Uncategorized

رواية حب وعذاب البارت الأربعون 40 بقلم آية السيد

 رواية حب وعذاب البارت الأربعون 40 بقلم آية السيد

رواية حب وعذاب البارت الأربعون 40 بقلم آية السيد

رواية حب وعذاب البارت الأربعون 40 بقلم آية السيد

في الكافيه
زين ومحمد قاعدين مع بعض وزين لأول مره يحس انه متوتر اوي كده
محمد باستغراب /فيه ايه يبني انا اول مره اشوفك متوتر كده
زين بتنهيده /بص بقا يا محمد من الاخر كده انا
محمد وهو يرفع حاجبه الشمال /انت ايه مش فاهم
زين /انا طالب ايد اختك ريم وكنت حابب انك تعرف والدك وتشوف رائيه ورائيها وتديني معاد أتقدم رسمي فيه
محمد استوعب الصدمه وبعدين فضل يضحك
زين بغيظ /بتضحك علي ايه مش فاهم
محمد وهو بحاول يهدي شويه /ههههههههه دا من الصدمه بس
زين بغيظ /صدمه ايه يا بارد انت
محمد /اصلي اتفاجئت شويه بس
زين /ماشي بطل ضحك اما نشوف اخرتها… ها قولت ايه
محمد /في ايه
زين بغيظ /ولا متعصبنيش عليك
محمد ببراءه /ليه بس
زين /انت هتموتني ناقص عمر علفكره يعني هيكون في ايه في طلبي يا اذكي اخواتك
محمد /اه خلاص فهمت خلاص هعرفهم وهكلم بابا واديك معاد
وبعدين محمد حط رجل علي رجل /وياريت لو اختي وافقت بعد كده تقولي يا عمي
زين /نعم
محمد /ايوة
زين /نزل رجلك يا حيوان والا.. 
محمد بخوف /خلاص ياباشا بهزر
زين كان هيتكلم وقاطعه صوت رنه موبايل محمد ومحمد بص علي الاسم واتصدم
_____________________
وريم نزلت واشترت الحاجه وكانت راحه البيت وفجأه عربيه سوده وقفت جنبها وخرج منها ناس وشدوها في العربيه 
ريم فضلت تصرخ جامد بس هما كانوا اقوي وخدروها وحطوها في العربيه وخدروها علي مخزن مهجور علي الطريق
بعد ما وصلوا نزلوا ريم من العربيه وربطوها في كرسي وكانت لسه متخدره 
____________________
في شقه فارس 
فارس مسك سهر من شعرها جامد 
سهر بالم /اه اه يا فارس شعري وجعني 
فارس بغضب /انا يا بنت ال*** تستغفلوني انا 
سهر /اه طب انا عملت ايه 
فارس /انا تستغفليني وتشتغلي مع الظباط وتنقلي كل معلوماتي ليهم واخباري يا بنت ال*** 
سهر بغل/اه ولو رجع بيا الزمن تاني هعمل اكتر من كده لازم انتقم منك واخد حق ابني…. ابني  اللي انت قتلته قبل حتي ما ياجي الدنيا وحرمتني منه
فارس ضربها بالقلم  لدرجه انها وقعت في الارض من قوه القلم 
فارس بغضب /انا بقا هقوريكي هتقتليني ازاي 
فارس لف ومسك مسدسه وسهر مسكت فازة وخبطته علي دماغه وزقته
فارس بوجع /اه يا بنت ال***
سهر جرت علي باب الشقه بس فارس كان قافله بالمفتاح حاولت تفتح الباب بس معرفتش 
وفارس خرج من الاوضه وكانت راسه بتنزف الشخبطه وبص ليها بشر  
فارس بشر /انا هوريكي ازاي تعملي كده يا بنت ال*****
وراح ناحيه الباب وشدها وفضل يضرب فيها جامد
بعدها رن علي واحد من الحرس ياجي ياخدها وخدها وراح المخزن اللي فيه ريم 
فارس وصل وخلي الحارس يرميها علي الارض زي ما هي وهي كانت خايفه وبتتالم من كتر الوجع  ولقي ريم مربوطه في الكرسي وفاقده الوعي 
فارس قعد علي كرسي واداها ضهره وبعدين خلي حارس  مسك مايه ورشها عليها 
ريم بفزع /اههه انا فين 
ريم / انتو مين و جايبني هنا ليه
فارس لف الكرسي وهو بيضحك بشر /ازيك يا ريم 
ريم بصدمه /فارس 
فارس بابتسامه شيطانيه /دا انتي لسه فكراني طب كويس عشان انا مش بحب اعرف نفسي كل شويه 
ريم بشجاعه مزيفه /اه صعب انسي الكلاب 
فارس مسكها من حجابها بغضب /اظبطي نفسك يا روح امك والا انتي مش عارفه ايه اللي هيحصلك
ريم كانت خايفه منه بس حاولت تتماسك ومتبينش خوفها 
