Uncategorized

رواية الحب الحلال الفصل الثامن 8 بقلم ميرا

 رواية الحب الحلال الفصل الثامن 8 بقلم ميرا

رواية الحب الحلال الفصل الثامن 8 بقلم ميرا

رواية الحب الحلال الفصل الثامن 8 بقلم ميرا

سالم بخضه وصدمه _عشق 
 ‏احمد _في اي يبني 
 ‏سالم ومازال في صدمته _عشق في العمليات هي اللي بتتبرع لحمزه 
 ‏ليليان بدموع _انت بتقول اي عشق في الاوضه بتاعتها 
 ‏سالم _هي كتبالي رساله ثم بدأ بقرأه الرساله بصوت عال 
 ‏”بابا حبيبي انا اسفه بس مقدرتش اشوف حمزه بيموت وانا
 السبب كل ده حصل بسببي انا مش عارفه هخرج من اوضه
 العمليات ولا ربنا هياخد امانته بس كنت عايزه اقولك اني بحبك بجد انتي وماما متزعلوش لو جرالي حاجه وقول لجده وعمتو فريده وعمو وطنط ملاك اني بحبهم بجد من كتر اما كلمتني عنهم انا اسفه سمحوني ولو مت محدش يقول لحمزه انه انا اللي اتبرعت  عشان ما يحسش بالذنب  سلام بحبكم كلكم  “
في ذلك الوقت تنهار العائله وتشعر فريده بالصدمه هي كانت تريد التخلص من شخص يحبها ولكن هي تريد الانتقام 
وكان هناك نورسين تبكي بشده وبجانبها في الكورسي المجاور يجلس زين بخوف يدعو ان ينقذ الله كل من عشق وحمزه 
بعد مرور اكثر من ساعتين 
تجلس العائله خارج غرفه العمليات ينتظرون خروج الطبيب 
يخرج الطبيب من غرفه العمليات ويبدو عليه الارهاق الشديد
تجري اليه العائله في لهفه وخوف 
سليم _ابني عامل اي يا دكتور وعشق 
الدكتور بعمليه _الحمد لله العمليه نجحت 
ثم يكمل كلامه بحزن _بس حاله انسه عشق محتاجه ملاحظه فهندخلها العنايه لمده ٢٤ساعه بعد ازنكم لانه في خطر عليها بسبب الخبطه اللي اخدتها مع العمليه فده تعبها اكتر 
ثم يذهب الطبيب من امامهم وتبقي العائله في دوامه بين الفرح والحزن فماهو مصير ذالك القلبان
اقسمت علي الاحتفاظ بكي ولم ولن اخون قسمي في يوما ما لا تساليني لماذا ولمتي فليست الاجابه حاضرة بذهني الان
ذهبو جميعا للاطمئنان علي حمزه فقد اخبرهم الطبيب انه لا يمكن لاحد رؤيه عشق 
في غرفه حمزه 
بعد ان فاق حمزه من المخدر وجد العائله امامه 
احمد _حمدالله علي السلامه يبني
حمزه  بتعب _الله يسلمك يا جدو هو اي اللي حصل انا مش فاكر حاجه غير اني كنت بجيب عشق من عند تذكر حمزه
 لعشق انتفض قائلا _فين عشق يا جدي هي كويسه حصلها حاجه 
احمد بخبث _بتسأل علي عشق ليه 
حمزه باحراج _عادي يا جدو باطمن عليها 
في ذالك الرقت كانت هناك من تنظر لحمزه بهيام وعند حديثه عن عشق نظرت له بحقد 
اجل انها تلك نسرين
احمد بحزن _عشق في العنايه 
حمزه بخضه _ليه يا جدي حصلها حاجه 
احمد _لا بس هي اللي اتبرعت ليه بالكليه 
حمزه بصدمه-لاء يا جدو انت بتهزر صح 
احمد _هو ده الي حصل هي اللي اتبرعت ليك 
حمزه بغضب_وانتو ازاي ما تمنعوهاش 
سليم _يا بني احنا ماكناش نعرف انه هي اللي اتبرعت
حمزه _ازاي متعرفوش
سليم _اللي حصل ثم حكي له كل شئ منذ دخول عشق العمليات حتي تلك الجواب 
حمزه بحزن وهو يشعر بالذنب _هي عامله اي دلوقتي 
زين _الدكنور قال انها كانت تعبانه بسسب الخبطه اللي اخدتها في الحادثه ومع العمليه ف حطوها في العنايه المركزه 
حمزه _اخرجو بره 
زين _بتقول اي يا حمزه 
حمزه بغضب وصوت عالي _قولت بررررره 
احمد _يلا كلكو اطلعو بره ثم تترك العائله غرفه حمزه الذي جلس بحزن شديد وهو يشعر بالذنب 
بعد مرور ٢٤ساعه علي عشق في العنايه المركزه 
يخرج الطبيب من عندها بعد الاطمئنان عليها 
سالم _عشق عامله اي يا دكتور 
الطبيب _الحمد لله بقت كويسه هننقلها لغرفه عاديه وينفع تشوفوها ثم يتركهم ويذهب 
يتبع….
لقراءة الفصل التاسع : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية بريئة حطمت غروره للكاتبة ميرا أبو الخير

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!