Uncategorized

رواية أولاد عمي الفصل الثاني والثلاثون 32 بقلم منة وائل

 رواية أولاد عمي الفصل الثاني والثلاثون 32 بقلم منة وائل

رواية أولاد عمي الفصل الثاني والثلاثون 32 بقلم منة وائل

رواية أولاد عمي الفصل الثاني والثلاثون 32 بقلم منة وائل

سليم :ايوا، اي يابني، والله طب ابعت الصور بالمعلومات يلا سلام
….. وهو ينظر للصور :هههههههههههههه بقا كدا ماشي، بقا انا تعملوا عليا لعبه، لا واي جاي بردوا بعد السنين دي كلها بس مش هو تمم اوي
…………….
معاذ :مع السلامه
فارس :ماتتاخرش علينا ها
معاذ:ياعم هو انا هموت في أي
ساره :بعد الشر
ميرفت :اتفضل يا فندم المصحف دا خليه مع حضرتك هتحتاجه
معاذ :شكرا اوي يا ميرفت هديه جميله اوي، يلا سلام
فارس :روحي يلا عشان سليم مايشوفكيش معانا
ساره :حاضر
سليم من البلكونه:ههههههههههه يومكم عسل
          بقلمي منه وائل
❣️❣️❣️❣️❣️❣️❣️❣️
         في منزل شروق
شروق وهي تنظر إلى صوره رعد في الهاتف وتتأملها :انا اول مره اكون مبسوطه في حياتي كدا، مش عارفه ليه اتحطنا في الظروف دي، كان نفسي نتقابل في ظروف احسن من كدا
ناديه :يا شروق انتي لسه ماصحتيش
شروق :صاحيه ياماما من بدري
ناديه :اومال قاعده عندك بتعملي اي
شروق :مش عارفه يا ماما حاسه امي مخنوقه اوي
ناديه :انتي ما صلتيش الفجر
شروق :لا صليته
ناديه :قريتي ورد يومك من القراءن
شروق :ايوا عملت كل دا
ناديه :اومال مالك مخنوقه ليه
شروق :مش عارفه بس كل اما افتكر معامله رعد ليا، واللي هعمله فيه بحس بخنقه
ناديه :مش انتي يابنتي اللي اتفقتي على كدا انتي ومستر عاصم
شروق :منا لسه عند موقفي بس كل الحكايه اني مش عاوزاه يعاملني كدا يعني مش عارفه بصراحه
ناديه :طب اهدي كدا وقومي يلا افطري وفكري على مهلك
شروق :حاضر
ترن ترن
ناديه :دا هو؟
شروق:اه هو، كل يوم يتصل في نفس الميعاد
ناديه :طب ردي شوفيه عاوز اي
شروق :الو
رعد :صباح القمر على عيون القمر
شروق باءبتسامه :صباح النور
رعد :اي ياروحي اخبارك اي
شروق :الحمدلله انا كويسه والله
رعد :يارب ديما يا قمري وحشتني
شروق :هههههه مااحنا لسه سايبين بعض امبارح
رعد :انتي بتوحشني كل دقيقه
شروق بخجل :احم هو انت فين كدا في الشارع
رعد :اممم اه في الشارع بعمل مفاجاءه لحد مهم كدا في حياتي
شروق باءستغراب :مفاجاءه؟ مفاجاءه لمين؟ لطنط صح؟
رعد:لا مش بظبط كدا، المهم اجهزي هعدي عليكي عشان هننزل نجيب الفستان اللي هتحضري بيه الخطوبه النهارده
شروق :طب هي طنط كويسه
رعد :اه الحمدلله كويسه
شروق:طب منا عندي فساتين هلبس منهم وخلاص
