه
وبعد شويه كلهم اتجمعوا على السفره
مامه فريد /قولي لي يا اولاد “نازلين متى تجيبوا الذهب والحاجه” بتاعه الخطوبه
فريد /ما فيش داعي ان احنا “نروح احنا يا امي هم يختاروا اللي هم عايزينه “واحنا ندفع لهم
ميرا /فريد معاه حق وبعدين اي “دبله يبقى شكلها غالي وحلوه تليق بفريد هتبقى “حلوه على ايدي والفستان انا “وصيت عليه مصممين
بس ما اعرفش ذوق ماسه “ابهيه مش عارفه ايه عوايدهم هناك في قنا
اسر /انا وريت ماسه الخاتم اللي” حلبسه لها والذهب وارثه من امي وماسه” عجبها مش كده “يا حبيبتي
ماسه /ايوه كده يا حبيبي “ولا الفستان ابقى اخرج انا وبهيه نجيبوه وخلاص”
الام /خلاص يبقى بكره نعمل الخطوبه ونقعد اسبوع هنا نحتفل وتتفسحوا وانتم” مع بعض ايه رايكم
مروان افكارك زي الفل يا ست الكل خلاص انا هجهز كل حاجه عشان الخطوبه بكره
ماسه بصت على فريده عشان تشوف اي علامه من علامات الضيق “بس هو كان في برود” شديد اتنهدت “وكلهم قاموا
ما هي وماسه راحوا يجيبوا الفساتين من المول
ماسه
مش ملاحظه “ان فريد بيتعامل “بطريقه غريبه ولا انا بس اللي ملاحظه” كده
بهيه /معاكي حق سكوته” وبروده ده غريب احنا فكرناه هيثور ويتعصب بس” طريقه الجديده غريبه بصراحه فكك منه” ما تحطيش في” دماغك خليك في خطوبتك واعرف”ي انك داخله في مرحله جديده لازم تمحي فريد من” دماغك يا ماسه عشان ما تتعبيش وتتعبي” اسر انت عارفه انه بيحبك مش عايزاك تجرحيه “ماشي
ماسه بحب/ معاكي حق مش لازم” افكر في فريد ثاني هو هيتجوز “وانا هتجوز وكل واحد يعيش حياته بس انت عارفه كان نفسي “في ايه في الوقت ده ان ماما تبقى معايا نفسي” لما اكلمها ترد عليا بس انت عارفاها مش بترد عشان “كده انا يئست” انتكلم معها
بهيه /اعذريها يا ماسه اكيد عندها حاجه منعاها ما تحطيش في دماغك انا جنبك اهو وطنط مامه فريد ومروان جنبينا زي مامتنا يلا بقى عشان نشتري باقي الحاجه ونمشي
ماسه” ماشي “يلا بينا
اشتروا كل حاجه لازماهم” للفرح وبعد كده روحوا على البيت “لقوا البيت مجهز وشكله “جميل جدا
بهيه/ شكلهم جهزوا يلا بينا ندخل نرتاح عشان بكره عندنا يوم حافل يلا دخلوا “وراحوا على اوض وانتهى اليوم،
واخيرا يوم الخطوبه كلهم صحيوا
ميرا” راحت الكوافير عشان” تجهز نفسها للحفله وماسه وبهيه” رفضوا ان هم يروحوا الكوافير وجابوا واحده تزوقهم في البيت
في غرفه العرسان
مروان بتوتر /ايه رايك فيا شكل “حلو يا فريد بهيه “اول ما تشوفني” عاجبها اتكلم ساكت ليه؟
فريد بثقه وهو بيلبس القميص الاسود بتاعه/ يا ابني اكيد” هيعجبها وبعدين “عايزك تكون هادي” انت وسيم
وابن عيله كويسه ليه مستقلب نفسك “بطل التوتر ده! عايزك تبقى ليركس” وتبقى زي كده” وثق من نفسك,
مروان /ما انت ليك حق من “نفسك يا عم وانت عيونك خضراء “وشعرك اصفر “وكل ده ومش عايز توثق ” من نفسك انت” اول ما يشوفك اي بنت تترمي عليك ل”كن انا مسكين