فارس ساب حجابها وفضل يمشي ايده علي وشها 
فارس بخبث /بس ايه يا ريم دا انتي طلعتي حلوة اوي اكتر ما كنت متخيل حتي 
ريم بعدت وشها عنها /ابعد ايدك القذره دي عني 
فارس بضحك /ههههههههههه واضح انك قويه زي اخوكي وحبيبك اللي هيموت علي ايدي 
ريم بعدم فهم /انت قصدك ايه 
فارس /ههههه حبيب القلب زين باشا  هيموت وعلي ايدي و انتي هتحصليه بس بعد ما اخد اللي انا عاوزة 
ريم بصراخ /انت اكيد مريض احنا عملنالك ايه عشان تعمل كده 
فارس بصراخ /بياخد مني كل حاجه من زمان وانا كل حاجه اعوزها بتكون ليه درجاتي ومركزي في الداخليه  وكانت اخر حاجه انتي عشان كده هخلص عليكي وعليه وبعدين بص لسهر اللي ريم لاحظت وجودها دلوقتي
فارس بشر /وحتي دي كلبه ولا تسوي خلاها تبقي ضدي وتتفق معاه
سهر بصراخ /انت هتموت يا فارس وحق ابني هيرجع غظبا عنك
فارس بسخريه وهو يشير السلاح ناحيتها /هششششش مش بحب الدوشه وعشان كده بالسلامه
وضربها بالنار في قلبها وماتت
ريم اول لما شافت دا حصل صرخت بعلو صوتها واغمي عليها اول لما شافت المنظر دا
فارس بشر للحارس /اخفي جثتها في اي داهيه ومحدش يقرب لريم فاهم
الحارس بخوف /اوامرك يا فندم
فارس مسك التليفون ورن علي محمد
______________
في الكافيه محمد وزين كانوا قاعدين وقاطعهم رنه التليفون
محمد بص علي شاشه الموبايل واتصدم لما لقاه فارس
محمد باستغراب لزين /فارس بيتصل
زين بتعجب /طاب رد 
محمد /الو
فارس /محمد باشا اخبارك
محمد /الحمد لله انت عامل ايه
فارس بخبث وهو بيبص لريم /تمام اوي اوي اوي
محمد باستغراب /فيه ايه يا فارس وبتتكلم كده ليه
فارس بضحكه شيطانيه /ههههههههه من الاخر كده يا باشا كل حاجه بقت علي المكشوف
يعني اللعبه بتاعتكوا اتكشفت خلاص
زين كان متابع ملامح محمد اللي باين عليها الدهشه
محمد /قصدك ايه
فارس /قصدي اني خلاص قتلت سهر وعرفت انكم عارفين اني مع الزعيم وخود الكبيره بقا انا خطفت ريم اللي هي اختك يا محمد بيه وحبيبه سياده الرائد زين باشا 
محمد بغضب /انت بتقول ايه انت عارف لو قربت من اختي انا هنسفك من علي وش الدنيا فاهم 
زين سمع اسم ريم وحس بنغزة في قلبه وبعدين اخد محمد وطلعوا بره الكافيه لان الناس كانت بدأت تتفرج عليهم بسبب صوت محمد العالي
زين سحب محمد وخرجوا ووقفوا في شارع جانبي وفتحوا الاسبيكر
فارس بخبث /اهدي بس يا باشا وسمع زين باشا الكلمتين دول عشان يخصوه هو كمان
الشحنه هتوصل كمان كام يوم ولازم تسهلوا دخول الشحنه مصر عشان اختك تبقي بخير غير كده… بص لريم بخبث /انا مش عارف اختك المزه دي انا ممكن اعمل فيها ايه
زين بغضب /انت عارف يا بن ال****لو قربتهلها انا هدفنك حي يا فارس سامعني
فارس /اهدي علي نفسك شويه يا سياده الرائد انا هقفل دلوقتي وهستني ردك علي كلامي ونصيحه الرفض مش في صالحك خالص الصراحه
وقفل الخط وزين ومحمد بصوا لبعض
زين /كده كل حاجه بقت علي المكشوف خلينا نلعب احنا كمان
محمد /بن ال***** بيخطف اختي
وبعدين محمد سمع صوت رنه موبايله تاني 
محمد بص ولقاها والدته 
محمد بص لزين
زين /رد عليها  وخلينا نروح البيت احسن 
محمد /ماشي 
محمد فتح الخط واتكلم 
محمد /الو يا ماما 
هيام بدموع  /ر.. ريم يا محمد الجيران قالوا انهم… انهم شافوا عربيه بتخطفها 
محمد بص لزين وزين فهم انهم عرفوا بخطف ريم 
محمد /اهدي يا حبيبتي وانا جاي حالا سلام 
محمد قفل وراح علي بيته هو وزين وطلع البيت لقي ناس كتير ووالدته في حضن حنان وعماله تعيط 
محمد جري علي والدته بسرعه 
هيام بعياط /ري… ريم يا محمد 