رعد :تخلصي يا شروق يلا البسي انا قربت عليكي
شروق :حاضر سلام
رعد :سلام
شروق :اه منك مش عارفه اعمل معاه اي دا، اما اقوم البس
        بقلمي منه وائل
❣️❣️❣️❣️❣️❣️❣️❣️
         في قصر العرباوي
سحر :يابنتي انتي وهي بتعملوا اي
نورهان :اي يا ماما بنهيص شويه في أي
سحر :ايرا يابنتي بس مرات خالك تعبانه
مشيره :والله ياماما انا قولتلهم كدا بس هما مش راضين يسكتوا
صاحبه العروسه :ياطنط ماهو مفيش عروسه من غير هيصه
سحر :عارفه يا حبيبتي يس في ظروف، انا مش عارفه بابا ليه مااجلش دلوقتي
فاطمه :وياأجل ليه يا سحر هو انا موت
مشيره :بعد الشر عليكي يا مرات خالي
فاطمه :الف مبروك يا حبيبتي، نادر مش عشان ابني بس اضمنلك ان عمره ماهيزعلك مهما كانت الظروف
مشيره :عارفه والله يا مرات خالو
فاطمه بدموع :ربنا يسعدكم يا بنتي
حسام :ممكن ادخل
سحر :تعالي اي حبيبي
حسام :بصوا بقا دا فستان لنورهان تمم، وانا كلمت جدي وعمو يحيي تحت ووفقوا ان النهارده انا ونورهان هنلبس الدبل معاهم
نورهان بصدمه :ااا….. انت .. انت بتقول اي
سحر:هههههههه معندوش وقت لأي حاجه
فاطمه باءبتسامه :ابسطي يا سحر اخدتي ولادي لبناتك
سحر :ههههههههه ماانتي اخدتي بناتي لولادك 
حسام :لا وخدوا عندكم الخبر دا كمان 
سحر :اي طلع عندي بنت تالته هتجوزوها لمعاذ والا اي 
الجميع :هههههههههههه 
حسام :ههههه لا لا ، جدي جاب مأذون وبيقول هيبقا كتب كتاب عشان جدي معندوش حاجه اسمها خطوبه
نورهان :يا جدعان في أي هو سلق بيض
حسام :اي نعم عاوزه اي، ماهو بصي كلمه ومش هتكرر مكسوره بتعرجي مشلوله هخدك يعني هخدك
فاطمه :ههههه اوه لا لا احنا نخرج بقا
سحر :هههههههه يلا يا بنات جهزوهم وانت يلا روح شوف هتعمل اي
حسام :حاضر
……………..
عبد الرحمن :انت قاعد ليه؟
معتز :هقوم حاضر، المفروض اني انا اروح اجيب حور صح عشان تجهز مع البنات
عبد الرحمن :كنت لسه هقولك كدا يلا وبعدين تيجي تروح مع اخواتك عشان تتظبط انت كمان
معتز :حاضر يا جدي
عبد الرحمن :مالك يا عصام فيك اي
عصام :مفيش يا بابا مضايق شويه
عبد الرحمن :مضايق من اي بس
عصام بحزن :كان نفسي وائل يكون موجود يشوف ولاده وهما بيتجوزوا
عبد الرحمن بحنيه:انت يابني طيب اوي بعد اللي عملوه معاك بردو زعلان عليك
عصام :مش اخويا يا بابا
عبد الرحمن :ربنا يهدي انا عملت معاه كده عشان بس يتصلح حاله
عصام :ربنا معاه
           بقلمي منه وائل
❣️❣️❣️❣️❣️❣️❣️❣️
           في فيلا عاصم
تن تن
الشغاله :ايوا حاضر 
المحامي :اميره فين عاصم بيه 
اميره :نايم يا محمود بيه 
المحامي :صاحي بسرعه 
اميره :حاضر 
…………..