فريد كان لسه هتكلم قطع الخبط على الباب
مروان راح فتح بس اتفاجئ باسر وهو لابس البدله كان شكله وسيم ومبين عضلاته
اسر بحب /خلصته يا جماعه ا”لكل مستنينا تحت يلا بينا
مروان /شكل حلو يا اسر
اسر بحب/
شكلك مز يا عم يلا بينا عشان” البنات هيهربوا منينا بعد كده احد” يضحك هو ومروان”””” لكن فريد بص لهم
بقرف 😒😒😒😒😒😒
فريده وهو بيلبس” الجاكيت يلا وفعلا “العرسان نزلوا تحت وطبعا ميرا كانت” اول واحده نزلت والفستانها الاحمر الطويل المفتوح “من على الجنب ومفتوح من” على الظهر وصبغه شعرها اصفر “وعملته على جنب ووقفت جنب فريده عشان الصحافه تصورها,
اسر ومروان كانوا واقفين “مستنين ماسه وبهيه بعد شويه “نزلت بهيه وفستان ابيض” طويل باكمام شفافه
وحط على” راسها تاج وحاطه “ميك اب خفيف بيبان ملامحها الرقيقه”
ماسه نزلت الاميرات وفستان بنك طويل وشوفونا من عند الصدر و وشعرها البني بيلمع وحاطه ميك اب خفيف بيبين جمال غمازاتها “ووشها “فريد اول ما شافها كانه” كبت عليه ميه ثلج “اتجمد في مكانها
وبعد شويه ابتدي” الصحفيين يصوروهم” كلهم
مامه فريد/ عطته طقم الالماس اللي جابه فريد لميرا عشان يلبسه” لها فريد اخذوا منها ومسك ايد ميرا ولبسها الخاتم” بدون اي مشاعر
ميرا عنيه لمعت بضمع
اما بهيه ومروان مسك ايديها بكل حب وحاطه خاتم خطوبته فيها اللي كان في اسمه” وهي لبسته الخاتم اللي فيه اسمها وتن “بصوا لبعض” بحب
اسر طلع طقم باين عليه غالي وشكله من الذهب العريق القديم” كان شكله تحفه “وخد ايدي ماسه ولبسها الخاتم في “اللحظه دي ماسه” اتذكرت لما فريدلبسه ختمه
ولما عمل الفرح عندهم في “البلد كل دي كانت ذكريات بتمر في “دماغ ماسه اتنهدت بتعب “ومسك الايدين اسر ولبسته الخاتم “فريد كان متابع حركاتها
حس بنار في قلبي” ساب الحفله وطلع الجنينه
الكل سقف لهم وابتدت الاغاني وطلبوا من العريس والعروس يرقصوا رقصه سلو
بهيه ومروان اخذها “وشدها لي على” حلبس الرقص وبترقصوا “بانسجام شديد
واسر مد ايد الماسه وشدها على حلبه الرقص والصحافين يبتدوا يصوروا” ميرا كانت بتدور على
فريد بس ما لقيتليش في “الحفله قالت اكيد ان هو خرج خرجت عشان تدور عليه” في الجنابه لقيته بيشرب سجاير بعصبيه” شديده قربت عليه
ميرا بضيق/ ممكن اعرف سايبني “وقاعد هنا ليه؟ الناس كلها بتسال عليك جوه وكلهم بيرقصوا انت! مش شايفش منظري بقى ايه؟
