Uncategorized

اسكريبت كانسر الجزء الرابع 4 بقلم SH H SH

 اسكريبت كانسر الجزء الرابع 4 بقلم SH H SH
اسكريبت كانسر الجزء الرابع 4 بقلم SH H SH

اسكريبت كانسر الجزء الرابع 4 بقلم SH H SH

غادة(بصدمة) / نعم أنتِ هتتجوزي آسر ازاي 
«غاده مش عارفة انو جد مريم وآسر قرر انهم يتجوزوا» مريم / أنتِ ما تعرفيش إن جدي قرر اننا نتجوز 
غاده /………
مريم / روحتي فين 
غاده (بدموع) / معاكي بس ازاي 
                      وازاي أنتِ ما قولتليش 
غاده (فِـ سرها وازاي آسر مش ما عرفني حاجه زي كده) مريم / جدي هو اللي قرر كده 
وآسر كان مضايق جداً من الموضوع ده وكمان هو مش موافق 
غادة (بفرح لانها عرفت خلاص اني آسر مش هيتجوز مريم) / بجد يعني آسر مش هيتجوز 
مريم / يا بنتي أنا بكلمك في موضوعي…. سيبي موضوع آسر دلوقتي نبقى نشوفه بعدين 
غادة / خلاص يا مريم أنا هاجي أقعد معاكي 
سلام ????
مريم / هستناكي سلام ????
♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡
عند آسر قاعد لوحده حزين.. مهموم.. مش عارف يعمل ايه عَمال بيفكر في مريم… 
طب ايه أنا مش عارف أعمل ايه مريم ممكن تروح مني… تروح مني ايه بس هو أنا كنت بحبها….
بس هي برده بنت عمي وطول عمري بعتبرها أختي بس أحياناً بحس انها مش بتعتبرني أخوها…….
بس مش عارف…. طب كده هتجوزها هي ولا حبيبتي اللي طول عمري بحلم اني أكون معاها…… أنا بفكر في الجواز ليه دلوقتي….. أنا لازم اقرر أعمل ايه ممكن مريم ترجع زي الأول وكده هكون مُجبر اني اتجوزها….. 
ولا اروح دلوقتي واكلمها و افهمها كل حاجه
♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡
~~~~~ بعد فترة كان آسر قرر انو يروح لمريم ويشوفها ويشوف برضو هيعمل ايه 
~~~~بس قبل ما يروح رن الفون بتاعه 
آسر / الو 
…./ الكلام ده صح 
آسر / كلام ايه 
…./ إنك هتتجوز 
آسر / مين قال 
…./ آسر أخلص أنتَ فعلاً هتتجوز 
آسر (بارتباك) / آه….. لأ.. لأ 
                     بصراحة لسه مش عارف 
…./ نعم أنتَ بتقول ايه 
آسر / سلام دلوقتي 
وقفل لأنه مش عنده كلام يقوله
♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡
آسر راح لمريم عشان يتكلم معاها 
«كانت بتعمل قهوة لأن مريم بتحب تشرب قهوة بليل وتكون مع نفسها كده…. بتحب تراجع نفسها يعني» 
آسر / احم احم 
مريم / آسر أنتَ بتعمل ايه هنا 
آسر / كنت جاي اتكلم معاكي شوية 
مريم / تمام 
          ثانية بس ونروح نقعد برة في الجنينه 
آسر / ماشي 
مريم / أعملك معايا قهوة 
آسر / تمام 
        هروح استناكي هناك ماشي 
مريم / ماشي 
          وأنا هجيب القهوة واجي
~~~~~~~~~~~~~~
مريم جابت القهوة وخرجت عند آسر والاتنين قاعدين في صمت تام كل واحد عاوز التاني ببدأ بالكلام…… 
لحد ما آسر قرر ببدأ هو……. عشان هو عارف إن مريم مش هتبدأ ولا هتفكر تتكلم 
آسر / مريم 
مريم (سرحانه) /………
آسر / مريم 
مريم / نعم 
          كنت بتقول  حاجه
آسر / كنت عاوز اتكلم معاكى
مريم/ خير يا آسر اتفضل
آسر/ الصراحة أنا عارف اني ده مش وقته بس
مريم/ أنتَ عاوز تتكلم فى موضوع الجواز صح كده
آسر (اتفاجئ انها عارفة وقبل ما يتكلم كانت مريم كملت كلامها)…. 
مريم/ من غير كلام كتير…..ومن غير مقدمات
أنا عارفة كويس أوي إنك مش بتحبنى ومش بس كده
أنا عارفة ومتاكده إنك بتحب غيرى
~~آسر حاول يتكلم بس مريم منعته~~
~~مريم لو سمحت سبني أكمل الكلام للآخر~~
بُص سواء أنا عشت أو مُت كده كده مفيش حاجه هتحصل أنا لو عشت  ‏صدقنى هحاول أقنع جدك انى احنا مش هننفع لبعض ولو مت هيكون خير….. 
لانك هتتجوز اللى أنتَ بتحبها وانا هيكون ربنا رحمنى
من اللى هشوفه بعد كده….ياريت بلاش نتكلم فى الموضوع ده تانى عن اذنك 
” ‏عدا اليومين بدون اى أحداث تذكر غير اني غادة جت
تقعد مع مريم ومعاها علطول ومريم مش عاوزه تخرج من اوضتها لأنها مش عاوزة تشوف آسر “
يتبع ……
لقراءة الجزء الخامس والأخير : اضغط هنا
لقراءة باقى فصول الرواية : اضغط هنا

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!