اميره :عاصم بيه، عاصم بيه
عاصم بنوم :ايوا يا اميره في أي
اميره :محمود بيه تحت في انتظار حضرتك
عاصم :محمود، وده عاوز اي دلوقت
اميره :مش عارفه، بس هو مستعجل وعمال يقول هو فين بسرعه
عاصم بقلق:بسرعه؟ ربنا يستر طب روحي قدميله حاجه يشربها على ما اجي
اميره :حاضر يافندم
عاصم :وده عاوز اي، ربنا يستر
………………
المحامي :شكرا يا اميره
اميره :الف هنا
عاصم :خير يا محمود حصل اي
محمود:الحق يا عاصم مصيبه
عاصم :في أي اتكلم
محمود :حياه رجعت
عاصم بصدمه :رجعت.! رجعت ازاي؟ 
محمود :انجي
عاصم :السكرتيره؟ مالها؟
محمود :انجي هي حياه وحياه هي انجي
عاصم بصدمه:لا معلش فهمني كدا عشان انا مش فاهم اي حاجه، هي مش حياه عملت حادثه وماتت من ٤سنين
محمود :دا صحيح وطلعلها شهاده وفاه باءسم حياه سليمان المحلاوي، بس دا اللي احنا نعرفوا ورعد والناس يعرفوا، لكن حياه خرجت من المستشفي بتاريخ بعد نشر وفاتها بيوم بس خرجت من العمليه مشوهه وعملت العمليه في لندن ورجعت بس بشكل غير شكلها تماما بشكل انجي عاطف متولي، دا الاسم المستعار اللي هي اختارته لنفسها عشان محدش يعرف انها لسه عايشه مفيش غير والدها سليمان المحلاوي وحسن اللي شغال معاه دراعه اليمين، والمشكله مش في كدا
عاصم :اومال في أي
محمود :حياه جايه تنتقم من ولاد العرباوي بالكامل مش من رعد بس يعني بظبط النهارده بليل جايه تنتقم من حسام في كتب الكتاب
عاصم :وانت عرفت منين الكلام دا كله
محمود :اسماء البت اللي شغاله عندهم تبقا بنت جارتي وكنت مكلفها تراقب الموضوع في بيت سليمان وهي فضلت تعرف كل الأخبار ولسه مقابلها امبارح وقالت كل حاجه بس مكناش تعرف ان حياه هي انجي كانت بتحسب ان انجي بنته التانيه بس سمعتهم وهما بيتكلموا
عاصم :يا ولاد الكلب، دول عصابه بقا
محمود :ولا اي عصابه دول الإجرام كله، دا كان مأجر ممرضه تقتل الحاج عبد الرحمن بس الممرضه طلعت رحيمه عنهم وحكت للحاج كل حاجه وهما بيحاولوا يغتلوها بس الحاج مأمن عليها
عاصم :طب والعمل
محمود :احنا لازم ملحق حسام ونحاول مانحسسهمش ان في حاجه ونبلغ رعد عشان حسام مايروحش فيها
عاصم :انا كدا كدا رايح بليل وهشوف الموضوع دا بس يارب الحق قبل ما هي توصل
محمود :ان شاء الله، . طب وشروق؟
عاصم :شروق شكلها وقعت
محمود :ازاي
عاصم :مش عارف بس كلمتها امبارح وبتقول انها مبسوطه معاه وفي نفس الوقت عاوزه تنتقم مش فاهم بقا
محمود :يارب تراجع نفسها قبل  يوم الفرح
عاصم :ربنا يستر
          بقلمي منه وائل.