فريد وهو بيحاول يتحكم في غضبه /عايزه ايه يا ميرا اخلصي” انا ما اجبرتكيش” انك تبقي معايا ولا انك تخطبيني” انت كله كان بمجيزك وانت “عارفه ان انا ما بحبكيش فعشان كده دور” المخطوبين ده ما يجيش عليا بس انا عشان” منظري انا مش منظرك انت هروح” معاكي ويلا بينا “ميرا اتضايقت بس ما ردتش وراحوا فعلا على الحفله “اول ما دخلوا اتصدم فريد من اللي شافه اسر حاطط ايده على ظهر ماسه الطريقه مش كويسه ومقربها منه قوي فريده هنا عقل واقف عن التفكير وشال قناع الجموع للي هو رسمه ما بقاش شايف “قدامه غير ماسه وهي في حضن راجل راح” بعصبيه شديده وراح شد ماسه من ايد اسر وخرج بيها بره الحفله من غير ما يتكلم الناس كلها اللي في الحفله مستغربين ازاي يعمل كده
اسر بصدمه وعصبيه مفرطه 😠😠😡/
شوف اخوك يا مروان “راح فين ايه اللي” ايه اللي عمله ده ازاي ياخذ” خطيبتي من بين ايديا “ويمشي انا بقى هوريه انا هعمل ايه “وخرج وهو متعصب
بهيه / هنعمل ايه يا مروان الحفله باظت فريد اخوك ايه اللي عمله ده “ده كان هادي “ما كانش باين عليه ان هو ممكن “يعمل كده
مروان/انا عارف فريد “اخويا بيكون عامل زي الجمل يخزن يخزن وبعد كده بيقلب مره واحده “ربنا يهديه انا هروح “اشوف
ميرا خدني معاك انا لازم ادور على فريد معاك عشان يبين لي هو عمل ليه كده ؟ده خاله “منظرنا زباله قدام الناس”
مروان/ خلاص يا ميرا تعالي” معايا من غير كلام كثير
********************************
في الجنينه
ماسه بزعيق /سيب ايدي يا فريد “انت ازاي تعمل كده انا دلوقتي “خطبت واحد غيرك ا”فهم بقى وابعد عني
فريد بعصبيه وغيره عميه/ عايزه تختبري حبي ليكي مش كده قولي انك بتحبيني يا ماسه
انا مستعد اسيب ميرا” انت سيبي اسر” ونرجع مع بعض اتكلمي يا حبيبتي” انا مستعد اعمل اي حاجه بس ما تبقيش” لغيري ساكته ليه؟
ماسه مستحيل/ انت انسان مريض انا كنت “بقول انت ليه هادي اتاريك كنت عايز تبوظ” خطوبتي اسمعني “يا فريد واسمع الكلام اللي هقوله لك” احنا كويس قوى “خلاص انتهينا “انتهينا انا وانت ما ينفعش لبعض” افهم بقى
فريد بحب وجنون /انا بقى هوريكي اذا كنا ننفع لبعض ولا لا! وبدون اي مقدمات” شدها لي وبسه بوسه عميقه حاولي تبعد “عنها بس هو كان بيتعمق اكثر وبيقربها منه اكتر
لحد ما سمع حد من وراه بيقول له سيب ماسه
فريد فصل القبله وشدها لي وانت مين يا اسر عشان تقول لي اسيب مراتي هي “مراتي” وهتفضل مراتي
اسر/ انا بكلمك بالاحترام “خليها هي” تختار ليه بتحب تفرض نفسك “عليها مش رجوله منك” دي على فكره” الراجل المحترم هو اللي” ايه يسيب حبيبته وتختار
وانت هتسيبها” تختار وانا بوعدك لو هي” اخترتك انا مش هزعل وهتمنى” لها حياه سعيده “معاك ولو هي اختارتني انت هتفضل “مجرد صديق
مروان وميرا كانو وقفين مصدومين
مروان /مع حق يا فريد خليها تختار “اختاري يا ماسه عايزه تبقي” مع فريد ولا اسر
ماسه بصت لفريد اللي حاضنها واسر اللي واقف جنبها وفريد اللي دايما كان يجي” عليها وخيانته ليها
ماسه الم /انا اخترت اسر هو اللي” كامل حياتي معاه لو سمحت” يا فريد سيبني ا”حنا انتهينا افهم كده سبته