محمد وهو بيطمنها وبيمسح دموعها /هششششش اهدي يا حبيبتي و متخافيش ريم هترجع والله وتبقي زي الفل بس انتي اهدي عشان خاطري 
زين راح قعد قدامها ومسك ايدها التانيه 
زين /انتي بتثقي فينا صح 
هيام هزت راسها بايوة
زين /يبقا خلاص مش عاوزك تقلقي وريم هترجع وانا اضمنلك دا بس انتي كمان لازم تهدي  ماشي 
هيام هزت راسها بايوة 
وبعدين محمد وزين خرجوا
محمد بغضب/والله لاندمه علي اللي عمله دا 
زين بهدوء مميت /اهدي يا محمد وريم هترجع بس الاول لازم نركز ونشوف هنعمل ايه
اتصل بشريف الأول وخليه ياجي 
محمد /انت ناوي علي ايه يا فهد 
زين بهدوء مميت /كل خير 
ومحمد اتصل علي شريف وبعدين شريف جه واتصدم لما عرف الحكايه 
______________________
في اسكندريه 
يزيد خلص شغله وبعدين راح الجريده لعلا واتصل عليها عشان يعرفها انه تحت 
علا لمت حاجتها ونزلت ولقت يزيد تحت 
علا ركبت العربيه وسلمت عليه 
علا بمرح /ازيك يا زيزو
يزيد بمرح /الحمد لله يا قلب زيزو انتي عامله ايه 
علا /الحمد لله 
يزيد /يا رب دايما بس خير شايفك مبسوطه 
علا بابتسامه /ايوة بصراحه مبسوطه اوي 
يزيد /ربنا يبسطك كمام وكمان خير 
علا /فيه مؤتمر هيتم هنا في اسكندريه 
يزيد /اه قصدك مؤتمر الأطباء 
علا /ايوة بالظبط كده 
يزيد باستغراب /ماله يعني 
علا بغرور مصطنع /هيبقا اول سبق احضرة ولو نجحت هبقا صحفيه رسمي 
يزيد بمرح /وانا متأكد ان لولو القمر هتبقي احلي صحفيه في الدنيا 
علا /حبيبي يا زيزو 
يزيد /قلب زيزو وعشان الخبر دا بقا انا قررت اعزمك 
علا بفرح /بجد 
يزيد /ايوة هنروح نغير هدومنا  ونجيب ماما ونخرج 
علا بطفوليه /اشطا يلا 
يزيد  ضحك علي طفولتها وراحوا البيت وبعدين خرجوا
_________________________
في المستشفى
باسل كان بيجهز حاجته عشان يمشي ولقي عادل داخل عليه المكتب 
عادل /صباح الفل 
باسل بضحك /هههههصباح ايه يبني قصدك مساء 
عادل بمرح /يا عم مش مهم مشيها اهو كله مرمطه وخلاص 
باسل بضحك /ماشي يا لمض
عادل /خلصت عملياتك 
باسل /ايوة وهطلع علي البيت دلوقتي اجهز حاجتي عشان اسافر 
عادل /يلا يا بختك اجازة اسبوع اهوه 
باسل /افضل قر بقا 
عادل /لا يا عم لا بقر ولا حاجه انا ليه بس يا ربي مطلعتش دكتور أورام 
باسل بضحك /واضح انك مش بتقر خالص
عادل بضحك /هههههه اي خدعه 
باسل /ماشي يا معلم يلا مش عاوز حاجه 
عادل /سلامتك يا صاحبي وخد بالك من نفسك 
باسل /ماشي سلام 
وباسل سابه ورجع بيته عشان يجهز شنطته وحاجته عشان يروح اسكندريه ومش قادر يبطل تفكير في علا 
_______________________
في شرم 
في اوضه ياسين ووعد 
ياسين ووعد كانوا بيجهزوا الشنط بس ياسين لاحظ شرود وعد وندى عليها بس هي مكنتش مركزة
ياسين راح عندها ومسك ايدها /مالك يا روحي
وعد حضنته ودموعها نزلت
ياسين /فيه ايه يا قلبي ايه اللي مزعلك
وعد عيطت ومش بترد
ياسين فضل يهديها /هششششششش اهدي بس يا حبيبتي و قوليلي حصل ايه طيب
وعد /لا رد
ياسين بعدها عنه ومسح دموعها
ياسين بحنيه /مالك يا وعدي
وعد بعياط /ح.. حاسه… اا… إن ر… رحيم ز… زعلان
ياسين بعدم فهم /من ايه بس
وعد /ع… عش.. عشان….. إن… أنا مسافره
ياسين /طب هو اللي قالك
وعد/لا
ياسين /ط…. 
وقاطعه صوت خبط علي الباب
ياسين /هفتح وارجعلك يا قلبي 
وعد هزت راسها بماشي 
ياسين ساب وعد وراح يفتح الباب واتصدم /….
يتبع..
لقراءة البارت الحادي والأربعون والأخير : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية أحببت عفيفة للكاتبة آية السيد

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!