❣️❣️❣️❣️❣️❣️❣️❣️
              في المول
رعد :يا شروق اختاري بقا
شروق :اي حاجه اصل انا مش عارفه اختار وكلهم حلوين بصراحه
رعد :خلاص يبقا نجبهم كلهم
شروقه مسرعه :لا لا كلهم دا اي بس هو واحد
رعد وهو ينظر في عينيها :ماهو يا تختاري واحد ياهجبهم كلهم
شروق :خلاص هاخد دا
رعد :تمم هناخد دا وكل الاكسسوارات اللي تخصه تمم، يلا تعالي بقا عشان نرتاح شويه وبعدين محضرلك مفاجاءه
شروق :اي هي
رعد :نقعد بس
شروق :ماشي
رعد :اويا نقعد هنا بصيلي بقا
شروق :اهو
رعد :انا بحبك اوي وبحب كل تفاصيلك، ضحكتك، عنيكي، ورقتك، كل حاجه كل حاجه، ومهما عملتي مش هزعل منك ابدا لأنك حبيبتي وانا بحبك غمضي عيونك
شروق :حاضر
قام رعد بالقرب منها وطبع قبله رقيقه على وجنتيها واخرج سلسه رقيقه من جيبه والبسها لها
رعد :اي رايك انا خليت فيها كام فص الماظ بسيط عشان الأوفر مش بيبقا حلو
شروق:وعيونها تدمع دي جميله اوي، جميله اوي والله دي ليا انا
رعد :ايوا يا حبيبتي ليكي انتي، ودي حاجه بسيطه يعني مش مقامك يا ست البنات
شروق :انت ليه كدا..؟
رعد :كدا اللي هوا ازاي؟
شروق :ليه بتحبني كدا؟
رعد :عشان اللي ذيك لازم يتحب انتي جوهره
شروق بتوتر : احنا… احنا كدا هنتاخر
رعد باءبتسامه:ماشي يلا، بقولك
شروق :ها
رعد :تحبي تيجي معايا القصر تبقى مع البنات اللي هناك والا تروحي البيت
شروق بتفكير :هو انا ينفع اجي عندكم؟
رعد :الا ينفع دا ينفع وينفع كمان ولو منفعش ينفع عشانك يا قمر انت
شروق :ههههههههه، طب انا عاوزه اروح اجيب ماما
رعد :لا ملكيش دعوه انتي هتروحي هناك تظبطي حالك وانا هتصرف تمم
شروق:ماشي
         بقلمي منه وائل
❣️❣️❣️❣️❣️❣️❣️❣️
         في قصر العرباوي 
سحر :مالك يا فاطمه؟
فاطمه :معاذ، المفروض اتصل بيا الصبح َقالي انه جاي في الطريق اتأخر اوي وبتصل عليه تليفونه مقفول قلقانه اوي
سحر :تلاقيها شبكه بس والا التليفون فصل منه وبعدين الغايب حجته معاه
فاطمه :ربنا يستر
معاذ :اتاخرت مش كدا
سحر :اهو جه اهو ياستي
فاطمه بلهفه وهي تجري مسرعه على معاذ :حبيبي وحشتني اوي اوي ذكدا تتأخر عليا وكمان تليفونك مقفول
معاذ :معلش بقا يا بطتي الفون فصل مني والعربيه وقفت بنزين على الطريق على اما جبت بنزين وجيت معلش حقك عليا
فاطمه :المهم انك رجعت بالسلامه مفيش سفر تاني مش كدا
معاذ :هههههه مفيش سفر تاني اي بس دا انا هربان يومين عشان الفرح والله دا حتى اللوا رضوان ميعرفش
فاطمه :يعني اي بقا هنسافر تاني
معاذ :للأسف اه غصب عني والله شغلي
فاطمه :انا مكنتش عاوزاك تدخل شرطه من الاول اصلا
معاذ:ماتخافيش بقا هخلص واجي على طول
فاطمه :طب تعالي بقا عشان اعرفك اللي حصل من وراك
معاذ :احكي يا اوختي انا بحب الحكاوي
سحر:هههههه شوفي الواد
معاذ :هههههههه بعش الحاوي انا اصلا
فاطمه :حسام
معاذ :ماله؟
فاطمه :خطوبته مع اخواتك النهارده
معاذ بدهشه :احلفي! 