فريد بالم يعتصر قلبه/ براحتك انت كده اخترتي وانا مش اناني “عشان افرض” نفسي عليك
سبهم وخرج من الحفله كله بعد ما خرج ماسه حست ان هي خسرت كل حاجه في الحياه “بس هي لازم ما تاذيش على الشخص اللي جنبها هو” خدعها وخانها كل ده تسامحه عشان” الحب لا مستحيل
رجعوا على الحفله بس ماسه ما كانتش مبسوطه
شويه وما سه لقيت فريد جاي هو وميرا وبيرقصوا وبيعتذر من الصحافه وبتبدا يصوروها وميرا قربت عليه
في نفس الوقت نرمين كانت في الحفله وشافت رقص ميرا وفريد فقالت ان هي لازم “تلعب لعبتها للنهايه” كانت متنقبه “”وراحت اخذت كاسين عصير وحطت فيه “ماده عشان تنفذ “خطتها وراحت عطيتهم
للجرسون” عشان يديهم العرسان” وبعد كده مشيت على طول علشان شايفت “مامافريدجاي عليها
مامه فريد هات العصير” ده وانت “روح هات التورته عشان” نوزعها على المعازيم
اخذت الصينيه اللي عليها” العصير وراحت عطت كوبايه عصير منهم لماسه
مامه فريد /خدي يا حبيبتي انت ما “شربتيش حاجه وباين عليك انك تعبانه” ومتضايقه خدي ده يريح اعصابك شويه
ماسه بحب/
شكرا يا طنط واخدت منها كوبايه العصير وشربتها
وكانت ماما فريد لسه هتشرب كوبايه العصير الثانيه لكن مروان نادي عليها خلي كوبايه العصير وراحت تشوف في ايه
مروان/ تعالي شوفي ابنك عايز “ينهي الحفله وهي لسه بادئه يا “ماما
مامافريد
باين عليك تعبان يا حبيبي “خد العصير ده “يروق دمك “وبعدين نقعد شويه والحفله “وننهي الحفله براحتك مروان عايز يفرح
فريد/ شكرا يا ماما مش عايز
مامه فريد كده يا حبيبي” تكسف ماما “وباين عليك الارهاق “وانت ما شربتش حاجه” من اول الحفله معقول تبقى “حفلتك وما تشربش حاجه “خد اشرب
فريد خد منها كوبايه العصير و”فعلا حاسه بانتعاش
وبعد شويه كانوا كلهم” بيرقصوا
فريد حس صداع حراره في جسمه ساب الحفله وطلع على غرفته اول ما دخل الاوضه قلع كل هدومه ودخل تحت الدش لانه حس ان في نار في جسمه ما يعرفش ليه؟
اما ماسه كانت نفس اللي بيحصل لفريد “كان بيحصل لها س”خونه بجسمها صداع
اسر /مالك يا “حبيبتي
ماسه/ خلاص يا اسر انهي ا”لحفله انا تعبانه “وعايزه اروح’ ارتاح شويه لو مش” هضايقك يعني
اسر/ خلاص يا حبيبتي” اطلعي انت” اوضتك ارتاحي وبكره ابقى” اشوفك المعازيم” كلهم ابتدوا يمشوا وماسه طلعت فوق بس” ما طلعتش على اوضتها طلعت على اوضه فريد لان عقلها ما كانش فيها وكانت فاكراها اوضتها اول “ما فتحت الباب كان فريد
خارج من الحمام وهو لا في” الفوطه حوالين واسطه بس الصدم لما شايف ماسه” على السرير اتصدم اكتر لما شاف ان هي قلعت الفستان “وكانت بالقميص واصل “لفوق الركبه
فريد بتوتر/ ماسه بتعملي “ايه هنا
ماسه قربت عليه جدا” وهمست بجراءه “جيه اشوف حبيبي ممنوع” قربت منه اكتر” ولفت ايديها حوالين رقبته اتكلمت بحب وعشق” وجراءه تعرف “انك حلوه قوي يا فريد انا بموت في “غمازاتك دول وكان نفسي “تحبني زي ما انا “بحبك ولا انت” بتحب ميرا بس
فريد وهو بيبلع ريقه بصعوبه بسبب المشاعر الغريبه اللي بيحسها في الوقت ده والحراره والحراره والرغبه الكبيره” اللي في جسمه اللي” هو مستغرب اللي بيحصل معاه “اتكلم بصوت متخدر “من المشاعر
ايوه انا بحبك “وبعشق كل حاجه فيك الحب “اختصر بالنسبه لي عليك” انت وبس بحبك” يا ماسه واتجرح ت “لما انت اخترتي ا”سر فكرت اني خلاص طلعت بره حياتك للابد
ما سه ده من بره قلبي يا فريده “انت الوحيد اللي ساكن في قلبي “انا بحبك قوي وقربت شفايفه في شفايفك وبسيته” بكل جراءه وهو كمان” اندمج معاها في البوسه” وسرحوا في عالم غير العالم” فريد قربها منه اكثر” جسمه عايز اكثر من بوسه “عايز اكثر بكثير وهي “رجليها ما بقتش قادره توقف من كتر “المشاعر
العقل حاول يدي اي انذار الل”ي بيحصل ده غلط بس القلب وقف” كل الانذارات هو “محتاج ايه تاني في حياتك ؟حبيبته اللي بيتمناها طول عمره بين ايديه وبتقول” له انا كل ليك ليه يحرم نفسه من” الحب والمتعه “استسلم لرغباته الطلبات “جسمها وقلبه اللي بينادي باسمها بعد عنها وبص في عينيها وقال مش هقدر ابعد يا ماسه “انا محتاجك وبحبك ما تزعليش مني “وهي ردت عليه وهي تحت تاثير المشاعر والمخدر وانا وانا كمان بحبك” يا فريد وعايزاك وعمري “ما ازعل منك كان الكلمات دي كانت دعوه صريحه” منها ان هو يقرب اكثر ابتدى يقبلها بلهفه وجنون “وانتقل من شفايفها الى” عنقها كان بايده بيقربها منه اكتر “وايده الثانيه رفعت الحماله بتاعه القميص نزل تحت رجلهم “ورجع يقبلها بجنون وهوس و”كل كان بيقول لها ان “هو بيحبها وغيرقو الاثنين في عالمهم “الخاص عالم ما “فيهوش غير العشق وماسه وفريد
في نفس الوقت في غرفه بهيه “كانت بتتكلم يا مروان في” التليفون لحد ما جاء” مكالمه من اسر
ما هي بحب /طيب يا حبيبي “هقفل معاك دلوقتي وبعد كده هرن عليك ثاني “اشوف اسر عايز ايه
مروان بغمزه ماشي يا قلبي” اه لو تبعت كلامي ورضيتي ان احنا كنا اتجوزنا” النهارده كان زمالك نايمه في حضني” دلوقتي
بهيه بخجل/اقفل يا مروان عشان” انت بقيت قليل الادب اوي”.يومين دول
بهيه الو السلام “عليكم ايوه” يا استاذ اسر
اسر وعليكم السلام كنت عايز اسالك” على ماسه برن عليها مش بترد وكانت “مصدعه فعشان كده قلقت عليها م”مكن تشوفها لي
بهيه/ حاضر هشوفها واكلم حضرتك سلام
بعد ما قفلت التليفون قاعد بيكلم نفسها يا ترى ليه مش بترد عليه اما اروح اشوفها” قلقنا عليها
خرجت بهيه من اوضتها “عشان تشوف ماسه
ميرا كانت قاعده في اوضتها لكن” اتصدمت لما شافت
اختها نرمين خارجه” من الدولاب
ميرا انت مجنونه يا نرمين “ايه اللي جابك هنا
نرمين انا اللي مجنونه ولا انت اللي مجنونه ايه اللي بتعمليه هنا انت” مش مفروض” دلوقتي في غرفه فريد