فاطمه :والله العظيم
معاذ :على نورهان مش كدا؟
سحر :اي دا انت كنت تعرف بقا
معاذ :طبعا مش التؤم بتاعي لازم اعرف عنه كل شئ، المهم كملي
فاطمه :وجدك
معاذ :ماله هو كمان اتجوز؟
فاطمه :ههههههههه يا واد لا، قرر انها هتبقا كتب كتاب على طول مش خطوبه
معاذ :لا لا دا انا فاتني كتير اوي بقا، كملي
سحر :هههههههه اومال، ورعد بقا 
معاذ :احكوا احكوا يا رويتر عيله العرباوي
فاطمه :شوفي الواد بيقول اي
معاذ :ياست كملي ونبي
سحر :رعد هيتحَز بعد ٢٠ يوم
معاذ :لا لا لا لا دي مااصدقهاش، رعد، رعد هيتجوز دا انا اشقها للديل
فاطمه :انت بقت Valgier خالص يا معاذ اي اشفها للديل دي
معاذ:ماانتوا بتقولوا حاجات خياليه
فاطمه :ليه يعني يابني هو مش بني آدم
معاذ :ماهو بصي بعد حياه وقصه الحب اللي كانت بينه وبينها الواحد يقول ان رعد حاليا ماشي من غير قلب وعمره ما هيحب، ودي مين الموكوسه اللي وقعته دي؟
سحر بضحك :الله يخربيتك خالتي قاعده بتكلمني ههههههه فصلتني، الموكوسه اللي وقعته السكرتيره بتاعته شروق
معاذ :ونبي، يوضع سره في أضعف خلقه
فاطمه :بس هي بصراحه كدا قمر خالص وطيبه ومحترمه كدا وغلبانه
معاذ :ياشيخه دا انا حبيتها من الكلام عنها عاوز اشوفها
سحر :هي جايه النهارده
رعد :السلام عليكم
معاذ :ضرب نار مدفع اخويا الرشاش اللي مابيفضاش
رعد بمزح :اخويا المدرعه اللي الضربه منه باربعه
معاذ :هههههههههههه وحشني وحشني ياابو الرعاديد
رعد :وانت كمان يا ميزو والله
فاطمه :يالهوي هما دول ولادي كلهم بقوا بيئه كدا ليه
معاذ :ياست اخويا وواحشني في أي، مش تعرفنا يا باشا
رعد :اه دي شروق خطيبتي ومراتى ان شاء الله بعد ٢٠ يوم
معاذ :من ورايا كدا
رعد :ما انت اللي مختفي يا جدع حتى التليفون مش عارفين نوصلك فيه، مكنتش مهمه رسميه دي
معاذ :يابني شغل هعمل اي طيب
رعد :ربنا معاك، دا معاذ اخويا يا شروق يبقا تؤم حسام
شروق بصدمه :هو دا مش حسام؟
فاطمه :ههههههههههههههه
سحر :ههههههه لا يابنتي مش حسام
رعد :دا معاذ التؤم بتاعه بصي هما شبه بعض بس يعني في شويه اختلاف في الجسم، واحد أطول من التاني ومعاذ باشا عنده عضلات من كتر التدريب طبعا لانه مقدم
شروق :ماشاء اهلا وسهلا
معاذ :اهلا بيكي ابشرك انك هتنبسطي في عيله العرباوي ههههههه
شروق :ههههه اكيد
حسام :التؤم حجي
معاذ :وحشتني يا حيوانه 
رعد :اوف بقا على اسلوب الكلبوبات دا
معاذ :هههههه وحشني والله
حسام :وانت كمان ياحبيبي والله
رعد :يلا يا شروق اطلعي مع عمتي عشان تجهزي مع البنات
معتز :استنوا استنوا خدي حور معاكي يا عمتو
سحر :تعالي يا حبيبتي ماشاء الله قمر
حور بخجل :شكرا لحضرتك
معاذ بهمس لمعتز :وقعت عليها فين دي ياض وربنا ذوقك جامد
معتز :اي يا معاذ دي هتبقا مراتي ها
معاذ :ههههههههه المهم بابا فين
فاطمه :…………..
يتبع..
لقراءة الفصل الثالث والثلاثون : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية الخادمة والأمير للكاتب محمود حماد

تعليق واحد

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!