ميرا وبقي بغرفته ليه؟
نرمين /انت غبيه يا بت انا جهزت” خطه النهارده عشان تخليكي تبقي مع فريد” الليل كله وانت جايه تساليني تبقى “غرفته ليه؟
اميره لا كده قولي لي ا”يه اللي حصل
نرمين /هقول لك ايه بس يا غبيه انا رحت” واشتريت منشط ومخدر يخلي الواحد ما يحسش باي حاجه حواليه غير برغبته بس “وحطيته لكم في العصير”
عشان فريد ما يبقاش بوعي” ولا ما يحسش غير برغباته ويقرب” منك يا غبيه بس” اقول ايه انا اتعب واخطط وانت مرزوعه” هنا وبعدين “دي مش حاسه باي حاجه كان “المفروض دلوقتي مولعه
نار مولعه بجسمك بس “اللي شايفين ان ما فيش حاجه خالص قولي لي” يا بنت شربت العصير
ميرا بقلق /عصير ايه يا بنتي” انا ما شربتش حاجه بس فريد شرب يعني انت “كنت حاطاني البتاعه اللي بتقول عليه ده “انا الغبيه كان المفروض استغل الموضوع طب ايه “العمل دلوقتي نرمين
ما انت كمان غلطانه كان” المفروض تنادي عليا عشان اشرب ودي لي “كوبايته
نرمين انا كنت” هعمل كده بس “حماتك الله ياخدها كانت جاي”ه عليا لو شافتني “كده ممكن تحبسني بس ملحوقه “أنتي دلوقتي تروحي” غرفه فريد وهو هيكون مولع ب”سبب الماده للمنشط” انت استغلي رغبته وقربي” منه وانت متاكده ان هو “شرب يبقى ما فيش حاجه راحت يلا روحي “وانا همشي دلوقتي قبل ما حد” يلاحظني,
ميرا قعدت تفكر هتعمل ايه بس” لقيت الحل طلعت قميص نوم من” عندها من الدولاب احمر وحاطط ميك اب والبرفان “وراحت على غرفه” فريد عشان تنفذ اللي قالت لها عليه اختها
في نفس الوقت بهيه “كانت في غرفه” ماسه بس ما لقيتهاش الموضوع ده وترها “اكتر يا ترى راحت فين وكمان المشاكل ا”للي حصلت في الحفله” والاختيار الصعب اللي هي اختارته ا”كيد نفسيتها تعبانه بس” هي هتكون راحت فين” كانت ماشيه بس اتصدمت لما شافت ميرا وهي “داخله غرفه فريد كانت لابسه قميص نوم
قربت منها بهيه وكلمتها بقرف ايه “اللي انت لابساه ده مش مكسوفه من “نفسك وانت “جايه لشاب بالليل ايوه” هو بقى خطيبك بس” مش معنى كده انك تيجي له بالليل” ولا قميص نوم ما “فيش خجل ولا خيشه خالص”
اميره التوتر /انت مالك فريد هو ا”للي قال لي اعمل كده قال لي ان هو عايز ي”حتفل معايا” انت ايه دخلك انت و هو دلوقتي خطيبي ولازم اسعده انتم مالكم”
في الوقت ده سكت ه”م الاثنين لما سمعوا صوت اهات وضحك جاي من اوضه فريد
ميرا وبهيه بستغراب أيه للصوت دي
الفصل طويل اهو عايز التفاعل يا قمرات يا ترى ايه اللي هيحصل بالماسه وفريد بعد اللي حصل بينهم وايه رد فعل ماسه هل هتتقبل العلاقه اللي حصلت بينهم ولا هتقول ان فريد عمل كده عشان ينتقم منها كل ده هنشوف الفصل الجاي

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية عشقت طفله مجنونه)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!